Temperatura... |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 07-03-2005, 14:42 Temperatura...
|
|
|
Czesc chlopaki!!Mam pytanko...Jaka macie tempereture silnika??Znaczy sie jaka powinna byc prawidlowa...Ja mam kolo 75 stopni,mialem wczesniej lkko ponad 90 ale cos sie stalo-pelna magia i mam teraz nizsza:)Wiec jak to jest u Was?? |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 14:44
|
|
|
90C powinno byc non stop. Jesli masz mniejsza to jest zle. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 07-03-2005, 14:45
|
|
|
Wiec powiedz mi szefie co moze byc zle??Coz mam uczynic by bylo ok??
[ Dodano: Pon Mar 07, 2005 14:48 ]
Kiedys mialem problem bo mi wsazowka latala jak szalona...Okazalo sie, ze to tylko kabelek sie odlaczyl...Podlaczyle i na "piecu" 70 stopni,nie wiem jak to sie stalo... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 14:56
|
|
|
Albo masz czujnik od temperatury walnięty, jest on z przodu bloku.Można zamienik kupić za około 30zł.Lub termostat nie trzyma nowy około 70 zł!! albo jedno albo drugie masz zepsute!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 07-03-2005, 15:00
|
|
|
Moze mi wyjasnic dokladnie gdzie jest ten czujnik temperatury???Bom nie do konca kumaty z tego |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 15:01
|
|
|
A termostat napewno masz ok? W pierwszej kolejnosci bym od niego zaczał. Na koncu bym stawial na czujke od wentylatora.
Czujnik mozesz sprawdzic tak, ustaw auto pogazuj, i niech sie zagrzeje. Zobacz kiedy wentylator sie wlacza, jesli przy okolo 100C to masz na bank uszkodzony termostat. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 15:05
|
|
|
Na bloku w przedniej czesci jest w 1600 co do 2.0 nie mam pewnosci ale chyba podobnie.
Umnie jest on wkręcany w blok na połowie wysokosci .Od przodu są dwa czujnik a ten wyżej w głowice wkręcony to do lampki c iś oleju .Poniżej będzie od temp wody.Wykręć go i daj nowy warto za 30zł wymienić .Może być on uszkodzony jak są te objawy skakania strzałki wskaźnika.Jeśli nie on to termostat!! jest z boku od lewej pod cewkami czy w 1.6 pod kopółką.
Acha od załączania wentylatora chłodnicy jest wkręcany w chłodnice sądze że to nie on jak wiatrak sie załącza po 90 umnie druga kreska po 90 st to on jest ok
Ale miszko mi chodzi o czujnik wskaznika temp wskaźnika w desce, a nie o ten w chłodnicy od wiatraka |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 07-03-2005, 15:24
|
|
|
Wiatrak mi sie wlacza przy 90 stopniach...Moze faktycznie wymienie ten czujnik i sie okaze jak to jest....PS Mam Tipo 1.6 wiec tak samo jak Ty...:) |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-03-2005, 15:36
|
|
|
Tomciu ja mam to samo.
Termostat nowka blaszka, czujnik wymienilem i nie pomaga.
Nie kupuj czujnika bo umoczysz (jest tanszy - 15 zl).
Nie wiem co jest tego przyczyna ale u mnie temp. non stop trzyma sie w granicach max. 70 stopni.
Myslalem o tym zeby zatkac jakos te "muszelki" ktore nawiewaja powietrza na chlodnice ale nie wiem czy to pomoze.
Mysle jeszcze o tym ze zaniza mi sam wskaznik na desce ale nie wiem czy da sie go jakos regulowac.
Wiatrak wlacza mi sie przy 90 wiec nawet nie mam mozliwosci jazdy z taka temp. bo od razu mi zrzuca do 80-85st. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 16:54
|
|
|
Ja też miałem 70 stopni ale u mnie w termostacie brakowało tej kulki co przepuszcza wode przy zamkniętym termostacie. Wymieniłem na nowy i jest ok. Stary naprawiłem i mam w zapasie. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2005, 17:51
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | Czesc chlopaki!!Mam pytanko...Jaka macie tempereture silnika??Znaczy sie jaka powinna byc prawidlowa...Ja mam kolo 75 stopni,mialem wczesniej lkko ponad 90 ale cos sie stalo-pelna magia i mam teraz nizsza:)Wiec jak to jest u Was?? |
A cały czas masz 75 st. nawet na postoju ?. Sprawdż to i sprawdż przy ilu włącza się wiatrak na chłodnicy.
Jeżeli na postoju dojdzie do 90 i wiatrak się włączy przy ok 95 to wyglądałoby to na uszkodzony termostat |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2005, 00:16
|
|
|
Troche dziwne bo we wszystkich autach ktorymi jezdzilem czy to Tempra, Punto czy Laguna albo Vectra w kazdym byla temperatura ok. 75st, dopiero w ostrych korkach wzrastala do 90st. |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 09:09
|
|
|
Ale to by znaczyło, że termostat jest walnięty choć jest to nie możliwe, aby w tych wszystkich samochodach był on uszkodzony.
U mnie znowy we wszystkich samochodach, które miałem temperatura była ok 90st, choć w każdym z nich wymieniałem termostat, objawy były takie same temp. w trasie ok 70 st i dopiero w korkach dochodziła do 90st.
Ostatnio jeździłem vectrą i matizem i oba trzymały temp. ok 90st. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-03-2005, 09:49
|
|
|
Ja po nagrzaniu też miałem zawsze 90 st .Teraz w zimie na ogrzewaniu nie moge dogrzać do 90 ,winny jest termostat w mojim przypadku .Za dużo przepuszcza.Guma w nim pada i taki jest efekt Jak dłużej jade do dojde ale to nie to co powinno być.A chłodnica zawalona kartonami. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 09-03-2005, 09:51
|
|
|
witam. to na 99% wina termostatu. ja tez mialem wciaz niedogrzany silnik 75-80'C w miescie jak stalem na krzyzówkach to nagrzal sie ale wystarczylo jechac chwile na trasie i spadalo do 80'C i nawet mialem kartony przed chlodnica. teraz jak wymienilem termostat to przy -8'C po przejechaniu 1,5km mam temp.80'C a wczesniej ledwo drgnela wskazówka a p 3km mam juz 90'C:) zatem w wiekszosci przypadkow wina jest po stronie termostatu. |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2005, 20:34
|
|
|
Bicart niestety zawiode Cie bo jesli Tomciu ma taki sam przypadek jak ja to nie jest to ani termostat ani czujnik.
Zreszta kilka osob pisalo tez o podobnym problemie i napewno nie jest to wina termostatu |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2005, 11:58
|
|
|
A u mnie zawsze wieje ledwo gorace powietrze na dmuchawie.
Czy odpowietrzenie ukladu pomoze??? |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 12:23
|
|
|
Jeśli masz źle odpowietrzony układ to z pewnoscią pomoże mi natomiast pomogła regulacja linki .Po wyregulowaniu linki od nagrzewnicy ma super ogrzewanie |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 10-03-2005, 18:33
|
|
|
Nie wiem chlopaki w koncu co z ta temperetura...Mam tak jak mowilem-70 podczas jazdy, postoj 85...Wczesniej mialem wszystko ok czyli tak jak wiekszosc z Was...Moze to termostat,a ile kosztuje nowy?? |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 18:48
|
|
|
Termostat kosztuje około 70zł. w zależnosci od producenta.Wynieniałem w tamtym roku. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Tomasz Lipert
Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 11 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-03-2005, 21:02
|
|
|
Ja w zeszłym roku zaadoptowałem chłodnice z wentylatorem z Tawrii. Jest mniejsza o około1/4 od oryginalnej,a mimo to silniczek nie przegrzewa się. Temperaturę około 85-90stp uzyskuję już po około 1km. Będąc teraz w styczniu u Bogdana w Jastrzębiu upewniłem się,że mimo mniejszej chłodnicy wentylator nie włącza się częściej niż poprzednio. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2005, 17:38
|
|
|
Cytat: | Czy odpowietrzenie ukladu pomoze??? |
Rtomik - nie pomoze
Ja juz probowalem wszystkiego bez mala i caly czas mam tak jak piszesz po prostu cieple powietrze.
Nawet nie mysle o przykrecaniu pokretla nagrzewnicy bo po prostu leci wtedy chlodne albo zimne powietrze.
Ja caly czas czy w korku czy nie mam 70 stopni.
Teraz jeszcze doszedl mankament taki ze jak zgasze auto (nawet na minute) to temperatura spada do ok. 50-55 st. i dopiero bardzo powoli zaczyna rosnac.
Cos mam zwalone ale napewno nie termostat ani czujnik temp. bo wymienialem.
Uklad tez odpowietrzalem.
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 24-03-2005, 09:30
|
|
|
U mnie też temperatura w trasie trzyma 70 stopni a na postoju wentylator włącza się tuż przed 90.W poprzedniej temperce w czasie jazdy miałem cały czas 90.Wczoraj wymieniłem termostat na nowy i jest bez zmian-już mnie szlag trafia:(Dotykając przewodu czuję,że zbyt szybko otwiera się termostat bo przy 70 stopniach jest już dosyć ciepła.Wynika z tego,że niepotrzebnie wydałem kasę.Piszecie,że może być walnięty czujnik temperatury silnika, a z drugiej strony,że inne auta mają właśnie taką temperaturę.Nie chcę się ładować w koszta i wymieniać części metodą na "chybił-trafił".Możliwe,że wskażnik jest walnięty? ](*,) Piszcie-nawet byle co,ale piszcie:D.Nie odpuszczę skurczybykowi |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2005, 17:20
|
|
|
Bodek dobrze ze poruszyles temat.
Ja z nim juz walcze od momentu kupna tj. dwa lata.
Normalnie juz mi rece opadaja.
Czujnik temp. to nie jest bo wymienilem.
Mysle ze moze wskaznik ale to tylko gdybanie.
Wentylator powienien sie przeciez wlaczyc ok. 90 kilku stopni a u mnie przed 90 juz sie zalacza ](*,) ](*,) ](*,)
Szlag mnie trafia ](*,) ](*,) ](*,) |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 24-03-2005, 17:37
|
|
|
Czyli wszystko wskazuje na to,że mamy podobny problem.Ja jestem przed ewentualną wymianą czujnika,ale skoro Ty wymieniłeś i dalej nic -to już nie wiem To normalne jaja są i to większe od wielkanocnych!Czyli co,wskaźnik w kabinie?Myślę jeszcze o jednej rzeczy -odłączyć wentylator,nagrzać silnik na postoju do 90 stopni według wskaźnika,otworzyć zbiornik wyrównawczy i zmierzyć faktyczną temperaturę płynu-skoro termostat jest w pełni otwarty to będzie taka sama w całym ukladzie.Jeśli się okaże,że jest więcej stopni niż na wskaźniku to można postawić na błędne wskazanie.Emf próbowałeś mierzyć tak temperaturę?Jeśli nie to może spróbuj,dzięki Tobie nie musiałbym może niepotrzebnie kupować czujnika i obaj mielibyśmy okazję wyeliminować kolejny punkt zaczepienia.Normalnie jaja jak berety |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
|