Ciśnienie w baku. |
Autor |
Wiadomość |
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 17:20 Ciśnienie w baku.
|
|
|
Witam.
Miałem problem z moim tipkiem polegający na dziurze po wciśnięciu gazu przy ruszaniu. Początkowo sądziłem że przyczyna leży po stronie zapłonu, za bogatej mieszanki lub nieszczelnego układu podciśnienia. Zauważyłem że przy tankowaniu po odkręceniu korka wlewu z baku zawsze "fukały" opary paliwa. Długo myślałem że to najzupełniej normalne jednak ciśnienie po zdjęciu korka było naprawde duże, bynajmniej nie jakieś delikatne syczenie co wskazuje że bak sie za bardzo zapowietrza. Postanowiłem więc na próbe nie dokręcać korka do końca (nie do "trykania" zapadek). Zdało to egzamin auto rusza bez problemu, płynniej wkręca się na obroty, po prostu lepiej idzie. Wynika z tego że pod wpływem dużego nadciśnienia w zbiorniku paliwo szło pod większym ciśnieniem niż powinno i pompa działała pod zwiększonym obciążeniem (u mnie jest ta mechaniczna- przyp.) i robiło jaja.
Musze jeszcze zrobić test spalania i prędkości (wcześniej max 125km/h ) i dam znać jakie rezultaty. Jeśli macie podobne problemy spróbujcie poczarować z korkiem, mi pomogło . |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2007, 17:25
|
|
|
Zwiększone cisnienie w baku nie wpłynie ujemnie na działanie pojazdu. To własnie podciśnienie robi Ci takiego psikusa bo po prostu zawiesza paliwo. Musisz mieć korek zasyfiony że powietrze nie ma możliwości swobodnie cyrkulować. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 17:31
|
|
|
Hipo napisał/a: | Musisz mieć korek zasyfiony że powietrze nie ma możliwości swobodnie cyrkulować. |
Dziwne, bo na tym samym forum czytałem że korek nie ma odpowietrzenia.
** Dodano: 14-08-2007, 18:40 **
Hipo napisał/a: | To własnie podciśnienie robi Ci takiego psikusa bo po prostu zawiesza paliwo |
Jak to zawiesza? Gdzie? Separator walnięty? Nie wiem o co Ci chodzi. |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 17:40
|
|
|
Hipo,to nie do końca jest tak jak piszesz powietrze przez korek nie powinno cyrkulować ponieważ wlew podczas produkcji nie przeszedł by tzw próby szczelności. Wlew zanurzany jest w specjalnej wannie wypełnionej wodą, a do niego wtłaczane jest powietrze o ciśnieniu 0,4 bara. Wlew znajduje się pod wodą przynajmniej 12 sek i przez ten czas nie ma mowy o tym żeby jakikolwiek bąbelek powietrza się z niego wydostał. A tak nawiasem mówiąc gdyby była przez korek jakakolwiek cyrkulacja to zatankowanie pod korek groziło by wyciekiem. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2007, 18:12
|
|
|
Panowie czy któryś z was kiedykolwiek rozbierał korek od Tipo ? jesli nie to czemu wpieracie we mnie rzeczy niestworzone. Miejsce ubywajacego paliwa musi zajmować powietrze bo niby jak inaczej ma być ? próżnia się w baku robi czy co
Mało tego w takiej sytuacji jak bedzie mocna pompa to potrafi żywcem bak zassać, szczególnie z metalowego potrafi złom zrobić. Moja ciotka w Corsie dwa razy to już przerabiała.
gepard, wlew a korek to dwie różne rzeczy. Skonstuowany jest korek w taki sposób żeby paliwo się nie rozchlapało a jednak żeby powietrze moglo przejść. Zastanów się dlaczego na niektórych autach które mają prosty wlew zaraz do baku i jak ktoś tankuje do pełna to zaraz dookoła wlewu jest "spocone" miejsce. To wlasnie opary z paliwa siadają tam. Najczęsciej takie zjawisko w Transicie widać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 18:32
|
|
|
Hipo, Przyznam się szczerze że na prostych wlewach sie nie znam za bardzo. Ale aczkolwiek na nowych fiatowskich wlewach się znam np Multipla bz bf i ds oraz seicento Alfa 166 bz ds Lancia thesis. W niektórych są zastosowane specjalne rury odpowietrzające oraz zbiorniczki wyrównawcze. Ale np Fiat Idea zarówno bz i ds nie mają takiego bajeru ( i jest to naprawdę prosty wlew). Próba szczelności przeprowadzana na standardowym korku np pasującym od seja. Nie zaznaczyłeś że chodzi Ci o prosty wlew aczkolwiek Tipo tak jak i fiat 500 czyli cc mają rury odpowietrzające. W przypadku Tipo rurę tę widać po odkręceniu tylnego prawego koła pod warunkiem że nie ma sie plastikowego nadkola. Nie wiem jak to jest dalej rozwiązane bo nigdy nie przeglądałem całej instalacji. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-08-2007, 21:19
|
|
|
Hipo, i gdzie tu masz jakiś odpowietrznik? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 12:32
|
|
|
ja ten cycek na korku kiedyś złamałem i teraz przez korek przechodzi powietrze i nic nie robiłem w tej sprawie żeby to zalepić jak sie przejdzie koło auta to czuć paliwo,,chyba zalepie tą dziure |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-08-2007, 12:44
|
|
|
Nie macie tak, że czasami po zatrzymaniu auta i wyłączeniu stacyjki coś "gwiżdże".
Na początku jak miałem auto to się wystraszyłem ale mechanik mi powiedział, że tak działa odpowietrznik baku.
Tylko z tego co wiem to on nie jest w korku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 13:05
|
|
|
bo baku idą trzy rurki dwie do pompy,a ta trzecia chyba jest odpowiedzalna za odpowietrzanie i ona jest zawsze sucha,wiem bo kilka razy tam grzebałem |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-08-2007, 19:03
|
|
|
Panowie na wkładzie do ziornika macie owszem 3 rurki: zasilanie, nadmiar i odpowietrzenie. Tylko tyle ze dwie idą pod podłogą na przód do komory silnika a jedna idzie do wlewu. Tak jest w dieslu, tak prawdopodobnie jest w benzynie skoro poluzowanie korka koledze pomogło.
konikks, według Cie odpowietrznić to powinna być chyba dziura o śrenicy 5cm ? pooglądaj dokładnie sobie ten korek. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 19:08
|
|
|
Hipo, oglądałem a nawet rozbierałem - dziurki do odpowietrzania nie ma |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-08-2007, 19:14
|
|
|
Nie musi to być jakiś otwór, moze być drobna szczelinka czy coś i powietrze zawsze sobie bokiem przejdzie. Nie pamietam jak jest to w Tipo bo korek rozkręcałem jakieś 4-5 lat temu. Natomniast wiem ze napewno w dieslu odpowietrzenie odbywa się poprzez wlew. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 21:11
|
|
|
Hipo napisał/a: | Nie pamietam jak jest to w Tipo bo korek rozkręcałem jakieś 4-5 lat temu | Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT] |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2007, 21:23
|
|
|
MiKuS napisał/a: | Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT] |
szczerze mówiąc ten element nie jest przeznaczony do rozbiórki... siła x gwałt i się otwiera. dolną cześć, tą białą trzeba równocześnie podważyć z 3 stron (na czarnym plastiku są 3 zadziory). pierwszy raz męczyłem się chyba z pół godz. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2007, 20:41
|
|
|
konikks napisał/a: | MiKuS napisał/a: | Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT] |
szczerze mówiąc ten element nie jest przeznaczony do rozbiórki... siła x gwałt i się otwiera. dolną cześć, tą białą trzeba równocześnie podważyć z 3 stron (na czarnym plastiku są 3 zadziory). pierwszy raz męczyłem się chyba z pół godz. |
Przewidziany jest bo inaczej to byly zamkniety na stałe a jak sam widzisz to da sie go rozebrać, chociażby po to żeby wkładke wymienić od kluczyka.
MiKuS dokładnie jak kolega napisał, od środka jak się przyjrzysz tam gdzie masz gwint to zobaczysz ze jest taki plastykowy pierscień zabezpieczający, trzeba go ostrożnie wyjąć żeby nie połamać i cały korek sie rozlatuje na częsci pierwsze. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2007, 11:00
|
|
|
dobrze wiedzieć, bo za jakiś czas będę robił wymianę wszystkich wkładek w samochodzie, to będę musiał ten też zrobić jak trzeba . |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-08-2007, 20:08
|
|
|
No ja właśnie rozbierałem korek bo wymieniałem wszystkie wkładki. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 17:47
|
|
|
jeśli chodzi o cisnienie w zbiorniku mialem ten sam problem, jedna osoba mi powiedila zebym przewiercil malym wiertlem korek od wlewu, zrobilem tak i jest ok, nic nie smierdzi benzyna obok auta. a korek ma 2 plaszczyzny, wewnatrz tak biala i ta czarna. i nie wiedac dziury:D (one sa tak jakby niezaleznie krecace sie;d) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
|