Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek :D ??
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-03-2009, 20:16   

a ja miałem za 40 zł chyba albo 50
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2009, 20:17   

Luczu, Mój 45 zł :P
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-03-2009, 20:23   

Lasgo07, ja mam 77 mm. Dziwnie, bo 60 mm, a tu nagle taki wypierd gruby, no ale są różne rodzaje. Ja mam cały dolot 77 mm rurka. Trochę było kłopotu na wejściu do puszki, ale na szczęście kolanka są gumowe i dają się dopasować. Muszę go jeszcze tylko przekręcić na prawą stronę silnika i tam dam nadmuch spod samochodu, bo wg literatury z jaką się zapoznałem to właśnie tam optymalnie dmucha :) Tam gdzie Ty masz też można, ale wtedy lepiej nawet go dać w zamkniętą obudowę i doprowadzić zimne powietrze jakąś power rurą ;D
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2009, 20:30   

mrk69, na prawą stronę czyli obok rozrządu? ja staram się utrzymać ori długość dolotu, przez co mi ten stożek nigdzie nie pasuje :/
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-03-2009, 20:34   

yoyo napisał/a:
mrk69, na prawą stronę czyli obok rozrządu?
tak, ja w sumie nie pamiętam jaka była u mnie ori, bo dawno już zmieniłem na inny. Muszę spróbować, bo jeszcze nie próbowałem ;D a jak nie podpasuję to go chyba dam do góry przez dziurę w masce :lol:
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2009, 20:45   

mrk69 napisał/a:
a jak nie podpasuję to go chyba dam do góry przez dziurę w masce :lol:

ja aż tak drastyczny nie będę :) w ostateczności przedłuże troszkę dolot licząc się ze stratą "na górze" bo na lpg i tak nie warto wysoko silnika ciągnąć
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2009, 20:44   

Z czasem zauważyłem że na tym stożku troche dziwne rzeczy mi się dzieją :( Otóż jak dodaje gazu to silnik się przydusza i czasami ciężko ma nawet ruszyć. Czy to wina lewego powietrza ? Raczej mam szczelnie wszystko. Co można zrobić ??
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2009, 21:45   

Lasgo07, moze Ci podciśnienie za bardzo spada, albo to wina gorącego powietrza
eksperymentuj:

- zrób jakąś osłonę na stożek, lub doprowadź do niego zimne powietrze

- zaklej połowę stożka, żeby nie brał tyle powietrza na raz

- ew. reguluj auto

sam musisz dojśc do tego co Twój silnik lubi a czago nie


kiedy ostatnio czyściłeś stożek ? moze już się zabrudził ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2009, 21:49   

yoyo, Co ty stożek jest czyściutki, moim zdaniem za dużo powietrza łapie. To że łapie ciepłe powietrze to raczej nie bo auto było zimne, nie rozgrzane i się dusiło. A może w tą kopułkę powinienem wsadzić ten taki dolot gazowy, on trochę zatyka dolot i wtedy może będzie dobrze ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2009, 09:46   

Lasgo07 napisał/a:
A może w tą kopułkę powinienem wsadzić ten taki dolot gazowy, on trochę zatyka dolot i wtedy może będzie dobrze ?

co to jest dolot gazowy? masz na myśli odmę ? ja mam swoja podłączoną normalnie.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2009, 10:47   

yoyo, Nie, ten metalowy żychlerek co wchodzi rura dolotowa od instalacji gazowej (ta z tą regulacją)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2009, 16:14   

aa mikser od gazu :)
a gdzie masz teraz? jako podstawkę pod puszkę dolotu?
ja tak mam i nie narzekam
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2009, 18:45   

yoyo, Oki wstawiłem ten mikserek a w miejsce gdzie była podłączona rurka od gazu włożyłem wężyk który był podłączony od odmy do gaźnika. Teraz zamiast pobierać brudną parę z odmy wtrysk pobiera czyste powietrze z filtra. Mechanik mi tak poradził i naprawdę jest super. Auto już nie muli i obroty ma cacy. :D
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2009, 19:01   

jakoś nie moge sobie do końca tego wyobrazić :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2009, 19:26   

yoyo, Zrobie fotkę wolną chwilą to ci pokaże ;)

** Dodano: 11-04-2009, 17:11 **
yoyo, Tak jak obiecałem, wstawiam fotkę mojego stożka.

_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2009, 22:34   

A gdyby tak wstawić taki filtr jak jest w musclecarach? chodzi mi o coś takiego

Zaraz się na mnie posypią grzmoty, że ciepło, że za blisko, że gaźnikowce itp, ale zauważcie brak jakichkolwiek rur i harmonijek, po których powietrze lata jak nienormalne. Powietrze jest zasysane prosto w gardziel, poza tym w tych starych autach też takie rozwiązanie stosowano w nie byle jakich silnikach. Jeżeli ktoś z was latał kiedyś Tipo bez obudowy filtra to wie, że to nieszczególnie mądre rozwiązanie, ale dodaje mocy. Sam sprawdzałem jak jeszcze miałem czerwonego Tipo. Wynik jazdy 0-100 polepszył się o 1,5 sekundy! Taki filtr można kupić od Dużego Fiaciora i tak właśnie przerobić obudowę. Co myślicie o takiej koncepcji? W końcu to nie stożek na kibelrurze
_________________
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-11-2009, 22:52   

mrk69, dzisiaj na allegro widziałem coś podobnego, niestety teraz mi nie działa stronka to nie pokaże, ale jak się odblokuje to poszukam i wkleje linka
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2009, 23:21   

raczej powinien zdac egzamin bo dawniej wiekszosc takich montowali.. choc cholera wie czy nie bedize mu za cieplo ;)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-11-2009, 23:29   

http://www.allegro.pl/ite...owy_tuning.html
no, jednak nie dokładnie coś takiego, mój błąd :sciana:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-11-2009, 00:26   

mrk69, a on czasem nie ma w masce wlotów powietrza ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2009, 00:57   

Luczu, celna uwaga, większość tych ,,muscle car-ów'' właśnie miła...
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2009, 06:23   

jelcyn napisał/a:
Luczu, celna uwaga, większość tych ,,muscle car-ów'' właśnie miła...
Po pierwsze Tipo to nie musclecar po drugie amerykańska myśl techniczna dotycząca silników w latach 70tych wcale nie była taka super, ile wyciskali 7-8l - 200-300KM? hmmm ciekawe czemu? nikt się nie zastanawiał nad długością dolotu umiejscowieniem filtra itp. miało żłopać galony paliwa, ładnie burczeć i palić gumę a pierwszą setkę jak zarobiło w 12 sek. było ekstra ;) Nie mówiąc że cześć z nich miała spore wloty na masce pod ten talerz.

mrk69, proponuje poszukać artykułów o wpływie długości dolotu na krzywą momentu. Jeden na pewno napisał Godula bo robił takie próby na swojej hamowni. Konkluzja w każdym bądź razie była taka że nie da się stwierdzić czy krótki dolot jest lepszy od długiego, jak zwykle wszystko czyli średnica długość etc. musi być dobrane pod kątem danego silnika by wycisnąć maksimum w tym temacie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-11-2009, 09:00   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
cześć z nich
no właśnie część, no ale były też doładowane z silnikiem "na podwórku" na pół przedniej szyby :) Pytanie było bardziej z ciekawości, bo wpadło mi w ręce takie zdjęcie. Potem zobaczyłem foto filtra w Dużym Fiecie i proste skojarzenie.

JAM_BELFEGOR, zanim zamontowałem swój dolot (w ogóle zanim kupiłem części) miałem wizytę w Nadarzynie u Chojnackiego i dlatego teraz mam taki dolot jaki mam. Policzyli, pogmerali i stwierdzili, że ta długość będzie w porządku, byleby zmieścić to jakoś pod maską. Kazali mi tylko zmienić puchę na wtrysk na taką od gaźniora ;D (czego do dziś nie kupiłem). Druga sprawa jest taka, że jest minimalny zakres regulacji, który nic nie zmieni jakieś +/- 2 cm rura dłuższa albo krótsza, bo to nie samochód z wyżyłowanym silnikiem i różnicy mu to nie robi.

Artykuł Goduli przeczytałem jako pierwszy ;D

Jak znajdę kiedyś na jakimś szrocie dolot z Dużego i będzie tani to zrobię chociaż taki test, bo trochę szlifowania i dopasowanie czasu wiele nie zajmie, a ciekawość naszą zaspokoję :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2009, 21:44   

mrk69 napisał/a:
Jak znajdę kiedyś na jakimś szrocie dolot z Dużego i będzie tani to zrobię chociaż taki test, bo trochę szlifowania i dopasowanie czasu wiele nie zajmie, a ciekawość naszą zaspokoję :)
No cóż nie sprawdzisz nie dowiesz się :lalala: zrób jakieś foto + przemyślenia z tego eksperymentu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2009, 22:36   

z tego co pamiętam, to puszka na filtr powietrza w dużym fiacie i polonezie miała taką rurę skierowaną w przód i bok, więc to nie jest takie rozwiązanie jak we wspomnianych muscle, gdzie filtry były praktycznie ,,gołe''

O, takie coś było
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load