|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czujnik w kolektorze ssania |
Autor |
Wiadomość |
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2006, 07:15
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | Trochę to dziwne bo to by znaczyło że albo kolektory były inne (w SPI z obiegiem wody a w gażnikach bez) albo że w gaźnikach był obieg płynu plus podgrzewacz elektryczny (na 100% nie ma go w SPI Mono-Motronic). Stawiam na to drugie. |
Dobrze stawiasz. W SPI tylko podgrzewany płynem w gaźnikowcach - płyn+podgrzewacz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2006, 06:33
|
|
|
Tak czytam o tych czujnikach i jedno mnie zastanawia - dlaczego przy 20 stopniach jest taki duży przedział oporności (2000-4500ohm). Rozbieżność wynosi ponad 100% dolnej granicy. Biorąc pod uwagę że na czujniki idzie 5V to różnica w sygnale przekazywanym do kompa przy dolnej i górnej granicy będzie dość duża. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 14:16
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Ladny bajzel powstal |
ano bajzel ... zrobię fotki czujników w swoim silniku i zapodam opisy bo własnie biorę sie za to ... na razie czyściłem styki i mierzyłem oporność ... ale ciągle coś nie tak.
U mnie jest problem z odpalaniem ... odpala ale trzeba trzymać na gazie aż do 90 stopni żeby pracował dobrze, natomiast na ssaniu odpalanie jest ok ale i tak trzeba jeździć na ssaniu aż do nagrzania się silnika do 90 stopni. kurcze porażka i zaczęlo się tej zimy. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Mariusz_ZG
witamy nowego
Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 16:55
|
|
|
W moim Tipku 1.4 IE czujnik temperatury przy kolektorze ssącym na zimnym silniku ma 1880 ohm, na nagrzanym 388 ohm. Nie wiem czy te wartości są prawidłowe lecz przy odpalaniu zimnego silnika problem polega na tym, ze silnik pracuje nierówno, tak jakby się zalewał. Mam na desce ekonomizer i na nim wyraźnie widać wzrost poboru mieszanki. Jak się nagrzeje to problem ustaje lecz jak kiedyś auto paliło mi w mieście ok 10 litrów gazu na 100 km to teraz mi spala 12-13 litrów tego gazu. Co ciekawe, kiedyś jak auto paliło normalnie na odłączonym czujniku zachowywał się identycznie czyli chodził nierówno, nie można było ujechać. Po ponownym podłączeniu wszystko wróciło do normy. Nie wiem jak to się ma do tego, że ktoś tu pisał, iż po odłączeniu tego czujnika sinik powinien zgasnąć, u mnie chodził dalej. Najlepsze jest jednak to, ze trzy dni temu byłem w ASO tam kumpel podłączył go do kompa, wykazało błąd tegoż czujnika. Mechanik poruszał wtyczką i ponownie zdiagnozował na kompie, błędu już nie wykazało
P.s
Czy ktoś wie może czy wartości które podałem są w normie czy może jest coś nie tak ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-09-2006, 17:22
|
|
|
Wyżej w tym poście jest tabelka z opornością tego czujnika.Wygląda że niby jest w miare.Przeczyść tą wtyke od czujnika i zapśikaj czymś,żeby znowu Ci nie zaśniedziało.Zrób reset kompa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|