|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Duże spalanie. |
Autor |
Wiadomość |
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 18:45 Duże spalanie.
|
|
|
Witam wszystkich a zorientowanych w temacie proszę o podpowiedź.
Objawy - niezbyt równa praca silnika, szczególnie tuż po uruchomieniu, okopcona na czarno końcówka wydechu, świece również pokryte czarnym nalotem.Kontrolka POWER ekonomizera lubi zapalać się znacznie wcześniej. Dodam jeszcze, że auto nie ma jakichś wielkich oporów toczenia, tutaj nic go nie trzyma ani nie hamuje.Temperatura na desce raczej poniżej normy, na starym termostacie szybko dochodziła do 90 st. i była stała. Termostat wymieniony z powodu awarii.
Jesienią wymieniana była uszczelka pod głowicą i rzekomo uszczelniacze trzonków zaworów( piszę "rzekomo" gdyż tak twierdzi mechanik, który to robił. Facet spaprał robotę o tyle, że dając głowicę do planowania nie wspomniał o sprawdzeniu i ew. naprawie zaworów.W tym samym czasie wymieniłem również sondę lambda, niestety nie oryginał.Auto ma niemiłosierny apetyt na paliwo, z umiarkowanego zużycia etylinki poszło w stronę dokładnie przeciwną. Od czego zacząć sprawdzanie? Pomysłu nie mam. Świece prawie nowe,nowa kopułka i palec, nowe przewody zapłonowe.
Pomożecie?Podpowiecie?
P.S. A może ktoś z forumowiczów ma dostęp do tokarki i mógłby wytoczyć mi taką"przejściówkę" do czujnika temperatury wkręconego w kolektor. Stary czujnik ma duży gwint, nowy ma mniejszy. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 18:49
|
|
|
za bogata mieszanka.. hmmm ... pije... jesteś pewien tej sondy?
wtrysków tak nie znam, ale te nieorginalne sondy bywają dziadowskie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 18:53
|
|
|
Też nie mam pewności, co do sondy. Kupiłem na Allegro, według zapewnień sprzedawcy pasująca do naszych silników. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:24
|
|
|
niestety dzisiejszy rynek allegro.... 'zapewnienia sprzedawcy' są często jakie są... jak np części od Tipo pasujące do Tempry które spasują tylko z buta nie są rzadkim kwiatkiem... może to nie wina sondy, ale jest to podejrzane... gdybyś miał możliwość sprawdzić na innej... może z jakiegoś autka innego, szrotu czy jakimś cudem pożyczyć... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:28
|
|
|
Dlaczego podmieniałeś sondę?
Głównie to ona jest opdowiedzialna za tak duże spalanie.
Warto również sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika.
W Downloadzie masz dane na temat tego czujnika i jego rezystancję.
Takie kopcenie i ciężkie odpalanie może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperautry.
A żeby sprawdzić czy sonda dobrze działa byś musiał skombinować oscyloskop i podpiąc pod sondę.
Zobaczyć jakie sonda daje odczyty. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:47
|
|
|
witaj Miszko.sonde wymienialem dlatego,ze taka byla sugestia mechanika po badaniu na egzaminerze.podobno ulegla naturalnemu zuzyciu.odnosnie czujnika temp.-mam nowy,lecz z mniejszym gwintem,a u mnie jest duzy.w wawie nielatwo znalezc tokarza,ktory wytoczylby taka przejsciowke.ten czujnik sprawdzalem,niby dobry-ale pewnosci nie mam. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 20:03
|
|
|
Rozumię, że sprawdzałeś rezystancję tego czujnika?
Ten czujnik wygląda tak (co prawda to zdjęcie przy Uno)
A gwint jest jeden, chyba, że czegoś nie wiem
To na pewno ten czujnik wymieniałeś?
Jeżeli tak to sprawdzałeś go na omomierzu?
Może podjedź do innego mechanika który będzie miał oscyloskop i każ mu sprawdzić sondę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 20:28
|
|
|
miszko, toć nawet ja wiem, że są 2 rodzaje czujników wkręcanych w kolektor z mniejszym i wiekszym gwintem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 20:31
|
|
|
I ja się mylę |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zgredek
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 46 Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:04
|
|
|
Niebieskich kapturków jest cała masa bez względu na średnice i skok gwintu.Przy zakupie trzeba kierować sie oporem i nr czujki.Przejechałem sie na tym w Citroenowskim 1.4.w sumie wszystko takie samo a w istocie inne |
_________________ 13s-1/4 |
|
|
|
|
marcin 87
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2008, 19:36
|
|
|
Kolego jedz do dobrego warsztatu niech sprawdza sygnał sondy którą masz.Powinna falować od 0,1 do0,9 v równomiernie.Tak jak kolega napisał to ona odpowiada za mieszanke.i Po sprawdzeniu wszystko będziesz wiedział. zacznij od tego. Jakby co to dam mój numer i możesz zdzwonić sie ze mną to pomoge.Jestem mechanikiem więc damy rade a te silniki to prosta sprawa.
697 130 477
Marcin 87
pozdr.
** Dodano: 26-03-2008, 22:29 **
jak tam sprawa naprawy? |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|