Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymienione prawie wszystko i dalej gasnie
Autor Wiadomość
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-08-2009, 17:08   wymienione prawie wszystko i dalej gasnie

witam mam nastepujacy problem,mam silnik 1,6 benzyna,monowtrysk.auto zachowuje sie dziwnie a
mianowicie czasami robie duzo kilometrow i nic a czasami auto mi gasnie na jalowym biegu,skacza obroty i niedaje sie odpalic przez chwile,czasem odpali ale niegasnie swiatelko od ladowania i silnik sie trzesie, jak odczekam chwile i znowu jest ok,mam wymieniony caly wtrysk,przepustnica,czujnik gmp,sonda lambda modul digiplex2,nowe swiece,po ymianie tych czesci diagnostyka na kompie nic nie wykazala,wszystko niby ok,niestety problem byl juz przed wymiana tych czesci i istnieje dalej.................
co jeszcze musze sprawdzic..........POMOCY!!!!!!
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-08-2009, 17:37   

a filtr powietrza i paliwa czysty ? Może pompa paliwowa nawala
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
jagy 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-08-2009, 19:22   

silnik krokowy może wariuje,on jest od trzymania obrotów,albo czujnik temperatury wariuje i podaje złe dane do kompa,koszt wymiany niewielki,bo 20zł i samemu kluczem 19 można wymienić.Jeszcze reset kompa zostaje.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-08-2009, 21:38   

bonius82, mam podobne objawy. też wymieniłem kilka części ale problemem tak naprawdę okazał się słaby aku, który do tego jeszcze raz jest ładowany przez altek (słabo, bo 12,5v) a częściej nie. Jak włączam światła i inne bajery to mi deska przygasa i całkiem klops jest. Do tego obroty skaczą i komputer wariuje. Podłączyłem inny aku i co prawda obroty skaczą nadal (delikatnie) ale nie gasł i normalnie reagował na pedał gazu, tyle że po 10 minutach też wszystko siadło (bo drugi aku też juz stary, a przecież altek nie ładuje)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-08-2009, 10:51   

ten silnik korkowy tez mam nowy,sprawdze jeszcze ten czujnik temp.no i moze reset kompa,a mozna to zrobic samemu czy msze jechac do mechanika?

** Dodano: 23-08-2009, 11:52 **
a no i sprawdze ladowanie, tylko niemam miernika:(

** Dodano: 23-08-2009, 11:56 **
dzis gadalem z kolega powiedzial ze mial podobnie i problemem byly szczotki alternatora.........wiec i to musze sprawdzic.......
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-08-2009, 11:01   

bonius82, mirnik kosztuje około 10-20 zł w tesco i tym podobnych marketach. A propos resetu, należy go robić każdorazowo po wymianie osprzętu silnika i czujników. Reset jest prosty i nie potrzebujesz mechanika. Poszukaj na forum - sporo o tym było pisane. Ogólnie odłączasz klemę z aku, wciskasz stop na 15-20 sekund, załączasz klemę i odpalasz auto nie dotykając pedału gazu aż do załączenia się wentylatora.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-08-2009, 17:27   

ok,zrobie reset i napisze o wynikach......

** Dodano: 23-08-2009, 18:58 **
mam jeszcze takie pytanko.....jakie obroty powinien miec silnik na biegu jalowym,u mnie jest ok 500 - 600 max.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2009, 01:05   

bonius82, 900 rpm
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 01:06   

bonius82, to masz duzo za małe na ssaniu 1100 bez ssania tak jak napisał Luczu,
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2009, 01:10   

albert1991 napisał/a:
na ssaniu 1100


Oj chyba więcej :)

Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 01:17   

Luczu, to o wiele za duzo 5000 rmp ??? to jest katusz dla zimnego silnika ogólnie na ssaniu to tak 1500 to max jak dlamnie 1200-1100
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2009, 01:21   

albert1991, No coś też mi się wydawało, że sporo. Ja osobiście nie mam obrotka ale jak wyciągnę ssanie na maxa to mam wysokie obroty. Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 08:50   

Luczu, nie piszemy o gaźnikowcach! Chodzi o ssanie które załącza się automatycznie po rozruchu zimnego silnika w monowtryskach. Powinno być w granicach 1200rmp. Na nagrzanym silniku powinien mieć 850-900rmp.
Luczu napisał/a:
Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys :|
W gaźnikowcu sam regulujesz sobie obroty na ssaniu. Jeśli wyciągacie wajche na maksa, tak że ma 5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną... :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
  
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 08:55   

Luczu napisał/a:
Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h :)


to masz obroty okolo 2000 rmp
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 09:06   

albert1991 napisał/a:
to masz obroty okolo 2000 rmp
chyba koło 2500rmp. Z tym, że przy obciążeniu silnika. Jak wciśnie sprzęgło to obroty mogą wzrosnąć nawet o 1000rmp.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 09:17   

ciechu, przez to około napisałem na pochyło
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-08-2009, 09:17   

wiem juz jak sie ustawia obroty na biegu jalowym,ide to zrobic + reset kompa
dopisze jak zrobie..........
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 09:21   

bonius82, rozumiem, że o CPP piszesz ;)

albert1991, spoko, nie zauważyłem kursywy ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2009, 09:36   

bonius82, ciekawe co wymysliłes .... ciechu, spoko ;)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-08-2009, 12:15   

ciechu napisał/a:
5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną... :lalala:


ja tam nigdy ssania nie używam :p

A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-08-2009, 13:39   

dobra obroty ustawione na ok 900,reset zrobiony a auto dalej swiruje :sciana:

kto doradzi cos konkretnego,bo mechanik chce znowu wymieniac wszystko na nowe,
:evil:
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-08-2009, 13:50   

Sprawdź przewody od podciśnienia czy nie mają jakiś dziurek, nieszczelności itp. Ojciec tak kiedyś miał w tipo i nubirze.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-08-2009, 14:34   

Luczu napisał/a:
A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ?
włączenie ssania przy LPG nie powoduje zmiany mieszanki. Odchyla tylko przepustnicę i nic więcej. Taki gaz w ręce dodatkowy, jak nożny ;)

bonius82, tak jak Luczu, napisał. Sprawdź szczelność całego układu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
bonius82 
witamy nowego


Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-08-2009, 11:02   

posprawdzalem wszystko jest ok.ale poczytalem troche o regulatorze biegu jalowego!!!!!!!
znalazlem ten regulator,odlaczylem kable i EUREKA!!!!!!!!!
auto dziala stabilnie obroty ok 900,silnik dzialal 1godzine na luzie ,obroty nie falowaly,silnik niezgasl,
podobnie podczas jazdy wszystko ok...............posmigam teraz troche i znajde jakis nowy regulator,a moze by tak go juz niepodpinac???????????????
jak myslicie czekam na odpowiedzi...potem zamykam temat
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load