Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik nie dogrzewa sie :(
Autor Wiadomość
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 17:12   Silnik nie dogrzewa sie :(

Problem jest taki ze silnik po przejechaniu nawet ponad 20 kilometrow silnik grzeje sie raz do temp 90 co zdarza sie bardzo zadko,a jest przewaznie 70 stopni.Co moze byc przyczyna oprocz termostatu??

Pozdrawiam.
     assistance
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 17:48   

dla wiekszosci tych fiatowskich silniczkow 70 stopni to normalna temperatura pracy
u mnie tak o ile pamietam bylo srednio kolo 65 w trasie, 70-80 po miescie do 90 przy katowaniu, no i powyzej 100 przy wlaczajacym sie wentylatorze tylko w ostrych korkach

zalezy jeszcze jaki konkretnie masz motorek??
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 17:55   Re: Silnik nie dogrzewa sie :(

Mucha napisał/a:
... oprocz termostatu??

Właśnie termostat. Ja musiałem zmieniać kilka razy aż trafiłem na taki, który działa bez zarzutu.
Polecam dodatkowo odpowietrzyć układ chłodzenia...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-10-2005, 17:58   

Pele_Tipo napisał/a:
dla wiekszosci tych fiatowskich silniczkow 70 stopni to normalna temperatura pracy

Tu się nie zgodzę, w większości samochodów robocza remperatura wynosi 80-90 stC. Ja przy normalnej jeździe bez względu czy to trasa czy miasto mam 80-90 st.
Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest termostat.
Szwankować może też czujnik podający sygnał do wskaźnika temp.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-10-2005, 18:51   

romano napisał/a:
Pele_Tipo napisał/a:
dla wiekszosci tych fiatowskich silniczkow 70 stopni to normalna temperatura pracy

Tu się nie zgodzę, w większości samochodów robocza remperatura wynosi 80-90 stC. Ja przy normalnej jeździe bez względu czy to trasa czy miasto mam 80-90 st.
Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest termostat.
Szwankować może też czujnik podający sygnał do wskaźnika temp.

potwierdzam , tak jak kolega Romano ... u mnie normą jest 90 stopni ... kiedy silnik pracował na 70 stopniach to okazało się że termostat mi padł.

[ Dodano: 29-10-2005, 18:54 ]
Mucha napisał/a:
Co moze byc przyczyna

pisałes że masz niski poziom płynu chłodzącego ... więc może trzeba jednak zlać stary płyn, nalać nowy, odpowietrzyć .. i sprawdzić jaka będzie temperatura, jęsli znów będzie niewłaściwa ... to wykręć termostat i sprawdź czy jest sprawny
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 19:03   

W ubiegłą zimę taż miałem problem z temperaturą silnika. W trasie osiągał 60st. w mieście 70st. Po wymianie termostatu w trasie 70st. w mieście 80-90st.
W silniku 2.0 temperatura pełnego otwarcia termostatu jest niższa niż w pozostałych silnikach (chociaż 1.8 ma chyba podobnie) ale i tak wydaje mi się że mam zbyt niską temperaturę.
Jeśli chodzi o odpowietrzenie to z tego co pamiętam układ chłodzenia odpowietrza się sam (chyba że zostanie spuszczony cały płyn to wtedy przy napełnianiu trzeba otworzyć odpowietrznik).
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-10-2005, 19:10   

Ja stawiam na termostat. Czujnik temp. pada rzadko.

A co do otpowietrzania to jednak dobrze jest mu pomóc. Albo chociaż stanąć mocno pod górkę i z otwartym ogrzewaniem pogazować chwile.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-10-2005, 19:10   

Jarek38 napisał/a:
trzeba otworzyć odpowietrznik

zależy gdzie jest odpowietrznik .. bo u mnie przy otwartym odpowietrzniku płyn zaczął by się wylewać... najważniejsze żeby przy spuszczaniu przekręcić ogrzewanie na max i pozostawić je tak do napełnienia układu. a odpowietrzanie przeprowadza się na włączonym silniku delikatnie popuszczając odpowietrznik i i delikatnie popuszczając zakrętkę od zbiornika wyrównawczego.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-10-2005, 20:20   

Uuu Pele_Tipo, zle mowisz! Robocza temp. w T/T to 90C.

Wiec co do pytania kol. Muchy <- tak jak wczesniej pisali pewnie to termostat.

A co do odpowietrzania to po dluzszej trasie sam uklad "zdolny" jest do odpowietrzenia sie. Ale najlepiej zawsze to sprawdzic.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2005, 21:51   

IMO jest tak jak napisal Jarek38

Fiat to nie przegrzewajacy sie Opel... przypominam ze przy 90st woda juz jest megagoraca, zaczyna sie czesciowo gotowac jeszcze zanim osiagnie 100st, w przypadku wiekszosci Boryg dzieje sie to jeszcze wczesniej, dlatego 110-120st jest juz niebezpieczne...

Jak macie 90st normalnie na trasie to ile macie w korkach takich jak w Warszawie?? albo ile mielibyscie...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-10-2005, 10:44   

Ja mam w trasie 80 na digitalu więc nie wiem czy jest to dokładnie 85 czy 83 bo nastepna kreska to juz90.
W korku mam 90 i włacza się potem wentylator.
Właściie to nigdy nie widziałem 100 na wskaźniku.

Jak miałem 70 to termostat był zepsuty. Po wymianie stan jak opisałem powyżej
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
adaś 
witamy nowego


Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 30-10-2005, 11:43   

przy niedogrzanym silniku wzrasta zurzycie paliwa :?: :!:
     assistance
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-10-2005, 12:04   

Dokładnie. Efektem niedogrzanego silnika jest wyższe spalanie poza tym znacznie dłuższy okres osiągania przez silnik pełnej ochrony przeciw przeciążeniom. Bo to także od temperatury zależy temp. oleji ,który chroni komorę silnika. Termostat uszkodzony latem to nie problem lecz na zimę koniecznie go trzeba wymienić. Wiem to z autopsji.
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-10-2005, 13:16   

Gorzej jak Ci wskaznik zaniza jak u mnie.
Wtedy nigdy nie zobaczysz na desce 90st bo przy 85 wlacza sie wentylator :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2005, 13:36   

Cytat:
Ja mam w trasie 80 na digitalu więc nie wiem czy jest to dokładnie 85 czy 83 bo nastepna kreska to juz90.
W korku mam 90 i włacza się potem wentylator.
Właściie to nigdy nie widziałem 100 na wskaźniku.


Wskazania mam prawie takie same, w trasie na digitalu 80 -90 w mieście wkorkach 90 i włącza się wentylator, tylko czasami na postoju po ostrej jeździe pojawia mi się 100.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-10-2005, 22:03   

A nie jest tak przypadkiem, że jak ktoś latem ma temp. pracy 80-90C (trasa-korek), to ZIMĄ w trasie będzie miał niższą o wiele, właśnie np. ok.70-75C? Przecież jak lecicie 100km/h przy minusowych czy zerowych temperaturach powietrza, to nadmuch przez "grill" jest lepszy niż z układu chłodzenia ;) Jak silnik "obmywa" mroźne powietrze, to nie ma bata, żeby się silnik nagrzał do 90C, w dodatku szybko... Proponuję kartonem zasłonić kratkę :D
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-10-2005, 22:21   

Erewan napisał/a:
Przecież jak lecicie 100km/h przy minusowych czy zerowych temperaturach powietrza, to nadmuch przez "grill" jest lepszy niż z układu chłodzenia


Po to właśnie termostat żeby przy spadku temperatury się zamykał i nie puszczał na chłodnicę.
I wtedy czy jedziesz 100 czy 20km/h to przez chłodnice nie przepływa płyn i nie ma on wpływu na zamknięty wtedy obieg tzw. mały.

Ot takie małe cudo - termostat.

W zimie silnik rozgrzewa siętroszke wolniej ale po rozgrzaniu jest już mało ważne czy jest -20 czy +15.
Oczywście przy sprawnym termostacie.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2005, 22:30   

No ja dziisaj polatalem i tak
Hmm krkaow korki ehhh krakowiacy :D coz wentylator mimo takiej zimnawej pogody pare razy sie wlaczyl :/
A4 standardowo bujanka temp w okolicahc 85 ... wjazd do miasta 40-50 krotki spadek tem tak w oklice 80 i pozniej znowu pod 90
Jakos ta temperatura sie trzyma pi rayz oko aczkolwiek w lecie cos bywalo roznei dlateog ponawiercalem grilla i chlodzenie zdecydowanie lepsze tyle ze teraz trzbea go bylo zatkac bo za zimno bylo silnikowi i tyle doswiadczen wlasnych acha jeszcze wymienilem rure ktora zasysa cieple powietrze znad kolektora i silnik jeszcze szybciej lapie temperature czyli Ok:-)
Jak termostat jest walniety to od razu widac :evil:
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
mak_abra 
witamy nowego



Wiek: 44
Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 5
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2005, 23:20   

Witam!
U mnie w lecie w korkch wentylator włączał się dość często teraz przy temperaturze w okolicach 5-6 °C także włącza mi się wentylator rzadziej ale sie włączy a temperatura podejdzie pod pierwszą kreske za 90 i uruchamia się wentylator. Na trasie są to okolice 80-85°C.
Pozdrufki
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-10-2005, 23:30   

jabko napisał/a:
W zimie silnik rozgrzewa siętroszke wolniej ale po rozgrzaniu jest już mało ważne czy jest -20 czy +15.


No nie wiem, w Lanosie ze sprawnym termostatem zimą bez kartonu albo firmowej zaślepki nie ma bata, żeby sie nagrzał jak latem, zwłaszcza jak dyma się w trasie, gdzie zawierucha i -15C na słupku... Gdzie niby to mroźne powietrze ginie pod maską? Nie chłodzi mimowolnie jednostki?
     Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2005, 11:16   

Bardzo dziekuje wszytskim za te cenne odpowiedzi na moje pytanie :-) I spróbuje zrobic wszytsko co moge jak zrobie to dam znac co i jak wyszlo wszytsko :D
Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje :D
     assistance
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-10-2005, 14:00   

Erewan napisał/a:
No nie wiem, w Lanosie ze sprawnym termostatem zimą bez kartonu albo firmowej zaślepki nie ma bata,

jak sama nazwa moiwi " Lanos " i co sie tu dziwic :lol:
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2005, 19:28   

Pele_Tipo napisał/a:
dla wiekszosci tych fiatowskich silniczkow 70 stopni to normalna temperatura pracy



Absolutnie nie :P Normalna temperatura nawet w zimie to okolice 90 stopni.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-10-2005, 19:50   

Erewan napisał/a:
No nie wiem, w Lanosie ze sprawnym termostatem zimą bez kartonu albo firmowej zaślepki nie ma bata, żeby sie nagrzał jak latem, zwłaszcza jak dyma się w trasie, gdzie zawierucha i -15C na słupku... Gdzie niby to mroźne powietrze ginie pod maską? Nie chłodzi mimowolnie jednostki?


Siakiś dziwny ten Lanos.

Generalnie w każdym aucie działa to tak samo.
Silnik wydziela tyle ciepła że nawet przy -20 i szybkiej jeździe przy zamknietym termostacie grzeje sięaż za bardzo i termostat musi puszczać lekko na chłodnicę (jeśli sprawność silnika spalinowego pojazdu samochodowego dochodzi pod 40% to już cud techniki - posostałe 60% właściwie całe idzie na "grzanie" [można by odjąć jakiś procent na opory ale to pomijalne]

Chyba że Lanos ma malutką szczelinę otwartą na chłodnicę nawet przy całkowicie zamkniętym termostacie - ale tego nie wiem
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2005, 20:04   

Lanos to tka jak polonez tam tez trzbe ablyo zaslaniac wloty na zime i w wielu autkach tak sie robi zeby silniczek lepiej pracowal :-)
I nie mozliwoscia jest zeby silnik pracowal na malym obiegu non stop bo by z jednej strony mial zaduza temperature a z drugiej by byl chlodny niezbyt to dobry pomysl :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load