Stożek :D ?? |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:16
|
|
|
a ja miałem za 40 zł chyba albo 50 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:17
|
|
|
Luczu, Mój 45 zł |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:23
|
|
|
Lasgo07, ja mam 77 mm. Dziwnie, bo 60 mm, a tu nagle taki wypierd gruby, no ale są różne rodzaje. Ja mam cały dolot 77 mm rurka. Trochę było kłopotu na wejściu do puszki, ale na szczęście kolanka są gumowe i dają się dopasować. Muszę go jeszcze tylko przekręcić na prawą stronę silnika i tam dam nadmuch spod samochodu, bo wg literatury z jaką się zapoznałem to właśnie tam optymalnie dmucha Tam gdzie Ty masz też można, ale wtedy lepiej nawet go dać w zamkniętą obudowę i doprowadzić zimne powietrze jakąś power rurą |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:30
|
|
|
mrk69, na prawą stronę czyli obok rozrządu? ja staram się utrzymać ori długość dolotu, przez co mi ten stożek nigdzie nie pasuje :/ |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:34
|
|
|
yoyo napisał/a: | mrk69, na prawą stronę czyli obok rozrządu? | tak, ja w sumie nie pamiętam jaka była u mnie ori, bo dawno już zmieniłem na inny. Muszę spróbować, bo jeszcze nie próbowałem a jak nie podpasuję to go chyba dam do góry przez dziurę w masce |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:45
|
|
|
mrk69 napisał/a: | a jak nie podpasuję to go chyba dam do góry przez dziurę w masce |
ja aż tak drastyczny nie będę w ostateczności przedłuże troszkę dolot licząc się ze stratą "na górze" bo na lpg i tak nie warto wysoko silnika ciągnąć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-03-2009, 20:44
|
|
|
Z czasem zauważyłem że na tym stożku troche dziwne rzeczy mi się dzieją Otóż jak dodaje gazu to silnik się przydusza i czasami ciężko ma nawet ruszyć. Czy to wina lewego powietrza ? Raczej mam szczelnie wszystko. Co można zrobić ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2009, 21:45
|
|
|
Lasgo07, moze Ci podciśnienie za bardzo spada, albo to wina gorącego powietrza
eksperymentuj:
- zrób jakąś osłonę na stożek, lub doprowadź do niego zimne powietrze
- zaklej połowę stożka, żeby nie brał tyle powietrza na raz
- ew. reguluj auto
sam musisz dojśc do tego co Twój silnik lubi a czago nie
kiedy ostatnio czyściłeś stożek ? moze już się zabrudził ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-03-2009, 21:49
|
|
|
yoyo, Co ty stożek jest czyściutki, moim zdaniem za dużo powietrza łapie. To że łapie ciepłe powietrze to raczej nie bo auto było zimne, nie rozgrzane i się dusiło. A może w tą kopułkę powinienem wsadzić ten taki dolot gazowy, on trochę zatyka dolot i wtedy może będzie dobrze ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 09:46
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | A może w tą kopułkę powinienem wsadzić ten taki dolot gazowy, on trochę zatyka dolot i wtedy może będzie dobrze ? |
co to jest dolot gazowy? masz na myśli odmę ? ja mam swoja podłączoną normalnie. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2009, 10:47
|
|
|
yoyo, Nie, ten metalowy żychlerek co wchodzi rura dolotowa od instalacji gazowej (ta z tą regulacją) |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 16:14
|
|
|
aa mikser od gazu
a gdzie masz teraz? jako podstawkę pod puszkę dolotu?
ja tak mam i nie narzekam |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2009, 18:45
|
|
|
yoyo, Oki wstawiłem ten mikserek a w miejsce gdzie była podłączona rurka od gazu włożyłem wężyk który był podłączony od odmy do gaźnika. Teraz zamiast pobierać brudną parę z odmy wtrysk pobiera czyste powietrze z filtra. Mechanik mi tak poradził i naprawdę jest super. Auto już nie muli i obroty ma cacy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:01
|
|
|
jakoś nie moge sobie do końca tego wyobrazić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:26
|
|
|
yoyo, Zrobie fotkę wolną chwilą to ci pokaże
** Dodano: 11-04-2009, 17:11 **
yoyo, Tak jak obiecałem, wstawiam fotkę mojego stożka.
|
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 22:34
|
|
|
A gdyby tak wstawić taki filtr jak jest w musclecarach? chodzi mi o coś takiego
Zaraz się na mnie posypią grzmoty, że ciepło, że za blisko, że gaźnikowce itp, ale zauważcie brak jakichkolwiek rur i harmonijek, po których powietrze lata jak nienormalne. Powietrze jest zasysane prosto w gardziel, poza tym w tych starych autach też takie rozwiązanie stosowano w nie byle jakich silnikach. Jeżeli ktoś z was latał kiedyś Tipo bez obudowy filtra to wie, że to nieszczególnie mądre rozwiązanie, ale dodaje mocy. Sam sprawdzałem jak jeszcze miałem czerwonego Tipo. Wynik jazdy 0-100 polepszył się o 1,5 sekundy! Taki filtr można kupić od Dużego Fiaciora i tak właśnie przerobić obudowę. Co myślicie o takiej koncepcji? W końcu to nie stożek na kibelrurze |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 22:52
|
|
|
mrk69, dzisiaj na allegro widziałem coś podobnego, niestety teraz mi nie działa stronka to nie pokaże, ale jak się odblokuje to poszukam i wkleje linka |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-11-2009, 23:21
|
|
|
raczej powinien zdac egzamin bo dawniej wiekszosc takich montowali.. choc cholera wie czy nie bedize mu za cieplo |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-11-2009, 00:26
|
|
|
mrk69, a on czasem nie ma w masce wlotów powietrza ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 00:57
|
|
|
Luczu, celna uwaga, większość tych ,,muscle car-ów'' właśnie miła... |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 06:23
|
|
|
jelcyn napisał/a: | Luczu, celna uwaga, większość tych ,,muscle car-ów'' właśnie miła... | Po pierwsze Tipo to nie musclecar po drugie amerykańska myśl techniczna dotycząca silników w latach 70tych wcale nie była taka super, ile wyciskali 7-8l - 200-300KM? hmmm ciekawe czemu? nikt się nie zastanawiał nad długością dolotu umiejscowieniem filtra itp. miało żłopać galony paliwa, ładnie burczeć i palić gumę a pierwszą setkę jak zarobiło w 12 sek. było ekstra Nie mówiąc że cześć z nich miała spore wloty na masce pod ten talerz.
mrk69, proponuje poszukać artykułów o wpływie długości dolotu na krzywą momentu. Jeden na pewno napisał Godula bo robił takie próby na swojej hamowni. Konkluzja w każdym bądź razie była taka że nie da się stwierdzić czy krótki dolot jest lepszy od długiego, jak zwykle wszystko czyli średnica długość etc. musi być dobrane pod kątem danego silnika by wycisnąć maksimum w tym temacie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 09:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | cześć z nich | no właśnie część, no ale były też doładowane z silnikiem "na podwórku" na pół przedniej szyby Pytanie było bardziej z ciekawości, bo wpadło mi w ręce takie zdjęcie. Potem zobaczyłem foto filtra w Dużym Fiecie i proste skojarzenie.
JAM_BELFEGOR, zanim zamontowałem swój dolot (w ogóle zanim kupiłem części) miałem wizytę w Nadarzynie u Chojnackiego i dlatego teraz mam taki dolot jaki mam. Policzyli, pogmerali i stwierdzili, że ta długość będzie w porządku, byleby zmieścić to jakoś pod maską. Kazali mi tylko zmienić puchę na wtrysk na taką od gaźniora (czego do dziś nie kupiłem). Druga sprawa jest taka, że jest minimalny zakres regulacji, który nic nie zmieni jakieś +/- 2 cm rura dłuższa albo krótsza, bo to nie samochód z wyżyłowanym silnikiem i różnicy mu to nie robi.
Artykuł Goduli przeczytałem jako pierwszy
Jak znajdę kiedyś na jakimś szrocie dolot z Dużego i będzie tani to zrobię chociaż taki test, bo trochę szlifowania i dopasowanie czasu wiele nie zajmie, a ciekawość naszą zaspokoję |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 21:44
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Jak znajdę kiedyś na jakimś szrocie dolot z Dużego i będzie tani to zrobię chociaż taki test, bo trochę szlifowania i dopasowanie czasu wiele nie zajmie, a ciekawość naszą zaspokoję | No cóż nie sprawdzisz nie dowiesz się zrób jakieś foto + przemyślenia z tego eksperymentu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2009, 22:36
|
|
|
z tego co pamiętam, to puszka na filtr powietrza w dużym fiacie i polonezie miała taką rurę skierowaną w przód i bok, więc to nie jest takie rozwiązanie jak we wspomnianych muscle, gdzie filtry były praktycznie ,,gołe''
O, takie coś było |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|