Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie 70litrow/100km
Autor Wiadomość
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 16:34   spalanie 70litrow/100km

Czesc
W moich poprzednich tematach pisalem ze wymieniam silnik (8V na 8V 159A6.046) i skrzynie z manualnej i automatyczną. Wszytko ladnie pieknie ale....

Przy jezdzie probnej okazalo sie ze silnik spala ok 70l/100km. Z wydechu dymi jak z komina. Mechanik rozklada rece, najpierw mysleli ze wtryski "leją" - wymienili i to samo. Wymienili także świece, sonda lambda wskazuje 0,9V, komputer zresetowany. Co dziwniejsze w temprze z ktorej ten silnik byl wyciagany dzialal on prawidlowo, nic nie dymilo, spalanie bylo ok. W tej chwili samochod jest na diagnostyce w innej firmie (Intermot). Jestem zalamany bo jutro z rana mialem jechac na wakacje z cala rodzinką.

Powiedzcie co o tym myslicie, jakiekolwiek sugestie.
Jesli mechanicy nie zrobia go do konca to prawdopodobnie sprawa wyladuje w sadzie. Podjeli sie zadania ze swiadomoscia co maja do zrobienia. Nie dosc ze trzymaja samochod juz 1,5 miesiaca, stracilem ponad 4 tysiace zlotych to samochod dalej jest niesprawny.
pozdrawiam
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-07-2007, 16:52   

Prawidłowy odczyt z sondy lambda to ~0,5V. Dopiero przy przyspieszani czu puszczaniu gazu powinno skakać tak w granicach 0,2-0,7V.

0,9V przy jałowej pracy to błędny odczyt!

** Dodano: 02-07-2007, 17:54 **
Chyba, że silnik źle przepala (np. wtryski źle dawkują, albo kąt zapłonu jest źle dobrany).

A komputer ten sam pozostał?

Acha! Sprawdz jeszcze czujnik temperatury wody! W Download masz jego specyfikację. U mnie w UNO jak się on zepsuł to silnik strzelał, prychał, nie chciał się wkręcać na obroty, lało z rury. Jak zgasło to nie chciał zapalić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 17:02   

Komputer dostalem razem z silnikiem (wszystko co bylo potrzebne bylo w kupionym komplecie wyciagniete z jednego samochodu)

Czekam jeszcze godzine i dzwonie do firmy gdzie robia diagnoze zeby mi powiedzieli (za uszami firmy w ktorej samochod naprawiam) co wyszlo. Cos mi sie jednak zdaje ze fatalnie wybralem mechanikow, chyba g...o wiedza o tych samochodach.

Jeszcze jedno pytanie czy zepsuta sonda Lambda może dawać aż tak ogromne spalanie?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-07-2007, 17:30   

Uszkodzona sonda lambda może powodować duże spalanie, poszukaj postów na forum o sondzie. Klubowiczom też dużo paliły np. 25l/100km, ale 70 litrów na 100... to rekord. To bak ma chyba 65 czy 66litrów o ile dobrze pamiętam.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 18:33   

bak ma 65-68... te 70 to chyba teoretyczne wyliczenie? ogromiaste spalanie, rekord, więcej paliwa przedymia w wydech niż pali... może coś masz z zapłonem faktycznie? leje ale spala tylko troszeczkę?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-07-2007, 21:19   

Nie no bez przesady tyle to niemożliwe żeby spalał bo silnik by zgasł.
Chwila moment i byłby zalany tą ilością benzyny wylewanej jak z "wiaderka".
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2007, 21:31   

a moze jest bak dziurawy?? :D
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 22:25   

smiejcie sie smiejcie...
oczywiscie ze bak ma mniej, to wyliczenie teoretyczne, po zatankowaniu suchego baku 10-cioma litrami auto po przejechaniu 15-18 kilometrow stanelo - brak benzyny. i nie czepiajcie sie ze to nie dokladnie 70/100 - to uogolnienie ze pije a nie spala chyba.
Jak mowilem autko poslalem na diagnoze - okazalo sie ze mechanicy zle polaczyli jakies dwa wtyki, nei chcieli sie przyznac jakie, ale sie jutro dowiem jak zadzwonie do diagnosty. pokasowali bledy na komputerze, posprawdzali wszystkie polaczenia elektryczne.
Wlasnie wrocilem z jazdy testowej. zatankowalem pelny bak i przejechalem ok 50 km.. jak narazie spalanie w normie. nie widze roznicy w stosunku do skrzyni manualnej, ale to moze za krotka trasa by wysuwac takie wnioski.
Automat chodzi dobrze, przyspieszenie niczego sobie.
Ale pojawil sie nastepny "maly" problem - z tego plastiku miedzy siedzeniami dmucha mi gorace powietrze. Mam jeszcze dziurawa rure do wymiany - czy to moze byc tego przyczyna? Czy poprostu czegos zapomnieli mi tam zalozyc przy skladaniu autka?

acha, dymi tez juz jakby mniej - diagnosta powiedzial ze tak moze byc jak montujemy silnik ktory troche lezal, ze powinno minac po jakims czasie. w tej chwili czarny dym leci tylko jak sie go mocno przegazuje
pozdrawiam
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-07-2007, 22:55   

a nie pali Ci czasem oleju??? moj kolega w fordzie sierra 2.0 dohc(automat) jak mial walniety elektrozawor w skrzyni to dymil jak szalony)
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-07-2007, 23:01   

jakby bral olej to chyba by na niebiesko dymil nie? po pierwszym uruchomieniu tak bylo, kopcil jak lokomotywa, czasem na niebieskawo - po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow dymienie ustalo, dopiero powyzej bodajze 4,5 tys. obrotow leci czarne z rury. ponizej tej wartosci sa czyste spaliny.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2007, 21:58   

krzys_mh napisał/a:
pokasowali bledy na komputerze,


ile ta przyjemność Cię kosztowała?

krzys_mh napisał/a:
z tego plastiku miedzy siedzeniami dmucha mi gorace powietrze.


to chyba normalne. ja mam w tym miejscu dziurę od "gearlocka" (tam gdzie wkładam bolec blokujący lewarek) i w trasie czuję jak mi gorące powietrze zapieprza do kabiny :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-07-2007, 22:26   

krzys_mh napisał/a:
jakby bral olej to chyba by na niebiesko dymil nie? ...
nie wiem mojemu kumplowi w sierrze dymil na czarno...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-07-2007, 23:08   

Wrocilem z wlasnie z wakacji moja "Selectą". Przejechalem ok 1000 km, spalanie na poziomie 11 litrow na trasie (4 osoby i pelny bagażnik). Silnik juz wcale nie dymi, (przed wyjazdem wymienilem jeszcze katalizator) autko jezdzi super.
Automat - bez zarzutow. Działa tak plynnie ze praktycznie nie da sie zauwazyc kiedy zmienia biegi. Jakby w ogole biegow nie mial. A jednak ma - obok drążka zmiany są opisy kolejno: P-parking N-neutral D-do przodu(wszystkie biegi) 3-do przodu(tylko do trzeciego biegu) 2-do przodu(maksymalnie na dwojce) 1-do przodu(na jedynce ile sie da).
Przyspieszenie - na pozycji "D" z pelnym ladunkiem i rodzinka na pokladzie zbieral sie niezle. W poniedzialek jeszcze go poprubuje - samemu mozna sobie na wiecej pozwolic.
Faktem jest ze troche wiecej spala, ale na taka roznice moge sobie pozwolic. Mam ekonomizer i praktycznie caly czas wskaznik "power" sie swieci.

Dodatkowy bajer przy automacie - o recznym mozna zapomniec. Autko po zatrzymaniu sie na wzniesieniu nie stoczy się w dol nawet o minimetr. Chcesz ruszyć pod gorkę? Po prostu dajesz gazu i jedziesz. Choćby nie wiem jak stromo było.

Pojawil sie jednak jeden powazny feler. Po wymianie drążków zmiany biegów powstal gdzies kanal, ktorym , gdy rura wydechowa a w szczegolnosci katalizator sie rozgrzeje. nawiewa mi do kabiny gorace powietrze. Dzisiaj rozbierałem plastikowe oslony miedzy przednimi siedzeniami, i wiem dokladnie skad to nawiewa. Pod tymi plastikami, dokladnie w miejscu gdzie jest lewarek zmiany biegow, jest owalny otwór w nadwoziu samochodu. Czy ktos z Was mogłby sprawdzić czy to jest jakoś uszczelnione? Może przy manualnej skrzyni przez inna jej konstrukcje jest samo w sobie "szczelne"?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2007, 09:18   

gratuluje pomysłu i wykonania :!:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-07-2007, 09:31   

krzys_mh napisał/a:
Wrocilem z wlasnie z wakacji moja "Selectą"

krzys_mh napisał/a:
3-do przodu(tylko do trzeciego biegu) 2-do przodu(maksymalnie na dwojce) 1-do przodu(na jedynce ile sie da)
Selecta była skrzynia bezstopniową stosowana tylko w silnikach 1.6 sam sobie odpowiedziałeś, że ma biegi czyli masz po prostu auomat ;)
A do Twojej wymiany przełożeń dodaj R -rear
P,R,N,D,3,2,1 :lalala:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-07-2007, 10:08   

krzys_mh napisał/a:
oczywiscie ze bak ma mniej, to wyliczenie teoretyczne, po zatankowaniu suchego baku 10-cioma litrami auto po przejechaniu 15-18 kilometrow stanelo - brak benzyny. i nie czepiajcie sie ze to nie dokladnie 70/100 - to uogolnienie ze pije a nie spala chyba.

bardzo łatwo policzyć:

10litrów : 18 kilometrów x 100 = 55,5 litra
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-07-2007, 10:57   

A z ciekawości, przy jakich obrotach zmienia ci biegi? czy każdy bieg "wchodzi" przy innych obrotach? a przy jakich obr. zmienia biegi w trybie sport? ;)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-07-2007, 21:34   

Mikus - racja, wcielo mi "R"
Co do rodzaju skrzyni - szczerze mowiac nie wiem co tam mam, probowalem po obrotach i na sluch sprawdzic kiedy sa biegi zmieniane ale sie nie da. To chodzi tak plynnie ze naprawde nie jestem w stanie sprawdzic kiedy sa zmieniane biegi. Jak jezdzilem citroenem automatem to bylo wyraznie slychac po obrotach. tutaj im szybciej tym wieksze obroty, przy czym wzrost obrotow nie jest proporcjonalny do szybkosci, musze troche pojezdzic "bez rodzinki" by sie w tym bardziej rozeznac.

Oto jak teraz to wyglada:




A to element przez ktory nawiewa mi wrzace powietrze. Dodam ze im szybciej jade tym mocniej nawiewa. Ma ktos jakies pomysly jak temu zapobiec?



Przy temperaturze na zewnatrz rzedu 30 stopni, gdy do srodka nawiewa powietrze o temperaturze 50 stopni... jazda to koszmar. Jesli to mozliwe niech ktos zobaczy u siebie czy to macie jakos uszczelnione?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-07-2007, 21:45   

Nawiewa Ci bo została dziura po dźwigni zmiany biegów, dziwie się troche bo mechanik jak miał wyjęty silnik i skrzynie to powinien był za wczasu tą dziure własnie zaślepić. A teraz będą kłopoty z tym ze wzgledu na gorszy dostęp.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-07-2007, 21:57   

Zastanawiam sie czy samemu tego jakos nie zaslepic jakims termoodpornym materialem. Widac wyraznei ze tam cos takiego bylo bo zostaly nierowne slady po cieciach.

Przy okazji jeszcze dwie fotki samej skrzyni - jak widac skrzynie do tempry sa z volkswagena. Moze komus uda sie rozszyfrowac z tych niewyraznych fotek robionych komorką jaka to dokladnie skrzynia?



Acha - nie mam czegos takiego jak tryb SPORT, albo jest niepodlaczone.
Calosc prac z zakupem silnika, skrzyni i materialow, nowym rozrzadem, plynami, robociazną itp, nowymi hamulcami i tarczami, nowym katalizatorem, diagnostyka, przegladem kosztowala mnie blisko 5 tysiecy
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-07-2007, 09:18   

krzys_mh co do trybu sport widziałem taką Tempre SW 2.0 8V właśnie na automacie i miała przycisk "SPORT" obok włącznika halogenów i wyświetlacz LCD obok kontrolek "POWER" i "ECONOMY" ,ale może to była jakaś inna skrzynia.Nie wiem.

_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-07-2007, 11:25   spalanie po wymianie

Krzyś z tym spalaniem po wymianie to miałeś tak, bo mechanik najprawdopodobniej źle podłączył jakieś podciśnienia a w temprach jest tych podciśnień baaardzo dużo. Wystarczyło, że któreś podciśnienie było źle podłączone i już mógł kopcić na czarno. Poza tym miałeś po prostu za bogatą mieszankę i stąd takie spalanie, ale na pewno przyspieszenie dobre. Duże znaczenie jeszcze przy tym mogło mieć ustawienie zapłonu.
Sam, jestem po wymianie silnika w swojej temperówce i miałem podobnie tylko mnie palił ok 20l/100km, ale na gazie pali dobrze, więc na razie tego nie robiłem. No i oczywiście gratuluje automatu :)
_________________
Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona :(
  
 
 skype
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2007, 11:29   

Dzieki Piter - jeszcze tylko rozwiazac problem goracego nawiewu, wymienic chłodnice (byla naprawiana - wylaczyli jeden blok i teraz przy automacie nie wydala z chlodzeniem) i bedzie super
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-07-2007, 11:31   

Tą dziure to w sumie możesz zatkać nawet pianką montażową, to chyba będzie najprostrze i najszybsze rozwiażanie. Sama sie dopasuje do otworu, dobrze się trzyma ... jak dla mnie same zalety takiego rozwiazania.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-07-2007, 11:50   

Hipo ma tutaj sporo racji, może rzeczywiście pianka montazowa albo silicon termoodporny jakiś. Tylko, żebyś za dużo nie pozaklejał :P
_________________
Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona :(
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load