Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek :D ??
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2010, 20:51   

czarek45 napisał/a:
U mnie mam problem z gaśnięciem silnika przy 150 km/h, mam dolot zimnego powietrza w otworze na halogen i rurę skierowaną na stożek. Może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu!
Po pierwsze LPG i stożek (zwłaszcza badziewny) to głupie rozwiązanie, po drugie tym dolotem zimnego do LPG to nie polepszyłeś sprawy. W skrócie jeśli chcesz mieć dobrze pracujący silnik na LPG zmień na fabryczny filtr po drugie zrezygnuj z dolotu zimnego powietrza, LPG nie lubi "przeciągów". Dodam jeszcze żebyś sobie sprawdził jaką masz wydajność parownika czyli do jakiej mocy silnika, oraz sprawdź czy rozłączoną masz rurę od ciepłego powietrza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-04-2010, 21:01   

ja mam storzek nad chlodnica i przy zadnych predkosciach nie bylo problemu
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-04-2010, 20:26   

JAM_BELFEGOR, co do tego dolotu to pozostał z czasów jazdy na pb, a jeśli chodzi o stożek i gaz to moje odczucia są bardzo pozytywne, po pierwsze jest lepszy dół dodam, że krótki dolot (przy normalnej obudowie, filtrze nowym i jeździe na gazie musiałem operować pedałem gazu by ruszyć przy 1200 obr/min, teraz nawet nie dotykam gazu i z 900 obr/min ruszam bez problemu ), po drugie praca silnika na wolnych obrotach przy gazie jest bardziej równomierna niż na zwykłym filtrze, gdzie instalacja była ustawiona na cacy przejście z ubogiej mieszanki na bogatą trwa ułamek sekundy i obroty nie pływają jak ma to miejsce przy słabo wyregulowanej instalacji, jeśli chodzi o gaśnięcie przy 150 km/h to rzadko poruszam się z taką prędkością, a gaśnie tylko jeśli zostanie wyrzucony na luz nic po za. Człowiek dąży do perfekcji, nie zawsze mu się to udaje samemu. Jeżdżę na stożku z lpg i polecam pomęczyć się gaziarzowi przy ustawieniu takiej konfiguracji to będzie dla niego dobra szkoła, a nie tylko rozkładać ręce i mówić, że się nie da ;-)

** Dodano: 13-04-2010, 21:29 **
A co do spalania przy obecnej pogodzie i przy mocnym wciskaniu gazu 12 litrów tylko po mieście uznaję za dobry wynik, benzyny palił 10-10,5 litra. Więc niech nikt nie pisze, że spalanie podnosi się diametralnie!
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2010, 21:10   

Nie mówię sobie tego od tak dla sportu tylko na podstawie faktów mi znanych. Jakiś czas temu mieliśmy okazję testować na starej czerwonej polówce, właśnie stożki w zestawieniu z LPG (instalacja II generacji). Taki mały test na jakieś inne forum. Do testów trafiły stożki z allegro od totalnej tanioch z gąbki poprzez papierowe czymś nasączane, po te lepsze z bawełny. Dolot był niezbyt długi dość posty bez zbędnych zawijasów w okolicy miał zimne powietrze. Wszystkie stożki jakie trafiły, przyniosły dokładnie odwrotny efekt o ile na benzynie było czasem lepiej (tu zaznaczam że różnica znikoma na korzyść) lub gorzej w zależności od stożka, tak zawsze na LPG wiązało się z to z wzrostem spalania przynajmniej o 1l i bardzo słabym dole oraz nie równa pracą na b. jałowym. Po powrocie na standardowy filtr z nową wkładką, ponowną regulacją wszystko wróciło do normy i auto prowadzi się dobrze zarówno na benzynie jak i LPG. Poza tym jak już ci gaśnie przy 150 to znaczy że jest jednak coś nie tak. Zapewne jest już tak ubogo że nie wyrabia silnik co wcale mu nie pomaga. Na zbyt ubogiej mieszance szybko wypalisz gniazda zaworów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2010, 21:42   

I ja się dołączę ( po raz kolejny w tematyce stożek - LPG )

Miałem i wywaliłem. Nie chce mi się teraz pisać co jak i gdzie ale spędziłem kilka dłuugich wieczorów na czytaniu o stożkach i co mogę powiedzieć. Stożek zakładany przez kogoś kto się na tym nie zna ZAWSZE ! przyniesie negatywne skutki.

** Dodano: 13-04-2010, 22:43 **
a to że ktoś po założeniu stożka i rury od kibla czuje przypływ mocy - to albo miał mega zasyfiony stary filtr albo po prostu wkręca sobie że jak wydał kasę i ładnie buczy to zapier.nicza
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-04-2010, 21:46   

fakt moze byc jak pisze JAM_BELFEGOR, powodem gasniecia zapewne jest uboga mieszanka ja mam ustawione na bogato przy pelnym bucie i ok 180 na budziku wychodzi ok 15 na setke ale storzek wtedy mu nie przeszkadza ciagnie od dolu i ma basowy pomruczek ,a co do tego czy ciagnie od dolu czy od wysokuch obrotow to wszystko zalezy od dlugosci dolotu
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-04-2010, 22:15   

no ta coś dorzucę coś od siebie. posiadam silnik 2.0 8v bez LPG i na stożku śmigam od bardzo bardzo dawna. znam moje auto perfekcyjnie, i wiem jak zachowuje się na filrze seryjnym z nową wkładką MANN ( ostatnio to przerabiałem ) stożek mam średnich wymiarów ( za ok 50zł )

na niskich obrotach ( do 3000 ) auto zachowuję się bardzo podobnie ale powyżej ( 3000-6000 obr ) jest ZNACZNIE odczuwalna róznica oczywiście na plus dla stożka. swojego stożka myje co 5 tyś km i pokrywam olejkiem w sprayu.
dodam jeszcze że jeśli sobie wejdziecie np na stronę K&N to do silników tipo poniżej 2.0 nie ma stożka jest tylko wkładka, dopiero przy 2.0 jest dedykowany zestaw ze stożkiem.

dodatkowo kumpel ostatnio kupił mondeo 2.5 v6 170hp ( wcześniej miał calibre c20let - 2.0T 280hp ) i ciągle narzekał że ten ford "nie jedzie" po dokładnych oględzinach układu dolotowego wyszło że do obudowy filtra, powietrze wpada jedynie otworem o średnicy ok 3cm.... padła decyzja o założeniu stożka. panowie efekt jest nie prawdo podobny. auto po prostu ożyło, ciągnie jak szalone i odczuje to absolutnie każdy kto się tym przejedzie. i zapewniam że nie była to wina zasyfionego starego filtra.

nie wiem jak to jest przy silnikach fiata o pojemności poniżej 2.0 i z LPG ale jedno wiem na 100% bo testowałem na własnym aucie. 2.0 8v ze stożkowym filtrem powietrze zbiera się lepiej na wysokich obrotach. co do dźwięku : poezja na max otwartej przepustnicy auto warczy jak boxer

dźwięk można usłyszeć na jednym z moich starych filmów na YT
proszę lekko podkręcić głośność i słuchać co się dzieje przy ok 4 sec trwania filmu ( oczywiście film kręcony aparatem nie oddaje w pełni efektu :) )
http://www.youtube.com/us...u/3/a6TgGlkXgCM

http://www.youtube.com/us...u/4/A45slZUBqbQ
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-04-2010, 22:01   

Leśniczy, bez filtra jest fajniejszy dzwiek ale syf w silnik leci na stozku ten dzwiek jest troszke slabszy ale jest :D a co do przyspieszania przy dobrze dobranej dlugosci i srednicy dolotu jest troszke bardziej elastyczny i lepiej sie wkreca w obroty
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load