Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka ładowania wciaz tli sie
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 27-01-2005, 18:42   kontrolka ładowania wciaz tli sie

wita. Alternator daje 14.6V ,akumulator nowy a kontrolka raz mocniej raz slabiej tli sie:( czy to moze byc brak dobrego kontaktu na stykach kabelka ktory idzie z alternatora do tablicy zegarow (zaroweczki)? nie chcialbym nie potrzebnie wykrecac alternatora chyba ze jest ladowanie ale nie pelnym pradem bo jakas dioda jest uszkodzona? moze ktos z was mial taki przypadek? prosze o podpowiedz. dzieki z gory:) Darek
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 18:53   

Dioda wzbudzeniowa sie uszkadza
Jak rozbierzesz to taka kródka kwadratowa o dł około 2,5 cm
Ja tak jeżdziłem 6 m-c aż ją dopadł koniec.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 27-01-2005, 19:13   

jakie jest objaw jak ta dioda padnie calkowicie? nastapi brak ladowania? czy taka diode mozna gdzies dostac czy moze mozna ja dopasowac z innego alternatora?
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 19:31   

Brak ładowania i świeci na full
Czy masz taki objaw że całkiem gaśnie potem wraca.
Na wolnych obrotach odłącz na chwilkę kremę zobacz czy zgaśnie silnik
jak zgaśnie to w skali 1- 10 jesteś na 4
Ten co mi sprawdzał i naprawiał miał taką nową nie pytałem się ile kosztuje i jakie ma wartości . zapłaciłlem 20 zł jest ok.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-01-2005, 19:55   

Mialem to samo.
Jezdzilem ok. roku czasu na tym.
Pozniej jest coraz gorzej raz sie pali raz nie.
Pozniej mi sie nie palila ale ladowania nie mialem.
Mechanik mi mowil ze mialem problem z masa.
Jeszcze jedno sprawdz czy nie walnela ci obudowa alternatora bo podobnie sie zaczynaja poczatki jej konca.
W Fiatach jest to czesta usterka bo dosc ciasno je pasuja i obudowa nie wytrzymuje.
Znajomy mechanik zmienil juz sporo tych obudow.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2005, 21:09   

Na początek sprawdź, czy gdzieś przypadkiem nie masz np. zaśniedziałego połączenia masy (np. przy światłach). Problemy z masą objawiają się w podobny sposób (żarzenie się kontrolki ładowania)
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 27-01-2005, 21:19   

jak walnela obudowa? jak mam to rozumiec? i o jaka mase chodzi? na kostce wpinanej w styki zarowki?
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2005, 07:22   

Sprawdzałeś miernikiem przy 2000-3000 obrotów? Jeżeli nie to sprawdź, u mnie przy takich obrotach miałem ponad 17volt i kontrolka tez się paliła dość mocno. Okazało się ze to regulator napięcia w alternatorze! Koszt naprawy to 90 pln z robocizna i (przy okazji) wymiana łożysk w alternatorze.
Pozdrawiam.
     Moneta
 
 
marcin1209 



Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2005, 08:08   

Też mam to samo. 4 miesiące temu alternator był kompletnie zregenerowany, wymienione diody, szczotki, regulator, łożyska i było trochę spokoju. Teraz znowu zaczyna żażyć kontrolka, ale co ciekawe jak go obciąże n.p włącze ogrzewanie tylnej szyby, zdejmę nogę z gazu autko zejdzie do wolnych obrotów to gaśnie. Przejadę z 5 km. i znowu to samo. Normalnie nerwicy można dostać przez tego altka. Jutro będzie chwila czasu to posprawdzam . Pozdrówki.
_________________
niestey Tempra upadła, teraz Punto będzie pomykać...
I już nie ma puntolota, jest piękna niebieska cool jazzowa Linea............
  
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2005, 08:14   

marcin1209 napisał/a:
ale co ciekawe jak go obciąże n.p włącze ogrzewanie tylnej szyby, zdejmę nogę z gazu autko zejdzie do wolnych obrotów to gaśnie. Przejadę z 5 km. i znowu to samo.

Dokładnie tak miałem + ładowanie 17 volt !!
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2005, 18:50   

bicart napisał/a:
jak walnela obudowa? jak mam to rozumiec? i o jaka mase chodzi? na kostce wpinanej w styki zarowki?


Chodzi o mase przy alternatorze.
Nie wiem gdzie ona jest dokladnie podpieta bo robil mi to znajomy elektromechanik.
Co do obudowy zobacz czy nie jest peknieta bo wtedy sa podobne problemy.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2005, 19:02   

Miałem podobne objawy z kontrolką ładowania,powodem były diody.Po wymainie wszystko wróciło do normy .Co do pekania obudowy ,to najczęściej zdaża się to w fiacie Punto .
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-01-2005, 19:29   

Zgadza sie bob96 teraz dopiero sobie przypomnialem ze zanim elektromechanik walczyl z masa wymienil mi tez diody.
I to zarzenie przeszlo ale padlo mi za jakis czas calkowicie ladowanie wlasnie z przyczyny braku masy.
Odnosnie alternatora to ja mam chyba jakis pechowy egzemplarz bo juz wydalem na niego ok 400 zl.
Cztery naprawy przechodzil!
Kiedys sie zastanawialem czy nowego bym za te pieniadze nie kupil.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 29-01-2005, 20:32   

wita. dzis bylem u mechanika i jak sie okazalo jest ladownie wiec diody te wieksze sa dobre zatem pozostaly te 3 male.ktoras z nich ma ponoc przebicie. nie wiem czy sa one wymienialne bo to wszytko jest w jednej obudowie metalowej caly uklad prostowniczy. jak ktos wymienial to moze wie co to za diody i czy mozna je kupic na sztuki? pozdrawiam Bicart
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2005, 21:27   

Właśnie te trzy diody elektryk wymienił mi jak żażyło się ładowamnie w mojej Temperce .Koszt 50 zł.dwa lata temu .
Pozdrowka Bogdan z Jastrzębia :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-01-2005, 01:55   

Ze mnie zdarli troche wiecej ale to moze przyczyna inflacji ;) bo ja wymienialem jakies 8 m-cy temu. - koszt 70 zl.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 30-01-2005, 21:30   

Słuchaj mi się też tak działo od rozrusznika odchodzi jeden czerwony kabelek on jest wsunięty za pomocą wsuwki weź go wyciągnij wyczyść i zagnij bardziej wsuwke powinno to być to u mnie to było przyczyną chociaż niewiem dlaczego ale jak tak zrobiłem przestało mi świecić ładowanie.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
RADZIO 



Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 21
Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-02-2005, 20:43   

Ja tez miałem ten problem i powodem były diody.Wymienił mi najpierw jeden elektromechanik (koszt 90 zł) ale padły po niecałym poł roku.Pojechałem do drugiego wymienił mi na jakies lepsze plus łozyska i cos tam jeszcze (koszt chyba 120zł) i od prawie roku jest ok.Tak na marginesie to wczesniej miałem załozone zwykłe łozyska a nie wysokotemperaturowe do alternatorow :lol: pozdrawiam
_________________
RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2005, 22:25   

u mnie już raz się zdarzyło. Elektryk (grrrhhh) zdarł kasy nieźle, gdyż się spieszyło, a trzeba było wymienić regulatora napięcia. Z tyłu alternatora, na jego D.... :-) po zdjęciu obudowy można by się do regulatora dostać i samemu próbować naprawiać, gdy ktoś zna się nieco na elektonice; zwykły regulator to zazw jedne tranzystor mocy, 2 zwykłe, kilka oporników, kilka diód i tyle; części kosztujące kilka zł; nowy regulator - szukając można dostać czasem za np 30zł, ale często chcą 50-60 :-( do tego wymiana itp. Regulator niestety lubi się spsuć, wtedy uzwojenie wzbudzające szwankuje i kontrolka ładowania może pokazywać cuda, przygasać itp, aż się to skończy na amen i wymiana :-(
inna sprawa - mogą paść 'zwykłe' diody prostownicze zaopatrujące autko w prąd. Wymiana diód kosztuje różnie, ale to też częsta przyczyna braku ładowania.

Alternator ma 2 układy diód prostujących prąd z niego - jedne diody 'produkują' normalny prąd który autko i akku spijają, a kilka , bodajże 3 dodatkowe diody to osobny układ, przez który część prądu 'wraca' do alternatora, i tworzy tam w uzwojeniu zmienne pole magnetyczne, dzięki temu zjawisku można regulować napięcie alternatora; to tak w skrócie, teraz każdy coś zajarzy :-) mogą więc paść albo same diody takie, albo takie, albo cały regulator napięcia czy jego część, np tranzystorek, różnie to bywa.

Jeszcze ostatnia, częsta przyczyna, chyba najtańsza :-) i to jej innym i sobie życzę przy następnym zapaleniu kontrolki - szczotki w alternatorze - wycierają się; można czyścić, opiłować itp, ale trzeba jednak często wymieniać; ponoć można wcisnąć nawet z odkurzaczy czasem czy z innych alternatorów łatwo dopasować, najprostsza usterka.

Gdy pada w kółko np regulator czy diody to gorzej... :-( bo dlaczego pada?
szczotki się ścierają w alternatorze, ale regulator czy diody same tak się nie zużywają;
często to zbytnie obciążanie alternatora, zwarcia w instalacji elektryczniej itp.

Mi parę dni temu kontrolka znów :evil: grrrrrrrrrr zamrugała, niecały rok od wymiany regulatora napięcia. Teraz padło całkiem ładowanie. Ale jest gwarancja, jak nie to muszę sam rozbierać i próbować. Szczotki ponoć łatwo wymienić, z elementami wewnątrz regulatora gorzej ale też można. Daj Boże by to były szczotki tylko........ :x
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-03-2005, 22:52   

Ja proponuje wymienic szczotki, samemu wymienisz sobie bez problemu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-03-2005, 22:58   

Alternator też samemu można naprawić - nie jest to jakiś wielki wynalazek, diody prostownicze można kupić znając oznaczenia przepalonych. Ogólnie jest trochę rozbierania - szukania itd....
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 10:31   

to niestety nie były szczotki (a chciałbym), ani ponownie regulator/diody (to bym sam zrobił)... w tych temprowyh alternatorach ze starości/z brudu/syfu/po zimie [niepotrz skreślić] jest inny problem: wirnik w środku jest bardzo pasownie motnowany do obudowy/stojana.
Jak dostanie się wilgoć+trochę syfu itp to po jakimś czasie lubi napęcznieć i albo uszkodzi stojan, albo przetrze uzwojenia, albo się zatrze, albo nawet rozp.. obudowę.
U mnie stojan do wymiany :-(
inna sprawa, że alternator wypada raz do czasu przeczyścić a przynajmniej zabezpieczyć na ie się da przed dostawaniem się wody i syfów, u mnie już minęło spoooooro od czyszczenia i przesmarowania.
     assistance   Moneta
 
 
marcin1209 



Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 11:11   

Mnie też doprowadzał do szłu alternator. Ciągle problemy z ładowaniem :( . Więc kupiłem Boscha z Forda za 25 pln dałem do dobrego elektryka za 200 pln zrobił z niego nówkę troszkę przyszlifowałem obudowę założyłem i działa jak trzeba :D . Niestety tak to jest bosch to bosch a nie magneti-marelli. Gostek który mi to robił mówił że włochami tak to jest i jak robią remonty magneti to na częściach boscha.
_________________
niestey Tempra upadła, teraz Punto będzie pomykać...
I już nie ma puntolota, jest piękna niebieska cool jazzowa Linea............
  
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 05-04-2005, 07:44   

witam. od wczoraj juz nie tli sie kontrolka ładowania:) kupiłem na allegro cały alternator za 65zł i nawet w bardzo dobrym stanie. wymieniłem mostek z diodami i regulator ze szczotkami bo w tym kupnym były lepsze. po złozeniu alternatorek smiga jak trza;) co do przyczyny tlenia sie kontrolki to byla uszkodzona jedna dioda z tych trzech od wzbudzenia. one sa zalane w takiej prostokatniej porcelanowej obudowie i przylutowane do mostka z diodami prostowniczymi. z kupnego alternatora pozostala mi obudowa,wirnik i stojan. jak by ktos potrzebowal budowe czyli te dekle gora-doł to chetnie odsprzedam bo do mojego uchwytu nie pasuje rozstaw miedzy tulejami. ponoc ten altek byl od silnika na pełnym wtrysku a one maja inne mocowanie. jak by trzeba bylo to moge zrobic fotki tego altka;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 10-04-2005, 23:01   

Mi sie non stop teraz swieci kontrolka co zaczyna mnie wkurzac...Do kogo mam sie z tym zglosic by mi ponaprawail to i tamto??:)
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load