|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szarpanie TIPO 1.6ie |
Autor |
Wiadomość |
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 22:15 Szarpanie TIPO 1.6ie
|
|
|
Mój tipek (silnik 149C2..., tylko benzyna) robił coś takiego: po uruchomieniu zimnego silnika było wszystko ok, silniczek wkręcał się w obroty i równo pracował. Jednak po rozgrzaniu się do około 70-80C zaczęły się problemy, silnik zachowywał się tak jakby na chwilę był zanik prądu i momentalnie było czuć zapach benzyny. W momentach gdy wciskałem pedał gazu do oporu na wyższym biegu było to mniej odczuwalne, ale wskazówka od paliwa opadała w błyskawicznym tempie. Miałem ochotę mojego tipka .
Próbowałem chyba wszystkiego: czyszczenie wszelakich złącz, styków i mas. Silnik krokowy i wtryskiwacz też szorowałem. Wymieniłem świece, palec rozdzielacza, kopułkę i kable. Podmieniłem cewkę zapłonową. Pomierzyłem omomierzem wszystkie czujniki. Nie wspomnę już też o resecie komputera. I nic. Nadal to samo. Do odstrzału został jeszcze tylko aparat zapłonowy i komputer. Niestety ani jednego, ani drugiego nie miałem na podmiankę. Wymyśliłem sobie że aparat sprawdzę następująco: zagrzałem silnik do "problematycznej" temperatury, zdjąłem kabel WN z kopułki, przyłożyłem go do masy i zacząłem "kręcić" rozrusznikiem. Iskra była raz za razem wielkości słonia :rolleyes: , a męczyłem rozrusznik bez przerwy chyba z minutę. No więc został mi już tylko komputer, miałem ochotę się . Zakasałem rękawy i wziąłem się do "poważnej" roboty. Wyjąłem kompa z auta, rozkręciłem całą obudowę, wyjąłem płytkę i zacząłem się jej przyglądać. Oczywiście mój sokoli wzrok nic nie wypatrzył. Postanowiłem go jednak przemyć. Użyłem do tego... WD40. Można powiedzieć że wręcz wszystkie "flaki" kompa utopiłem w tym cudownym specyfiku. Poczekałem aż dokładnie wyschnie, przeczyściłem jeszcze miejsca w których śrubki stykały się z powierzchnią płytki, skręciłem kompa i z nadzieją że jeszcze bardziej czegoś nie sknociłem poszedłem do autka. Po podłączeniu do instalacji z duszą na ramieniu uruchomiłem silnik. Silnik był już zimny, odpalił od razu i na jałowym biegu (ok 1300obr/min) zaczął falować. Dwu krotnie zgasł, ale to podejrzewam że komp "uczył się" w tym czasie. Po nie długiej chwili wszystko się uspokoiło. Temperatura około 50C, obroty jakieś 1100obr/min. Silnik uzyskał 80-90C, wtedy obroty spadły do około 900obr/min. Zrobiłem jazdę próbną. Zero szarpania. Płynne rozpędzanie się. Zero gaśnięcia. Nareszcie.
Wiem, wiem... rozpisałem się "trochę", ale mam nadzieję że zainteresowani rozczytają się z tej "historii życiowej" i że komuś to się przyda.
Aha, zaznaczam że przed zabraniem się do roboty miałem na obiad pyszne spagetti , aby mój "włoch"-aty przyjaciel "poczuł" swojego .
Pozdrawiam. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 22:24
|
|
|
masa na obudowie pewno była 'taka se' a po liftingu się jej popraiwło na porządniej i na stałe póki co i masz teraz cacy... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 22:26
|
|
|
Może być (a nawet na pewno). Szkoda tylko że wcześniej za niego się nie wziąłem. Jedyna frajda to taka, że teraz wiem że wszystkie pozostałe elementy są (chyba) ok. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Mauriszio
witamy nowego
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 5 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2007, 20:19 ...
|
|
|
Ja to moge tylko podziekowac bo mam ten sam problem |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 12:46
|
|
|
przemog666 napisał/a: | Wyjąłem kompa z auta |
Nie wiem gdzie u Ciebie jest komp u mnie w Temprze (silnik 835C1) był trochę niefortunnie umieszczony nad prawym przednim nadkolem i w porę zauważyłem bo obudowa była prawie przeżarta i komp by szlak trafił , zrobiłem dodatkową obudowę z pudełka plastikowego (kupiony w sklepie AGD) odkrytego częściowo od góry , od dołu przed mgiełką wodną znad nadkola zabezpieczał plastik całkiem nieźle to wyszło . Niestety fotek brak bo Tempra sprzedana. |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 17:53
|
|
|
U mnie w tipku komputer jest w kabinie, pod deską rozdzielczą, nad nogami pasażera w prawym rogu. Dostęp taki w miarę, choć trzeba się troszkę nagimnastykować. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|