czujnik w kolektorze ssania |
Autor |
Wiadomość |
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-06-2006, 17:41 czujnik w kolektorze ssania
|
|
|
za co jest odpowiedzialny czujnik w kolektorze ssania # kto go wymieniał i ile kosztował : |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2006, 18:03
|
|
|
Jest to czujnik temperatury silnika podpięty do komputera.Na jego podstawie komuter dobiera ilość paliwa.Najpierw spawdź jaki masz ten czujnik.Przetrzyj szczotką drucianą i odczytaj numer.Z małym gwintem:Bosch 0280130026-około 40zł
Z dużym gwintem:Bosch 0280130066-około 70zł |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-06-2006, 18:32
|
|
|
a jak ten czujnik jest walnięty to mogą być problemy z odpaleniem na zimnym silniku |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2006, 19:37
|
|
|
Tak,będą problemy z odpaleniem silnika.Szukałem ile ma mieć oporności i nie moge znależć.Może ktoś będzie wiedział to byś zmierzył i wiedział co i jak z nim. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 12:46
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Szukałem ile ma mieć oporności i nie moge znależć |
Oporność zmienia się wraz z temperaturą i sam pomiar nie wiele da trzeba mieć charakterystykę tego czujnika, żeby wiedzieć przy jakiej temp. jaką ma mieć oporność.
Generalnie wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2006, 15:04
|
|
|
Romano doskonale cię rozumie,tylko chodzi o oporność w temp"pokojowej".Miałem tak z czujnikiem temp powietrza przy wtrysku.W okolicach 20°C ma mieć około 2KΩ a ja miałem 25MΩ.Chodzi mi o przybliżone wartości. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2006, 12:44
|
|
|
Piszecie o dwóch róznych czujnikach. Jeden to czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, jak się zdejmie wtyczkę z niego to wzrastaja obroty i nic się więcej nie dzieje.
Drugi (do którego kolega Zielony podał dwa numery) to czujnik temperatury wody w bloku silnika i on moze odpowiadać za skład mieszanki na zimnym silniku.
Sprawdzaliście jak zachowuje się zimny silnik, kiedy zdejmie się przewody z tego czujnika od temperatury wody ?
Muszę kupić jeden z nich, bo bryka jak jest zimna to przez kilka kilometrów, ledwo idzie a jak się nagrzeje, to jest juz OK. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2006, 12:50
|
|
|
Robson piszemy o jednym czujniku,a ten drugi to podałem tylko dla przykładu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:05
|
|
|
Witaj !
Jak zdejmiesz zlaczke z czujnika temperatury cieczy to cieply silnik powinien ladnie zgasnac ( zaleje sie ) a przy probie uruchomienia ten piekny zapach benzyny z wydechu trzeba dluzej zakrecic i zapalic powinien ( po zalozeniu znow zlaczki ). Zrob inaczej aby sprawdzic czujnik pobaw sie opornikami kosztuja grosze
[ Dodano: 07-06-2006, 13:06 ]
i zmierz jaki ma opor czy pasuje do schematu z ksiezek serwisowych. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:09
|
|
|
Chyba jednak o dwóch. Podobno są dwa czujniki w kolektorze dolotowym.
1. Od przodu jak się zagląda pod maskę - to jest od temperatury powietrza.
2. Od tyły (podobno od strony szyby) tez w kolektorze dolotowym. Ten jest od temperatury płynu.
Jesli sie mylę to mnie poprawcie.
Wieczorem syn wróci autem i osobiście sprawdzę gdzie one są wkręcone.
Dwa numery jakie podałeś to " czyjniki temp. płynu
Od powietrza ma numer : BERU ST035 0824 111 010
Może kiedyś zrobimy manual ze zdjęciami, opisem niedomagań i usuwania usterek. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:17
|
|
|
Witaj zaraz dorzuce Ci zdjecia.
Od przodu w kolektorze ssacym czujnik temp. powietrza.
Przy termostacie czujnik temp cieczy.
Mysle ze teraz dasz rade bez problemow
Ponizej zalacznik: |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:19
|
|
|
Robson ale kolega Maxio ma silnik 1.4 ie więc w kolektorze jest czujnik temp silnika a przy wtrysku czujnik temp powietrza.No i znalazła się oporność tego czujnika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:22
|
|
|
Witam !
Ladny bajzel powstal Na forum kiedy trzeba zrobic FAQ o czujnikach i bedzie po problemie Nawet moge robic cos takiego ale by sie ktos przylaczyc musial |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:26
|
|
|
Bardzo dobry pomysł,bo jest tego troche. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:29
|
|
|
Witam !
Proponuje czujniki i dane regulacyjne silnikow Tipo/Tempra |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:31
|
|
|
Jak coś to spróbuje pomóc w miare moich możliwości. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:33
|
|
|
Witam !
Ttrzeba z szefem pogadac bo jest inicjatywa Poniewaz co dwa dni srednio sa takie same pytania na forum zadawane to takei faq by zalatwilo sprawe i wszyscy by byli zadowoleni. Np. zdjecia tych czujnikow juz wklejam enty raz a opcja wyszukaj jest na forum |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:33
|
|
|
dzięki za porady jutro wszystko posprawdzam |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2006, 13:57
|
|
|
Jakby tak zebrać następujące informacje:
1. Nazwa czujnika i jego numer (zamienniki)
2. za co odpowiada
3. połozenie (np. zdjęcie)
4. parametry
5. typowe niedomagania samochodu przy uszkodzonym czujniku
6. gdzie kupić |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 14:04
|
|
|
Witam !
Jednym slowem Naprawiam Fiat 125p autorstwa glinki wtajemniczeni wiedza oco chodzi tam tez tak opisane byly niedomagania itd Napisalem do miszka i cos zrobimy takiego i bedzie si |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 15:48
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Romano doskonale cię rozumie,tylko chodzi o oporność w temp"pokojowej".Miałem tak z czujnikiem temp powietrza przy wtrysku.W okolicach 20°C ma mieć około 2KΩ a ja miałem 25MΩ.Chodzi mi o przybliżone wartości. |
Zmierzyłem oporność w temp. pokojowej(19 stC) czujnika 028013066 i wynosi ona ok 2,3 kΩ, to by się nawet zgadzało z danymi przedstawionymi przez Marcina. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2006, 20:54
|
|
|
Z tym czujnikiem temp. wody co niby wkręcony w kolektor dolotowy to coś sciemniacie.
Przecie tam nie ma wody
Jest jakiś czujnik ale całkiem z przodu silnika wkręcony w głowice (u mnie zaraz nad świecami).
Niestety czujnik powietrza w kolektorze ma 2,2kOhm a na ciepło 300Ohm
Niestety też czujnik wody ma 2.1kOhm a na ciepło 350 Ohm
Niestety bo auto od tygodnia rano zapala bezbadziejnie (z 10 razy trzeba kręcić - a wcześniej paliło za pierwszym razem) i nie wiem co mu jest.
Świece i kable OK a jak już odpali to chodzi dobrze i zagrzany zapala też dobrze.
|
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-06-2006, 21:17
|
|
|
Cześć,
Po pierwsze w kolektorze dolotowym w 1.4/1.6 jest jak najbardziej woda - ogrzewa kolektor i ułatwia odparowanie paliwa. Ciecz wpływa od strony głowicy i wraca do obiegu cienkim wężykiem do punktu zbiorczego na rurze prowadzącej do pompy wody. Nie wiem jak w 1.8 i 2.0. Generalnie jest to często stosowane rozwiązanie (ogrzewanie kolektora cieczą chłodzącą).
Po drugie przy monowtrysku są 3 czujniki temperatury cieczy:
- pierwszy wkręcony w kolektor mierzy temeraturę cieczy w kolektorze ssącym i jest podłączony do układu wtryskowego
- drugi w kręcony w blok silnika od przodu jest podłączony do wskazówki/wyświetlacza na desce rozdzielczej
- trzeci wkręcony w chłodnicę jest tak naprawdę wyłącznikiem dmuchawy ;-)
Jest też czujnik temperatury zasysanego powietrza - w obudowie wtryskiwacza - podłączony do wtrysku. Żeby go zobaczyć trzeba zdjąć airbox.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 10:42
|
|
|
Poważnie w kolektorze jest płyn ??
Coś mi niby świta ze pod tymi wielkimi kanałami wydechu były jakieś małe otworki ale pewny nie jestem a widziałem to chyba tylko raz.
Ale jak tak mówisz to OK.
Z tym ze opornosć obu czujników (tego w chłodnicy nie biorę pod uwagę) jest w porządku a auto zapala beznadziejnie. Kiszka |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2006, 22:51
|
|
|
Aha, 1.6 gażnikowy miał np. elektryczny podgrzewacz (część 14). Słabo ale widać kanały płynu chłodzącego w kolektorze:
Na tym rysunku widać wężyk powrotny płynu z kolektora (część nr 2):
Trochę to dziwne bo to by znaczyło że albo kolektory były inne (w SPI z obiegiem wody a w gażnikach bez) albo że w gaźnikach był obieg płynu plus podgrzewacz elektryczny (na 100% nie ma go w SPI Mono-Motronic). Stawiam na to drugie.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|