|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zbieżność a kierownica |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2009, 22:07 Zbieżność a kierownica
|
|
|
Witam.
Mam pytanie dotyczące ustawienia zbieżności. Otóż na kołach mam ustawną zbieżność tylko, że gdy koła są prosto to ja mam kierownice przechyloną. Z tego wynika przykra sprawa, że jak puszczam kierownice i ściąga ją do pozycji ) stopni to zjeżdżam na inny pas itp...
Czy wystarczy mi, że zdejmę i założę kierownicę w odpowiedni sposób, czy nie bardzo? A czy przekręcenie końcówek drążków o tyle samo po obu stronach pozostawi dobrę zbieżność? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2009, 22:31
|
|
|
Sir-Rafał, Końcówek sam lepiej nie reguluj, do tego trzeba mieć profesjonalny sprzęt pomiarowy, na oko to możesz ustawić jeśli masz do podjechania do warsztatu parę kilometrów i jedziesz właśnie na zbieżność Co do kierownicy to przełożenie jej może załatwić sprawę. Ja tak miałem tle że ją ściągałem, niby na prostych kołach. Gdy ją założyłem z powrotem okazało się że jednak krzywo, bo auto jadąc prosto miało kilka stopni skręconą kierownicę, ale to była moja wina. Mała poprawka i kierowniczka jest jak powinna być.
Sir-Rafał napisał/a: | Otóż na kołach mam ustawną zbieżność tylko, że gdy koła są prosto to ja mam kierownice przechyloną. Z tego wynika przykra sprawa, że jak puszczam kierownice i ściąga ją do pozycji ) stopni to zjeżdżam na inny pas itp...
| to w końcu masz ustawioną ta zbieżność czy nie, gdybyś miał to puszczając kierownice nie ważne w jakiej pozycji się ustawi, to powinieneś jechać prosto. No chyba ze masz zapieczony z któryś hamulców, lub coś nie tak układem kierowniczym czy wspomnianą zbieżnością. Oczywiście nie jedziesz po koleinach , droga ma być prosta (wiem że to rzadkość ale nie może się pochylać w żadną stronę nie może być kolein czy zakrętów prosty kawałek. do testów). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-04-2009, 23:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a nie jest czasem tak, ze np. przy ustawianiu zbierznosci gdy wjedziesz na kanał/podnosnik i niezauwazając zostawisz kiere przechyloną np o 10st. (przypuscmy ze mechanik tez nie zauwazył) i ustawią zbieznosc, to efekt wiadomo jest taki jak kolega opisuje, ze przy skreconej lekko kierownicy auto jedzie prosto, a ten efekt sciąganie w którąs strone polega na tym, ze po puszczeniu kiery wspomaganie ciągnie kiere do pozycji jaka powinna byc co w efekcie lekko skreca kołami
To tylko moje przemyslenia, ale jest to mozliwe czy nie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 09:37
|
|
|
egon. napisał/a: | To tylko moje przemyslenia, ale jest to mozliwe czy nie |
No niestety to nie jest możliwe jak zbieżność jest dobrze ustawiona to wspomaganie nie ma prawa nic ściągać ma jechać na wprost a kierownica może byś do góry "nogami". |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-04-2009, 09:51
|
|
|
gepard, ale wspomaganie, przeciez "ciągnie" koła do pozycji pierwotnej jak skrecisz, czy nie
gepard napisał/a: | wspomaganie nie ma prawa nic ściągać ma jechać na wprost a kierownica może byś do góry "nogami". |
|
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 10:14
|
|
|
egon., no tak pierwotnej czyli ustawionej na zbieżnosci czyli w przypadku tym co piszę to do pozycji do góry "nogami" bo tak zostało ustawione na zbieżności.
** Dodano: 13-04-2009, 11:15 **
Bo jak by było inaczej to zbieżność ustawiało by się kierownicą |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-04-2009, 10:23
|
|
|
gepard, no dobra, nie bedziemy sie sprzeczac, bo nie o to tu chodzi, niech bedzie jak jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 10:44
|
|
|
egon., popieram to co pisze gepard, koła jeśli miały ustawianą zbieżność to będą dążyły do jazdy na wprost nie ważne od położenia kierownicy (oczywiście na prostej drodze). Poza tym jeśli Sir-Rafał, był na zbieżności w jakimś zakładzie, to taki zakład możne to robić tylko na specjalnym stanowisku z użyciem sprzętu pomiarowego czy to starego typu czy z laserowymi znacznikami mniejsza o to, ale do takich sytuacji nie powinno dojść. No chyba że to robił Pan Mietek przy pomocy sznurka i gwózdka |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 10:45
|
|
|
U mnie też nie do końca dało się ustawić wszystko jak trzeba. Na zbieżności miałem zablokowaną kierownice dokładnie w pozycji 0'. Mimo to po ustawieniu zbieżności kierownica sama przechyla się o 1-2' w lewo i wtedy dopiero jedzie dokładnie na wprost. A ściąganie jest delikatne i do tego dość dziwne. Jeden dzień może ściągać na lewo, a drugiego dnia będzie ściągać w prawo. Wg diagnosty problem leży po stronie maglownicy i wspomagania. Ale nic z tym nie robię, bo nie przeszkadza to aż tak bardzo w czasie jazdy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 11:04
|
|
|
egon. napisał/a: | ale wspomaganie, przeciez "ciągnie" koła do pozycji pierwotnej jak skrecisz, czy nie |
To nie wspomaganie odpowiada za powrót kół do jazdy na wprost po skręcie tylko kąty: wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia sworznia zwrotnicy.
Jak samochód jedzie prosto ale kierownica jest przesunięta to wystarczy przestawić kierownicę w pozycję "0" |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2009, 11:27
|
|
|
Cytat: | Jak samochód jedzie prosto ale kierownica jest przesunięta to wystarczy przestawić kierownicę w pozycję "0" | mozna przestawic kierownice,a mozna tez przestawić na przegubie na dole w nogach. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-04-2009, 14:17
|
|
|
Ok, czyli byłem w błedzie Dzieki wszystkim za wyjasnienie, jednak to prawda, ze człowiek sie uczy całe zycie, nawet z pozoru tak błache rzeczy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | No chyba ze masz zapieczony z któryś hamulców, lub coś nie tak układem kierowniczym czy wspomnianą zbieżnością. Oczywiście nie jedziesz po koleinach , droga ma być prosta |
same opony też duuużo potrafią namieszać. u mnie na zimówkach ściągało w prawo, na zakrętach dziwnie sie zachowywał (mimo tego że były dobrze wyważone), a na letniakach igiełka! zupełnie inne auto. stare opony, nawet mimo sporego bierznika, mogą mieć ściane boczną zdeformowaną, lub podatną na deformacje itp. itd. |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-04-2009, 16:16
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, szybciej nie mogłem odpisać niestety...
Sprawa ma się tak jak mówi egon., czyli jadę prosto kiedy mam lekko skręconą kierownicę. Prawdę mówiąc to nie chodzi mi o Tipo tylko o Fiata Punto o czym nie napisałem. I tam jest chyba mechanizm który ściąga kierownicę zawsze do pozycji 0 stopni tylko u mnie kierownica na 0 to lekki skręt i ot cała magia.
Czyli wg tego co piszecie starczy, że zmienię kierownice na pozycję 0 kiedy mam koła prosto i wsio? Zbieżność kół była ustawiona, ale nie patrzeli na kierownicę (poprzedni właściciel)... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|