Stożek :D ?? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 19:45 Stożek :D ??
|
|
|
Cześć, ostatnio przyglądam się filtrom stożkowym i też chciałbym mieć coś takiego w swoim Tipku. Tylko teraz jak się za to wziąść ? Ja mam filtr powietrza bezpośrednio na wtrysku. Czy jak założę pokrywę od Tipo 1,4 na gaźniku i zrobię dolot z okolic błotnika to będzie ok ? Co zrobić z odmą ? lepiej ją podłączyć pod pokrywę gaźnika czy założyć filterek na niej ? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 19:54
|
|
|
Lasgo07, tematów o stożkach do wszystkich silników było w ch** i zostały maksymalnie wyczerpane..... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 22:47
|
|
|
Lasgo07,
http://forum.tempra.org/t...o%BFek&start=25
poszukaj też tematu mrk69 - tam znajdziesz fotki kilku stożków po założeniu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2009, 19:51
|
|
|
Hej, dzisiaj założyłem stożek do swojego Tipka, wykorzystałem rurę dolotową oraz pokrywę od Tipo 1,4 gaźnik. Wszystko jest szczelne ale stożek wcale nie wydaje takiego dźwięku Troszeczkę sobie zabuczy jak dodam gazu a poza tym nic czemu tak ? Stożek kupiłem o średnicy większej niż 60 cm, w zestawie były takie gumowe przejściówki, zastosowałem jedną o szerokości 60 bo tyle ma rura dolotowa do gaźnika. A miało być tak pięknie co można jeszcze zrobić z odmą ? bo narazie to opuściłem ją na doł pod silnikiem i tam sobie para dmucha. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-03-2009, 19:58
|
|
|
Lasgo07, u mnie też nie wydawał dźwięku a przy tym kosmicznie wzrosło spalania LPG. Przede wszystkich nie licz na poprawę osiągów. Jedyne co może być to to, że Ci moment obr. zmieni się negatywnie - czyt. zmaleje |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:07
|
|
|
Luczu, Właśnie obroty się polepszyły troszkę i wydaje mi się że auto lepiej się rozpędza. Wczęsniej przy zwykły filtrze obroty mi spadały czasami do 500 a potem sie usatwialy na 800, teraz jest cały czas na 800, nic nie spada. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:18
|
|
|
Lasgo07, pewnie miałeś przytkany stary filtr i teraz czujesz różnicę. Jak w wakacje zakładałem stożek to chyba przez tydzień nic nie robiłem tylko czytałem na necie jak to jest z tymi stożkami. I uwierz ... NIC to nie da taka samoróbka a raczej zaszkodzi.Ewentualnie jak profesjonalnie to zrobią z odpowiednią długością dolotu może zwiększyć się moment. Ogólnie to można sobie tylko zaszkodzić, no ale jak Ci jeździ i jesteś zadowolony - Twoja decyzja |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:20
|
|
|
Luczu, Odgłosu u mnie nie ma bo pewno za duży dolot założyłem, teraz tak właśnie czytałem i mnie oświeciło. Jutro będzie zmiana |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:22
|
|
|
Lasgo07, ja swojego przypiąłem do oryginalnej rury ... końcówkę tylko nieznacznie zmniejszyłem kolankiem PCV |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:25
|
|
|
Luczu, No właśnie a ja dałem jeszcze jedną rurę. To chyba za dużo |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:27
|
|
|
Lasgo07, z tego co ja kiedyś taam wyczytałem to długość dolotu wpływa na moment obrotowy - dół/góra
A co do niebuczenia to niektóre silniki nie buczą tak po prostu
** Dodano: 23-03-2009, 20:29 **
a nie sorka ostatnio jak mi obudowę filtra pow. rozwaliło to tak buczało jak 10 stożków a kopa miał jak ursus |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 21:43
|
|
|
Lasgo07, Bdm$ka i yoyo Ci napisali co masz zrobić najpierw, sprawdzałeś tematy? Powiem Ci, że emm... stożek nie wiadomo jaki + oryginalna obudowa filtra + niedoświadczenie + jeszcze gaz = wyrzucona kasa, męczenie silnika który łapie lewe powietrze + zero efektów, a wystarczyło przeczytać i byś wiedział, że oryginalna obudowa + oryginalna rura + niedopasowanie = kupa Tanim kosztem nie dodasz mocy tylko stracisz, a przez sam filtr nawet jak masz policzoną długość i rozmiar dużo nie zyskasz, bez odetkanego wydechu, no ale możesz powiedzieć, że masz stożek...i jest fajny jak nie jedziesz |
_________________
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2009, 22:20
|
|
|
mrk69, Spoko teraz poczytałem i już mam plan jak to zrobić, jutro będę działał i podziele się efektami |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 08:15
|
|
|
Witam, ja również chciałbym założyć stożek tylko, że najpierw chciałbym zobaczyć jak wygląda profesjonalny dolot w naszych tipkach tj. rura kwasówka bądź też ocynkowana sam nie wiem. Prosiłbym o jakieś zdjęcia, rady jeśli ktoś ma zrobiony profesjonalny dolot. Mnie się nie pali do tego żeby zakładać ten stożek, ale jak coś to chcę to zrobić jak najlepiej. |
_________________ Tipo 1.8 ie 8V, 95r.
http://borzo.menelgame.pl/ |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2009, 09:28
|
|
|
mrk69, ja mam stożek i silnik nie męczy się. PB i gaz wyregulowane, efekt - LPG 8l/100 km trasa i 10l-10.5l/100km w mieście. A słaby na pewno nie jest. Całkiem dobrze zbiera się z dolnych obrotów i ładnie idzie w całym zakresie obrotów. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2009, 12:29
|
|
|
sniff, a dźwięk stożkowy masz? Jak możesz zapodaj fotki I jak to możliwe, że na gaźniku z LPG da się to wyregulować mnie mówili i czytałem na necie, że przy I generacji nie wyreguluje się LPG co do spalania na stożku - i ja też tak miałem 17 po mieście |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2009, 12:42
|
|
|
Luczu, dźwięk jest, jak mu depnę do końca gaz to buczy i buczy tak do 4000 obr a potem buczenie cichnie ale nadal da się słyszeć troszkę inną pracę silnika. Co do regulacji to mnie kilku gaziorów też mówiło "Panie wywal Pan to tego nie da się wyregulować" no i tak jeździłem od gaziora do gaziora aż znalazłem jednego kolesia popatrzył sobie i stwierdził, że on mi to wyreguluje ale pod warunkiem, że na PB musi chodzić jak igła. No więc zrobiłem gaźnik i pojechałem do gaziorka. Mocował się z autkiem dobre 30 min i efekt taki jak napisałem wyżej. Co do zdjęć to jak będę miał chwilkę to zrobię i wstawię. A tak w skrócie to stożek mam wstawiony nad prawym nadkolem zamiast plastikowej puszki i połączony jest standardowym wężem + krótka przejściówka. Ale lepiej będzie wszystko widać na zdjęciach. Ufff ale się rozpisałem |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:38
|
|
|
sniff, ciekawe czy jak bym zdjął zwężkę na dolocie czy dało by radę wyregulować LPG |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:44
|
|
|
Luczu, Ja mam mieszalnik wstawiony w rurę dolotową, ale nie powiem Ci jaki jest bo go nie widziałem, ale ktoś tu na forum już próbował coś kombinował ze zwężką ale miał problem z wyregulowaniem wolnych obrotów. Ale nie mogę sobie przypomnieć kto to był. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:45
|
|
|
sniff napisał/a: | Ja mam mieszalnik wstawiony w rurę dolotową, |
to jest ten cały BLOS ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:50
|
|
|
Luczu napisał/a: | to jest ten cały BLOS ? |
Oczywiscie ze nie Ja w sedici tez mam na rurze dolotowej a blosa niemam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:53
|
|
|
egon., sniff, a mógł by któryś z Was zapodać fotkę jak to jest zrobione ? Bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Chyba że to to co ja mam tylko myślę nie wiadomo o czym |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:54
|
|
|
Luczu, BLOS to nie jest. Zwykły mieszalnik wstawiony w dolot. Wiem, że niektórzy jak zakładają gaz to właśnie w dolot wkładają mieszalnik a niektórzy nad gaźnik. BLOS http://www.motonews.pl/fo...=89597&c=0&f=38 |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:59
|
|
|
sniff napisał/a: | Zwykły mieszalnik wstawiony w dolot. Wiem, że niektórzy jak zakładają gaz to właśnie w dolot wkładają mieszalnik a niektórzy nad gaźnik. |
no to ja mam rurkę od parownika w dolot daną |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-03-2009, 14:02
|
|
|
No właśnie mnie ten gazior powiedział, że takie rozwiązanie jest lepsze i lepiej można gaz wyregulować. A powiedz jeszcze w jakiej mniej więcej odległości od gaźnika masz wsadzony mieszalnik?
** Dodano: 24-03-2009, 14:05 **
Luczu napisał/a: | no to ja mam rurkę od parownika w dolot daną |
No właśnie mnie ten gazior powiedział, że takie rozwiązanie jest lepsze i lepiej można gaz wyregulować. A powiedz jeszcze w jakiej mniej więcej odległości od gaźnika masz wsadzony mieszalnik? |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
|