Stożek :D ?? |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 23:04
|
|
|
obudoey nie potrzeba wystarczy kawalek blachy o srednicy filtra i otworze na srodku wielkosci gardziela wtrysku/gaznika na to filtr a od gory mozna tez kawalek blachy zeby zakryc otwor badz nawet kawalek plexi zeby taki bajer byl ze mozna podejzec co jest nizej |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 23:16
|
|
|
MARIOVIRUS, a po co kombinować w ten sposób? części do poldka czy fiaciora kupujesz na pierwszym lepszym szrocie ,,na wagę'' |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-11-2009, 11:58
|
|
|
jelcyn napisał/a: | z tego co pamiętam, to puszka na filtr powietrza w dużym fiacie i polonezie miała taką rurę skierowaną w przód i bok, więc to nie jest takie rozwiązanie jak we wspomnianych muscle, gdzie filtry były praktycznie ,,gołe''
[url=http://forum.tempra....043.jpg]Obrazek[/url]
O, takie coś było |
Dlatego napisałem, że trzeba trochę doszlifować, bo niepotrzebna mi ta rura ani z nad kolektora, ani chwyt powietrza |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2009, 11:51
|
|
|
No cóż zawsze możesz zrobić tak
Po co jakiś filtr najlepiej bezpośredni chwyt powietrza na pół metra nad maską z przepustnicami jak to dragstery mają chyba jeszcze nikt na świecie nie zrobił Tipka na dragstera |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2009, 12:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, może EASYKATO zrobi, bo w końcu on chce montować kompresor, a to już tylko krok od zamontowania blowera |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2009, 15:07
|
|
|
Hehehe a to było by coś |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 13:14
|
|
|
Wszystko pięknie, ale dolot z kaniacka nie zmieści się pod maską (nie zamkniesz jej), ja miałem dolot z gaźnikowca i zarówno śruba mocująca (była 0,5cm za długa), jak i śruba od opaski od węża gumowego, wybiły mi 2 wybrzuszenia na masce. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 13:42
|
|
|
yoyo, ale to nie będzie cała ta puszka, tylko ten talerz z filtrem. Dookoła będzie opierdzielona ścianka i filtr będzie łapał powietrze bezpośrednio jak w muscle. Tych rur też nie będzie, ani metalowych, ani do odmy. Po prostu chodzi mi o sam talerz i dekiel. Fakt można by to zrobić z blachy, ale koszt zakupu na szrocie puszki do kanta jest mniejszy, a przerabiać nie trzeba wiele. Więc powinien wejść. Mam teraz puszkę dolotową o wysokości..żeby nie skłamać to z 7 cm i jeszcze jest luz. |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 18:52
|
|
|
Wiem, że chodzi o sam talerz, ale ja miałem puszkę od gaźnikowca i przy montażu nie miałem krótszej śruby (tej na środku) więc wziąłem dłuższą i jako podkładki użyłem nakrętki ósemki, taka nakrętka ma ok 5mm szerokości i to wystarczyło,a by silnik na jakiejś chopce uderzył w maskę - nie wiem, może w tipku jest troszkę więcej miejsca niż w temprze. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2010, 09:41
|
|
|
Ostatnio jak byly mrozy i nie chcialo sie z domu wychodzic to przyszedl mi do glowy dolot wlasnej roboty a oto rezultaty...
[img][/img] |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2010, 12:17
|
|
|
krycha1123, Nie wiem po co to, ja miałem stożka i wywaliłem bo słaby efekt dawał a spalanie wzrosło o 1,5 litra na 100 km w lecie. W zimie pewnie znacznie więcej. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 13:11
|
|
|
krycha1123, zdaj relacje jakie są tego skutki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:06
|
|
|
powiem tak nie odczuwam jakiegos nie wiadomo jakiego wzrostu spalania... wiadomo ze w zimie tak czy tak auta duzo pala ze wzgledu na ssanie... efekt tzw "buczenia" jest moze mi sie wydaje ale troszeczke lepiej autko sie zbiera przy starcie... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:08
|
|
|
krycha1123 napisał/a: | moze mi sie wydaje |
Nasmarowałeś go olejkiem specjalnym ?
U mnie nie buczał |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:12
|
|
|
u mnie na szczescie jest tak tak zanim zalozylem umylem go i popsikalem tym specjalnym olejkiem w sprayu... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28-01-2010, 19:29
|
|
|
witam!czytam o tych stożkach i już normalnie zwariowałem.kiedyś zamierzałem założyc go ale jak poczytałem o wzroście spalania to załamka!chciałbym zmienić dźwięk silnika na jakieś fajne mruczenie ale nie wiem co zrobić!nie chcę pogorszyć osiągów,może zostać tak jak jest tylko interesuje mnie dźwięk.a i raczej jeżdżę na niskich obrotach(do 3tys.)!czy jest sens zakładać stożek skoro żeby z niego wydobyć dźwięk trzeba mieć otwartą na max przepustnicę? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-01-2010, 20:07
|
|
|
Cytat: | czy jest sens zakładać stożek skoro żeby z niego wydobyć dźwięk trzeba mieć otwartą na max przepustnicę? |
nie
Jeżeli kupisz tani stożek - dużo syfu się dostanie do silnika. Żeby mieć dźwięk musi być przepustnica na conajmniej 3/4 otwarta a co za tym idzie jak będziesz chciał tak jeździć ładnie podskoczy spalanie.
Jeżeli masz gaźnik i do tego LPG nawet nie myśl o tym |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28-01-2010, 20:12
|
|
|
mam jedno punkt i gaz!ok jak nie stożek to co zrobić?Może założyć wybebeszony tłumik końcowy? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-01-2010, 20:33
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | Może założyć wybebeszony tłumik końcowy? |
chcesz się wozić śmiesznym pseudo stuningowanym autem? Tyle tylko, że oprócz budzenia sąsiadów pogorszysz sobie i tak nie najlepsze osiągi ...
Twój wybór. Ja osobiście uważam, że takie "zabiegi" są do niczego. Jak tuningować auto to normalnie ( ale to kosztuje ) dla tego ja nic nie mam "stuningowanego". Nie uważasz że to trochę śmieszne jak jedzie ktoś autem 15-20 letnim wartym przykładowo 2 tys zł o pojemności nie przekraczającej 1.6 i pierdzi na pół wsi ? Owszem cały wydech dedykowany jak najbardziej - tylko kto wyłoży tyle kasy jak można sobie tłumik jeden wybebeszyć. Ale za to jaki jest dumny
Jak chcesz bardzo żeby pierdziało to załóż jakiś firmowy tłumik typu ulter itp ale nie rób czegoś takiego jak wyrywanie wnętrzności z normalnego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28-01-2010, 21:35
|
|
|
właśnie nie chodzi o warkot że "pół wsi się budzi" tylko o delikatną zmianę silnika!najprościej to mógłbym założyć tłumik ala MUGEN i wkurzać sąsiadów ale to nie o to chodzi.podobno są tłumiki które zmieniają delikatnie dźwięk silnika na niskich obrotach czy średnich(coś w tym rodzaju)a na wysokich jest dźwięk jak z normalnego tłumika.ale taki tłumik to pewnie około 300zł może kupię stożek za 29zł na allegro i sobie po eksperymentuje a co do tuningu to masz rację że jest śmieszny(jeżeli chodzi o tak stare auta) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-01-2010, 23:44
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | może kupię stożek za 29zł na allegro i sobie po eksperymentuje |
Nie zapomnij o olejku do niego. Bez tego przepuści syfy które porządnie zaszkodzą silnikowi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-01-2010, 13:02
|
|
|
kolega Luczu dobrze pisze o tym olejku... z reguly mowia ze jak kupujesz w sklepie taki stozek jest on gotowy do uzycia ale czy tak jest naprawde nie wiadomo... ja mam np taki zestaw do mycia i konserwacji filtrow z firmy K&N i jestem z niego zadowolony... koszt z tego co pamietam to jakies 45-50zl... |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2010, 18:14
|
|
|
U mnie dzwiek wydaje iscie rajdowy. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu oraz przy jego szybkim odpuszczaniu slychac jak zasysa powietrze w nieco bardziej agresywny sposob. Z doświadczenia jednak wiem, że delikatnie zwiększa to spalanie, i w przypadku gaźnikowców... pomaga obruszać/uszkodzić uszczelkę pod gaźnik. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 19:18
|
|
|
U mnie mam problem z gaśnięciem silnika przy 150 km/h, mam dolot zimnego powietrza w otworze na halogen i rurę skierowaną na stożek. Może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu! |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 19:31
|
|
|
czarek45 napisał/a: | mam problem z gaśnięciem silnika przy 150 km/h | --------->Nie jezdzic 150 km/h
czarek45 napisał/a: | , mam dolot zimnego powietrza w otworze na halogen i rurę skierowaną na stożek |
Z tego co sie orientuje auta na gazie nie lubią wymuszonego doładowania,prawdopodobnie robi sie za uboga mieszanka.
Zdemontuj tą rure i zobacz czy coś sie zmieni. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
|