|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulator siły hamowania na tylniej osi |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 08:55
|
|
|
mam identyczne w Temprze z przodu. Też nie mogę powiedzieć złego słowa o tych oponach. Dobre i nie takie drogie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2007, 10:25
|
|
|
Przegląd wykazał, że na tył mam o połowe za słabe hamowanie. Wymieniłem szczęki w bębnach i niestety po wymianie nie mam w ogóle ręcznego i nożnego tylnego Mechanicy w warsztacie powiedzieli, że szczęki muszą się ułożyć do starych bębnów i potrwa to max. 500km - powiedzcie mi, czy mówią prawdę?
Nie ufam im - rozebrałem bębny i okazało się, że szczęki wydają się pracować OK przy zaciąganiu ręcznego i naciskaniu nożnego. Ślady na okładzinach wskazują na minimalny styk wykładziny z bębnem - tak jakby wykładzina nie dotykała do bębna. Czy to ulegnie samoregulacji ?
Dobrałem się do korektora - miał zerwaną sprężynę. Podczepiłem ją to stabilizatora poprzedniego i w tym momencie hamulec ręczny bardzo delikatnie zaczął łapać gdy jest zaciągnięty na 5 ząbków Trudno jest mi ocenić czy jest zapieczony czy nie, bo nie wiem z jaką siłą powinna się przesuwać dźwignia korektora(?)
Możecie mi coś poradzić co zrobić z brakiem ręcznego i nożnego na tyle?
Na koniec kilka słów o korektorze: W momencie dociążenia tyłu, stabilizator poprzeczny odsuwa się od korektora naciągając sprężynę i przesuwając dźwignię korektora w kierunku przodu samochodu. Jeśli tył zostanie odciążony, stabilizator przesuwa się w kierunku tyłu samochodu poluzowując dźwignię korektora, która powinna cofać się w kierunku tyłu samochodu. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2007, 10:36
|
|
|
a przy wymianie okładzin w bębanach dobrze poskładałeś te sprężynki? można je tam podregulować (nie 'samo') o ile pamiętam... przynajmniej ręczny musi Ci dobrze trzymać |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2007, 15:18
|
|
|
Okładziny wymieniane były w warsztacie. Nie wiem czy zrobili to dobrze Liczę, że się przyłożyli. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2007, 08:45
|
|
|
bronek napisał/a: | Mechanicy w warsztacie powiedzieli, że szczęki muszą się ułożyć do starych bębnów i potrwa to max. 500km - powiedzcie mi, czy mówią prawdę? |
Jak najbardziej, materiał szczęk i bębnów musi się do siebie wzajemnie "dopasować". Jest to całkowicie normalne i wiadomo, że zaraz po wymianie klocków czy szczęk przez pierwsze kilkadziesiąt km nie ma zbyt dobrego hamulca i należy się z tym liczyć. Mówi się w przybliżeniu dla nowych klocków i tarcz do 300km, a dla nowych klocków i starych tarcz do 500km.
Także jeśli pojechałeś na przegląd zaraz po wymianie szczęk to mogło być tak, że tył nie hamował jeszcze jak należy.
Możliwe, że słaby hamulec jest to kwestia korektora hamowania, ale jeśli przed wymianą tył w miarę dobrze hamował to raczej bym się go nie czepiał.
Ręczny też nie będzie od razu "blokował" kół, bo przecież działa na te same szczęki.W miarę układania się szczęk należy podregulować ręczny tą śrubą (bodajże 8 lub 10) co jest przy dźwigni od ręcznego.
W bębnach jest też takie coś co się nazywa "samoregulator" który wraz ze zużyciem szczęk się coraz bardziej rozkręca przy depnięciu na pedał (jeśli jest już na tyle duży luz żeby mógł się przekręcić o jeden ząbek). |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2007, 20:08
|
|
|
Hamulce ułożyły się i na tył zaczęły normalnie hamować. Ręczny ciagle nie działał - później okazało się, gdy oddałem temperówkę do innego warsztatu, że był zupełnie źle poskładany i nie miał prawa działać. |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 19:17
|
|
|
czyli, jezeli mamy zapieczony reduktor, to tak naprawde wystarczy go "odrdzewic", tzn np popsikac jakims porzadnym odrdzewiaczem, rozruszac, nasmarowac i bedzie dzialac, prawda? oczywiscie nie bedzie to latwe zadanie, ale na dobra sprawe wystarczy zrobic wlasnie cos takiego? |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 19:22
|
|
|
Bardzo ważna jest sprężyna, musi mieć odpowiednią długość. Często zdarza się że regulator nie działa z powodu tej sprężyny bo jest zbyt rozciągnięta
Koszt sprężyny w ASO 9,3 zł. nr. katalogowy 7607672
Koszt kolektora 376 zł. nr. katalogowy 7571999 |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 19:53
|
|
|
powiedzmy ze chce usunac reduktor i zastosowacprzedluzke / przejsciowke. czy rozmiary gwintow, ktore pojawily sie w tym temacie sa prawidlowe? to rozumiem maja byc gwinty zenskie? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2007, 20:17
|
|
|
snajper555 napisał/a: | czy rozmiary gwintow, ktore pojawily sie w tym temacie sa prawidlowe? |
Skoro koledzy usuwali korektor i wsawiali takie sztukówki z tym gwintem to dlaczego miałoby być inaczej w twoim aucie ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 22:07
|
|
|
HIPO,
jeden z kolegow pisze:
"Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm." Nikt nie potwierdzil, ze wstawial takie same przelotki.
A jak byc moze wiesz, wyrazenie "z tego co pamietam" calkowicie zmienia sens zdania. Dlatego pytam o potwierdzenie rozmiarow gwintu "z tego co sie orientuje" taka opcja moze nie pasowac.
Tym razem tobie nalezy sie zolta kartka
pouczasz a sam nie czytasz! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2007, 22:11
|
|
|
snajper555, nie dość że Cię już za rączkę skierowałem do tego tematu to Ci jeszcze źle ? a rusz swoje szacowne cztery litery od komputera, suwmiarka w łape, pod auto i sobie zmierz. Nie rozmiem kompletnie takich ludzi jak Ty, wszystko chcesz gotowe i jeszcze najlepiej żeby sie do auta założyło samo jak Ty będziesz plaszczył siedzenie przed kompem |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 10:13
|
|
|
snajper555 napisał/a: | "Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm." Nikt nie potwierdzil, ze wstawial takie same przelotki. |
Nie wiem , co i kto pisał na starym forum , nie interesują mnie też wasze osobiste wycieczki - ale wkradła sie tu "drobna" nieścisłość.!
Otóż na przewodach hamulcowych występują gwinty "10" : 10x1,25 i 10x1 . Gwint 12x1,25 pojawia się tylko i wyłacznie wtedy , gdy urwie się gwint np. w zacisku hamulcowym i trzeba otwór po nim rozwiercić i przegwintować na nowo - na większy . Wtedy też potrzebna staje się redukcja , żeby w ogóle dało się przykręcić przewody z gwintem 10 , do otworu z gwintem 12 .
Natomiast po wyrzuceniu korektora trzeba w jego miejsce założyć trojak . I cały problem polega na tym , żeby zmierzyć gwint na wykręconych z korektora przewodach ( czy 10x1,25 , czy 10x1 ) i kupić trojak z takim gwintem . Oczywiście jak uda się wykręcić przewody , nie urywając gwintów , jak następnie uda się je dogiąć nie łamiąc ich i jeśli długości będą wystarczajace , bo jeśli nie - to potrzebna będzie jeszcze co najmniej jedna przedłużka przewodu hamulcowego . |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 18:53
|
|
|
Ja jednak spojrzałem na te regulator i stwierdziłęm, że będe go borował.
Dlaczego trójnik? Nie można spiąc 1:1? Musze tylko gwinty sprawdzić, aby kupić źle miedziaków i się nie wkopać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 19:05
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja jednak spojrzałem na te regulator i stwierdziłęm, że będe go borował.
Dlaczego trójnik? Nie można spiąc 1:1? Musze tylko gwinty sprawdzić, aby kupić źle miedziaków i się nie wkopać. |
Nie trzeba trójnika, można każde koło połączyć indywidualnie, tak jak to było zrobione w mojej Temperce. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 19:32
|
|
|
Właśnie, od strony pompy to jest 10tka z pewnością, a od strony tych przewodów elastycznych może pamiętasz?
12 czy tez 10tka? Bo jak już będe brał przewody to odrazu, aby dobre wziaść. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 19:37
|
|
|
miszko napisał/a: | Właśnie, od strony pompy to jest 10tka z pewnością, a od strony tych przewodów elastycznych może pamiętasz?
12 czy tez 10tka? Bo jak już będe brał przewody to odrazu, aby dobre wziaść. |
Na logike skoro potrzebna jest przejściówka to od strony przewodów elastycznych będzie 12 |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 20:18
|
|
|
Ok, dzięki.
Czyli 10tka od strony pompy i 12tka od strony przewodów.
** Dodano: 24-07-2008, 21:19 **
Acha, a gwinty? Może pamiętasz? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2008, 20:29
|
|
|
miszko napisał/a: | Ok, dzięki.
Czyli 10tka od strony pompy i 12tka od strony przewodów.
** Dodano: 24-07-2008, 21:19 **
Acha, a gwinty? Może pamiętasz? |
10x1,25 i 12x1,25 |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 20:33
|
|
|
Ok więc dzisiaj przeprowadziłem operację ....
Wyrwałem wszystkie przewody łącznie z korektorem.
Pociągnąłem nowe przewody prosto od pompy do cylinderków.
I tutaj uwaga, jeden przewód spokojnie wystarczy 2.8m zaś drugi warto wziąść 3m. (Tempra Sedan)
Ja wziałem 2x 2.8m i z tym drugim ciut mi brakowało, ale inaczej go poprawidziłęm i dałem radę.
Podłączyłem się pod te elastyczne przewody przy wahaczu.
Co do gwintów to tutaj przy przewodzie elastycznym jest taki sam jak przy pompie.
Jak dobrze pamiętam było to przewód oznaczony jako 105x1.75x2800 (z czego 1.75 to średnica wewnętrzna, 105 to złączka, a 2800 to długość).
Szybka jazda i czuć odrazu, że tył w końcu odżył. Auto nie nurkuje tak i zatrzymuje się sprawniej.
Akurat od wczoraj są duże ulewy i na śliskim sprawdzałem. Przednie kołą się blokują, tylnie nie, więc jest ok |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 21:18
|
|
|
miszko, możesz podać jakie redukcje trzeba mieć i który przewód z którym połączyć (może jakiś rysunek?) przy samym wywalaniu korektora bez zmiany przewodów (bo te mam złote...). |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 18:56
|
|
|
Dzisiaj już nie bo idę obejrzeć film i wypić piwko.
Jutro Ci pstryknę fotki.
Co do redukcji to ja nie stosowałem żadnej gdyż ja prosto od pompy do przewodów elastycznych ciągnałem te nowe miedziaki. A tam końcówki są 1:1 więc tutaj przy pompie jest ten sam gwint co przy przewodach elastycznych.
A które masz złote? Te od pompy do korektora?
Zrobię też fotkę korektora (mojego) i tam pomierzę jakie są średnice. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 19:07
|
|
|
miszko napisał/a: | A które masz złote? Te od pompy do korektora? |
śmieje się ze mam złote bo swego czasu zapłaciłem troszkę za wymianę przewodów hamulcowych... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-08-2008, 10:25
|
|
|
Więc tak:
Od pompy idzie przewód, katalogowo ma on 2800mm (2.8m) i kończy się końcówkami tutaj tuż przed mocowaniem linek od ręcznego.
Te przewody przy pompie mają złączkę 10x1.25.
I teraz mała uwaga jeden przewód jest 1:1 czyli obydwie końcówki są 10x1.
Zaś drugi przewód jest od strony pompy 10x1 zaś na koncu kończy się złączką żeńską taką jak na rysunku:
I teraz tak, tutaj zaś jest odrotwnie. Jeden przewód "zaczyna" z koncówką żeńską drugi z meską. Obydwa przewody dalej idą i kończą się w korektorze złączkami 12x1 o takmi jak na rysunkach.
Tutaj na zdjęciu te "grubsze" wkręty to są zakończenia od tych przewodów lecących od złączek.
Zaś znowu na wyjście wychodzą z korektora 10x1 i one idą już do przewodów elastycznych.
I tutaj jest 1:1 czyli 10x1 wyjście z korektora i wejście 10x1 tutaj już przy elastycznym przewodzie.
Ja zrobiłem tak, że wszystko to wywaliłem i prosto od pompy pociągnałem przewody do tych elastycznych przewodów.
Ciągnąłem tak jak fabrycznie szły, dopiero pod koniec poporawdziłęm je inaczej, bo standardowe oczywiście szły do korektora.
Jeden przewód na lewe koło spokojnie wystarczy 2.8m, zaś na prawe koło warto wziąść 3m.
Ja wziąłem jak pisałem 2x2.8m i na prawe koło musiałem ciut inaczej (czytaj pokombinować) z przejściem, aby starczyło.
Czyli jeżeli ty chcesz wywalić (obejść) korektor to byś musiał wziąść dwa przewody:
- jeden przewód 10x1 ze złączkami 1:1 (męskimi)
- drugi przewód 10x1 ze złączkami męską i żeńską.
Co do długości ich to musisz już sam sobie wymieżyć.
Wpinasz się tutaj przy złączkąch od długich przewodów i ciągniesz tymi nowymi prosto do przewodów elastycznych tyż przy wahaczach. Od tyle
|
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2008, 09:16
|
|
|
Miszko,
pewien jesteś tych końcówek? W katalogach piszą, że to 105 - więc M10x1 a nie M10x1,25. Jeśli wkręciłeś na 1,25 to mogłeś uszkodzić gwinty i mocowania raczej nie są już pewne. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|