Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po dzwonie
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 20:26   Po dzwonie

Witajcie. Dzisiaj zmieniałem lampy przednie w swoim Tipo i zaobserwowałem coś złego jeśli chodzi o pas przedni i podłużnicę od strony kierowcy.

Otóż jak wiecie, moje auto miało przygodę zeszłej zimy jak było jeszcze w rękach pisaria. Naprawa była robiona na szybko. Głównym problemem było wgięcie belki pod zderzakiem. Zostało to wyprostowane lecz ja zaobserwowałem dzisiaj więcej mankamentów.

Oto zdjęcie z kolizji:


Wiadomo o co chodzi.

Po złożeniu wygląda to tak:


Na zdjęciu wyraźnie widać że lampy, zwłaszcza ta od strony kierowcy leci do dołu.

Mało tego luknijcie tu:



Widać nie spasowanie zderzaka, jest tak po obu stronach auta i to napewno nie są wsporniki ponieważ zderzak nie lata luźno. Warto też zauważyć że gdy pas zamkowy poszedł do dołu to tak jak pisario pisał w swoim poście, niemożna było zamknąć maski więc została maxymalnie opuszczona do dołu na zamku. Dlatego też są nie równe szczeliny patrząc z profilu auta na błotnik i maskę.

Po rozebraniu lamp porobiłem kilka fotek aby ułatwić wam wyciągnięcie wniosków co jest do roboty aby wszystko spasować tak jak powinno być. Ja wiem na 100 procent że pas zamkowy jest do wymiany ale czy coś jeszcze trzeba zrobić, wyprostować ? proszę o pomoc bo do zlotu chciałbym to powoli ogarniać.





_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2012, 20:52   

mercedesa nie zrobisz,sam musisz dopasowac szczegoly i bedzie git!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 20:56   

kamilsitek1983, tyle to ja wiem. Ale uszkodzenia nie są duże i są do zrobienia napewno nawet w warunkach domowych tylko proszę Was o jakieś sugestie od czego zacząć ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 21:01   

Lasgo07, Ciężko będzie ci to spasować, albo dużo cierpliwości, albo podjedz do kogoś kto robi długo w blacharce, czasem taki fachowiec szarpnie 2 razy stuknie 3 razy młotkiem i będzie prosto... możesz spróbować zmienić pas przedni, jeśli nadal będą lampy "lecieć" to już trzeba z mocowaniami kombinować i doginać, fabryki już nie zrobisz, chyba ze cały przód nowy wstawisz, zwłaszcza że auto ma już swoje lata i nawet ze starości/ korozji traci trochę właściwości i nie które elementy będą się naturalnie rozchodzić...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2012, 21:10   

jak cos to poreguluj na tych srubach co trzymaja pas przedni.Blotniki pasuja ci w miare do drzwi?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2012, 21:27   

Lasgo07, Gra nie warta świeczki, z tego co widzę to wózek nie jest jakiś zgniły strasznie, ja bym nic nie robił, przelatał jeszcze rok - dwa, sprzedał auto i kupił coś młodszego, no chyba że się do niego przywiązałeś,2 lata z tym pojeździsz ale potem to już będzie szrot. to jest stare auto w które nie opłaca się pakować kasy bo ci się to nie zwróci. wydasz i sprzedasz go za grosze o ile w ogóle sprzedasz. "Po złożeniu" wygląda ok i tego sie trzymaj.
Uniaka miałem blachowo w gorszym stanie i nie przejmowałem się nim, śmigałem 2 lata i gdyby nie traktor dalej bym śmigał bez remontu.
takie jest moje zdanie.
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 21:41   

kamilsitek1983, no błotniki pasują idealnie do drzwi.

Świstak, wiadomo że nie będę prowadzał do blacharza bo za samo rozebranie policzy sobie sporo. Chciałbym zrobić to u siebie na podwórku jeżeli się da oczywiście. A wiadomo idą ciepłe dni i można rano na spokojnie rozebrac i cos po prostować. Z tego co zauważyłem do podłużnica od strony akumulatora jest trochę skrzywiona przy końcu. Dokładnie jak kończy się masa od aku. Jest takie załamanie w dół.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2012, 21:52   

ten poprzeczny wspornik podłużnic najwidoczniej lekko sie skrzywił w dół dlatego zderzak "wisi" podciągnąć do góry będzie ciężko... lepiej od tych mocować ( do których obecnie zderzak jest przyczepiony jakimiś drutami ) wyprowadzić lub dospawać blaszki pozwalające na montaż zderzaka w tych punktach jakie 10mm wyżej. pas też może być jakiś taki podejrzany chociaż na fotkach tego nie widać....
powiem ci tak, po podobnym dzwonie gdzie auto zostało wyprostowane na ramie, a zderzak kupiony nowy też miałem problemy ze spasowaniem tego wszystkiego kupy :/
pas wyglądał na prosty, a grill i tak nie leżał równo. mimo "profesjonalnej" naprawy spasowanie elementów juz nigdy nie było takie jak przed dzwonem :/

więc tez pewnie cudów nie zrobisz ale pobawić zawsze się można

http://forum.tempra.org/t...ght=reaktywacja
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 21:59   

Leśniczy, no u mnie pas nie wygląda na prosty. Na zdjęciach może tego tak nie widać. A co do wsporników zderzaka to planuję zwalić zderzak i je spróbować trochę wyciągnąć do przodu. Wtedy może szczelina się zrówna. Na bieżąco będę poziomicą sobie sprawdzał czy jest wszystko równo i pomału naciągał. Oczywiście wezmę sobie do pomocy kogoś kto trochę się zna na rzeczy.

Ale sami wiecie. Kocham to auto i drażnią mnie takie fuszerki bo inaczej tego nazwać nie mogę. Można było poświecić jeden dzień więcej i zrobić to jak należy. No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Trzeba działać. Jak się nie uda to trudno. Najważniejsze że auto prowadzi się prosto i nie ściąga go.

Jak macie jeszcze jakieś propozycję to śmiało pisać. Będę wszystko notował i próbował w najbliższym czasie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-02-2012, 00:28   

Lasgo07, w sprawie naciągania/prostowania wal do meter30 :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2012, 15:09   

Przy okazji mógłbyś wsporniki wymienić, bo już nie wyglądają zbyt świeżo ;D Fakt że bardzo ciężko dostać, szczególnie prawy, ale dla chcącego nic trudnego. W sklepie zawsze były tylko na lewą strone, w ASO tak samo, ale na allegro był jeden komplet :) Mam spokój na kolejne 16 lat :lalala: :lalala:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-02-2012, 14:05   

Dla pewności to najlepiej jakbyś wziął inne Tipo na wymiar i zmierzył odległość od podłużnic. Belka się zgięła ale i też w jakimś sposób rozciągneła. Więc jak ją pociągniesz i wyprostujesz to i tak nie "trafisz" z wymiarem. Najlepiej to zwalić całość, ustawić odległości i wspawać nową. Lub to już tylko moja opinia, przeciąć belkę w połowie, wyprostować połówki, jak trafisz z wymiarem to zaspawać, a z tyłu jeszcze dać (wspawać) blachę poprzecznie do wzmocnienia. Jak belka się tak zgięła to podłużnice też poszły do środka, zatem i mocowanie silnika też wisi w innej pozycji.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load