|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podcisnieniowy regulator przyspieszenia zaplonu |
Autor |
Wiadomość |
maciekw
witamy nowego
Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Czestochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 19:02 Podcisnieniowy regulator przyspieszenia zaplonu
|
|
|
Witam
Mam problem z 1.4 w gazniku tzn samochod dlugo juz cierpi na brak mocy a auto jest w wzorowym stanie technicznym.
Duzo by tu polemizowac o ekspertach LPG itp wiec do rzeczy.
Auto spala sporo gazu bo sr 10L/100 mocniejsze wcisniecie pedalu owocuje buczacym dzwiekiem jakby zlej regulacji LPG. Na beznynie odczucie jest praktycznie identyczne.
Jak narazie na 99 % winie podcisnieniowy regulator przyspieszenia zaplonu.
Po zdjeciu wezyka z gaznika ciagniecie nie wykazuje praktycznie zadnych zmian obrotow silnika. Z doswiadczenia pamietam ze wychylenie jezyczka tego urzadzenia w polonezie bylo bardzo duze.
Po zajrzeniu do srodka aparatu widac ze moze o 2-3st zmienia polozenie.
Prosze o potwierdzenie mojej diagnozy gdyz nie mam doswiadczenia z tymi silnikami.
Czy da sie ten element regenerowac czy trzeba szukac zamiennika ? Jesli zamiennik to czy pasuje od innych gaznikow/samochodow ?
Czy wystepuje tutaj takze regulacja na blaszki tak jak w polonezie ?
Wiem ze (przynajmniej w przypadku poloneza)sa to bardzo precyzyjnie dobrane elementy w zasadzie stricte do danego silnika. Eksperymentowalem tym i roznice byly bardzo duze.
PS.
Auto jest brata i ostatnio nim troche jezdzilem. Mam doswiadczenie z polonezowskim 1.6 GLE ktory ma dosyc podobny uklad zaplonowy. Pomijajac konstrukcje silnika w Polonezie w tej chwili OHC 1.4 plasuje sie wedlug odczucia gdzies w polowie tego co dawal stary GLE.
Z parametrow wynika ze Tipo powinno dawac sporo wiecej. Wkoncu jest to przednonapedowka i roznica w momencie obrotowym jest niewielka biorac pod uwage archaizm konstrukcji przeniesienia napedu w polonezie i reszte bubli ktore napewno sporo odbiegaja od katalogowych wartosci. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 20:05
|
|
|
maciekw, 1.4 ładnie zestrojone weźmie każdego poloneza (za wyjątkiem rowera ) to ta a propo osiągów. Mam jakieś tam doświadczenie jeśli chodzi o gaźnik weber 32/34 TLDE i silnik 1.4 bo sam mam taki zestaw a gaźnik rozebrałem na części pierwsze. Spalanie i ile mówisz o mieście to masz cudowne najlepiej zestrojone LPG na tym silniku daje wynik w mieście 10l w trasie koło 8l. Podeśle ci link do reperacji gaźnika http://forum.tempra.org/t...lde-vt10501.htm tu masz o mechanizmie sterującym aparatem zapłonowym. Co do samego aparatu to ci niestety nie pomogę bo nigdy go nie ściągałem. Ogólnie to musisz mieć sprawne przewody podciśnieniowe, i membrany w gaźniku i nie powinno być problemów ze sterowaniem aparatu zapłonowego. Sprawdzałeś w ogóle kont zapłonu na biegu jałowym? Przy instalacji LPG powinien wynosić 11-12stopni dla silnika bez lpg 10stopni |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maciekw
witamy nowego
Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Czestochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 07:38
|
|
|
Nie chce ruszac gaznika bo tam jest raczej wszystko ok a to latwo rozstroic przez rozbiorke.
Zaplon jest ok.
Nie pogodze sie z tym spalaniem LPG. W trasie ma to palic maksimum 7. Jak polonez mogl lyknac 6,5L emerycim tepem to Tipo tez.
Troche martwi mnie zasilanie lpg. Jest to gaznik dwu przelotowy a wszystkie miksery sa z pojedyncza sruba. Ciezko tu jest wlasnie z dostrojeniem tego pod ekonomie. Za duzo tych wynalazkow jest u gory i pewnie dlatego nie zrobili stereo mikserow.
Wracajac do regulatora to jest cos moze w intrukcji napraw ? (domniemywam ze jest taka ksiazka tez do Tipo).
Dobre 1.6GLE nie jest zle ale zadko spotyka sie naprwade zdrowy silnik. Moj szarpal na 2ce swojego czasu tyle ze krotkim dyfrem Ale dotarly sie pierscienie i czar prysl 1.4 to silnik o 50 lat nowoczesniejszy dlatego tez szukam przyczyny zabieracza mocy. |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 08:56
|
|
|
maciekw napisał/a: | Nie pogodze sie z tym spalaniem LPG. W trasie ma to palic maksimum 7. Jak polonez mogl lyknac 6,5L emerycim tepem to Tipo tez. |
Nie jesteś zbyt wymagający? Jak chcesz 7 litrów żeby palił to cienkiego sobie kup. Mój przy nowych świecach, kablach i idealnym wyregulowaniu na trasie przy V max 120km/h pali 7,3 - 8,0 w zależności na jakiej stacji naleje. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
maciekw
witamy nowego
Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Czestochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 11:20
|
|
|
Czy ja wiem dla mnie testowa trasa to czestochowa-wroclaw przy max ~90km/h.
Polonezem (w dodatku Cargo)zszedlem do wymienionej wartosci.
Doblo 1.6 16v z sekwencja wychodze cos ok 7 ale nie znam dokladnej wartosci bo tankujac na jetcie we wroclawiu oni zawsze dobijaja mi butle na fulla a w czestochowie maja poustawiane odbijanie na dystrybutorze. Raz w Kluczborku zatrzymalem sie na kawe i przy okazji zatankowalem doblo... za 2zl.
Dlatego uwazam ze na Tipo w tym porownaniu 8L to duzo.
Wez pod uwage ile polonez musial za sobia ciagnac ciezaru tzn caly dyferencjal + opory powietrza(cargo) + prawie wiek historii )
Oczywiscie przy 100-120 zgodze sie z tym co podajesz ze to b.dobre wyniki.
Jadac z tymi predkosciami FSO lykal 10 a doblo siega juz 11 ale tam jest 16v i troche inny swiat juz.
Taka moja mala fobia troche z ciekawosci jak malo to wypije jadac jedynie z taka predkoscia gdzie zaczyna sie maks moment silnika.
Myslalem ze ktos z was przerabial juz moze ten temat ale w czwartek skocze do elektromechanika aby potwierdzil moja diagnoze.
Czy regulator/aparat bedzie ten sam co w Uno 1.4 ?
** Dodano: 07-08-2008, 07:55 **
Regulator i reszta zaplonu wykluczona.
Sprawdze jeszcze kompresje bo juz nic innego nie przychodzi mi do glowy. |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 11:25
|
|
|
maciekw napisał/a: | testowa trasa to czestochowa-wroclaw |
Cześć, regularnie jeździłem tą trasą przez Kluczbork i na tym odcinku zawsze spalał mi 8 litrów.
Co do Twoich objawów ... nie mam pojęcia ... ale jeśli chodzi o zapłon ... to jeden mechanik szukając objawów pewnej usterki przestawił mi zapłon w nadziei że robi dobrze ... usterki nie usunął ale wyprzedzając zapłon na kopułce spowodował że samochód dostał mocy i spadło spalanie o litr ... digiplex przyjął to do wiadomości .. a może po prostu miał też i takie ustawienia. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 11:45
|
|
|
maciekw napisał/a: | pedalu owocuje buczacym dzwiekiem jakby zlej regulacji LPG. |
Sprawdz pasek rozrządu. Ja w Uno miałem podobnie, zakładałem pasek i się walnąłem o jeden ząbek.
Auto jeździło, ale taki trochę mułowaty był. Jak mu wdepłem do oporu pedał gazu to straszenie buczał i buczenie to dochodziło właśnie z układu dolotowego.
Szybko na kanał, rozebrałem obudowę, stwierdziłęm przesunięcie paska i poprawiłem ustawienie.
Jadąc na LPG z nad morza do siebie (centrum Polski) Tempra 1.6 gaźnik, 4 osoby na poładzie, bagażnik załadowany spalil mi 7.6l, drugie tankowanie wyszło cos koło 8 litrów. Trzymałem się około 90-100km/h.
A podciśnienie masz ok? Wszystkie przewody są szczelne? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|