Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak założyć filtr stożkowy w Tipo 1.4
Autor Wiadomość
marcin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 91
Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-03-2006, 11:02   Jak założyć filtr stożkowy w Tipo 1.4

Zastanawiam się jak zamontować stożek w silniku 1.4
Szukałem w archiwum ale nic nie znalazłem :(

Ma ktoś jakieś pomysły/sugestie?




A może jakieś fotki ??
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2006, 16:54   

Wywalasz oryginalną obudowę, kupujesz pokrywę wtrysku z VW, wycinasz wnętrzności z obudowy zostawiając tuleje pod śruby.
Przymieżasz filtr przy prawym błotniku i kupujesz odpowiednie kawałki rur i kolanko/a oraz jakiś element mocujący filtr.
Doprowadzasz zimne powietrze rurą spod zderzaka albo robisz wlot powietrza na masce
Całośc maontujesz i gotowe :dlon:

Tak wygląda środek pokrywy po wycięciu oraz zamontowana na wtrysku z Uno(ten sam wtrysk ma Tipo). Pokrywe można zamontować w trzech położeniach
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
marcin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 91
Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-03-2006, 17:36   

dzięki za odp.
więc trzeba będzie się rozejrzeć za taką obudową.

A te otwory na śruby pasują?? czy tzreba będzie coś przerabiać?
     assistance
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2006, 18:11   

chyba w sumie najrozsadniejsze rozwiazanie...

...w kazdym razie trzeba sie pozbyc tego "przed-kolektora" bo inaczej psu na bude to wszystko

A no i jesli chcesz zeby to jakos kulalo to zadbaj o jakis konkretny dobor dlugosci dolotu do jego srednicy - ktora wymusi wlasnie ta obudowa, ale wypadaloby zeby byla jakas w miare.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2006, 19:55   

marcin napisał/a:
dzięki za odp.
więc trzeba będzie się rozejrzeć za taką obudową.

A te otwory na śruby pasują czy tzreba będzie coś przerabiać?

Otwory pasują, ale ze środka trochę musisz powycinać bo pokrywa będzie pasować tylko w jednej nienajlepszej pozycji.
Jeszcze jedna sprawa, ponieważ jest ona wyższa od standardowej obudowy filtra powietrza musisz sprawdzić czy się zmieści pod maską.
Pokrywa ma wysokość 7,5cm.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-03-2008, 10:53   

Podepne sie pod tego posta ponieważ też zakupiłem filterek i zastanawiam sie czy trzeba wywalac oryginalna obudowe czy wystarczy wyrzucic oryginalny filter z obudowy i w miejsce ssania wstawic rurke idącą do stożka. Jest taka opcja?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 17:12   

opcja jest zawsze i wiele osób tak robi, ale jest to wykonanie amatorskie, bo pusta puszka po filtrze działać będzie na niekorzyść, bo wprowadzi niepotrzebne zawirowania powietrza,
ideą montowania filtra stożkowego jest umożliwienie dostępu do silnika zimnego powietrza i zmniejszenie oporów w dolocie, dlatego fachowo powinno się zrobić cały nowy dolot, o większej średnicy niż orginał, w którym powietrze nie wpadałoby w zawirowania na zbyt wielu zakrętach, zwężkach czy pustych puszkach.

jeżeli już nie chcesz bawić się w nowy dolot to możesz zrobić tak jak piszesz czyli zamontować stożek a filtr ze środka puszki wywalić, ale wnętrze samej puszki tak zabudować aby powietrze nie latało tam od ściany do ściany tylko prostu z dolotu "skręcało" do gardzieli - jest to taki półśrodek, ale na pewno lepszy niż pozostawienie puszki pustej.

p.s. mam nadzieje że mnie tu nikt nie zlinczuje za to co napisałem :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-03-2008, 22:53   

yoyo,

Ja napewno nie bo akurat w tych sprawach jestem blada twarz :lol:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2008, 07:50   

podpinam się pod temat. Kupiłem od tipacz, filtr i zrobiłem tak- Na razie tylko wywaliłem filtr z obudowy oryginalnej wtrysku. Przed zrobieniem tego czasami na zimnym silniku spadały mi obroty lub dławił mi się czasami na chwilkę. Wywaliłem wymieniony oryginalny filtr i wsadziłem przy prawym błotniku stożek łącząc go (chwilowo) z oryginalną obudową. Nic nie przerywa ani obroty nie spadają. Rozglądnę się za taką obudową od vw lub zmodyfikuję mój oryginał w środku.

** Dodano: 28-07-2008, 08:53 **
lepiej byłoby odłączyć rurę od ciepłego czy zostawić?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2008, 09:19   

Nie podłączaj, jeśli będziesz miał stożek na puszce od VW to nawet nie będziesz miał jak tego zrobić, bo wyeliminowałeś z układu mechanizm zamykający dopływ ciepłego powietrza który jest w obudowie filtra, więc cały czas by ci ciągnął ciepłe powietrze. Możesz się zastanowić czy na czas zimy sobie nie podciągnąć w okolice stożka rurki znad kolektora tak żeby łapał też trochę ciepłego powietrza i szybciej sie nagrzewał, ale mówię tylko na czas zimy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2008, 09:26   

JAM_BELFEGOR, chodzi mi o to czy teraz jeszcze przed zmianą obudowy na vw odłączyć rurkę od ciepłego czy nie?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2008, 10:47   

Sucre79, w ogóle możesz tą rurkę odłączyć i zatkać otwór. W zimę, może to i trochę daje (że niby szybciej nagrzewa i tyle nie pali - różnica sprawdzona - niewielka) Niektórzy nawet nie są świadomi, że ona tam ma być i jak poprzedni właściciel olał sprawę to jej nie mają., ale jak już ją wywalisz to zatkaj otwór, żeby powietrze nie wylatywało. Gdzieś w jakimś temacie opisywałem jak zmodyfikować oryginalną puszkę w 1.4, żeby wszystko gadało poprawnie.
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2008, 12:49   

Sucre79 napisał/a:
Rozglądnę się za taką obudową od vw

to tak do naszych TT pasuje?
sam myślę nad zabawą z dolotem, tylko ja mam tą wielka puchę zakrywającą pół silnika :?
pasuje od czegoś jeszcze ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2008, 15:07   

Jak od VW to i pewnie od Seata
_________________
     Moneta
 
szablik 
witamy nowego



Wiek: 51
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-08-2008, 20:29   

witam to ija się podpytam czy do tempry 1.6ie można to zastosować? tzn. od vw i bardzo proszę o fotki albo linki do tego tematu może być na priva
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 15:24   

wreszcie założone jak należy (no może nie do końca)
puszka i tunel od kolegi Maziaka - tunel musiałem zaizolować, bo miał dziurę na harmonijce, ale teraz jest szczelnie :)
Wiem, że lepiej byłoby do nadkola, ale ogranicza mnie długość oryginalnego węża; teraz też nie jest źle bo wlot stożka skierowany jest na atrapę, a sam stożek ma osłonę,żeby nie brał ciepłego powietrza z komory

zastanawiam się czy nie podłożyć czegoś pod rurę w miejscu w którym opiera się o pokrywę zaworów, żeby się bardzo nie nagrzewała - co Wy na to?

zrobiłem na razie tylko 2 km jazdy próbnej:
duża zmiana w dźwięku silnika (pojawił się fajny świst zasysanego powietrza), a także w wydechu (dźwięk jest grubszy),
autko było nagrzane i na chwilę obecną chodzi bez zarzutu, zarówno na PB jak i LPG,
efektów w przyspieszeniu nie odczułem,
akurat dziś tankowałem więc za 3-4 dni będę mógł stwierdzić czy spalanie uległo zmianie
jutro z rana zrobię 20km do pracy to może stwierdzę coś więcej, w piątek czeka mnie trasa 120km i wtedy będzie prawdziwy test :evil:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 15:29   

mozesz cos podłozyc bo jednak pokrywa zaworów tez sie nagrzewa a co za tym idzie bedzie ci sie topic ta odma i bedzie dziura :lol2: ale ogólnie bardzo ładnie sie prezetuje
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 15:32   

Cytat:
bedzie ci sie topic ta odma i bedzie dziura

odma od zawsze tak leży i nic jej nie było do tej pory, myślałem o tej grubej rurze, żeby powietrze się bez potrzeby nie nagrzewało
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 15:57   

ale piszesz ze u ciebie dotyka a zawsze jest troszke na pokrywa zaworów
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 16:11   

o odmę się nie boję, bo od zawsze tak leży (ta mała)
a pod dolot chyba jutro dotnę jakiś paseczek z gumy, lub z korka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 16:13   

mi własnie o dolot chodzi ta gróba
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-09-2008, 12:32   

kolego a jak z dźwiękiem ? Ja mam w 1.4 na gaźniku i właściwie to nie słychać stożka ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 19:24   

ja słyszę stożek bardzo wyraźnie, taki fajny gwizd gdy depnę na gaz i przeciągnę troszkę auto na biegu
jak widać na fotkach dolot mam bardzo krótki dolot
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-09-2008, 23:15   

no ja mam taki sam dolot tzn w miejsce puszki dalem stozek i kicha :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-10-2008, 22:17   

u mnie tez troche kicha a mam pytanie do bardziej obcykanych w temacie. Jak wplywa zkrucenie dolotu ,pytam gdyz wpadlem na maly pomysl zeby nie stosowac ani stozka ani orginalnej instalacji dolotowej tylko calkowicie przerobic producenta ;] zamontowac okragly filtr powietrza bezposrednio na gazniku (cos na styl amerykanskich aut ).Jak auto sie zachowa bedzie mialo gorzsze/lepsze osiagi przesunie sie moment od ktorego auto bedzie mialo kopa ??
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load