Regulator siły hamowania na tylniej osi |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 15:49 Regulator siły hamowania na tylniej osi
|
|
|
Witam,
Wiem, że część osób pozbyła się tego elementu. Mam teraz pytanie. Jak połączyliście przewody? Wymienialiście całe przewody na nowe? A moze jedynie jakos same koncowki laczyliscie te przy regulatorze?
Jak to jest u was rozwiązane.
Ja bede chyba zmuszony wywalic ten regulator na tylniej osi i zastanawiam się jak podlaczyc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 16:00
|
|
|
Miszek
U mnie 20cm przed regulatorem jest kostka (prostokącik metalowy z 4 otworami gwintowanymi) do której wchodzą przewody idące od pompy a wychodzą te do regulatora.
W tej kostce są wejścia takie typowe jak w regulatorze i pompie - pasuje do nich normalne końcówka przewodu kupionego w sklepie.
Więc może taka kosteczka-łącznik jest normalnie do kupienia w sklepie za pare złotych.
Bo nie wygląda mi to na robione tylko na sklepowe. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 16:25
|
|
|
Ok jak bede mial czas podskocze do sklepu. Mozliwe ze beda mieli taki lacznik - kostkę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 16:36
|
|
|
W sklepach są różne łączniki do przewodów hamulcowych (metalowych), czwórniki, trójniki i przedłużki do sztukowania z krótkich przewodów dłuższego. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2006, 19:46
|
|
|
U mnie w tej metalowej kostce są różne końcówki. Jeden przewód ma taką samą końcówkę jak przy pompie, natomiast drugi ma większą końcówkę. Zanim zaczniesz coś majstrować upewnij się co do wielkości końcówek. Ja przy wymianie przewodów nie sprawdziłem dokładnie i musiałem jeszcze raz jechać do gościa, który dorabiał przewody i zmieniać końcówkę jednego przewodu. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 19:59
|
|
|
Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm.
Ja mam właśnie tak zrobione że po zdemontowaniu kolektora przewody są połączoene takimi redukcjami. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
SPIKEkrn
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lut 2005 Posty: 38 Skąd: RZESZOW
|
Wysłany: 10-12-2006, 11:40
|
|
|
jak dostaliscie sie do tych przewodów od hamolcow co sa wkrecone do tego regulatora? odkrecilem go od belki ale niewiem jak poodkrecac te przewody:/ |
_________________ Tipo 1.4ie + LPG, 3d |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2007, 18:29
|
|
|
Ja mam taki własnie sam problem z tym regulatorem. Nie bierze mi całkowicie tył wiec to chyba ten regulator. Może mi ktoś powiedzieć gdzie on się dokładniej znajduje. TEMPRA 1,8SW Z góry dziekuje |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:14
|
|
|
Może ktoś zrobić zdjęcie regulatora siły hamowania i przesłać mi lub wkleić tu? Zamówiłem go przez allegro i kiedy przyjdzie chcę mieć pewność że to ta cześć (niektórzy mylą z korektorem siły hamowania lub nawet samoregulatorem luzu szczęk). Te z nawiasu mniej więcej wiem jak wyglądają, ale mimo wszystko proszę o pomoc w tej sprawie. Sam nie mam możliwości zaglądnięcia pod auto i odszukania tajemniczego regulatora. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:26
|
|
|
kamin napisał/a: | Może ktoś zrobić zdjęcie regulatora siły hamowania i przesłać mi lub wkleić tu? |
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 23:24
|
|
|
Wielkie dzięki. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Mariuszms1
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 07 Kwi 2007 Posty: 9 Skąd: Wodzisław
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:01
|
|
|
da sie go tez zblokowac ze nie zaleznie od obciązenia bedzie chamował równomiernie tył i przud |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:03
|
|
|
Teoretycznie tak. Ramię które reguluje siłę hamowania "trzyma" sprężyna. Jak byś się jej pozbył i otworzył na "maxa" regulator i zblokował to jakoś, to tak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-04-2007, 19:12
|
|
|
Mam takie pytanie: jak w końcu załatwić ten reduktor? U mnie jest tak że ostatni nie chcieli mi przeglądu podbić bo hamulce z tyłu były za słabe. Pojechałem na warsztat, bo myślałem że to szczęki lub jakaś regulacja się zapiekła. Szczęki ok, wszystko wyczyściliśmy i przesmarowaliśmy. Efekt taki że ręczny przy najmniejszym dotknięciu stawia dęba samochodem a hamulce z tyłu tylko trochę się poprawiły (przegląd ledwie przeszedł, właściwie to go uprosiłem...). Chce jednak to naprawić i winowajcą będzie pewnie ten reduktor. Czy to jest to co jest przykręcone nad tylną belką? Z taką dźwignia i sprężynką (której u mnie nie ma ). Jak połączyć najlepiej te przewody? U mnie ta kostka która łączy przewody tylne z tymi długimi przez cały samochód ma na pewno inne gwinty (wymieniałem przewody na miedziane to wiem). Są na pewno jakieś przejściówki, łaczniki lub coś takiego? |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2007, 21:19
|
|
|
Tydzień temu wymienialem łożyska wachaczy kół tylnych i skorodowane przewody hamulcowe popękały. Nie kombinowałem z żadnymi przejściówkami tylko wymieniłem całe przewody od pompy do przewodów gumowych(po uprzednim wyrzuceniu całkowicie skorodowanego i zapieczonego korektora). Kupiłem gotowe dwa przewody po 4m po 40zl/szt. Trochę dziwnie hamuje jakby słoń na kufer siadał ale hamulce brzytwa. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2007, 18:41
|
|
|
akj3, moje fotki, jak to jest u mnie.
emeres, a jak w zakrętach? Nie idzie bokiem auto??
Tego się zawsze troche boje. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-04-2007, 18:47
|
|
|
No to właśnie to do którego idą przewody hamulcowe na belce jest całkowicie zapieczone. Żadnej sprężyny tam nie ma a wajchy nawet łomem nie mogłem ruszyć... czyli mam to do wymiany albo do wywalenia... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2007, 21:32
|
|
|
Ja się ostatnio podczas wymiany łożysk w wahaczach dowiedziałem, że mam ten regulator zablokowany. W marcu jak byłem na przeglądzie to tył bardzo dobrze wyszedł i ogólnie czuć, że dobrze hamuje więc widocznie się zapiekł w dobrym położeniu
A wajchy od niego nie mam - widocznie ktoś wcześniej usunął, a regulator został w dobrym ustawieniu
Myślę, że jak tył będzie dobrze hamował to na przeglądzie nie powinni się czepiać, w końcu nie wszystkie auta mają taki korektor, a chyba nie jest on wymagany?
A w zakrętach nie czuć żeby szedł bokiem. Inna sprawa, że nie biorę ich na pełnej kicie to może dlatego |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 06:02
|
|
|
miszko napisał/a: | emeres, a jak w zakrętach? Nie idzie bokiem auto??
Tego się zawsze troche boje. |
A co ma korektor hamowania do chodzenia auta bokiem ? Przede wszystkim - kto hamuje w zakręcie ? Niespodzianka może was spotkać po usunięciu korektora hamowania ( jeżeli nie macie ABS ) podczas gwałtownego , awaryjnego hamowania . Tył faktycznie może zacząć was wyprzedzać . A hamując w zakręcie ( z korektorem , czy bez ) sami się prosicie o kłopoty ... |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 06:47
|
|
|
Po miesiącu jazdy jest ok. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że teraz nie powinno być kłopotów. Mogą być zimą, jak przy hamowaniu dupa wyprzedzi przód. U mnie korektor też był zapieczony w dobrym położeniu, ale popękały mi przewody hamulcowe i nie mogłem ich wykręcić z korektora. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 08:46
|
|
|
no zima może byc troszke gorzej.... ja jeździłem wcześniej fiatem ritmo z "podciągnietym " korektorem hamowania i nie na rzekałem na efekty raczej plusy były raz mi sie tylko zdarzyło ze mnie obróciło.... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 19:48
|
|
|
schab, ale ja mówiłem, gdy już usunięty jest korektor siły hamowania.
Ogołnie na 99% razy może nic się nie zdarzyć. Ale w zimie lub nawet w lato jedziemy sobie i nagle za zakrętem jest jakaś sytuacja która wymaga gwałtownego hamowania.
No i wtedy autko może iść bokiem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 20:17
|
|
|
Ja tam nie mam i nie jest mi do szczęścia potrzebny-był nie był-kupiłem to nie było
Jeden problem z głowy |
_________________ Audi |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 20:47
|
|
|
Częściej tył wyprzedzi przód jak dasz za dużo gazu na zakręcie, niż przy hamowaniu. Uniakiem 2 razy tak mnie obróciło. Tempry nie testowałem, może inaczej się zachowywać bo jest dużo dłuższa |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 06:14
|
|
|
emeres napisał/a: | Częściej tył wyprzedzi przód jak dasz za dużo gazu na zakręcie, niż przy hamowaniu. Uniakiem 2 razy tak mnie obróciło. Tempry nie testowałem, może inaczej się zachowywać bo jest dużo dłuższa |
Mogę cię zapewnić , że jest znacznie gorzej ! Ja się przesiadłem z Ritma na Dedrę kombi i długo miałem wrażenie , że mam auto z tylnym napędem - przy zbyt szybkim wejściu w zakręt , albo gwałtownym ruchu kierownicą - potrafi nieźle zarzucić tyłem . Choć w części to może być winą opon : z przodu mam Barum Bravuris , które trzymają rewelacyjnie , natomiast z tyłu Pirelli P6000 , trzymające "tak sobie " ... |
|
|
|
|
|