Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Nie da się jechać na zimnym silniku - obroty OK
Autor Wiadomość
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-01-2008, 14:39   [Benzyna] Nie da się jechać na zimnym silniku - obroty OK

Witam,

Przyszła zima i wychodzi szydło z worka, co warta jest Temprówa.
Obroty na zimnym silniku wahają się w granicach 1200 orb./min, na ciepłym zaś ok 800obr.min. Więc niby wszystko jest OK. Jak próbuje jechać na zimnym silniku, ten dostaje ataku szału i padaczki - szarpie, obroty szaleją w granicach 400-1000obr/min, nie pali na wszystkie gary, brak mocy, brak reakcji na pedał gazu (są dopiero po wciśnięciu sprzęgła), w konsekwencji gaśnie. Dopiero po wrzuceniu na luz i przygazowaniu obroty wracają do normy - 1200
Jak silnik rozgrzeje się do ~60C można normalnie jechać.

Podczas tych "ataków szału" nie kopci ciemnym dymem.

Mogę jeszcze dodać, że silnik nie lubi spokojnej, oszczędnej jazdy, jak się "głaszcze" pedał gazu, ponieważ występują delikatne szarpania (nawet na ciepłym sil.)

Wymienione części:
- poduszki silnika,
- czujnik położenia walu,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece,
- aparat zapłonowy,
- kopułka rozdzielacza,
- silnik krokowy (na używany, ale i tak bez żadnej różnicy)

Proszę pomóżcie, bo nie mam już nerwów do tej studni bez dna na 4 kołach.

Pozdrawiam Darek
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-01-2008, 14:57   

dakota napisał/a:
Przyszła zima i wychodzi szydło z worka, co warta jest Temprówa.

i tu przegiąłeś :red_kartka:
w tych punktach co napisałeś brak jednego ,jeżeli jest na wtrysku ,to pozostało ci sprawdzić zmienić sonde lambda :|
i popraw profil ,dopisz jaka tempra ,i miasto ,chyba że sie naszego miasta wstydzisz :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-01-2008, 15:11   

Jest to Tempra "1.6 kat. IE bez LPG" z 91`

grabarz napisał/a:
i tu przegiąłeś


Faktycznie, powinienem dodać "moja" :)

Jak teraz szperam po forum pod kątem sondy, to faktycznie zgadzałoby się, chociażby z tym spalaniem - 15l/100km jadąc 100/110 km/h na trasie bez mrugnięcia okiem (czyt. reflektorem) bierze.

Na dniach postaram się to sprawdzić.

Dzięki grabarz, :D
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-01-2008, 15:42   

dakota, masz dokładnie podobne spalanie ,ja potrafiłem mieć większe :P i problem z którym ja sie borykałem prawie miesiąc ,sonda wymieniona i niema problemu :badgrin: :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-01-2008, 15:44   

Albo jeszcze CPW - tego też nie sprawdziłeś.

U mnie też szarpie, ale tylko leciutko i czasami. W sobotę wymieniam sondę, bo wiem, że jest zła. A roboty mam trochę- muszę odkręcić cały układ wydechowy, bo inaczej nie da się :bambam: . Ale co tam, przy okazji wymienię też gumy wahaczy, itp, trochę się nazbierało.
Potem jazda próbna i :piwko: :)
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-01-2008, 15:46   

zetor, czytaj co kolega wymienił :red_kartka:
dakota napisał/a:
Wymienione części:
- poduszki silnika,
- czujnik położenia walu,
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-01-2008, 16:55   

Witam. Szarpanie może być powodem uszkodzonego czujnika temp cieczy chłodzącej lub CPP( potencjometr przepustnicy). W downloadzie jest plik z opornościami i można to sprawdzić choć najlepiej byłoby podstawić drugi. Proponuje posprawdzać też masy pod akumulatorem i na kolektorze.

Ewentualnie ten CPW może być wadliwy. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-01-2008, 12:14   

grabarz,

Widzę, że nie jesteś z pierwszej łapanki w sprawach Tempry... :)

Odgrzebałem taki post:
http://forum.tempra.org/t...nego-vt7006.htm

Dokładnie chodzi mi o wypowiedź GrzesiekK., pisze on o "termozaworze wkręconym w kolektor ssący" co Ty na to?

maciekt8, Masa sprawdzona, CPW na 100% OK, zresztą szarpanie, to małe piwo...
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-01-2008, 12:52   

dakota, no ale przecież ty masz wtrysk ,nie gaźnik ,tak :roll:

** Dodano: 05-01-2008, 12:57 **
dakota napisał/a:
Widzę, że nie jesteś z pierwszej łapanki w sprawach Tempry... :)

Te auta są nie przewidywalne ,więc nigdy nie powiem że jestem znawcą tempry :badgrin: :lalala: 8) ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-01-2008, 08:54   

Po zapoznaniu się z literaturą fachową, jako przyczynę szarpania autem na zimnym silniku, obstawiam grzałkę sondy lambda, czyli cała sonda do wymiany.

Niestety mimo moich nakładów na Tempre, niczym Rydzyk na swojego Maybacha, auto mnie znowu zawiodło i do domu musiałem iść z buta... (zablokowane szczęki na bębnie) Poza innymi zabezpieczeniami, postanowiłem wyciągnąć przewód od aparatu zapłonowego, żeby następnego ranka zastać auto, tak gdzie postanowiło sobie przenocować.

Oto, jak wygląda ten przewód:


Jest to przewód firmy "Janmor" made in USA, nie idzie on do świec, tylko w inne miejsce :roll: a podłączony jest do środkowego palca. Co może być powodem takiego opłakanego stanu tego przewodu - wymieniałem go 6mc temu. Ta zmasakrowana końcówka jest przy kopułce, która również ok 6mc temu była wymieniana na nową.

Czy przyczyną może być moduł zapłonowy? (Taka kostka, na aparacie zapłonowym...?)
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2008, 12:47   

Pytasz się czy przyczyną jest kostka, ale przyczyną częgo? Tej korozji - czy śniedzi, bo to są raczej złączki miedziane.

Wpierw to wymień kable i na tej kopułce zobacz jak wyglądają styki. Przeczyść je w razie czego.

Jeżeli się tak stało to widocznie połączenie przwód - kopułka było niedostateczne (stąd tak szybka śniedz) lub poprostu przewód złej jakości.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2008, 23:44   

wiesz co, mogłeś mieć złe / słabe / zabrudzone / zaśniedziałe połączenie przewód - kopułka/czy aparat i spawało...
ale z drugiej storny kupiłeś janmory, więc nie powinienieś się dziwić, że coś z nimi nie tak już nawet po 3ch miesiącach, wielokrotnie sprawdzone - przeszukaj forum; jak pó roku Ci już chodzą janmory to i tak dobrze :P

druga sprawa - bajzel z oznaczeniami w katalogach, gdzieniegdzie w modelach masz odpowiednią rezystancję w pświeczkach zapłonowych, w przewodach nei pamiętam ale chyba też są z rezystorem wersje.... w każdym razie jak źle dobierzesz, bez rezystora lub zły to też przeciążasz nieco powiedmzy zapłon i pomagasz w przepalaniu kabli etc
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load