Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik w kolektorze ssania
Autor Wiadomość
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-06-2006, 17:41   czujnik w kolektorze ssania

za co jest odpowiedzialny czujnik w kolektorze ssania # kto go wymieniał i ile kosztował :
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2006, 18:03   

Jest to czujnik temperatury silnika podpięty do komputera.Na jego podstawie komuter dobiera ilość paliwa.Najpierw spawdź jaki masz ten czujnik.Przetrzyj szczotką drucianą i odczytaj numer.Z małym gwintem:Bosch 0280130026-około 40zł
Z dużym gwintem:Bosch 0280130066-około 70zł :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-06-2006, 18:32   

a jak ten czujnik jest walnięty to mogą być problemy z odpaleniem na zimnym silniku
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2006, 19:37   

Tak,będą problemy z odpaleniem silnika.Szukałem ile ma mieć oporności i nie moge znależć.Może ktoś będzie wiedział to byś zmierzył i wiedział co i jak z nim.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2006, 12:46   

ZielonyTBG napisał/a:
Szukałem ile ma mieć oporności i nie moge znależć

Oporność zmienia się wraz z temperaturą i sam pomiar nie wiele da trzeba mieć charakterystykę tego czujnika, żeby wiedzieć przy jakiej temp. jaką ma mieć oporność.
Generalnie wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2006, 15:04   

Romano doskonale cię rozumie,tylko chodzi o oporność w temp"pokojowej".Miałem tak z czujnikiem temp powietrza przy wtrysku.W okolicach 20°C ma mieć około 2KΩ a ja miałem 25MΩ.Chodzi mi o przybliżone wartości. :piwko:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2006, 12:44   

Piszecie o dwóch róznych czujnikach. Jeden to czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, jak się zdejmie wtyczkę z niego to wzrastaja obroty i nic się więcej nie dzieje.
Drugi (do którego kolega Zielony podał dwa numery) to czujnik temperatury wody w bloku silnika i on moze odpowiadać za skład mieszanki na zimnym silniku.

Sprawdzaliście jak zachowuje się zimny silnik, kiedy zdejmie się przewody z tego czujnika od temperatury wody ?
Muszę kupić jeden z nich, bo bryka jak jest zimna to przez kilka kilometrów, ledwo idzie a jak się nagrzeje, to jest juz OK.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2006, 12:50   

Robson piszemy o jednym czujniku,a ten drugi to podałem tylko dla przykładu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:05   

Witaj !

Jak zdejmiesz zlaczke z czujnika temperatury cieczy to cieply silnik powinien ladnie zgasnac ( zaleje sie ) a przy probie uruchomienia ten piekny zapach benzyny z wydechu trzeba dluzej zakrecic i zapalic powinien ( po zalozeniu znow zlaczki ). Zrob inaczej aby sprawdzic czujnik pobaw sie opornikami kosztuja grosze :)

[ Dodano: 07-06-2006, 13:06 ]
i zmierz jaki ma opor czy pasuje do schematu z ksiezek serwisowych.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2006, 13:09   

Chyba jednak o dwóch. Podobno są dwa czujniki w kolektorze dolotowym.
1. Od przodu jak się zagląda pod maskę - to jest od temperatury powietrza.
2. Od tyły (podobno od strony szyby) tez w kolektorze dolotowym. Ten jest od temperatury płynu.

Jesli sie mylę to mnie poprawcie.

Wieczorem syn wróci autem i osobiście sprawdzę gdzie one są wkręcone.

Dwa numery jakie podałeś to " czyjniki temp. płynu
Od powietrza ma numer : BERU ST035 0824 111 010

Może kiedyś zrobimy manual ze zdjęciami, opisem niedomagań i usuwania usterek.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:17   

Witaj zaraz dorzuce Ci zdjecia.

Od przodu w kolektorze ssacym czujnik temp. powietrza.
Przy termostacie czujnik temp cieczy.


Mysle ze teraz dasz rade bez problemow :)

Ponizej zalacznik:
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2006, 13:19   

Robson ale kolega Maxio ma silnik 1.4 ie więc w kolektorze jest czujnik temp silnika a przy wtrysku czujnik temp powietrza.No i znalazła się oporność tego czujnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:22   

Witam !

Ladny bajzel powstal ;) Na forum kiedy trzeba zrobic FAQ o czujnikach i bedzie po problemie :) Nawet moge robic cos takiego ale by sie ktos przylaczyc musial :P :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2006, 13:26   

Bardzo dobry pomysł,bo jest tego troche. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:29   

Witam !

Proponuje czujniki i dane regulacyjne silnikow Tipo/Tempra :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-06-2006, 13:31   

Jak coś to spróbuje pomóc w miare moich możliwości. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:33   

Witam !

Ttrzeba z szefem pogadac bo jest inicjatywa :) Poniewaz co dwa dni srednio sa takie same pytania na forum zadawane to takei faq by zalatwilo sprawe i wszyscy by byli zadowoleni. Np. zdjecia tych czujnikow juz wklejam enty raz a opcja wyszukaj jest na forum ;)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 13:33   

dzięki za porady jutro wszystko posprawdzam
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2006, 13:57   

Jakby tak zebrać następujące informacje:

1. Nazwa czujnika i jego numer (zamienniki)
2. za co odpowiada
3. połozenie (np. zdjęcie)
4. parametry
5. typowe niedomagania samochodu przy uszkodzonym czujniku
6. gdzie kupić
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-06-2006, 14:04   

Witam !

Jednym slowem Naprawiam Fiat 125p autorstwa glinki wtajemniczeni wiedza oco chodzi tam tez tak opisane byly niedomagania itd :) Napisalem do miszka i cos zrobimy takiego i bedzie si :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2006, 15:48   

ZielonyTBG napisał/a:
Romano doskonale cię rozumie,tylko chodzi o oporność w temp"pokojowej".Miałem tak z czujnikiem temp powietrza przy wtrysku.W okolicach 20°C ma mieć około 2KΩ a ja miałem 25MΩ.Chodzi mi o przybliżone wartości.

Zmierzyłem oporność w temp. pokojowej(19 stC) czujnika 028013066 i wynosi ona ok 2,3 kΩ, to by się nawet zgadzało z danymi przedstawionymi przez Marcina.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-06-2006, 20:54   

Z tym czujnikiem temp. wody co niby wkręcony w kolektor dolotowy to coś sciemniacie.
Przecie tam nie ma wody :roll:

Jest jakiś czujnik ale całkiem z przodu silnika wkręcony w głowice (u mnie zaraz nad świecami).
Niestety czujnik powietrza w kolektorze ma 2,2kOhm a na ciepło 300Ohm
Niestety też czujnik wody ma 2.1kOhm a na ciepło 350 Ohm

Niestety bo auto od tygodnia rano zapala bezbadziejnie (z 10 razy trzeba kręcić - a wcześniej paliło za pierwszym razem) i nie wiem co mu jest.
Świece i kable OK a jak już odpali to chodzi dobrze i zagrzany zapala też dobrze.
:|
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2006, 21:17   

Cześć,

Po pierwsze w kolektorze dolotowym w 1.4/1.6 jest jak najbardziej woda - ogrzewa kolektor i ułatwia odparowanie paliwa. Ciecz wpływa od strony głowicy i wraca do obiegu cienkim wężykiem do punktu zbiorczego na rurze prowadzącej do pompy wody. Nie wiem jak w 1.8 i 2.0. Generalnie jest to często stosowane rozwiązanie (ogrzewanie kolektora cieczą chłodzącą).

Po drugie przy monowtrysku są 3 czujniki temperatury cieczy:
- pierwszy wkręcony w kolektor mierzy temeraturę cieczy w kolektorze ssącym i jest podłączony do układu wtryskowego
- drugi w kręcony w blok silnika od przodu jest podłączony do wskazówki/wyświetlacza na desce rozdzielczej
- trzeci wkręcony w chłodnicę jest tak naprawdę wyłącznikiem dmuchawy ;-)

Jest też czujnik temperatury zasysanego powietrza - w obudowie wtryskiwacza - podłączony do wtrysku. Żeby go zobaczyć trzeba zdjąć airbox.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-06-2006, 10:42   

Poważnie w kolektorze jest płyn ??
Coś mi niby świta ze pod tymi wielkimi kanałami wydechu były jakieś małe otworki ale pewny nie jestem a widziałem to chyba tylko raz.
Ale jak tak mówisz to OK.

Z tym ze opornosć obu czujników (tego w chłodnicy nie biorę pod uwagę) jest w porządku a auto zapala beznadziejnie. Kiszka
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-06-2006, 22:51   

Aha, 1.6 gażnikowy miał np. elektryczny podgrzewacz (część 14). Słabo ale widać kanały płynu chłodzącego w kolektorze:



Na tym rysunku widać wężyk powrotny płynu z kolektora (część nr 2):



Trochę to dziwne bo to by znaczyło że albo kolektory były inne (w SPI z obiegiem wody a w gażnikach bez) albo że w gaźnikach był obieg płynu plus podgrzewacz elektryczny (na 100% nie ma go w SPI Mono-Motronic). Stawiam na to drugie.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load