Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka ładowania wciaz tli sie
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-04-2005, 00:08   

Tomciu elektromechanik Cie czeka.
Koszt ok. 100-150 zl
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2005, 00:42   

elektromechanik, niekoniecznie taki drogi....
choć 'dobry' el-mech u mnie brał bodajże ok 120 jak tylko padł regulator napięcia, kupił (drogo :? ) nowy i założył, przy okazji wyczyścił alternator, styki, wnętrze itp konserwacja...
jak z wilgoci i syfu napęczniał i go roz..... (to druga naprawa alternatora ) :evil:
to wtedy kosztowało mnie to ok 170.... to już drogo.... ale w 2/3 mam nowy alternator...
(a na drugi dzień znalazłem cały niedaleko do kupienia za 100 :evil: :evil: :evil: )....bywa i tak

[ Dodano: Sro 13 Kwi, 2005 23:44 ]
niektórzy el-mech przy drobnych naprawach samego regulatora napięcia/diód, zwłaszcza jak mają taniej biorą np 70zł .... ale nic ponadto nie robią (choć to starczy, oby dizałało);
u lepsejszych drożej, ale pewniejsza gwarancja na usługę i dodatkowo choćby wyczyszczą alter... inside
     assistance   Moneta
 
 
plaszczyk 



Wiek: 51
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2005, 16:56   

Witam!!!
Ja w tamtym roku koło pażdziernika wymieniłem szczotki i opaske z diodami. Całkowity koszt to koło 150zł :( No i od tygodnia zaczyna świecić :evil: Ale poczekam aż padnie zupełnie :(
_________________
Tempra - fajna Włoszka :) (1.6 gaz)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2005, 22:30   

jak Ci znów pada to masz kilka opcji:
-naprawa wykonana do D... lub z elementów niezbyt dobrych....
-niekoniecznie padło to samo (o tym poniżej)
-masz coś z inst. elektryczną lub nawet jeździsz z akumulatorem(ami) do D.... (poniżej)

*Jeśli naprawa była do D.. ogólnie mówiąc, to wiadomo, deja vu może być......
Ale niekoniecznie musi to być to samo;
mi wpierw padły diody, raz same z siebie bo tak to już jest tutaj :-) a raz z winy akku, o czym za chwilkę, ale potem, kolejne wspaniałe świecenia kontrolki były spowodowane czym innym (trafiły się po ok roku +/- 1 m-c od naprawy z diodami i szczotkami);
*jeśli diody/szczotki miałeś naprawiane, to tym razem mogło Ci 'rozsadzić' powiedzmy alternator; prócz padających diód (raz na dłuższe lata) kolejną przypadłością tu niestety jest to, iż wskutek syfu, brudu,wilgoci, pora zimowa itp itd w alternatorze gromadzi się ten syf/wilgoć itp i z czasem alternator 'pęcznieje' w środku; w niektórych przypadkach uszkadza się któreś z uzwojeń, przerywa czasem, a w niektórych przypadkach 'rozwali' Ci obudowę alternatora (pęknie sobie na przykład); teraz bardziej patrzę w obszary alternatora by się tam syf nie dostawał, jakąś osłonkę myślę zrobić gdzie się da;
*jeszcze inna sprawa - diody naprawiane, owszem ale możesz mieć coś w instalacji elektr, że czasem robi jakieś zwarcia, nawet niepełne, nie zawsze - to obciąża alternator i czasem uszkadza diody;
najpowszechniejszy przypadek - jeździ się na akumulatorze, który jest do D.
Niby działa, jeszcze czasem nawet fajnie działa, ale jest sobie już stary i po cichu raz do czasu robi chwilowe acz solidne zwarcie sam w sobie w środku, bo tak to już jest;
taki akumulator wyeksploatowany, który jest słaby, mimo, iż czasem jeszcze wydaje się być , że jeszcze podziała trochę, potrafi załatwić alternator; zrobi takie zwarcie, tak obciąży alternator, że ten nie wyrobi nagle w danej chwili i sobie np diody pójdą lub się uszkodzą częściowo, a po czasie coraz bardziej aż zdechną.....

Wszystkie te przypadki :evil: - niestety z doświadczenia;

-diody lubią paść, szczotki trzeba wymieniać; ale to akurat raz na "rzadko";
-alternator lubi rozsadzić, napęcznieje, kolejna przypadłość, padnie uzwojenie lub też diody, ale przez zwarcia w uzwojeniu czy na pękającej/rozwalonej obudowie; "Dbaj o czystość i higienę :-) "
-sprawdź akumulator, u kogoś kto naprawdę się na tym zna;
-jak już nie masz pomysłu - może instalacja elektryczna

To są najpop. przyczyny; może akurat tym razem niue padły diody albo są one tylko 'bonusem'; może właśnie 'starasz' się o nowy alternator lub tylko uzwojenie(a) i/lub obudowę;
a może akumulator jest już do wymiany 'ale jakoś działa, zobaczymy ile jeszcze da radę'
i dzięki niemu zapłacisz tyle co 2x jeden nowy;
a może coś masz w inst. elektrycznej.... co podobnie jak 'zły' akumul. powoduje przciążenia, choćby krótkotrwałe alternatora i ten mówi 'a ja mam już dość'...

Posprawdzaj w/w.... a może będzie wreszcie spokój......
:evil: że też ja tego wcześniej wszystkiego nie wiedziałem..... byłoby taniej....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
plaszczyk 



Wiek: 51
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2005, 23:20   

Witam!!!
Dzięki za podpowiedź. Zaraz w maju jak znajdę trochę czasu skoczę do elektryka, nie będę sam grzebał bo może być jeszcze gorzej. Jak będzie już zrobione dam znać co to było. Na razie pozdrawiam :)
_________________
Tempra - fajna Włoszka :) (1.6 gaz)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 47 days
Network load