Regulator siły hamowania na tylniej osi |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 11:05
|
|
|
Szczerzę trochę czasu minęło od mojej pracy.
Bynajmniej gwint jest taki sam jak w końcówkach od przewodów, które sa wkręconę w pompę.
Jeżeli chcesz ominąć korektor i bezpośrednio się podłączyć pod przewód elastyczny przy wahaczu to obydwie te końcówki są takie same.
Może na próbę wykręć którąś końcówkę i spojrzyj jaki ma gwint. Całkiem możliwe, że mi się pomyliło i to jest gwint o skoku 1mm, choć z tego co pamiętam to mierzyłem jaki gwint tam był.
Co do uszkodzenia, to nigdy na siłę nie wkręcam. Bez problemów u mnie się wkręciły. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-12-2008, 08:36
|
|
|
Gwint M10x1 |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2008, 20:35
|
|
|
A ja mogę chętnie komuś odsprzedać moj korektor siły hamowania i podkreślam że jest sprawny. |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
armich
Wiek: 53 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:28
|
|
|
A mi się udało uruchomić korektor.Okazało się ,że sprężyna która nim steruje wisiała luźno i dlatego nie reagował. |
_________________ armich vel Dziki - było Tipo 1,4 i.e. 1995 jest Tipo 1.8 i.e. 1995 + gaz od 2004r. , |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-02-2009, 23:30
|
|
|
armich napisał/a: | A mi się udało uruchomić korektor.Okazało się ,że sprężyna która nim steruje wisiała luźno i dlatego nie reagował. | Częsta przyczyna |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
kamaras
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2009, 12:50
|
|
|
czyli lepiej hamuje, jak jest wciśnięta dźwignia czy lepiej jak jest poluźniona? Bo u mnie też sprężyna wisi i nie wiem czy odchylić mocniej dźwignię czy ją docisnąć i przymocować sprężyną lub na stałe??
tzn docisk "zamyka" czy "otwiera przepływ przez korektor?? |
_________________ Fiat Tipo 1,4 SX - LPG - 1992'
159A2.000 - 160AU55A
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-10-2009, 14:27
|
|
|
Lepiej hamuje jak dzwignia jest naciagnieta - im tyl bardziej dociazony to stabilizator oddala sie od belki i naciaga sprężyne przez co wieksza sila przekazywana jest przy dociazonym samochodzie. jak sprezyna wisi luzno to tyl praktycznie w ogole nie hamuje. Jak masz dźwignie nie zatarta to korektor jest sprawny - kup nowa sprezyna w aso - koszt 9zł a nie rób żadnych samoróbek typu mocowanie na stale czy podobne |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kamaras
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-10-2009, 17:16
|
|
|
thx |
_________________ Fiat Tipo 1,4 SX - LPG - 1992'
159A2.000 - 160AU55A
|
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-10-2009, 20:44
|
|
|
Mnie też czeka wywalenie korektora jestem tylko ciekaw jak potem auto zachowa się przy hamowaniu. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
kamaras
Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-10-2009, 21:00
|
|
|
Założyłem sprężynę z powrotem i jakoś za bardzo mi tył nie hamuje
Siła hamowania tyłu jest wręcz porażająca |
_________________ Fiat Tipo 1,4 SX - LPG - 1992'
159A2.000 - 160AU55A
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-10-2009, 07:49
|
|
|
andkasz napisał/a: | Mnie też czeka wywalenie korektora jestem tylko ciekaw jak potem auto zachowa się przy hamowaniu. |
Dobre opony na tyle i przód blokuje się wcześniej niż tył Jest bardzo dobrze. Auto podczas mocnego hamowania aż obniża się, bo trzymają wszystkie koła, a nie tylko przednie. W zakrętach podczas przyhamowania tył nie leci bokiem(przy dobrych oponach, bo na łysych miałem driftowóz ) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:52
|
|
|
kamaras, Dźwignia korektora przed założeniem sprężyny pracowała luźno czy nie sprawdzałeś i założyłeś tak tylko żęby było?? Może masz zatarta dźwignię. Jeśli ktoś będzie zmieniał korektor siły hamowania to:
http://allegro.pl/item777...a_tipo_tem.html |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-10-2009, 18:19
|
|
|
A wieć tak: przewody hamulcowe wymienione wszystkie na nowe a co do korektora to udało się go reanimować , po prostu korozja zablokowała sworzeń dźwigni i pozostawała ona w pozycji blokującej przepływ płynu przez korektor. Mocowanie sprężyny do drążka reakcyjnego też wymagało pospawania. Hamulce z tyłu wreście są takie jak powinny - z ciekawości pojechałem na rolki .Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 12:56
|
|
|
W 1.6 wywaliłem i chwaliłem sobie hamulce, a teraz pytanie jak zachowa się auto z ABS?
Można wawalać śmiało ten cały korektor??
Przy 4 tarczach powinna być znaczna różnica w porównaniu z dwoma tarczami i bębnami |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 18:29
|
|
|
Guzik, to zależy od wersji abs'u. Czy korzysta z czujników z wszystkich czterech kół czy tylko z przednich. Myślę, że w przypadku pierwszej możliwości może to mieć wpływ na szybszą reakcję ABS'u. Raczej tą "niepotrzebną". |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2010, 08:34
|
|
|
Ok, dzięki.
Najpierw sprawdzę jak łapią tylne hamulce, bo być może jestem szczęściarzem i mój korektor działa tak jak powinien Chociaż i tak nieco psuje tylne hamulce na niedociążonym aucie... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
faust66
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-02-2010, 11:49
|
|
|
Wywaliłem, działa,lepiej hamuje,abs nie świruje, polecam taką operację wykonać każdemu kto ma zapieczony korektor |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-02-2010, 12:01
|
|
|
faust66, Widziałem wcześniej twoją aukcję z korektorem - tak dla twojej informacji, nie ma różnicy w Tipo między korektorem z ABS czy bez ABS - jest stosowany ten sam model. Kiedyś kupiłeś ode mnie na allegro taki korektorek - teraz jest tam cały opis modeli, Młody nawet przeprowadzał test na swoim aucie przy korektorze z marei ABS gdzie w jako jedynym modelu stosującym te korektory miało znaczenie czy wóz ma ABS - wiązało się to z dodatkowym systemem EBD. Mogę Twój korektorek odkupić za 30zł . Tu możesz o tym poczytać: http://forum.tempra.org/t...cie-vt17080.htm |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2010, 18:45
|
|
|
Też mam zapieczone to cholerstwo. Ale tak się zastanawiam czy ma to wpływ na na objawy jakie od niedawna stwierdziłem w mojej temperówce. Otóż tylne lewe koło hamuje jak cholera, aż tył samochodu siada. Lecz po kilku kilometrach przejażdżki objaw ten ustępuje.
A może jest to spowodowane czymś innym?
Jeżeli ktoś wie co to może być to proszę o pomoc.
Nie mogę rozebrać hamulca bo autko jest mi potrzebne co dzień,a jak rozbiorę po południu to nie zdążę kupić części.
Za pomoc z góry dziękuję. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-02-2010, 22:23
|
|
|
U mnie korektor wywalony przez poprzedniego wlasciciela, zastanawiam się o ponownym zalozeniu jego, hamowanie o wiele slabsze! Trzeba delikatnie hamowac inaczej tył blokuje, a w przypadku awaryjnego hamowania to mozna zapomniec, trzeba trzymac odstęp jak cholera! Nie polecam i nie opowiadajcie bajek ze lepiej hamuje, prawidłowa reakcja w wersji bez abs-u to blokowanie przednich kól, a niestety u mnie natychmiastowo blokuje tył! Zastanawiałem się co zrobic z tymi hamulcami tym bardziej ze mamy zime, chociaz latem rowniez blokowalo i jedziesz jak na szpilkach majac swiadomosc ze masz przerobiony uklad hamulcowy ktory nie zapewnia 100% bezpieczenstwa. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2010, 23:43
|
|
|
Dziąbal, brak korektora nie ma wpływu na siłę hamowania przedniej osi! A wg tego co piszesz, tył Ci potrafi zablokować, a przód nie hamuje... a powinien hamować podobnie, tyle że na zakrętach lub śliskiej nawierzchni może to być niebezpieczne. Miałem okazję jeździć Tipo bez tego cudu techniki i koło nie blokowały się przy ostrym nawet hamowaniu przy jeździe na wprost, ale na zakrętach robiło się nieciekawie. Dotyczy jazdy na suchym asfalcie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-02-2010, 08:56
|
|
|
O tym własnie mowiem przod hamuje o wiele słabiej, zbyt duze ciśnienie idzie na tył, jadąc prosto ostro depniesz na hamulec to moze postawic nas bokiem. Brak korektora owszem ma wplyw na hamowanie przedniej osi! Wieksze cisnienie powinno isc przy ostrym hamowaniu na przód a tak jest złe rozdzielone miedzy osie kiedy nie ma korektora. Przód u mnie hamuje, z tyłu mam bebny, z przodu wentylowane powinien stawac w miejscu, silnik 1.8 moze demonem nie jest ale mozna sie rozpędzić i powiem wam ze wtedy robi sie naprawde niebezpiecznie z tymi hamulcami, hamowanie awaryjne jest wtedy niemozliwe, trzeba wciskac pedał hamulca max w 50 %. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-02-2010, 15:57
|
|
|
Panowie, były też Tipo/Tempra które nie były wyposażone w owy korektor i hamowały jak najbardziej poprawnie, jednak miały inną budowę tylnych zacisków (średnica cylinderka większa/mniejsza bodajże o 5mm) co redukowało samo przez się siłę hamowania osi tylnej. Jeśli był przewidziany korektor to raczej powinien tam być. Mogę też spokojnie polecić korektor od marei ABS (Młody testował go na temprze) i sprawuje się jak najbardziej poprawnie, konstrukcyjnie jest taki sam, jedynie z jednym wyjątkiem - nie ma dźwigni, tylko mocniejsze sprężyny w cylinderkach przez co działa podobnie, jest baedziej bezawaryjny. Można pisać na PW, mam obydwa rodzaje korektorów reanimowane wszystkie, sprawne 100%
|
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-02-2010, 18:00
|
|
|
Panowie, nie wiem skąd ten problem z blokowaniem tyłu u Was. Mnie też straszyliście wcześniej, że będę latał bokami, a tak w jednej temprze z bębnami z tyłu jak i w drugiej z tarczami wywaliłem to ustrojstwo i przód blokuje wcześniej niż tył. Dużą rolę odgrywają w tym opony, bo pamiętam, że jak miałem łyse z tyłu, to wtedy tył blokowało szybciej faktycznie, ale też bez tragedii.
Hamulce oczywiście w obu wozach na tyle sprawne, a nie żeby zatarte z tyłu czy coś. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|