Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbieżność a kierownica
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 22:07   Zbieżność a kierownica

Witam.

Mam pytanie dotyczące ustawienia zbieżności. Otóż na kołach mam ustawną zbieżność tylko, że gdy koła są prosto to ja mam kierownice przechyloną. Z tego wynika przykra sprawa, że jak puszczam kierownice i ściąga ją do pozycji ) stopni to zjeżdżam na inny pas itp...

Czy wystarczy mi, że zdejmę i założę kierownicę w odpowiedni sposób, czy nie bardzo? A czy przekręcenie końcówek drążków o tyle samo po obu stronach pozostawi dobrę zbieżność?
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 22:31   

Sir-Rafał, Końcówek sam lepiej nie reguluj, do tego trzeba mieć profesjonalny sprzęt pomiarowy, na oko to możesz ustawić jeśli masz do podjechania do warsztatu parę kilometrów i jedziesz właśnie na zbieżność :lalala: Co do kierownicy to przełożenie jej może załatwić sprawę. Ja tak miałem tle że ją ściągałem, niby na prostych kołach. Gdy ją założyłem z powrotem okazało się że jednak krzywo, bo auto jadąc prosto miało kilka stopni skręconą kierownicę, ale to była moja wina. Mała poprawka i kierowniczka jest jak powinna być.

Sir-Rafał napisał/a:
Otóż na kołach mam ustawną zbieżność tylko, że gdy koła są prosto to ja mam kierownice przechyloną. Z tego wynika przykra sprawa, że jak puszczam kierownice i ściąga ją do pozycji ) stopni to zjeżdżam na inny pas itp...
to w końcu masz ustawioną ta zbieżność czy nie, gdybyś miał to puszczając kierownice nie ważne w jakiej pozycji się ustawi, to powinieneś jechać prosto. No chyba ze masz zapieczony z któryś hamulców, lub coś nie tak układem kierowniczym czy wspomnianą zbieżnością. Oczywiście nie jedziesz po koleinach , droga ma być prosta (wiem że to rzadkość ale nie może się pochylać w żadną stronę nie może być kolein czy zakrętów prosty kawałek. :D do testów).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 12-04-2009, 23:43   

JAM_BELFEGOR, a nie jest czasem tak, ze np. przy ustawianiu zbierznosci gdy wjedziesz na kanał/podnosnik i niezauwazając zostawisz kiere przechyloną np o 10st. (przypuscmy ze mechanik tez nie zauwazył) i ustawią zbieznosc, to efekt wiadomo jest taki jak kolega opisuje, ze przy skreconej lekko kierownicy auto jedzie prosto, a ten efekt sciąganie w którąs strone polega na tym, ze po puszczeniu kiery wspomaganie ciągnie kiere do pozycji jaka powinna byc co w efekcie lekko skreca kołami :?:
To tylko moje przemyslenia, ale jest to mozliwe czy nie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2009, 09:37   

egon. napisał/a:
To tylko moje przemyslenia, ale jest to mozliwe czy nie ;)


No niestety to nie jest możliwe jak zbieżność jest dobrze ustawiona to wspomaganie nie ma prawa nic ściągać ma jechać na wprost a kierownica może byś do góry "nogami".
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-04-2009, 09:51   

gepard, ale wspomaganie, przeciez "ciągnie" koła do pozycji pierwotnej jak skrecisz, czy nie ;D
gepard napisał/a:
wspomaganie nie ma prawa nic ściągać ma jechać na wprost a kierownica może byś do góry "nogami".

:roll: :roll: :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2009, 10:14   

egon., no tak pierwotnej czyli ustawionej na zbieżnosci czyli w przypadku tym co piszę to do pozycji do góry "nogami" bo tak zostało ustawione na zbieżności.

** Dodano: 13-04-2009, 11:15 **
Bo jak by było inaczej to zbieżność ustawiało by się kierownicą ;D
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-04-2009, 10:23   

gepard, no dobra, nie bedziemy sie sprzeczac, bo nie o to tu chodzi, niech bedzie jak jest :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2009, 10:44   

egon., popieram to co pisze gepard, koła jeśli miały ustawianą zbieżność to będą dążyły do jazdy na wprost nie ważne od położenia kierownicy (oczywiście na prostej drodze). Poza tym jeśli Sir-Rafał, był na zbieżności w jakimś zakładzie, to taki zakład możne to robić tylko na specjalnym stanowisku z użyciem sprzętu pomiarowego czy to starego typu czy z laserowymi znacznikami mniejsza o to, ale do takich sytuacji nie powinno dojść. No chyba że to robił Pan Mietek przy pomocy sznurka i gwózdka :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2009, 10:45   

U mnie też nie do końca dało się ustawić wszystko jak trzeba. Na zbieżności miałem zablokowaną kierownice dokładnie w pozycji 0'. Mimo to po ustawieniu zbieżności kierownica sama przechyla się o 1-2' w lewo i wtedy dopiero jedzie dokładnie na wprost. A ściąganie jest delikatne i do tego dość dziwne. Jeden dzień może ściągać na lewo, a drugiego dnia będzie ściągać w prawo. Wg diagnosty problem leży po stronie maglownicy i wspomagania. Ale nic z tym nie robię, bo nie przeszkadza to aż tak bardzo w czasie jazdy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2009, 11:04   

egon. napisał/a:
ale wspomaganie, przeciez "ciągnie" koła do pozycji pierwotnej jak skrecisz, czy nie ;D

To nie wspomaganie odpowiada za powrót kół do jazdy na wprost po skręcie tylko kąty: wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia sworznia zwrotnicy.

Jak samochód jedzie prosto ale kierownica jest przesunięta to wystarczy przestawić kierownicę w pozycję "0"
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2009, 11:27   

Cytat:
Jak samochód jedzie prosto ale kierownica jest przesunięta to wystarczy przestawić kierownicę w pozycję "0"
mozna przestawic kierownice,a mozna tez przestawić na przegubie na dole w nogach.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-04-2009, 14:17   

Ok, czyli byłem w błedzie :D Dzieki wszystkim za wyjasnienie, jednak to prawda, ze człowiek sie uczy całe zycie, nawet z pozoru tak błache rzeczy :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-04-2009, 10:56   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
No chyba ze masz zapieczony z któryś hamulców, lub coś nie tak układem kierowniczym czy wspomnianą zbieżnością. Oczywiście nie jedziesz po koleinach , droga ma być prosta

same opony też duuużo potrafią namieszać. u mnie na zimówkach ściągało w prawo, na zakrętach dziwnie sie zachowywał (mimo tego że były dobrze wyważone), a na letniakach igiełka! zupełnie inne auto. stare opony, nawet mimo sporego bierznika, mogą mieć ściane boczną zdeformowaną, lub podatną na deformacje itp. itd.
  
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-04-2009, 16:16   

Dzięki za odpowiedzi, szybciej nie mogłem odpisać niestety...

Sprawa ma się tak jak mówi egon., czyli jadę prosto kiedy mam lekko skręconą kierownicę. Prawdę mówiąc to nie chodzi mi o Tipo tylko o Fiata Punto o czym nie napisałem. I tam jest chyba mechanizm który ściąga kierownicę zawsze do pozycji 0 stopni tylko u mnie kierownica na 0 to lekki skręt i ot cała magia.

Czyli wg tego co piszecie starczy, że zmienię kierownice na pozycję 0 kiedy mam koła prosto i wsio? Zbieżność kół była ustawiona, ale nie patrzeli na kierownicę (poprzedni właściciel)...
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load