Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co się stanie jak zapale auto na podłaczonym prostowniku?
Autor Wiadomość
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2009, 16:15   co się stanie jak zapale auto na podłaczonym prostowniku?

tak jak w temacie... w sumie to juz po fakcie, pożyczyłem prostownik i przekręciłem kluczyk na podlączonym prostowniku do akumulatora który siedział w samochodzie z przypiętymi klemami... i teraz jeden wskaźnik na prostowniku mi nie działa :) moze bezpiecznik wywaliło?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 02-03-2009, 16:23   

gangster_man, dzieje się to samo jak byś podpiął dwa gniada prądu ze sobą.... małe spięcie.... sprawdz bezpiecznik, i ciesz się że Ci nic w aucie się nie stało.

Odpalając auto uruchomiłeś alternator który dawał prąd na aku.. co za tym idzie na prostownik....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 16:25   

ubek napisał/a:
i ciesz się że Ci nic w aucie się nie stało


to się jeszcze okaże... sprawdź czy np radio działa, czy masz wszystkie światła itp. mały hard-core zrobiłeś...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2009, 16:35   

wymieniłem bezpiecznik i jest git, sprawdze potem czy wszystko działa, a apropos świateł to wczoraj na jednej lamie swieciło sie tylko pozycyjne, dziś juz nawet ono sie nie sieci, ale to zanim podłaczylem prostownik. Mozliwe ze jedna lampa sie nie pali bo akumulator jest rozładowany a druga sie pali normalnie? znaczy pozycyjne i mijania sie na niej swieci
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2009, 16:49   

gangster_man napisał/a:
Mozliwe ze jedna lampa sie nie pali bo akumulator jest rozładowany a druga sie pali normalnie?


No chyba że masz w aucie dwie instalacje, ale tak to raczej niemożliwe:P
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2009, 20:25   

przy odpalaniu miałeś duży spadek-skok, bo rozrusznik stanowi niezłe obciążenie; normalnie ten skok jest brany z akumulatora (bo ten to wytrzymuje) a tym razem częć została wzięta z prostownika i się zjarało coś; może tylko bezpiecznik, w dobrym prostowniku tak powinno być... a może coś więcej; po odpaleniu zaraz ruszył alternator o wydajności znacznie większej niż prostownik więc 'pokonał ' go zapewne wyższym ciut napięciem i część poleciała w drugą stronę - do prostownika;

w zasadzie powinieneś tylko zjarać prostownik, w instalacji nie powinno nic się stać, ale tak się nie robi...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-03-2009, 22:51   

teraz powinieneś sprawdzić zarówno prostownik jak i instalacje w samochodzie... instalacji w aucie nie powinno się nic stać... a prostownik.. hmm jeżeli nie miał zabezpieczonego odpowiednio wyjścia wtórnego transformatora (przy prostowniku transformatorowym) to mógł polecieć cały prostownik...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-03-2009, 23:49   

DARREK napisał/a:
a prostownik.. hmm jeżeli nie miał zabezpieczonego odpowiednio wyjścia wtórnego transformatora (przy prostowniku transformatorowym) to mógł polecieć cały prostownik...

dokładnie, do tego słuzą prostowniki z tak zwanym "rozruchem" a taki zwykły to raczej napewno spaliłes (choc niekoniecznie) ale
unknown napisał/a:
tak się nie robi...


unknown napisał/a:
w zasadzie powinieneś tylko zjarać prostownik, w instalacji nie powinno nic się stać,

Dokładnie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2009, 10:11   

Tak nasz pracownik kiedyś "zfajczył" prostownik. Kupiliśmy go i miał możę z parę miesięcy.
Chciał odpalić taki mały ciągniczek, który miał rozładowany akumulator. Prostownik się spalił, a dokładnie cały czas podawał coś koło 28V. Co prawda jest on przystosowany do rozruchu (ma specjalny kabel z włącznikiem na końcu, aby w momencie rozruchu "włączyć" większy prąd) i bezpiecznik automatyczny, ale bezpiecznik nie "puścił", a ciągniczek był odpalany normalnie jak przy opcji ładowania akumulatora (tzn. bez podawania większego prądu). Koszt naprawy wyniósł coś koło 800zł, gdzie prostownik kosztował 998zł...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load