stukanie w silniku |
Autor |
Wiadomość |
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2005, 23:43 stukanie w silniku
|
|
|
mam tipo 1,4 na gaźniku i co rano jak odpale to słychać go jak ropniaka coś stuka tak jakby w pierwszym cylindrze od paska rozrzadu ale w miarę nagrzanie stukanie ustępuje i go już później nie słychać . co to może być ???? i jeszcze jedna sprawa zuważyłem ostatnio że moje tipo emituje strasznie duże ilości spalin jeżdzę na gazie i mechanik mówi że tak ma by że więcej pary itd . czy to normalne??? |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 01:07
|
|
|
Co do stuaknia to niech inni sie wypowiedza.
Moj tez spor pary puszcza tez sie nad tym zastanawialem ostatnio ale rowniez dostalem info ze tak ma byc dopiero jak mocno rozgrzeje silnik to ustaje
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 17:01 Re: stukanie w silniku
|
|
|
Jest możliwość, że te stuki są wynikiem luzu pomiedzy panewką a wałem korbowym. Zdarza sie cos takiego w mocno wyeksploatowanych silnikach. Napisz jaki masz przebieg i czy gaśnie Ci normalnie ciśnienie oleju. |
|
|
|
|
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2005, 18:03
|
|
|
oprócz stukania wszystko jest dobrze ciśnienie jest ok gaśnie zaraz po zapaleniu przebieg 173000 |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 20:05
|
|
|
sprawdz zawory. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 20:09
|
|
|
A to stukanie jest cykliczne? Rośnie razem z obrotami?
Po rozgrzaniu mowisz nie slychac tak bardzo? Tak jak Robertino, mowi sprawdz zawory, sprawdz tez wałek rozrządu. Pewnie tu bedzie leżała wina...
Co do dymienia:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2905 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2005, 20:16
|
|
|
ale zawory ystawiają się hydraulicznie także nie zabardzo podoba mi się grzebanie w nich a poza tym głowice robiłen jakieś 5000 km temu bardziej podejrzewam panewke |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 20:16 Re: stukanie w silniku
|
|
|
Broadway napisał/a: | Jest możliwość, że te stuki są wynikiem luzu pomiedzy panewką a wałem korbowym. Zdarza sie cos takiego w mocno wyeksploatowanych silnikach. Napisz jaki masz przebieg i czy gaśnie Ci normalnie ciśnienie oleju. |
Mnie kontrolka od oleju gaśnie całą sekundę po odpaleniu. Ale dzieję się tak od niedawna. Po zmianie uszczelki pod miską się tak zrobiło. Co to może ozaczać? |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 22:04
|
|
|
Zawory w TT są na płytkach |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-11-2005, 22:56
|
|
|
Cytat: | Zawory w TT są na płytkach |
No własnie, nie ma hydraulicznej regulacji.... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 09:39
|
|
|
miszko napisał/a: | Cytat: | Zawory w TT są na płytkach |
No własnie, nie ma hydraulicznej regulacji.... |
A w dodatku ustawia sie to co 30 tys (a na LPG nawet czesciej) - pewnie tego nigdy nie robiles skoro tkwisz w bledzie Co do dymienia, to moj tez stawia zaslone dymna jak jest wilgoc i niska temperatura
[ Dodano: Pon 28 Lis, 2005 09:41 ]
kamin napisał/a: |
Mnie kontrolka od oleju gaśnie całą sekundę po odpaleniu. Ale dzieję się tak od niedawna. Po zmianie uszczelki pod miską się tak zrobiło. Co to może ozaczać? |
Pompa nie wyrabia, olej nie taki jak trzeba |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2005, 18:44
|
|
|
7650 napisał/a: | ale zawory ystawiają się hydraulicznie także nie zabardzo podoba mi się grzebanie w nich a poza tym głowice robiłen jakieś 5000 km temu bardziej podejrzewam panewke |
Panewka klepie u dołu silnika.
Poza tym nawet gdyby zawory byly regulowane hydraulicznie to rowniez moga stukac,gdy popsuta jest samoregulacja. .Ale to takie naprawianie silnika na telefon. Kurcze, podjedz do mechanika i sam na starcie Ci powienien powiedziec co Ci klepie jesli ma dobre ucho. Panewki klepia specyficznie. I to bez problemu mozna odroznic zawory a panewki. |
|
|
|
|
PiotrekLu
Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2005, 14:37
|
|
|
SIEMANKO JA MYSLE ZE TO JEST LUZ NA ZAWORACH |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-12-2005, 15:16
|
|
|
PiotrekLu napisał/a: | SIEMANKO JA MYSLE ZE TO JEST LUZ NA ZAWORACH |
nie wydaje mnie sie |
|
|
|
|
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2005, 16:38
|
|
|
a niech stuka przecież nie będe rozbierał silnika po to tylko żeby przestało stukać . Silnik ma moc chodzi równo jak się rozgrzeje jest ok . Przyzwyczaiłem się już do tego że jak jest zimny to mam disla a jak ciepły to benzyniaka. a panewka ja wiem może i tak albo i nie . Zaczekam jak się popsuje |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-12-2005, 20:44
|
|
|
7650 napisał/a: | a niech stuka przecież nie będe rozbierał silnika po to tylko żeby przestało stukać . Silnik ma moc chodzi równo jak się rozgrzeje jest ok . Przyzwyczaiłem się już do tego że jak jest zimny to mam disla a jak ciepły to benzyniaka. a panewka ja wiem może i tak albo i nie . Zaczekam jak się popsuje |
hmmm Choć znany jestem z nieprzesadzania z wymianami olejów i ogólnej nieprzesadnej dbałosci o auto to ze stukami bym nie jeździł. Ale to Twój wybór.
Silnik i auto nie musi być piękne, czyste i wycacane ale sprawne technicznie (mechanicznie, elektrycznie itp) jak najbardziej.
Żeby się nie okazało za dwa miesiące że zilnik jest na złom.
Moze daj posłuchać jakiemuś wytrawnemu mechanikowi. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
7650
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 52 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2005, 21:29
|
|
|
MECHANIK STWIERDZIŁ ŻE TO COŚ PRZY ZAWORACH ALE NIE MA PO CO ROBIĆ
ŻĘ PODOBNO TAK BYWA I NIC SIĘ NIE PORADZI W UNO KOLEGI MA PODOBNIE TYLKO JEMU CYKA TAK JAK BY PANEWKA CHODZIŁA NA SUCHO I TEŻ BYŁ U MECHANIORA W FIACIE I POWIEDZIWELI ŻE TAKIE RZECZY W FIACIE MAJĄ PRZAWO SIĘ DZIAĆ TAKŻE DAJE SPOKÓJ ZWŁASZCZA ŻE JEŻDZE TAK JUŻ OD KILKU MIESIĘCY I NIC SIĘ NIE DZIEJE ZA TYM ZWIĄZANEGO A MOJE AUTO JEST SPRAWNE TECHNICZNIE , ELEKTRYCZNIE I W KAŻDY INNY SPOSÓB JAKI SOBIE POMYŚLISZ |
_________________ TIPO 1,4 B/G |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2005, 21:37
|
|
|
nie no najgorsze co moze byc to mocne spalanie stukowe spowodowane awaria np. aparatu albo modulu zaplonowego czy ew. wtryskiwaczy, sterownika itp itd.
efektem bywa tylko splyniecie tlokow, co tam, kto by sie przejmowal |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-12-2005, 21:43
|
|
|
Cytat: | efektem bywa tylko splyniecie tlokow, co tam, kto by sie przejmowal |
Na moja odpowiedzialnosc mozesz jechac bez tlokow |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2005, 21:44
|
|
|
netsat napisał/a: |
Na moja odpowiedzialnosc mozesz jechac bez tlokow |
a jak mi zgasnie jadac pod gorke ?? |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|