Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :( |
Autor |
Wiadomość |
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 11:22 Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :(
|
|
|
Witam.
Problem tak jak w temacie. mam tipo 1.4 wtrysk + LPG.
Problem w tym ze jak silnik nagrzeje sie do ok 70 stopni (kreska na srodku pomiedzy 50 a 90) obroty automatycznie wzrastaja mi same do ok 2100 na LPG i ponad 4500 na benzynie
Na poczatku myslalem ze mi sie linka od gazu zacina ale to nie to bo jak otworzylem maske i oboroty rosly linka ani drgnela :/ utrzymuje sie to tak do ok 80 stopni 1-2 kreski przed 90.
W czym tkwi problem? czy to silniczek krokowy? dodam ze na wolnych faluja mi obroty nieznacznie.
Jezeli juz byl podobny problem na forum to sory ale poprostu nie mam czasu szukac bo mam pare spraw i chce to zalatwic jak najszybciej bo mnie denerwuje :/
Z gory dzieki |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 11:27
|
|
|
wallek, tak wygada na zacinajacy sie silniczek krokowy wyjmij go i umyj dobrze w jakis srodku typu nitro benzyna ekstrakcyjna |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 11:30
|
|
|
albert1991, aha oki dzieki.. czyli poprostu go odpiac i wyczyscic ?:) |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 12:07
|
|
|
aha dzieki za pomoc i jeszcze jedno czy jak go odepne to go rozkrecac jak go dokladnie wyczyscic ? sory wiem ze to glupie pytanie ale wole wiedziec co i jak niz jak mam cos schrzanic :/ |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 12:32
|
|
|
wallek, jak go wymontujesz to właz go do banieczki z nitro i pedzelkiem mały go wyszotkuj całego pozesz go tez przepłukac czyli włzyc do banki i delikatnie falowac zeby go nitro oblewało z wszystkich stron |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 18:47
|
|
|
a wiec jestem po czyszczeniu krokowca.zdjalem go i wyczyscilem od srodka specjalnym preparatem ktory kupilem w sklepie. po odpaleniu auto na gazie ma ok 2200 na benzynie ok 3000 ale obroty mi nie faluja. pytanie brzmi czy teraz wystarczy wyregulowac obroty? bo mam jutro zamiar jechad do mechanika (znajomego) zeby mi to zrobil |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:35
|
|
|
wallek, przy wtrysku nie wolno kręcić śrubkami żeby ustawić obroty Czy przy tych dużych obrotach przepustnica opiera się o krokowca
Piszesz że obroty podnoszą się po zagrzaniu silnika,więc odepnij go puki silnik pracuje w miarę normalnie i zobacz czy też będą rosły,ale przed tym zrób reset kompa i sprawdź czy mu przeszło.
Sprawdź też styk który jest w miejscu styku popychacza silniczka krokowego z przepustnicą.Gdy podpiera ośkę styk jest zwarty.Jeśli dobrze pamiętam to są to dwa dolne piny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 08:54
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | wallek, przy wtrysku nie wolno kręcić śrubkami żeby ustawić obroty Czy przy tych dużych obrotach przepustnica opiera się o krokowca
Piszesz że obroty podnoszą się po zagrzaniu silnika,więc odepnij go puki silnik pracuje w miarę normalnie i zobacz czy też będą rosły,ale przed tym zrób reset kompa i sprawdź czy mu przeszło.
Sprawdź też styk który jest w miejscu styku popychacza silniczka krokowego z przepustnicą.Gdy podpiera ośkę styk jest zwarty.Jeśli dobrze pamiętam to są to dwa dolne piny. |
tzn teraz oboroty mam i na zimnym i na cieplym takie same..dzis jade do mechanika zeby mi je wyregulowal na PB bo na gazie to sam sobie ustawie.. a styki przeczyscilem
tak wyglada to na wylaczonym silniku :/ dodam ze obroty mi juz nie faluja tylko zacina sie wlasnie to zaznaczone na czerwono( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) :/ pomozcie jak to zrobic |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-03-2010, 17:44
|
|
|
wallek, pisałem wyżej że NIE MOŻNA tego regulować ręcznie.Jak to ruszysz to nie będzie łatwo ustawić tak jak powinno być.Jeśli dobrze widzę na fotce to źle złożyłeś silniczek,bo za dużo wystaje trzpień.A wkręciłeś go jak go składałeś?? |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 00:27
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | wallek, pisałem wyżej że NIE MOŻNA tego regulować ręcznie.Jak to ruszysz to nie będzie łatwo ustawić tak jak powinno być.Jeśli dobrze widzę na fotce to źle złożyłeś silniczek,bo za dużo wystaje trzpień.A wkręciłeś go jak go składałeś?? |
silniczek skladalem tak jak byl tylko przeczyscilem srodek tym preparatem..co masz na mysli mowiac "wkreciles" ? a co do tego zaznaczonego na czerwono to zacielo mi sie znow przy 70stopniach bo na poczatku na PB i LPG bylo ok obroty nie wariowaly tylko przy tej temperaturze sie podnosze ale nie zawsze :/ ja juz nie wiem co mam robic ;/ |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:00
|
|
|
wallek, resetowałeś kompa Czy na dwóch dolnych pinach we wtyce do krokowca masz przejście w momencie kiedy trzpień opiera się o przepustnicę
Pasowało by podmienić krokowca,bo wygląda to na jego awarię. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:42
|
|
|
ZielonyTBG, no resetu kompa nie robilem.. a da sie to samemu zrobic czy tylko u mechanika... a jak sprawdzic to przejcie :/ ?? no wlasnie nie mam skad podmienic :/ |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2010, 18:19
|
|
|
wallek napisał/a: | ZielonyTBG, no resetu kompa nie robilem.. a da sie to samemu zrobic czy tylko u mechanika... |
Wszystko znajdziesz na forum korzystając z wyszukiwarki Ściąg klemę z akumulatora na 15 minut.
wallek napisał/a: | a jak sprawdzic to przejcie :/ ?? |
Najlepiej jakimś multimetrem.
wallek napisał/a: | no wlasnie nie mam skad podmienic :/ |
Nie ma nawet w okolicach jakiegoś auto złomu |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 18:21
|
|
|
wallek, na zimnym silniku zdejmujesz klemy z akumulatora na 10 minut, wciskasz porządnie hamulec na chwile, potem zakładasz klemy, odpalasz i nie dotykając gazu czekasz aż się nagrzeje do włączenia wentylatora chłodnicy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 19:02
|
|
|
ZielonyTBG, aha bo myslalem ze ten reset to jakas grubsza sprawa ok
przejscie zobacze jutro
auto zlom mam tylko pytanie czy mi pozwola podlaczyc :/ |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2010, 19:24
|
|
|
wallek,jak będzie miał opory to dasz kolesiowi Heinekena (koszt nikły) i nie ma bata żeby nie dało się go przekonać |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 19:27
|
|
|
ZielonyTBG, hehe no w sumie racja podjade tam jutro rano i zobacze..bo jezeli bedzie ok przy tych 70stopniach i ogolnie to krokowca od razu brac? |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2010, 20:35
|
|
|
No jeżeli będzie dobrze to powinno być dobrze.Najlepiej trochę po testować.Tylko zrób reset przed założeniem tego "nowego" ze złomu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 21:11
|
|
|
ok dzieki za rady wlasnie czytalem na forum o podobnym problemie i jeszcze moze to byc cpp podobno. jak to sprawdzic? sory ze tak pytam ale chce poprostu dowiedziec sie wszystkiego zeby nic nie popsuc :/
** Dodano: 04-03-2010, 11:39 **
no i ze tak powiem do D z tym wszystkim :/ reset zrobiony ale obroty nadal ok 3-4 tys zalezy czy na LPG czy PB :/ i chyba jednak silniczek krokowy do wymiany.. jade zaraz do sklepu zobaczyc jak wyglada nowy i ile trzpien wystaje |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 00:51
|
|
|
wallek, sorki że podpinam się pod twój wątek ale borykam się z podobnym problemem a nie chce zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum. W moim przypadku silnik wkręca się na duże obroty a czasami nawet jak mu "odbije" to krokowiec otwiera przepustnice na maxa. Znalazłem na złomie inny monowtrysk zamontowałem i niby wszystko cacy tylko że dopóki silnik się nie rozgrzał to obroty spadały i silnik gasł. Znajomy kolega złota rączka powiedział że może zużył się CPP więc go wymieniłem na inny (też z odzysku) to znowu obroty mi falują i krokowiec otwiera ile może przepustnice. Niestety poprzedni CPP został uszkodzony... .W miedzy czasie sprawdzałem jeszcze 3 silniczki krokowe ale historia się powtarzała. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dodam że silnik na jałowym pracuje podobnie na Pb jak i na LPG lecz na benzynie nie sposób jeździć bo w zakresie obrotów od 2000rpm do 3000rpm szarpie jak wściekły. Jak odpinam całkowicie CPP to w takim jakby trybie awaryjnym wydaje się być z pracą na LPG wszystko ok, nic nie faluje nic nie szarpie, nie otwiera przepustnicy na maxa podobnie jest jak silnik nagrzeje się do 90 stopni problem znika przy już podpiętym CPP. Zamówiłem nowy (jakiś zamiennik z alledrogo) CPP, teraz czekam na przesyłkę. Na diagnostyce komputerowej elektromechanik nie znał konkretnej przyczyny ale coś wspomniał że jakiś tam czujnik temperatury dziwnie zawiesza się na jakiejś wartości, bez konkretów. To chyba tyle... jeśli komuś chciało się przeczytać moje wypociny i ma jakiś pomysł jak się z tym uporać był bym wdzięczny za każdą wskazówkę |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 18:50
|
|
|
Doodi napisał/a: | Na diagnostyce komputerowej elektromechanik nie znał konkretnej przyczyny ale coś wspomniał że jakiś tam czujnik temperatury dziwnie zawiesza się na jakiejś wartości, bez konkretów. | chodzi zapewne o czujnik temperatury zasysanego powietrza. Możliwe, że i on szwankuje skoro jak pisałeś - auto zachowuje się inaczej kiedy się rozgrzeje. Wysyła błędne informacje do kompa, a ten steruje krokowcem właśnie w taki "chamski" sposób. Miałem podobną historyjkę ze słynnym niebieskim czujnikiem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 21:54
|
|
|
ciechu, dzisiaj jeździłem z odłączonym CPP i jest wszystko w porządku tylko na zimnym muszę sam mu obroty utrzymywać przez jakiś czas od odpalenia. Czy jest możliwe że ten czujnik temperatury zasysanego powietrza wtedy nie wysyła tych błędnych sygnałów jak odłączę sam CPP i nie steruje krokowcem? i nawiasem mówiąc gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zasysanego powietrza???
z góry dziękuje |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 18-03-2010, 00:06
|
|
|
Ja miałem to samo w swoim 1.4 i.e. i hamowałem silnikiem żeby zbić obroty. Czasami było tak że jeździłem bez gazu.Na zimnym silniku była gitara! Sprawdź jaką rezystancje ma rezystor który jest zamontowany na kielichu. Mi gość wymienił rezystor bo miał 2ohmy zamiast 3 i wyregulował zawory.Do dziś mam spokój. Silnik krokowy był ok i też go podmieniałem na nowy. To samo |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 01:14
|
|
|
Pablo84K, jak się dzieje ten cyrk to też zbijam obroty silnikiem...
Pablo84K napisał/a: | rezystor który jest zamontowany na kielichu |
nie bardzo wiem o który element chodzi i gdzie on jest zamontowany mógłbyś rozjaśnić mi to trochę? |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
|