Jak założyć filtr stożkowy w Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
marcin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2005 Posty: 91 Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 11:02 Jak założyć filtr stożkowy w Tipo 1.4
|
|
|
Zastanawiam się jak zamontować stożek w silniku 1.4
Szukałem w archiwum ale nic nie znalazłem
Ma ktoś jakieś pomysły/sugestie?
A może jakieś fotki ?? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 16:54
|
|
|
Wywalasz oryginalną obudowę, kupujesz pokrywę wtrysku z VW, wycinasz wnętrzności z obudowy zostawiając tuleje pod śruby.
Przymieżasz filtr przy prawym błotniku i kupujesz odpowiednie kawałki rur i kolanko/a oraz jakiś element mocujący filtr.
Doprowadzasz zimne powietrze rurą spod zderzaka albo robisz wlot powietrza na masce
Całośc maontujesz i gotowe
Tak wygląda środek pokrywy po wycięciu oraz zamontowana na wtrysku z Uno(ten sam wtrysk ma Tipo). Pokrywe można zamontować w trzech położeniach |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
marcin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2005 Posty: 91 Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 17:36
|
|
|
dzięki za odp.
więc trzeba będzie się rozejrzeć za taką obudową.
A te otwory na śruby pasują?? czy tzreba będzie coś przerabiać? |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2006, 18:11
|
|
|
chyba w sumie najrozsadniejsze rozwiazanie...
...w kazdym razie trzeba sie pozbyc tego "przed-kolektora" bo inaczej psu na bude to wszystko
A no i jesli chcesz zeby to jakos kulalo to zadbaj o jakis konkretny dobor dlugosci dolotu do jego srednicy - ktora wymusi wlasnie ta obudowa, ale wypadaloby zeby byla jakas w miare. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 19:55
|
|
|
marcin napisał/a: | dzięki za odp.
więc trzeba będzie się rozejrzeć za taką obudową.
A te otwory na śruby pasują czy tzreba będzie coś przerabiać? |
Otwory pasują, ale ze środka trochę musisz powycinać bo pokrywa będzie pasować tylko w jednej nienajlepszej pozycji.
Jeszcze jedna sprawa, ponieważ jest ona wyższa od standardowej obudowy filtra powietrza musisz sprawdzić czy się zmieści pod maską.
Pokrywa ma wysokość 7,5cm. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-03-2008, 10:53
|
|
|
Podepne sie pod tego posta ponieważ też zakupiłem filterek i zastanawiam sie czy trzeba wywalac oryginalna obudowe czy wystarczy wyrzucic oryginalny filter z obudowy i w miejsce ssania wstawic rurke idącą do stożka. Jest taka opcja? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 17:12
|
|
|
opcja jest zawsze i wiele osób tak robi, ale jest to wykonanie amatorskie, bo pusta puszka po filtrze działać będzie na niekorzyść, bo wprowadzi niepotrzebne zawirowania powietrza,
ideą montowania filtra stożkowego jest umożliwienie dostępu do silnika zimnego powietrza i zmniejszenie oporów w dolocie, dlatego fachowo powinno się zrobić cały nowy dolot, o większej średnicy niż orginał, w którym powietrze nie wpadałoby w zawirowania na zbyt wielu zakrętach, zwężkach czy pustych puszkach.
jeżeli już nie chcesz bawić się w nowy dolot to możesz zrobić tak jak piszesz czyli zamontować stożek a filtr ze środka puszki wywalić, ale wnętrze samej puszki tak zabudować aby powietrze nie latało tam od ściany do ściany tylko prostu z dolotu "skręcało" do gardzieli - jest to taki półśrodek, ale na pewno lepszy niż pozostawienie puszki pustej.
p.s. mam nadzieje że mnie tu nikt nie zlinczuje za to co napisałem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-03-2008, 22:53
|
|
|
yoyo,
Ja napewno nie bo akurat w tych sprawach jestem blada twarz |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 07:50
|
|
|
podpinam się pod temat. Kupiłem od tipacz, filtr i zrobiłem tak- Na razie tylko wywaliłem filtr z obudowy oryginalnej wtrysku. Przed zrobieniem tego czasami na zimnym silniku spadały mi obroty lub dławił mi się czasami na chwilkę. Wywaliłem wymieniony oryginalny filtr i wsadziłem przy prawym błotniku stożek łącząc go (chwilowo) z oryginalną obudową. Nic nie przerywa ani obroty nie spadają. Rozglądnę się za taką obudową od vw lub zmodyfikuję mój oryginał w środku.
** Dodano: 28-07-2008, 08:53 **
lepiej byłoby odłączyć rurę od ciepłego czy zostawić? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 09:19
|
|
|
Nie podłączaj, jeśli będziesz miał stożek na puszce od VW to nawet nie będziesz miał jak tego zrobić, bo wyeliminowałeś z układu mechanizm zamykający dopływ ciepłego powietrza który jest w obudowie filtra, więc cały czas by ci ciągnął ciepłe powietrze. Możesz się zastanowić czy na czas zimy sobie nie podciągnąć w okolice stożka rurki znad kolektora tak żeby łapał też trochę ciepłego powietrza i szybciej sie nagrzewał, ale mówię tylko na czas zimy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 09:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR, chodzi mi o to czy teraz jeszcze przed zmianą obudowy na vw odłączyć rurkę od ciepłego czy nie? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 10:47
|
|
|
Sucre79, w ogóle możesz tą rurkę odłączyć i zatkać otwór. W zimę, może to i trochę daje (że niby szybciej nagrzewa i tyle nie pali - różnica sprawdzona - niewielka) Niektórzy nawet nie są świadomi, że ona tam ma być i jak poprzedni właściciel olał sprawę to jej nie mają., ale jak już ją wywalisz to zatkaj otwór, żeby powietrze nie wylatywało. Gdzieś w jakimś temacie opisywałem jak zmodyfikować oryginalną puszkę w 1.4, żeby wszystko gadało poprawnie. |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 12:49
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | Rozglądnę się za taką obudową od vw |
to tak do naszych TT pasuje?
sam myślę nad zabawą z dolotem, tylko ja mam tą wielka puchę zakrywającą pół silnika
pasuje od czegoś jeszcze ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 15:07
|
|
|
Jak od VW to i pewnie od Seata |
_________________
|
|
|
|
|
szablik
witamy nowego
Wiek: 51 Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 4 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-08-2008, 20:29
|
|
|
witam to ija się podpytam czy do tempry 1.6ie można to zastosować? tzn. od vw i bardzo proszę o fotki albo linki do tego tematu może być na priva |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 15:24
|
|
|
wreszcie założone jak należy (no może nie do końca)
puszka i tunel od kolegi Maziaka - tunel musiałem zaizolować, bo miał dziurę na harmonijce, ale teraz jest szczelnie
Wiem, że lepiej byłoby do nadkola, ale ogranicza mnie długość oryginalnego węża; teraz też nie jest źle bo wlot stożka skierowany jest na atrapę, a sam stożek ma osłonę,żeby nie brał ciepłego powietrza z komory
zastanawiam się czy nie podłożyć czegoś pod rurę w miejscu w którym opiera się o pokrywę zaworów, żeby się bardzo nie nagrzewała - co Wy na to?
zrobiłem na razie tylko 2 km jazdy próbnej:
duża zmiana w dźwięku silnika (pojawił się fajny świst zasysanego powietrza), a także w wydechu (dźwięk jest grubszy),
autko było nagrzane i na chwilę obecną chodzi bez zarzutu, zarówno na PB jak i LPG,
efektów w przyspieszeniu nie odczułem,
akurat dziś tankowałem więc za 3-4 dni będę mógł stwierdzić czy spalanie uległo zmianie
jutro z rana zrobię 20km do pracy to może stwierdzę coś więcej, w piątek czeka mnie trasa 120km i wtedy będzie prawdziwy test |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 15:29
|
|
|
mozesz cos podłozyc bo jednak pokrywa zaworów tez sie nagrzewa a co za tym idzie bedzie ci sie topic ta odma i bedzie dziura ale ogólnie bardzo ładnie sie prezetuje |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 15:32
|
|
|
Cytat: | bedzie ci sie topic ta odma i bedzie dziura |
odma od zawsze tak leży i nic jej nie było do tej pory, myślałem o tej grubej rurze, żeby powietrze się bez potrzeby nie nagrzewało |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 15:57
|
|
|
ale piszesz ze u ciebie dotyka a zawsze jest troszke na pokrywa zaworów |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 16:11
|
|
|
o odmę się nie boję, bo od zawsze tak leży (ta mała)
a pod dolot chyba jutro dotnę jakiś paseczek z gumy, lub z korka |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 16:13
|
|
|
mi własnie o dolot chodzi ta gróba |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-09-2008, 12:32
|
|
|
kolego a jak z dźwiękiem ? Ja mam w 1.4 na gaźniku i właściwie to nie słychać stożka ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 19:24
|
|
|
ja słyszę stożek bardzo wyraźnie, taki fajny gwizd gdy depnę na gaz i przeciągnę troszkę auto na biegu
jak widać na fotkach dolot mam bardzo krótki dolot |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-09-2008, 23:15
|
|
|
no ja mam taki sam dolot tzn w miejsce puszki dalem stozek i kicha |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 22:17
|
|
|
u mnie tez troche kicha a mam pytanie do bardziej obcykanych w temacie. Jak wplywa zkrucenie dolotu ,pytam gdyz wpadlem na maly pomysl zeby nie stosowac ani stozka ani orginalnej instalacji dolotowej tylko calkowicie przerobic producenta ;] zamontowac okragly filtr powietrza bezposrednio na gazniku (cos na styl amerykanskich aut ).Jak auto sie zachowa bedzie mialo gorzsze/lepsze osiagi przesunie sie moment od ktorego auto bedzie mialo kopa ?? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|