Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator siły hamowania na tylniej osi
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-05-2007, 08:55   

Cytat:
Barum Bravuris
mam identyczne w Temprze z przodu. Też nie mogę powiedzieć złego słowa o tych oponach. Dobre i nie takie drogie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2007, 10:25   

Przegląd wykazał, że na tył mam o połowe za słabe hamowanie. Wymieniłem szczęki w bębnach i niestety po wymianie nie mam w ogóle ręcznego i nożnego tylnego :sciana: Mechanicy w warsztacie powiedzieli, że szczęki muszą się ułożyć do starych bębnów i potrwa to max. 500km - powiedzcie mi, czy mówią prawdę?

Nie ufam im - rozebrałem bębny i okazało się, że szczęki wydają się pracować OK przy zaciąganiu ręcznego i naciskaniu nożnego. Ślady na okładzinach wskazują na minimalny styk wykładziny z bębnem - tak jakby wykładzina nie dotykała do bębna. Czy to ulegnie samoregulacji ?

Dobrałem się do korektora - miał zerwaną sprężynę. Podczepiłem ją to stabilizatora poprzedniego i w tym momencie hamulec ręczny bardzo delikatnie zaczął łapać gdy jest zaciągnięty na 5 ząbków :sciana: Trudno jest mi ocenić czy jest zapieczony czy nie, bo nie wiem z jaką siłą powinna się przesuwać dźwignia korektora(?)

Możecie mi coś poradzić co zrobić z brakiem ręcznego i nożnego na tyle?

Na koniec kilka słów o korektorze: W momencie dociążenia tyłu, stabilizator poprzeczny odsuwa się od korektora naciągając sprężynę i przesuwając dźwignię korektora w kierunku przodu samochodu. Jeśli tył zostanie odciążony, stabilizator przesuwa się w kierunku tyłu samochodu poluzowując dźwignię korektora, która powinna cofać się w kierunku tyłu samochodu.
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 10:36   

a przy wymianie okładzin w bębanach dobrze poskładałeś te sprężynki? można je tam podregulować (nie 'samo') o ile pamiętam... przynajmniej ręczny musi Ci dobrze trzymać
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2007, 15:18   

Okładziny wymieniane były w warsztacie. Nie wiem czy zrobili to dobrze :sciana: Liczę, że się przyłożyli.
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2007, 08:45   

bronek napisał/a:
Mechanicy w warsztacie powiedzieli, że szczęki muszą się ułożyć do starych bębnów i potrwa to max. 500km - powiedzcie mi, czy mówią prawdę?

Jak najbardziej, materiał szczęk i bębnów musi się do siebie wzajemnie "dopasować". Jest to całkowicie normalne i wiadomo, że zaraz po wymianie klocków czy szczęk przez pierwsze kilkadziesiąt km nie ma zbyt dobrego hamulca i należy się z tym liczyć. Mówi się w przybliżeniu dla nowych klocków i tarcz do 300km, a dla nowych klocków i starych tarcz do 500km.
Także jeśli pojechałeś na przegląd zaraz po wymianie szczęk to mogło być tak, że tył nie hamował jeszcze jak należy.
Możliwe, że słaby hamulec jest to kwestia korektora hamowania, ale jeśli przed wymianą tył w miarę dobrze hamował to raczej bym się go nie czepiał.
Ręczny też nie będzie od razu "blokował" kół, bo przecież działa na te same szczęki.W miarę układania się szczęk należy podregulować ręczny tą śrubą (bodajże 8 lub 10) co jest przy dźwigni od ręcznego.
W bębnach jest też takie coś co się nazywa "samoregulator" który wraz ze zużyciem szczęk się coraz bardziej rozkręca przy depnięciu na pedał (jeśli jest już na tyle duży luz żeby mógł się przekręcić o jeden ząbek).
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2007, 20:08   

Hamulce ułożyły się i na tył zaczęły normalnie hamować. Ręczny ciagle nie działał - później okazało się, gdy oddałem temperówkę do innego warsztatu, że był zupełnie źle poskładany i nie miał prawa działać.
     Moneta
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 19:17   

czyli, jezeli mamy zapieczony reduktor, to tak naprawde wystarczy go "odrdzewic", tzn np popsikac jakims porzadnym odrdzewiaczem, rozruszac, nasmarowac i bedzie dzialac, prawda? oczywiscie nie bedzie to latwe zadanie, ale na dobra sprawe wystarczy zrobic wlasnie cos takiego?
  
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 19:22   

Bardzo ważna jest sprężyna, musi mieć odpowiednią długość. Często zdarza się że regulator nie działa z powodu tej sprężyny bo jest zbyt rozciągnięta :)
Koszt sprężyny w ASO 9,3 zł. nr. katalogowy 7607672
Koszt kolektora 376 zł. nr. katalogowy 7571999
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 19:53   

powiedzmy ze chce usunac reduktor i zastosowacprzedluzke / przejsciowke. czy rozmiary gwintow, ktore pojawily sie w tym temacie sa prawidlowe? to rozumiem maja byc gwinty zenskie?
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2007, 20:17   

snajper555 napisał/a:
czy rozmiary gwintow, ktore pojawily sie w tym temacie sa prawidlowe?


Skoro koledzy usuwali korektor i wsawiali takie sztukówki z tym gwintem to dlaczego miałoby być inaczej w twoim aucie ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 22:07   

HIPO,
jeden z kolegow pisze:
"Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm." Nikt nie potwierdzil, ze wstawial takie same przelotki.

A jak byc moze wiesz, wyrazenie "z tego co pamietam" calkowicie zmienia sens zdania. Dlatego pytam o potwierdzenie rozmiarow gwintu "z tego co sie orientuje" taka opcja moze nie pasowac.
Tym razem tobie nalezy sie zolta kartka :zolta:
pouczasz a sam nie czytasz!
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2007, 22:11   

snajper555, nie dość że Cię już za rączkę skierowałem do tego tematu to Ci jeszcze źle ? a rusz swoje szacowne cztery litery od komputera, suwmiarka w łape, pod auto i sobie zmierz. Nie rozmiem kompletnie takich ludzi jak Ty, wszystko chcesz gotowe i jeszcze najlepiej żeby sie do auta założyło samo jak Ty będziesz plaszczył siedzenie przed kompem :evil:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2007, 10:13   

snajper555 napisał/a:
"Na starym forum ten problem był opisany, z tego co pamietam to trzeba redukcje z jednej strony gwint 10 X 1,25 na 12 X1,25 mm." Nikt nie potwierdzil, ze wstawial takie same przelotki.

Nie wiem , co i kto pisał na starym forum , nie interesują mnie też wasze osobiste wycieczki - ale wkradła sie tu "drobna" nieścisłość.!
Otóż na przewodach hamulcowych występują gwinty "10" : 10x1,25 i 10x1 . Gwint 12x1,25 pojawia się tylko i wyłacznie wtedy , gdy urwie się gwint np. w zacisku hamulcowym i trzeba otwór po nim rozwiercić i przegwintować na nowo - na większy . Wtedy też potrzebna staje się redukcja , żeby w ogóle dało się przykręcić przewody z gwintem 10 , do otworu z gwintem 12 .
Natomiast po wyrzuceniu korektora trzeba w jego miejsce założyć trojak . I cały problem polega na tym , żeby zmierzyć gwint na wykręconych z korektora przewodach ( czy 10x1,25 , czy 10x1 ) i kupić trojak z takim gwintem . Oczywiście jak uda się wykręcić przewody , nie urywając gwintów , jak następnie uda się je dogiąć nie łamiąc ich i jeśli długości będą wystarczajace , bo jeśli nie - to potrzebna będzie jeszcze co najmniej jedna przedłużka przewodu hamulcowego .
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-07-2008, 18:53   

Ja jednak spojrzałem na te regulator i stwierdziłęm, że będe go borował.
Dlaczego trójnik? Nie można spiąc 1:1? Musze tylko gwinty sprawdzić, aby kupić źle miedziaków i się nie wkopać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2008, 19:05   

miszko napisał/a:
Ja jednak spojrzałem na te regulator i stwierdziłęm, że będe go borował.
Dlaczego trójnik? Nie można spiąc 1:1? Musze tylko gwinty sprawdzić, aby kupić źle miedziaków i się nie wkopać.


Nie trzeba trójnika, można każde koło połączyć indywidualnie, tak jak to było zrobione w mojej Temperce.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-07-2008, 19:32   

Właśnie, od strony pompy to jest 10tka z pewnością, a od strony tych przewodów elastycznych może pamiętasz?
12 czy tez 10tka? Bo jak już będe brał przewody to odrazu, aby dobre wziaść.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2008, 19:37   

miszko napisał/a:
Właśnie, od strony pompy to jest 10tka z pewnością, a od strony tych przewodów elastycznych może pamiętasz?
12 czy tez 10tka? Bo jak już będe brał przewody to odrazu, aby dobre wziaść.


Na logike skoro potrzebna jest przejściówka to od strony przewodów elastycznych będzie 12 :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-07-2008, 20:18   

Ok, dzięki.

Czyli 10tka od strony pompy i 12tka od strony przewodów.

** Dodano: 24-07-2008, 21:19 **
Acha, a gwinty? Może pamiętasz?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2008, 20:29   

miszko napisał/a:
Ok, dzięki.

Czyli 10tka od strony pompy i 12tka od strony przewodów.

** Dodano: 24-07-2008, 21:19 **
Acha, a gwinty? Może pamiętasz?


10x1,25 i 12x1,25 :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-08-2008, 20:33   

Ok więc dzisiaj przeprowadziłem operację ....

Wyrwałem wszystkie przewody łącznie z korektorem.
Pociągnąłem nowe przewody prosto od pompy do cylinderków.

I tutaj uwaga, jeden przewód spokojnie wystarczy 2.8m zaś drugi warto wziąść 3m. (Tempra Sedan)
Ja wziałem 2x 2.8m i z tym drugim ciut mi brakowało, ale inaczej go poprawidziłęm i dałem radę.

Podłączyłem się pod te elastyczne przewody przy wahaczu.

Co do gwintów to tutaj przy przewodzie elastycznym jest taki sam jak przy pompie.
Jak dobrze pamiętam było to przewód oznaczony jako 105x1.75x2800 (z czego 1.75 to średnica wewnętrzna, 105 to złączka, a 2800 to długość).

Szybka jazda i czuć odrazu, że tył w końcu odżył. Auto nie nurkuje tak i zatrzymuje się sprawniej.

Akurat od wczoraj są duże ulewy i na śliskim sprawdzałem. Przednie kołą się blokują, tylnie nie, więc jest ok ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2008, 21:18   

miszko, możesz podać jakie redukcje trzeba mieć i który przewód z którym połączyć (może jakiś rysunek?) przy samym wywalaniu korektora bez zmiany przewodów (bo te mam złote...).
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-08-2008, 18:56   

Dzisiaj już nie bo idę obejrzeć film i wypić piwko.
Jutro Ci pstryknę fotki.

Co do redukcji to ja nie stosowałem żadnej gdyż ja prosto od pompy do przewodów elastycznych ciągnałem te nowe miedziaki. A tam końcówki są 1:1 więc tutaj przy pompie jest ten sam gwint co przy przewodach elastycznych.

A które masz złote? Te od pompy do korektora?

Zrobię też fotkę korektora (mojego) i tam pomierzę jakie są średnice.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2008, 19:07   

miszko napisał/a:
A które masz złote? Te od pompy do korektora?


śmieje się ze mam złote bo swego czasu zapłaciłem troszkę za wymianę przewodów hamulcowych...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-08-2008, 10:25   

Więc tak:

Od pompy idzie przewód, katalogowo ma on 2800mm (2.8m) i kończy się końcówkami tutaj tuż przed mocowaniem linek od ręcznego.
Te przewody przy pompie mają złączkę 10x1.25.

I teraz mała uwaga jeden przewód jest 1:1 czyli obydwie końcówki są 10x1.
Zaś drugi przewód jest od strony pompy 10x1 zaś na koncu kończy się złączką żeńską taką jak na rysunku:




I teraz tak, tutaj zaś jest odrotwnie. Jeden przewód "zaczyna" z koncówką żeńską drugi z meską. Obydwa przewody dalej idą i kończą się w korektorze złączkami 12x1 o takmi jak na rysunkach.






Tutaj na zdjęciu te "grubsze" wkręty to są zakończenia od tych przewodów lecących od złączek.

Zaś znowu na wyjście wychodzą z korektora 10x1 i one idą już do przewodów elastycznych.

I tutaj jest 1:1 czyli 10x1 wyjście z korektora i wejście 10x1 tutaj już przy elastycznym przewodzie.


Ja zrobiłem tak, że wszystko to wywaliłem i prosto od pompy pociągnałem przewody do tych elastycznych przewodów.
Ciągnąłem tak jak fabrycznie szły, dopiero pod koniec poporawdziłęm je inaczej, bo standardowe oczywiście szły do korektora.

Jeden przewód na lewe koło spokojnie wystarczy 2.8m, zaś na prawe koło warto wziąść 3m.
Ja wziąłem jak pisałem 2x2.8m i na prawe koło musiałem ciut inaczej (czytaj pokombinować) z przejściem, aby starczyło.

Czyli jeżeli ty chcesz wywalić (obejść) korektor to byś musiał wziąść dwa przewody:

- jeden przewód 10x1 ze złączkami 1:1 (męskimi)
- drugi przewód 10x1 ze złączkami męską i żeńską.

Co do długości ich to musisz już sam sobie wymieżyć.

Wpinasz się tutaj przy złączkąch od długich przewodów i ciągniesz tymi nowymi prosto do przewodów elastycznych tyż przy wahaczach. Od tyle ;)

_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2008, 09:16   

Miszko,

pewien jesteś tych końcówek? W katalogach piszą, że to 105 - więc M10x1 a nie M10x1,25. Jeśli wkręciłeś na 1,25 to mogłeś uszkodzić gwinty i mocowania raczej nie są już pewne.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load