Hamulce-duży skok pedału |
Autor |
Wiadomość |
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 29-07-2005, 18:47 Hamulce-duży skok pedału
|
|
|
Co może byc przyczyna dużego skoku pedału hamulca. Mam wrazenie ze jest taki "spręzysty" . Trzeba użyc dużej siły żeby koła zablokowało. Zauważyłem tez ze podczas jazdy po kilkakrotynym naciścnieciu hamulca -nie ma hamulca tylko po chwili znowu jest. Czy to normalne?? |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 19:09
|
|
|
może Ci się układ zapowietrzył , może masz wyciek , sprawdź najpierw poziom płynu apuźniej dalej będziemy szukać |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 29-07-2005, 19:15
|
|
|
Poziom płynu ok..ale płyn jest dosc stary w układzie |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 19:36
|
|
|
Stawiam na pompe !! jak jest zuzyta to pedał hamulca wpada w podłoge.Pompa hamulcowa bedzie do wymiany.Znajomemu padła w temprze objaw taki własnie miał jak ty .Wiem ze nowa nie jest droga, starej nie warto kupować .A wymiana gumek w pompie to nie zbyt dobra opcja (za duzy ryzyk!) .HAMULCE muszą być na 100% sprawne to jednak BEZPIECZENSTWO strach pomyslec jak pompa pusci i pedał wleci w podłoge! :lol::lol: Przy duzej predkosci! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
prymus81
Wiek: 43 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 21 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29-07-2005, 20:13
|
|
|
Mam podobny objaw, czyli bardzo słabe hamulce, pomimo tego, że wymienione zostalo:
- płyn hamulcowy, klocki (tarcze są grube), przewody i pompa paliwa...
Efekt bardzo znikomy, więc może ktoś ma jeszcze jakąś koncepcję ??? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 20:41
|
|
|
Jeżeli po "podpompowaniu" hamulec jest dobry to na 100% jest to powietrze w układzie - jeżeli jest stary płyn hamulcowy to tak się robi, co do pompy hamulcowej to nie ma obawy -zawsze zadziała gdyż ma 2 obwody i jak gumki w jednym się wyrobią to cały czas jest inny - osobiście nie widziałem żeby całkiem się one wyrobiły - może są lekko sparciałe i można je wymienić - będzie wtedy pompa jak nowa
Jeżeli pomimo wymiany połowy układu nadal pedał hamulca jest miekki i po pompowaniu twardnieje to znaczy że gdzieś do układu wchodzi powietrze - sprawdz połączenia przewodów. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
kiss
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 29 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 29-07-2005, 20:42
|
|
|
Witaj
Jedną z przyczyn słabej siły hamowania (aczkolwiek nie jedyna) jest tak bardzo zapomniany i po trochu lekceważony korektor siły hamowania. Jakby nie było to prawie 40% siły hamowania - której brakuje.
Tempra 2.0 i.e cat. 8V MPI |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 20:42
|
|
|
Ja stawiam na zapowietrzony uklad. To ewidenty przypadek powietrza w ukladzie.
Im dluzej pompujesz tym hamulec coraz bardziej twardy, jesli jednak na chwilke przestaniesz znowu sie staje miekki.
Jedynie to wziasc nalac po brzegi plynu do zbiorniczka i po koleji odpowietrzac (dokladnie!!!) uklad. Jedna osoba siedzi w aucie, naciska do oporu pedal, druga siedzi przy zaworku, odkreca go niech wyleci plyn. Druga osoba NADAL MUSI TRZYMAC pedal. Dopiero po zakreceniu zaworka druga osoba moze odpuscic pedal. I znowu niech nacisnie go do oporu i druga osoba odkreca zaworek, leci plyn, zamyka zaworek, odpuszczamy pedal.
I tak z 3-4 razy na kazde kolo. Dolac trzeba po kazdym "kole" plynu do zbiorniczka zeby powietrza nie dostalo.
Musi dzialac. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 29-07-2005, 20:54
|
|
|
A gdzie jest ten zaworek, bo też sobie tak zrobie |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 21:05
|
|
|
Zaworki masz na obudowie zaciskow hamulcow (z przodu) i na zewnetrznej obudowie
"na przeciwko" rozpieracza szczek na tylnich hamulcach.
Wszystkei te zaworki sa na klucz 8ke. Najlepiej uzyc oczkowej 8mki.
Napewno jak zdejmiesz kola to je dojrzysz. Znajduja sie blisko tloczkow co naciskaja/rozpieraja. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 21:42
|
|
|
Radzę przed zabieraniem się do odpowietrzników zalać je płynem WD-40 i odczekać jakieś 30 minut - urwanie odpowietrznika często kończy się wymianą całego zacisku. Dobrze by było przepłukać cały układ - nie przedmuchiwać !!!!! |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
kiss
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 29 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 29-07-2005, 22:02
|
|
|
Chwileczkę.... po co zaraz Tomaszowi dokładać dodatowej roboty.
Odpowietrzanie można spokojnie zacząć od...... maksymanalnego skrętu kołami (dotyczy przodu) należy następnie zaopatrzyć się w porządny klucz (myslę Miszko, że miałeś ma uwadze klucz oczkowy sześciokątny - bo w przeciwnym wypadku kończy się to wymianą całego zacisku) najlepiej 8 nasadowy, 30cm odcinek przewodu igielitowego (to na wypadek gdyby kolega po dość intensywnym pompowaniu pedałem hamulca po odkręceniu odpowietrznika nie dostaliśmy "po oczach ") czysty słoik - uwaga czysty bez żadnych śladów choćby najmniejszej ilości wody (płyn ma bardzo duże właściwości higroskopijne -nawet niewielka ilość np. 1% wody może obniżyć temperaturę wrzenia płynu hamulcowego aż o 50 stopni
Żarty, żartami, ale nasadzenie igielitu jest konieczne z dwóch powodów po pierwsze chroni karoserię przed żrącymi właściwościami płynu hamulcowego, po drugie gdy jest w miarę świeży można go spokojnie wlać z powrotem do zbiorniczka płynu hamulcowego.
Trzeci powód, który nie jest bez znaczenia, to ochrona środowiska.
Całą operację odpowietrzania zaczynamy od koła .....najdalej oddalonego od pompy hamulcowej ( czyli prawy tył) dalej przechodzimy do przedniego koła (po przekątnej - czyli lewy przód)
Dalsza kolejność to lewy- tył i prawy- przód.
Kończymy odpowietrzanie, gdy stwierdzimy, że pedał hamulcowy przy jednostajnym nacisku ma cały czas jednakowy skok (nie ma efektu rośnięcia pedału)
Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-07-2005, 23:04
|
|
|
ostatnio wlasnie odpowietrzalem i jest tak jak mowi miszko...
sloik ma byc czysty?? i igielit... bzdura...
tak jak piszesz plyn hamulcowy jest bardzo wrazliwy i jakiekolwiek zanieczyszczenia zmieniaja wlasciwosci dlatego z zasady nie wlewa sie go z powrotem, tyle co sie odpowietrzy to jest plynu jakby kot naplakal a buteleczka kosztuje 12zl |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2005, 23:13
|
|
|
oboje mają rację ... tylko że Miszko przedstawił to tak jak się rzeczywiście robi ... i jak tak robiłem ... a płyn zużyty nie dolewałem , to były takie ilości że szkoda zachodu z jakimiś słoikami dupikami, poza tym płyny są teraz mieszalne, byle tylko był właściwy, ja śmigam na "Statoil DOT-4", który kupilem dwa lata temu w nagłej potrzebie i jest ok ... i nawet brak korektora jest w moim przypadku mało istotny. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-07-2005, 23:32
|
|
|
wazne by do DOT5 nie zalac DOT4
a ja to igielitowi i niby najczystszemu sloikowi bym nie ufal, a z kolei po co sie tak bawic...
ja byle rurke tylko skombinowalem by wlasnie na karoserie nie chlapalo i ot cala filozofia |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-07-2005, 14:20
|
|
|
odpowietrzanie to raz, ale w podobnej sytuacji w moim przypadku przewody elastyczne robiły jaja, te gumowe w przednich nadkolach, między zaciskami a przewodami metalowymi.
Po latach lubią się momentami wewnątrz zapychać jak się kruszą i raz działają OK raz nie, raz dziwnie... jak są stare - warto wymienić, ja za nie dałem 30zł, + chyba 8 zł za płyn hamulcowy od razu wymieniany i spokój.
Inny bardzo podobny przypadek - rzeczywiście, uszkodzony korektor siły hamowania.
Trza go ew też sprawdzić. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kiss
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 29 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 30-07-2005, 21:12
|
|
|
krafaello
nienaturalne zachowanie się pedału hamulcowego (miękość , rośnięcie po kilkakrotnym naciśnięciu pedału) może być groźnym objawem spuchnięcia przewodu hamulcowego czy to przewodu sztywnego, czy elastycznego a w konsekwencji pęknięcia przewodu wogóle.
Nie zwlekaj z oględzinami.
należy dogładnie( z kanału) obejrzeć przewody hamulcowe.
Z praktyki wiem, że najbardziej skorodowane są te których praktycznie nie .....widać, albo w niewielkich fragmentach.
Nie wiem z jakiego rocznika masz autko. Z drugiego Twojego postu wynika, że nie młode,
skoro tak to sprawy podszedłbym kompleksowo i wymieniłbym wszystkie odcinki przewodów
hamulcowych. Koszt może nie mały, ale Twoje i innych bezpieczeństwo jest cenniejsze.
Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-07-2005, 22:48
|
|
|
kiss, tak myslalem o takim oczkowym kluczu osemce, jaki opis podales pare postow wyzej.
Plyn hamulcowy nie jest zabujczo drogi i warto dolac nowy i sie nie bawic juz w stary.
Na max skreconych kolach oczywiscie mozna wykonac ta operacje, ale dla kogos kto pierwszy raz robi o wiele lepiej bedzie gdy zdejmie kolo i zobaczy co gdzie i jak.
Pozniej juz wie gdzie jest zaworek i sie domaca.
Ja tak akurat robilem nawet ostatnio przy wymianie klockow. Po zalozeniu nowych okazalo sie ze hamulce mam jednak miekkie i tak jak Kiss pisal, skrecilem kola i z mamuska odpowietrzalem przednie hamulce |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-08-2005, 20:56
|
|
|
Pytanie Miszko za sto punktow
Czy do odpowietrzenia bedzie mi potrzebny kanal bo jesli tak to niestety moge sobie od razu odstawic auto do mechanika
Zapowietrzyl mi sie uklad jak kiedys beben zdjalem bo spadl mi jakis element przy szczece z tylu.
Nie wiem jak sie dostalo tam powietrze bo zaden tloczek z cylinderka mi nie wyskoczyl poniewaz nie wyciagalem szczek ale jednak jest miekki pedal :/
A mialem takie fajne mocne hamulce |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2005, 23:49
|
|
|
to ja zgarne 100pkt...
jesli chodzi o odpowietrzanie z przodu to nie potrzeba kanalu... wystarczy skrecic kierownice na maxa
w prawo odpowietrzajac prawy hamulec oraz analogicznie odwrotnie, poniewaz odpowietrznik znajduje sie na zacisku czyli od strony zderzaka |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2005, 00:02
|
|
|
Tak sobie przypomniałem ... jako ciekawostkę ...
Tydzień po zakupie swojego Tipka zauważyłem że świeci się kontrolka ręcznego hamulca i "stopy" na panelu electronic check ... nikt nie wiedział o co chodzi tymbardziej że auto było sprawne. Wtedy dopiero poznawałem Tipo ... i okazało się że poziom płynu hamulcowego spadł ... a powodem tego była 5 milimetrowa szczelina na przewodzie hamulcowym ... na początek wystarczył blutak a docelowo wymiana przewodu.
Piszę o tym bo kurcze fajna ta sygnalizacja ... i jakby nie było ... co by inni nie mówili ... i co by się nie psuło ... to lubię to auto ...
Dobra ... koniec pierdół |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-08-2005, 16:57
|
|
|
Pele is winner
Niestety qrde musze zahaczyc o mechanika bo mi sie glownie tyl zapowietrzyl. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2005, 17:41
|
|
|
Emf napisał/a: | Pele is winner
Niestety qrde musze zahaczyc o mechanika bo mi sie glownie tyl zapowietrzyl. |
klocuszki, podnosnik i do roboty...
takie rzeczy robi sie na srodku ulicy |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-08-2005, 22:20
|
|
|
Dosłownie dosłownie! Wystarczy lewarek, klocki i klucz do kul i odpowietrznika no i jakas druga osoba, ale to moze Ci byle przechodzien pomoc |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
prymus81
Wiek: 43 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 21 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 06-08-2005, 08:41
|
|
|
A mozna odpowietrzyc sam przod ? Nie bedzie to skutkowalo na tylne hamulce ??? Hmm... a jesli chcialbym wymienic plyn hamulcowy (czyli wypompuje go przez przedni odpowietrznik), to czy tyl tez sie nie zapowietrzy ? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz |
|
|
|
|
|