Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek :D ??
Autor Wiadomość
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-11-2009, 23:04   

obudoey nie potrzeba wystarczy kawalek blachy o srednicy filtra i otworze na srodku wielkosci gardziela wtrysku/gaznika na to filtr a od gory mozna tez kawalek blachy zeby zakryc otwor badz nawet kawalek plexi zeby taki bajer byl ze mozna podejzec co jest nizej
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2009, 23:16   

MARIOVIRUS, a po co kombinować w ten sposób? części do poldka czy fiaciora kupujesz na pierwszym lepszym szrocie ,,na wagę''
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-11-2009, 11:58   

jelcyn napisał/a:
z tego co pamiętam, to puszka na filtr powietrza w dużym fiacie i polonezie miała taką rurę skierowaną w przód i bok, więc to nie jest takie rozwiązanie jak we wspomnianych muscle, gdzie filtry były praktycznie ,,gołe''
[url=http://forum.tempra....043.jpg]Obrazek[/url]
O, takie coś było

Dlatego napisałem, że trzeba trochę doszlifować, bo niepotrzebna mi ta rura ani z nad kolektora, ani chwyt powietrza
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2009, 11:51   

No cóż zawsze możesz zrobić tak

Po co jakiś filtr najlepiej bezpośredni chwyt powietrza na pół metra nad maską z przepustnicami jak to dragstery mają :lalala: chyba jeszcze nikt na świecie nie zrobił Tipka na dragstera ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-11-2009, 12:13   

JAM_BELFEGOR, może EASYKATO zrobi, bo w końcu on chce montować kompresor, a to już tylko krok od zamontowania blowera :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2009, 15:07   

Hehehe a to było by coś :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2009, 13:14   

Wszystko pięknie, ale dolot z kaniacka nie zmieści się pod maską (nie zamkniesz jej), ja miałem dolot z gaźnikowca i zarówno śruba mocująca (była 0,5cm za długa), jak i śruba od opaski od węża gumowego, wybiły mi 2 wybrzuszenia na masce.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-11-2009, 13:42   

yoyo, ale to nie będzie cała ta puszka, tylko ten talerz z filtrem. Dookoła będzie opierdzielona ścianka i filtr będzie łapał powietrze bezpośrednio jak w muscle. Tych rur też nie będzie, ani metalowych, ani do odmy. Po prostu chodzi mi o sam talerz i dekiel. Fakt można by to zrobić z blachy, ale koszt zakupu na szrocie puszki do kanta jest mniejszy, a przerabiać nie trzeba wiele. Więc powinien wejść. Mam teraz puszkę dolotową o wysokości..żeby nie skłamać to z 7 cm i jeszcze jest luz.
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2009, 18:52   

Wiem, że chodzi o sam talerz, ale ja miałem puszkę od gaźnikowca i przy montażu nie miałem krótszej śruby (tej na środku) więc wziąłem dłuższą i jako podkładki użyłem nakrętki ósemki, taka nakrętka ma ok 5mm szerokości i to wystarczyło,a by silnik na jakiejś chopce uderzył w maskę - nie wiem, może w tipku jest troszkę więcej miejsca niż w temprze.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2010, 09:41   

Ostatnio jak byly mrozy i nie chcialo sie z domu wychodzic to przyszedl mi do glowy dolot wlasnej roboty :) a oto rezultaty...

[img][/img]
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2010, 12:17   

krycha1123, Nie wiem po co to, ja miałem stożka i wywaliłem bo słaby efekt dawał a spalanie wzrosło o 1,5 litra na 100 km w lecie. W zimie pewnie znacznie więcej.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-01-2010, 13:11   

krycha1123, zdaj relacje jakie są tego skutki :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2010, 15:06   

powiem tak nie odczuwam jakiegos nie wiadomo jakiego wzrostu spalania... wiadomo ze w zimie tak czy tak auta duzo pala ze wzgledu na ssanie... efekt tzw "buczenia" jest :) moze mi sie wydaje ale troszeczke lepiej autko sie zbiera przy starcie...
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-01-2010, 15:08   

krycha1123 napisał/a:
moze mi sie wydaje


:lalala:

Nasmarowałeś go olejkiem specjalnym ?



U mnie nie buczał :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2010, 15:12   

u mnie na szczescie jest :P tak tak zanim zalozylem umylem go i popsikalem tym specjalnym olejkiem w sprayu...
  
 
 
Gość

Wysłany: 28-01-2010, 19:29   

witam!czytam o tych stożkach i już normalnie zwariowałem.kiedyś zamierzałem założyc go ale jak poczytałem o wzroście spalania to załamka!chciałbym zmienić dźwięk silnika na jakieś fajne mruczenie ale nie wiem co zrobić!nie chcę pogorszyć osiągów,może zostać tak jak jest tylko interesuje mnie dźwięk.a i raczej jeżdżę na niskich obrotach(do 3tys.)!czy jest sens zakładać stożek skoro żeby z niego wydobyć dźwięk trzeba mieć otwartą na max przepustnicę?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-01-2010, 20:07   

Cytat:
czy jest sens zakładać stożek skoro żeby z niego wydobyć dźwięk trzeba mieć otwartą na max przepustnicę?


nie :)

Jeżeli kupisz tani stożek - dużo syfu się dostanie do silnika. Żeby mieć dźwięk musi być przepustnica na conajmniej 3/4 otwarta a co za tym idzie jak będziesz chciał tak jeździć ładnie podskoczy spalanie.

Jeżeli masz gaźnik i do tego LPG nawet nie myśl o tym
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gość

Wysłany: 28-01-2010, 20:12   

mam jedno punkt i gaz!ok jak nie stożek to co zrobić?Może założyć wybebeszony tłumik końcowy?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-01-2010, 20:33   

Pablo84K napisał/a:
Może założyć wybebeszony tłumik końcowy?


chcesz się wozić śmiesznym pseudo stuningowanym autem? Tyle tylko, że oprócz budzenia sąsiadów pogorszysz sobie i tak nie najlepsze osiągi ...

Twój wybór. Ja osobiście uważam, że takie "zabiegi" są do niczego. Jak tuningować auto to normalnie ( ale to kosztuje ) dla tego ja nic nie mam "stuningowanego". Nie uważasz że to trochę śmieszne jak jedzie ktoś autem 15-20 letnim wartym przykładowo 2 tys zł o pojemności nie przekraczającej 1.6 i pierdzi na pół wsi ? Owszem cały wydech dedykowany jak najbardziej - tylko kto wyłoży tyle kasy jak można sobie tłumik jeden wybebeszyć. Ale za to jaki jest dumny :badgrin:

Jak chcesz bardzo żeby pierdziało to załóż jakiś firmowy tłumik typu ulter itp ale nie rób czegoś takiego jak wyrywanie wnętrzności z normalnego
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gość

Wysłany: 28-01-2010, 21:35   

właśnie nie chodzi o warkot że "pół wsi się budzi" tylko o delikatną zmianę silnika!najprościej to mógłbym założyć tłumik ala MUGEN i wkurzać sąsiadów ale to nie o to chodzi.podobno są tłumiki które zmieniają delikatnie dźwięk silnika na niskich obrotach czy średnich(coś w tym rodzaju)a na wysokich jest dźwięk jak z normalnego tłumika.ale taki tłumik to pewnie około 300zł :? może kupię stożek za 29zł na allegro i sobie po eksperymentuje :) a co do tuningu to masz rację że jest śmieszny(jeżeli chodzi o tak stare auta)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-01-2010, 23:44   

Pablo84K napisał/a:
może kupię stożek za 29zł na allegro i sobie po eksperymentuje :)


Nie zapomnij o olejku do niego. Bez tego przepuści syfy które porządnie zaszkodzą silnikowi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-01-2010, 13:02   

kolega Luczu dobrze pisze o tym olejku... z reguly mowia ze jak kupujesz w sklepie taki stozek jest on gotowy do uzycia ale czy tak jest naprawde nie wiadomo... ja mam np taki zestaw do mycia i konserwacji filtrow z firmy K&N i jestem z niego zadowolony... koszt z tego co pamietam to jakies 45-50zl...
  
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2010, 18:14   

U mnie dzwiek wydaje iscie rajdowy. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu oraz przy jego szybkim odpuszczaniu slychac jak zasysa powietrze w nieco bardziej agresywny sposob. Z doświadczenia jednak wiem, że delikatnie zwiększa to spalanie, i w przypadku gaźnikowców... pomaga obruszać/uszkodzić uszczelkę pod gaźnik.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-04-2010, 19:18   

U mnie mam problem z gaśnięciem silnika przy 150 km/h, mam dolot zimnego powietrza w otworze na halogen i rurę skierowaną na stożek. Może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu!
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 19:31   

czarek45 napisał/a:
mam problem z gaśnięciem silnika przy 150 km/h
--------->Nie jezdzic 150 km/h
czarek45 napisał/a:
, mam dolot zimnego powietrza w otworze na halogen i rurę skierowaną na stożek

Z tego co sie orientuje auta na gazie nie lubią wymuszonego doładowania,prawdopodobnie robi sie za uboga mieszanka.
Zdemontuj tą rure i zobacz czy coś sie zmieni.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load