Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator siły hamowania na tylniej osi
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 15:49   Regulator siły hamowania na tylniej osi

Witam,

Wiem, że część osób pozbyła się tego elementu. Mam teraz pytanie. Jak połączyliście przewody? Wymienialiście całe przewody na nowe? A moze jedynie jakos same koncowki laczyliscie te przy regulatorze?

Jak to jest u was rozwiązane.

Ja bede chyba zmuszony wywalic ten regulator na tylniej osi i zastanawiam się jak podlaczyc.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-05-2006, 16:00   

Miszek
U mnie 20cm przed regulatorem jest kostka (prostokącik metalowy z 4 otworami gwintowanymi) do której wchodzą przewody idące od pompy a wychodzą te do regulatora.
W tej kostce są wejścia takie typowe jak w regulatorze i pompie - pasuje do nich normalne końcówka przewodu kupionego w sklepie.

Więc może taka kosteczka-łącznik jest normalnie do kupienia w sklepie za pare złotych.
Bo nie wygląda mi to na robione tylko na sklepowe.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 16:25   

Ok jak bede mial czas podskocze do sklepu. Mozliwe ze beda mieli taki lacznik - kostkę.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-05-2006, 16:36   

W sklepach są różne łączniki do przewodów hamulcowych (metalowych), czwórniki, trójniki i przedłużki do sztukowania z krótkich przewodów dłuższego.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 19:46   

U mnie w tej metalowej kostce są różne końcówki. Jeden przewód ma taką samą końcówkę jak przy pompie, natomiast drugi ma większą końcówkę. Zanim zaczniesz coś majstrować upewnij się co do wielkości końcówek. Ja przy wymianie przewodów nie sprawdziłem dokładnie i musiałem jeszcze raz jechać do gościa, który dorabiał przewody i zmieniać końcówkę jednego przewodu.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2006, 19:59   

Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm.
Ja mam właśnie tak zrobione że po zdemontowaniu kolektora przewody są połączoene takimi redukcjami.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
SPIKEkrn 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 38
Skąd: RZESZOW
Wysłany: 10-12-2006, 11:40   

jak dostaliscie sie do tych przewodów od hamolcow co sa wkrecone do tego regulatora? odkrecilem go od belki ale niewiem jak poodkrecac te przewody:/
_________________
Tipo 1.4ie + LPG, 3d
  
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-01-2007, 18:29   

Ja mam taki własnie sam problem z tym regulatorem. Nie bierze mi całkowicie tył wiec to chyba ten regulator. Może mi ktoś powiedzieć gdzie on się dokładniej znajduje. TEMPRA 1,8SW Z góry dziekuje
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 12:14   

Może ktoś zrobić zdjęcie regulatora siły hamowania i przesłać mi lub wkleić tu? Zamówiłem go przez allegro i kiedy przyjdzie chcę mieć pewność że to ta cześć (niektórzy mylą z korektorem siły hamowania lub nawet samoregulatorem luzu szczęk). Te z nawiasu mniej więcej wiem jak wyglądają, ale mimo wszystko proszę o pomoc w tej sprawie. Sam nie mam możliwości zaglądnięcia pod auto i odszukania tajemniczego regulatora.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2007, 21:26   

kamin napisał/a:
Może ktoś zrobić zdjęcie regulatora siły hamowania i przesłać mi lub wkleić tu?

_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 23:24   

Wielkie dzięki.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Mariuszms1 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: Wodzisław
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2007, 23:01   

da sie go tez zblokowac ze nie zaleznie od obciązenia bedzie chamował równomiernie tył i przud
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 23:03   

Teoretycznie tak. Ramię które reguluje siłę hamowania "trzyma" sprężyna. Jak byś się jej pozbył i otworzył na "maxa" regulator i zblokował to jakoś, to tak.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-04-2007, 19:12   

Mam takie pytanie: jak w końcu załatwić ten reduktor? U mnie jest tak że ostatni nie chcieli mi przeglądu podbić bo hamulce z tyłu były za słabe. Pojechałem na warsztat, bo myślałem że to szczęki lub jakaś regulacja się zapiekła. Szczęki ok, wszystko wyczyściliśmy i przesmarowaliśmy. Efekt taki że ręczny przy najmniejszym dotknięciu stawia dęba samochodem a hamulce z tyłu tylko trochę się poprawiły (przegląd ledwie przeszedł, właściwie to go uprosiłem...). Chce jednak to naprawić i winowajcą będzie pewnie ten reduktor. Czy to jest to co jest przykręcone nad tylną belką? Z taką dźwignia i sprężynką (której u mnie nie ma :doubt: ). Jak połączyć najlepiej te przewody? U mnie ta kostka która łączy przewody tylne z tymi długimi przez cały samochód ma na pewno inne gwinty (wymieniałem przewody na miedziane to wiem). Są na pewno jakieś przejściówki, łaczniki lub coś takiego?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2007, 21:19   

Tydzień temu wymienialem łożyska wachaczy kół tylnych i skorodowane przewody hamulcowe popękały. Nie kombinowałem z żadnymi przejściówkami tylko wymieniłem całe przewody od pompy do przewodów gumowych(po uprzednim wyrzuceniu całkowicie skorodowanego i zapieczonego korektora). Kupiłem gotowe dwa przewody po 4m po 40zl/szt. Trochę dziwnie hamuje jakby słoń na kufer siadał ale hamulce brzytwa.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2007, 18:41   

akj3, moje fotki, jak to jest u mnie.

emeres, a jak w zakrętach? Nie idzie bokiem auto??
Tego się zawsze troche boje.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-04-2007, 18:47   

No to właśnie to do którego idą przewody hamulcowe na belce jest całkowicie zapieczone. Żadnej sprężyny tam nie ma a wajchy nawet łomem nie mogłem ruszyć... czyli mam to do wymiany albo do wywalenia... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2007, 21:32   

Ja się ostatnio podczas wymiany łożysk w wahaczach dowiedziałem, że mam ten regulator zablokowany. W marcu jak byłem na przeglądzie to tył bardzo dobrze wyszedł i ogólnie czuć, że dobrze hamuje więc widocznie się zapiekł w dobrym położeniu :D
A wajchy od niego nie mam - widocznie ktoś wcześniej usunął, a regulator został w dobrym ustawieniu :P
Myślę, że jak tył będzie dobrze hamował to na przeglądzie nie powinni się czepiać, w końcu nie wszystkie auta mają taki korektor, a chyba nie jest on wymagany? :-k
A w zakrętach nie czuć żeby szedł bokiem. Inna sprawa, że nie biorę ich na pełnej kicie to może dlatego :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2007, 06:02   

miszko napisał/a:
emeres, a jak w zakrętach? Nie idzie bokiem auto??
Tego się zawsze troche boje.

A co ma korektor hamowania do chodzenia auta bokiem ? Przede wszystkim - kto hamuje w zakręcie ? Niespodzianka może was spotkać po usunięciu korektora hamowania ( jeżeli nie macie ABS ) podczas gwałtownego , awaryjnego hamowania . Tył faktycznie może zacząć was wyprzedzać . A hamując w zakręcie ( z korektorem , czy bez ) sami się prosicie o kłopoty ...
     assistance
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-04-2007, 06:47   

Po miesiącu jazdy jest ok. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że teraz nie powinno być kłopotów. Mogą być zimą, jak przy hamowaniu dupa wyprzedzi przód. U mnie korektor też był zapieczony w dobrym położeniu, ale popękały mi przewody hamulcowe i nie mogłem ich wykręcić z korektora.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-04-2007, 08:46   

no zima może byc troszke gorzej.... ja jeździłem wcześniej fiatem ritmo z "podciągnietym " korektorem hamowania i nie na rzekałem na efekty raczej plusy były raz mi sie tylko zdarzyło ze mnie obróciło.... :lol:
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-04-2007, 19:48   

schab, ale ja mówiłem, gdy już usunięty jest korektor siły hamowania.

Ogołnie na 99% razy może nic się nie zdarzyć. Ale w zimie lub nawet w lato jedziemy sobie i nagle za zakrętem jest jakaś sytuacja która wymaga gwałtownego hamowania.
No i wtedy autko może iść bokiem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-04-2007, 20:17   

Ja tam nie mam i nie jest mi do szczęścia potrzebny-był nie był-kupiłem to nie było :roll:
Jeden problem z głowy 8)
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2007, 20:47   

Częściej tył wyprzedzi przód jak dasz za dużo gazu na zakręcie, niż przy hamowaniu. Uniakiem 2 razy tak mnie obróciło. Tempry nie testowałem, może inaczej się zachowywać bo jest dużo dłuższa
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2007, 06:14   

emeres napisał/a:
Częściej tył wyprzedzi przód jak dasz za dużo gazu na zakręcie, niż przy hamowaniu. Uniakiem 2 razy tak mnie obróciło. Tempry nie testowałem, może inaczej się zachowywać bo jest dużo dłuższa

Mogę cię zapewnić , że jest znacznie gorzej ! Ja się przesiadłem z Ritma na Dedrę kombi i długo miałem wrażenie , że mam auto z tylnym napędem - przy zbyt szybkim wejściu w zakręt , albo gwałtownym ruchu kierownicą - potrafi nieźle zarzucić tyłem . Choć w części to może być winą opon : z przodu mam Barum Bravuris , które trzymają rewelacyjnie , natomiast z tyłu Pirelli P6000 , trzymające "tak sobie " ...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load