Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja gaźnika Weber 32/34 TLDE
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 21:42   Regeneracja gaźnika Weber 32/34 TLDE

Witam wszystkich zainteresowanych, nie dawno dostałem gaźnik WEBER'a 32/34 TLDE z TIPO 1.4 w opłakanym stanie taki sam mam pod maską u siebie. Postanowiłem go odnowić i zregenerować. W trakcie prac naszła mnie myśl żeby cały proces udokumentować i podzielić się z wami. Tak powstał "manual" na 27 stron. Mam nadzieję że się komuś przyda jak również iż docenicie moją pracę. Manual może być wykorzystany nie tylko do regeneracji, gaźnika ale i do jego regulacji. Ogólnie można go wykorzystać do wszelkich problemów z tym gaźnikiem. Na razie umieszczam go u siebie na serwerze. Jestem otwarty na wszelkie propozycje zmian w tekście jeśli coś jest nie jasne lub czegoś nie ma a powinno być, piszcie ja poprawie i podmienię plik na nowszy. Czekam na opinie.

Można go pobrać stąd: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174 około 16,5MB
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
  
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 21:52   

bdb pomysł, tutaj często jak ktoś coś zdziała to napisze lub udokumentuje z fotkami by innym pomogło za jakiś czas... pliczek zassam i do downloadu wpakuję też;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 21:59   

Witam. Wielkie dzięki właśnie przymierzam się do czyszczenia gażnika i ta instrukcja napewno mi się przyda. Doskonała robota.
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 22:35   

Przyda się bardzo taki pdf. Ja sam odważyłem się naprawiać reduktor dzięki instrukcji, bo tak bym w ogóle nie ruszył w ciemno. Teraz będę się szykował do czyszczenia gaźnika :D

PS. Czy ktoś wie może do czego jest pokrętło na tej białej membranie przy dźwigni od ssania? Ponoć ono coś reguluje, ale nie mogę znaleźć co?? Dzięki za info...
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 22:43   

zapewne chodzi Ci o 'siłownik podciśnieniowy zubożenia mieszanki ukł. rozruchowego' , a kręcenie śrubką reguluje w jakim stopniu podciśnienie go odchyla, więc jak mocno on reaguje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 23:09   

Czyli z tego wynika, że jego wkręcenie zuboży mi mieszankę podczas rozruchu? Potem nie ma to wpływu na pracę silnika? Dobrze myślę?
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 00:25   

No masz to na stronie 23 pod tytułem "Regulacja samoczynnego uchylenia przepustnicy rozruchowej" jest tam rysunek i dokładny wymiar jaki trzeba uzyskać w szczelinie b zaznaczonej na rysunku 3 poprzez dokręcanie śruby. Jak działa w praktyce nie wiem bo jeszcze nie regulowałem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6988
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 00:39   

Bardzo dobra robota! Widać profesjonalizm przy pracy.
Jeżeli nie będzie uwag co do Twojej pracy, to wrzuce to do naszego Downloadu.

Pytanko, jak długo regenerowałeś gaźnik?
Moderowany:

..ekhm... pozwoliłem sobie już wcześniej wrzucić do downloadu :P
sprawozdanie wykonane poprawnie :D fotki są, opis w porządku, nawet bardzo, no to chyba materiał w sam raz...
- unknown
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 01:03   

Ciężko mi powiedzieć, bo nie robiłem tego jednego dnia, tylko sobie dłubałem powoli jak miałem chwile wolnego (to sobie coś pomalowałem, to coś wyczysciłem). Najdłużej trwało mycie wszystkiego i szlifowanie korpusu mini szlifierką, no i wypad po komplet uszczelek do sklepu ;p z resztą pójdzie szybko. Na oko kilka dobrych godzin zależy jak będziesz go pieścił ;> ja chciałem żeby wyszedł jak najlepiej, poza tym robienie zdjęć do opisu trochę zajęło no i sam opis drugie tyle co regeneracja :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2008, 15:03   

Sir-Rafał napisał/a:
Czy ktoś wie może do czego jest pokrętło na tej białej membranie przy dźwigni od ssania? Ponoć ono coś reguluje, ale nie mogę znaleźć co??
Sir-Rafał napisał/a:
Czyli z tego wynika, że jego wkręcenie zuboży mi mieszankę podczas rozruchu? Potem nie ma to wpływu na pracę silnika? Dobrze myślę?

Siłownik ten służy do zubożenia mieszanki gdy silnik pracuje na ssaniu i w czasie jazdy puścisz pedał gazu, wtedy otwierana jest przepustnica ssania i zuboża się mieszanka(mniej pali)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-02-2008, 10:08   

jeszcze takie pytanko, bo też bym chciał się pobawić, są wyraźne efekty? Mów prawdę ;)
Jeszcze dodam do twojego opisu, mój elektrozaworek odkręca się 13stką ;p
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2008, 18:52   

Mikus, ja sobie gaźnik regenerowałem z roczek temu i były efekty... zawsze równiej i zdrowiej chodził, do tego LPG jak się na nowo pod niego wyregulowało to i spalanie ciut zeszło i minimalnie dynamika w górę... zawsze warto zadbać... mniej 'dziwnych' jaj ze skakaniem obrotów etc...
a mój elektrozaworek też idzie 13'ką :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2008, 14:25   

Witam
No poza efektem wizualnym na którym mi też zależało, silniczek pracuje równiej. Lepiej reaguje na pedał gazu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2008, 22:34   

Witam wszystkich gdzie można ściągnąć ten schemacik gażnika bo jutro będę czyścił i chciałbym troszkę o tym poczytać!

** Dodano: 06-03-2008, 22:48 **
mam pytanko!czy ktoś wie co może być nier tak jeśli silnik na wolnych obrotach niechce chodzić atylko gaśnie a jak wyciągnę mu troszkę ssanie to chodzi!w czasie jazdy gdy wrzucę go na luz to też gaśnie !a czasami mam ssanie wduszone do końca i samochód chodzi!mam Tipo 1.4 gażnik.proszę o pomoc ba jest to bardzo uciążliwe!
_________________
Błażej
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2008, 00:50   

Pierwszy post na samej górze pisze jak byk :lalala: czytać czytanie nie boli ;D
Można go pobrać stąd: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174 około 16,5MB
lub http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
obydwa linki są dobre. Co do gaśnięcia to po prostu na 99% masz rozregulowany gaźnik. Kwestia ustawienia obrotów biegu jałowego i/lub składu mieszanki. To wszystko masz w tym manualu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-03-2008, 23:30   

Dzięki popatrzę dzisiaj troszkę tam pokręciłem z tym składem miesznki ale nic nie reaguje na to
teraz jak się nagrzeje silnik to dostaje troszke większe obroty!przy dodawaniu gazu trochę się dławi!więc chyba bez odkręcenia i wyczyszczenia całego gażnika się nie obędzie!
_________________
Błażej
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2008, 23:58   

andy1916 napisał/a:
wyczyszczenia całego gaźnika się nie obędzie!
To też... ale składu mieszanki nie kręci sie na oko :> bo tylko pogorszysz sprawę, jak już to regulacją obrotów biegu jałowego. Choć najlepiej było żeby gaźnik ustawiał gaźnikowiec bo ktoś kto nie siedzi w temacie nie zrobi tego dobrze chyba że ma farta ;p czyszczenie zrobisz jak najbardziej we własnym zakresie i za darmo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-03-2008, 00:19   

Dzięki za podpowiedz spróbuję go wyczyścić i zobaczymy co będzie !chciałem wyczyścić dysze ale oglądałem ten gażnik i niewdzę gdzie one są !Jak miałem poloneza to były na pierwszy rzut oka a tu nie moge ich znaleść.

** Dodano: 08-03-2008, 00:21 **
andy1916, mam jeszcze pytanie co to jest ten Digiplex?
_________________
Błażej
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2008, 10:51   

andy1916 napisał/a:
mam jeszcze pytanie co to jest ten Digiplex?

Sterownik/moduł/komputer zapłonowy czyli urządzenie odpowiadające za moment powstania iskry zapłonowej na świecy, która nie morze być ani za wcześnie ani za późno.
Kiedyś było to realizowane mechanicznie przez aparat zapłonowy potem zaczęto wprowadzać rozwiązania elektroniczne czyli sterowniki.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2008, 14:09   

andy1916 napisał/a:
chciałem wyczyścić dysze ale oglądałem ten gażnik i niewdzę gdzie one są
kolego otwórz sobie ten manual to zobaczysz gdzie one są. Tam są dokładne zdjęcia wszystkie elementów i rozebranego gaźnika. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 00:17   

Dzieki za wszystko !
_________________
Błażej
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2008, 12:04   

andy, takie gaśnięcie i jazda tylko na ssaniu na luzie to też typowe objawy jak zacina Ci się elektrozaworek cut-off (z lewej strony w gaźnik wkręcony pod dolotem)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3452
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 14:38   

W manualu tez masz o tym zaworku, ...żeby rozebrać wyczyścić i założyć podkładkę 1mm... Jak zrobi to co tam jest napisane powinno być dobrze :> powodzenia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP)
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2008, 15:23   

BTW: u mnie 1mm nie było ok, choć taka była w zestawie naprawczym (nie pisało do czego ona jak ja taki kupowałem, ale się domyśliłem, bo wcześniej z zaworkiem walczyłem :D )

u mnie musiałem sobie podorabiać i trafić tak między 1 a 3 mm jakoś.. nie pamiętam dokładnie;
w każdym razie lekkie nawet przekręcenie zaworka w jedną lub drugą stronę - schowanie go głębiej lub nie dawało ogromne skutki - paliło więcej lub dławiło lub gasnęło z braku... jest to upierdliwa rzecz trza przyznać;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
andy1916 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 23:03   

Witam narazie nic nie robiłem bo nie miałem czasu ale ostatnio chodzi mi na wolnych jak odpalę go na ssaniu pochodzi chwilkę i wduszę ssanie tochodzi normalnie nawet się nie dławi przy jeżdzie a jak sie nagrzeje to zaczyna się robić mułowaty i zwiększają mu się obroty!we wtorek rozbieram ten gażnik zaobaczymy co tam w nim siedzi dzięki za ten manual !napewno się przyda!Mam od niedawna ten samochód wcześniej miałem fiestę 1.1 ale Tipo choć troszkę przy nim trzeba pogrzebać to coraz bardziej mi się podoba te auto!no i wygodniejsze od fiesty!!!pzdr
_________________
Błażej
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Tanie klucze do gier, cd keye, prepaidy

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 376 days
Network load