Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zalozenie gazu- Wasza opinia
Autor Wiadomość
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-02-2009, 22:18   zalozenie gazu- Wasza opinia

Czy Waszym zdaniem oplaca się zakladać lpg do auta z przebegiem 200 tys km? Nie chodzi mi o to kiedy sie zwroci bo to akurat liczylem tylko o to, czy silnik wytrzyma czas potrzebny do zwrocenia kosztow instalacji :)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-02-2009, 22:24   

solidboy a czemu ma nie wytrzymać? dziwne podejście masz... :roll: to prosta jeśli zamierzasz autem jeździć to zakladaj i nie patrz na to ile ma przebiegu... równie dobrze mogą Ci ukraść auto zaraz po założeniu gazu i też Ci się nie zwróci... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-02-2009, 22:31   

Ja założyłem mniej więcej przy takim przebiegu i jak sprzedawałem to silnik chodził jak igła (po 5 latach)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-02-2009, 13:09   

Gaz ma wyższą liczbę aktowanową przez co lepiej silnik pracuje na nim. Ale jest ciut mniej kaloryczny od standardowego paliwa.

Wszystko zależy od założonej instalacji. Jeżeli masz komputer, załóż instalację gazu z komputerem, a dokładniej z emulatorem sondy. Reduktor warto założyć ciut większy niż liczba koni mechanicznych. Na reduktorach są oznaczenia np. 100HP, 150HP. 100HP powinień spokojnie wystarczyć, sam mam też taki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 20-02-2009, 13:57   

solidboy napisał/a:
silnik wytrzyma czas potrzebny do zwrocenia kosztow instalacji :)


Instalacja w moim autku była zakładana przy niecałych 180 tyś - jak się rozbijałem miałem trochę ponad 280 tyś a silniczek pracował wesoło :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2009, 18:55   

jesli bedziesz pilnowal wymian oleju, filtra oleju i filterka gazu to powinien spokojnie wytrzymac.

Musi jedynie pamietac aby uzywac beny do rozruchu zeby nie zwalic wtrysu.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-02-2009, 13:43   

Ja dodam jeszcze, że w gazie bardzo ważny jest stan układu zapłonowego (świece, kable WN oraz aparat zapłonowy). Ja ostatnio zapomniałem troszkę o tym :red_kartka: i autko bardzo szybko mi przypomniało strzelając kilka razy :lalala: . Szybka wymiana świec i kabli no i regulacja i teraz chodzi pięknie.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
loki1985 


Wiek: 39
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Minsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2009, 19:25   Re: zalozenie gazu- Wasza opinia

solidboy napisał/a:
Czy Waszym zdaniem oplaca się zakladać lpg do auta z przebegiem 200 tys km? Nie chodzi mi o to kiedy sie zwroci bo to akurat liczylem tylko o to, czy silnik wytrzyma czas potrzebny do zwrocenia kosztow instalacji :)

Pewnie ze sie oplaca zalozyc instalacje do auta z przebiegiem 200tys...Ja zrobilem to w swojej temprze przy przebiegu 197tys a teraz mam przejechane na gazie 240 i silnik chodzi bez zazutu,takze nie masz sie co martwic,jesli silnik masz odpowiednio eksploatowany i na pb nie masz problemu to spokojnie zakladaj i powodzenia...pzdr

** Dodano: 07-03-2009, 19:27 **
sniff napisał/a:
Ja dodam jeszcze, że w gazie bardzo ważny jest stan układu zapłonowego (świece, kable WN oraz aparat zapłonowy). Ja ostatnio zapomniałem troszkę o tym :red_kartka: i autko bardzo szybko mi przypomniało strzelając kilka razy :lalala: . Szybka wymiana świec i kabli no i regulacja i teraz chodzi pięknie.
Szczerze powiem ze wymiana swiec nie robi duzej roznicy przy zalozeniu lpg,ja zalozylem przy przebiegu 197 lpg a przewody i swiece wymienialem przy ok 230tys,takze tutaj pojecie zle swiece i przewody bo strzela moze byc bledne...Jedynie regulacja u fachowca moze duzo zmienic.
     assistance
 
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-03-2009, 19:32   

Cytat:
tutaj pojecie zle swiece i przewody bo strzela moze byc bledne...
to chyba są główne powody strzałów na gazie z tego co się orientuję
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2009, 21:16   

loki1985 napisał/a:
tutaj pojecie zle swiece i przewody bo strzela moze byc bledne...Jedynie regulacja u fachowca moze duzo zmienic.


ciekawe co ci fachowiec wyreguluje jak świeczki będziesz miał z nagarem albo kable poprzebijane?

kable świece to podstawa bez tego nie ma dobrej iskry. i nie ważne czy PB czy LPG
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-03-2009, 03:56   

ta ... zwłaszcza w moim przypadku :| w lipcu wymieniałem kable i świece... na dzień dzisiejszy kable maja przebicie że na zewnątrz auta słychać trzaskanie lewej iskry na 3 garze :| przebieg na nich około 3-4 tys km
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 08-03-2009, 04:05   

Luczu, bo kupiłeś jakieś lipne.... reklamacje złóż :)


Co do gazu to bardzo ważny jest zapłon - kable świece itd. jak będzie kicha to zacznie strzelać albo strzeli raz a porządnie i szukasz kilku nowych części do silnika.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-03-2009, 04:11   

ubek napisał/a:
Luczu, bo kupiłeś jakieś lipne.... reklamacje złóż :)


Co do gazu to bardzo ważny jest zapłon - kable świece itd. jak będzie kicha to zacznie strzelać albo strzeli raz a porządnie i szukasz kilku nowych części do silnika.


taaaa ... na tych nowych raz jak strzaliło zaraz na początku to musiałem cały dzień obudowe filtra pow. sklejać butaprenem i dętką :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-03-2009, 08:54   

ubek napisał/a:
Co do gazu to bardzo ważny jest zapłon - kable świece itd. jak będzie kicha to zacznie strzelać albo strzeli raz a porządnie i szukasz kilku nowych części do silnika.

Dokładnie, zapamietajcie to raz na zawsze, ze LPG jest bardzo uczulony na zaplon, wiec swieczki i kable oraz filtr powietrza muszą byc zawsze przynajmniej w stanie dobrym :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Zarazzz 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-06-2009, 00:01   

Tempra 1.6 benzyna '91r.

Słyszałem opinie że stare silniki nie nadają się do zakładania gazu, ponieważ szybciej się zuzywają, ale to też zależy od marki. Rozmawiałem na ten temat z paroma kumplami którzy jeżdzą na gazie dłuższy czas i paroma mechanikami. Zdania były podzielone lecz nikt nie mógł się wypowiedzieć na temat Tempry.
Niechciałbym sprzedawać swojej Temperówki bo jest to zajebisty samochód ale pali jak smok a benzyna drożeje.

Z góry dzięki za porade.
_________________
Fiat Tempra 1.6 benzynka 1991r.
Silnik : 159A3.046
Wersja : 159AE54A
kolor: Marchewkowy :P
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-06-2009, 00:05   

Zarazzz, wkładasz jeździsz
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-06-2009, 00:32   

jako wielki przeciwnik instalacji LPG napiszę tak, podczas jazdy cieszę się, że nie mam gazu, jednak na stacji paliw się wściekam. jeśli mniej ci zależy na wytrzymałości niektórych elementów, jednak zwracasz uwagę na to ile wlewasz do baku = przelicz ile jeździsz, ile wydajesz na 95/98, ile by kosztowała instalacja i jak długo planujesz jeździć tym autem. poprostu, inaczej niż z przysłowiowym ,,ołówkiem w ręku'' nie dowiesz się czy ci się to opłaci.
Ps.: jestem aktywny na forum od ponad pół roku i chciałbym dodać, że T/T jednak całkiem nieźle przyswajają LPG w porównaniu np. do Audi 80 mojego sąsiada, które dwa lata temu było mechanicznie w 100% sprawne, a po kilku miesiącach od założenia gazu przy temp. -8 czy -10 nie mógł zapalić, kiedy moja temperówa(bez gazu) paliła ,,na dotyk''
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-06-2009, 06:04   

jelcyn napisał/a:
kiedy moja temperówa(bez gazu) paliła ,,na dotyk''

Moje Tipo z 6letnim gazem nawet przy -20st, paliło na dotyk ;)

Jesli chodzi o T/T to naprawde niema czego sie bac, zakładasz LPG i jezdzisz bez obaw, one naprawde lubią ten rodzaj paliwa ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-06-2009, 20:52   

Ja wiem, czy się szybciej silnik zużywa... ojciec jeździł nią 4 lata, ja już ponad 2 lata. Wymieniałem jedynie olej silnikowy, filtry, kable WN, świece... To samo co wymieniłbym jeżdżąc na benie. Ale ja przejeżdżam 100km trasy za średnio 14,50zł, a kolega Sowa w CC 700 za 21zł. I taka to różnica z tym gazem. Tempra 1.6 pewnie trasę "na spokojnie" zrobi za 30zł. Ja bym już nie jeździł.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-06-2009, 22:37   

egon., :zgoda: gratulacje, dobrze, że ten mój sąsiad od Audi tego nie czyta bo się wścieka, jak ktoś mówi przy nim o tym, że gaz nie szkodzi. Jeszcze zapomniałem dodać, że przy normalnych temperaturach( 20-25stopni) też nie może normalnie odpalać. A jak już odpali, rzęzi, jakby miał piach zamiast oleju(metafora taka)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-06-2009, 23:36   

egon., ciechu, i prawidłowo. W 100% mogę potwierdzić. Dodam od siebie, że jak ktoś ma padake a nie silnik to zwala na LPG ... Ja jakoś nie narzekam :| dziwne .

jelcyn, I powiedz jeszcze, że ma to audi na mechanicznym wtrysku ... :badgrin:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-06-2009, 00:08   

Luczu, nie powiem na 100%, bo nie pytałem, ale z tego co wiem, to te roczniki(sąsiad ma chyba 1,8 z1988) to były właśnie na mechanicznym
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-06-2009, 00:24   

jelcyn, no to brawo dla tego pana za zabicie TEGO silnika zakładając LPG... Akurat ten rodzaj nie toleruje LPG. Była chyba jakaś instalka pasująca pod takie wynalazki ( tak jak i do balerona czyt. merca w124) ale zaprzestali zakładania ponieważ im się to nie opłacało.
Kolega ma audi 80 2,0 16v 136 koni czy coś koło tego i na benzynie rzadko kto to umie wyregulować nie mówiąc o bawieniu się w LPG

w ramach ciekawostek spala mu 13- 15 litrow po miescie a w trasie 7-8 roznica kolosalna jeżeli chodzi miasto - trasa
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-06-2009, 00:39   

Luczu, sytuacja była taka, że ,,kolega, znajomego, taty, który słyszał o takim kimś (wyliczanki ciąg dalszy) miał i działało, to ja też zamontuję i będzie działać''. znasz takie historie na bank, jednak dosyć o audi sąsiada, bo to tylko kontrast do T/T i wracam do tematu. jak wiesz, że będzie ci się opłacało to zakładaj, jednak nie byle co i nie byle gdzie. Tyle ja wiem, ale na bardziej szczegółowe informację poczekaj na kogoś kto zna się na tym lepiej niż ja.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-06-2009, 00:41   

jejku co tu się rozpisywać. Jak silnik nie okazuje oznak śmierci to niech zakłada i cieszy się 2 razy tańszą jazdą ot co.

** Dodano: 27-06-2009, 01:43 **
ale zaraz zaraz ... :sciana: :sciana: :sciana: haha teraz zobaczyłem kto zakładał ten temat :D Tak się składa, 2 dni temu byłem świadkiem jak ją sprzedał a dzisiaj byłem świadkiem jak zakupił nowe cudo ... ale to niech sam się pochwali :p

** Dodano: 27-06-2009, 01:45 **
aha ... zaraz zaraz part 2:D teraz doczytalem, ze to kolega Zarazzz, sie nie moze zdecydowac :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load