|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Drżenie podczas hamowania |
Autor |
Wiadomość |
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 10:57 Drżenie podczas hamowania
|
|
|
Witam, mam problem którego nie mogę się pozbyć a mianowicie podczas hamowania z prędkości około 90 km/h występuje delikatne drżenie pedału hamulca. Wymieniłem już(na nowe) klocki, tarcze, przewody h., gumy na wahaczach, opony, końcówki drążków. Amortyzatory nie nowe ale sprawność około 70 %. Na diagnostyce koleś rozkłada ręce bo niczego komputer nie widzi. Proszę o jakieś sugestie co jeszcze może być przyczyną tego drżenia. Pozdrawiam Mariusz |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 12:30
|
|
|
a piasty masz proste? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2006, 13:09
|
|
|
Ninja napisał/a: | a piasty masz proste? |
To piasta może się skrzywić? |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 13:41
|
|
|
no jasne ze moze. Wtedy krzywi tarcze od razu. Moze miec bicie.
Dokladnie z takim samym zapytanie wystapilem na forum subaru. Bo mam podobne objawy w moim. Tarcze nowe,klocki nowe,wywazone kapcie,zero luzow. Pierwsze co odpowiedzieli: a piasty? Nadmienie iz pisza tam serwisanci,rajdowcy a nawet dyrekcja subaru import polska. Znaja sie na rzeczy chlopaki |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 16:47
|
|
|
Tak jak napisał Ninja, problem może być w piastach, niekoniecznie muszą być krzywe ważne żeby przed założeniem tarczy oczyścić powierzchnie styku piasta-tarcza |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 21:35
|
|
|
a te amorki same w sobie siedzią dobrze (mocowanie, 'łożyskowanie'), nie wymieniałeś... nie ma jakchś luzów co by mogła całość potem skakać? a z piastami to dobry chyba pomysł... sam pedał to rzeczywiście byś prędzej od tarcz czuł, a skoro tarcze i klocki są na pewno OK, to zostaje to na czym tarcza siedzi...
BTW mój ojciec raz kupił nowe tarcze, niewiele tańsze i się po niedużym nagrzaniu od może paru kropel deszczówk z kałuży skrzywiły po 2 dniach... takie sę trafiły... pechowo też miał kiedyś tarcze, które kupił też dość bardzo tanio; przetaczał je 3 razy, tak co tydzień, aż je wywalił... i to w niby 'droższym i jakościowszym ' aucie niż T/T; taa... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2006, 11:06
|
|
|
Drodzy koledzy, założyłem nowe piasty nic nie pomogło, wróciły do sklepu na półkę. Łożyska amortyzatorów wymieniane były jakiś miesiąc temu, wszystko siedzi dobrze. Owalizacja wyszła mi po 0% na każdą stronę więc jest dobrze. Moze przyczyny szukać trzeba gdzieś w tylnym zawieszeniu |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2006, 19:59
|
|
|
możliwe, czemu by to nie miało być z tylnym zawieszeniem lub tylnymi hamulcami skoro sprawdziłeś wszystko z przodu... przyczynę często znajduje się na końcu |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2006, 17:12
|
|
|
Więc może bębny są krzywo założone.Nie wiem czy robiłeś coś z tyłu,ale może bęben został założony na piastę,przykręcony tymi niby szpilkami i do tego jeszcze zostało założone koło i dociągnięte.A trzeba zwrócić uwagę że na piaście jest luz i bęben może mieć bicie,więc po założeniu najlepiej go LEKKO przykręcić i obracając kołem naciskać pedał hamulca żeby się bęben "wypośrodkował" i wtedy go dokręcić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2008, 22:41
|
|
|
a moze masz ABS ??przy abeesiku jak sie wcisnie mocniej hebel to pedal drzy |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-02-2008, 10:43
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | a moze masz ABS ??przy abeesiku jak sie wcisnie mocniej hebel to pedal drzy |
A kolega to się w archeologa bawi ? ostatni post w tym temacie to 25/11/2006 rok. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|