Zawór hamowania silnikiem na LPG? |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2010, 21:33 Zawór hamowania silnikiem na LPG?
|
|
|
Witam, nauczony jestem hamować silnikie, przy normalnej jeździe to poprostu puszczenie gazu ale gdy "szaleje" to biegi schodzą jeden po drugim jako dodatkowe hamowanie pojazdu i też aby obroty były na stałym, wysokim położeniu, na benzynie nie ma problemu jednak na gazie myśl o paliwie który idzie w powietrze mnie gania. Ostatnio w ręce wpadł mi elektrozawór gazu, ma dostć dużą przepustowość i myśle czy by czasem nie włączyć go w przewód przed mieszalnikiem. I tu pytanie, jak sterowany jest orginalny zawór hamowania silnikiem? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 21:46
|
|
|
Larry075 napisał/a: | jak sterowany jest orginalny zawór hamowania silnikiem? |
A co to jest ?
Jest ekonomizer ale on tylko działa na bezynie na gazie nie ma szans zeby takie cos działało |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-03-2010, 21:58
|
|
|
poldek, chodzi o cut off
poldek napisał/a: | Jest ekonomizer ale on tylko działa na bezynie na gazie nie ma szans zeby takie cos działało |
a to dla czego ma nie działać ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2010, 22:18
|
|
|
Cytat: | poldek, chodzi o cut off |
Tak własnie o to mi chodzi.
poldek, a dlaczego ma nie chodzić ekonomizer? w sumie to chyba sobie to uruchomie (nie mam przewodu podciśnienioweg) i sprawdze ale wątpie że nie będzie chodzić |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-03-2010, 22:42
|
|
|
Larry075, ekonomizer działa bo jest podpięty do podciśnienia gaźnika. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2010, 23:59
|
|
|
moim zdaniem to ten ekonomizer to jest hujaaa warty czy na gazie czy na benzynie to to samo w focusie mam to samo niby jest ale jak jade na 5 tym biegu i mam ponirzej 3 tys. obrotów to i tak pokauje ze spalam ok 1l na 100 a jak mprzegazówke zrobie to pokazujke 00.00 |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-03-2010, 00:01
|
|
|
poldek, no wiadomo że super dokładny to on nie jest ... on tylko odzwierciedla podciśnienie na danym biegu w zależności od wciśnięcia gazu. Ale na LPG dalej będzie działał |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 00:53
|
|
|
Larry075, czy ty mówisz o hamowaniu silnikiem w swoim tipo 1.4 gaźnik ? bo jesli tak to nie chcę cię martwić ale hamowanie silnikiem działa tylko w autach z wtryskiem. komputer wtedy odcina wtrysk paliwa i spalanie wynosi zero . w przypadku gaźnika możesz o tym zapomnieć
i co to jest zawór hamowania silnikiem ?
i w ogóle co za brednie tu wypisujecie o ekonomizerze ? ekonomizer jedynie monitoruje ilość zużytego palia ale w żaden sposób nie wpływa na samo zużycie ..... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-03-2010, 00:57
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | i co to jest zawór hamowania silnikiem ? |
no właśnie CUT OFF na gaźniku |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 01:01
|
|
|
z tego co mi wiadomo w przypadku gaźnika takie coś nie ma prawa bycia.
nie jestem w 100% pewny ale na gaźniku nie ma hamowania silnikiem i oszczędzanie paliwa przy tym nie wystepuje
mając gaźnik możesz dojeżdżać do skrzyżowania na luzie lub" hamować silnikiem" zużycie paliwa będzie takie samo lub nawet większe przy hamowaniu silnikiem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 11:56
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | z tego co mi wiadomo w przypadku gaźnika takie coś nie ma prawa bycia.
nie jestem w 100% pewny ale na gaźniku nie ma hamowania silnikiem i oszczędzanie paliwa przy tym nie wystepuje | jako były posiadacz tempry w gaźniku mogę potwierdzić, że gaźniki Weber stosowane w T/T mają zawór odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-03-2010, 15:06
|
|
|
ciechu, na tego posta czekałem :p ale myślałem, że jam_belfegor będzie pierwszy :p
A jak to jest z przeróbką na LPG ? Da się ?
Kiedyś ktoś pisał, że da się sprawdzić czy ma się odcięcie LPG. Wystarczy jechać na biegu z puszczonym gazem i wyłączyć centralką LPG - jak poczuje się szarpnięcie to znaczy że nie ma się odcięcia LPG. U mnie nie czuć nic takiego ale wątpię, żeby to było metoda :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 15:11
|
|
|
ja czytałem że zawory hamowania silnikiem stosowane z gaźnikach nie odcinają całkowicie paliwa a jedynie wyrównują poziom spalania do takiego jak występuje na biegu jałowym.
ale moge się mylić nie znam się na gaźnikach w ogóle tylko gdzieś tak czytałem
a żeby jeszcze zrobić takie coś na gazie, którego też nie mam to już wogóle nie wiem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-03-2010, 15:12
|
|
|
Luczu, co do LPG to w 90% aut tego niema... powód ..... lenistwo naszych gazowników, rzadko jaki to montuje, a jak to sprawdzic to juz niestety niewiem. Moge tylko powiedzieć, ze w moim 1,6 "prawdopodobnie" nie było tego odcięcia, niewiem czy to dobra metoda sprawdzenia, ale u mnie silnik na Pb wyraźnie mocniej zwalniał niz na LPG, mówie tu oczywiscie o "hamowaniu silnikiem" |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-03-2010, 18:12
|
|
|
Dobra, po pierwsze nie pytał bym o to gdyby tego nie było, pytanie padło zaraz na początku (w dodatku konkretne) a zrobił się wielki offtopic, szczególnie Leśniczy ...
Nie interesuje mnie ekonomizer, egr, wtryski, dysze niskich obrotów, wydechy uklad kierowniczy, hamulcowy, koła i i opony, nie chce wiedziec nic z blacharki, rodzaju paliw i gazów i niczego innego co nie jest związane z ZAWOREM HAMOWANIA SILNIKIEM. Rozumiem że modelatorzy pozwalają na oftopa i często że dobrze ale jeśli chodzi o poważną sprawe to naprawde denerwuje. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:43
|
|
|
Pozwolę sobie zacytować księgę napraw
"Dopływ paliwa do dyszy paliwa biegu jałowego jest odcinany, podczas hamowania silnikiem, zaworem sterowanym elektronicznie. Zawór zamyka dopływ paliwa w chwili zamknięcia przepustnicy i otwiera, gdy prędkość obrotowa silnika zmniejsza się do 1800obr/min. "
Czyli odcinka paliwa w gaźniku działa powyżej 1800 obr/min |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-03-2010, 00:15
|
|
|
romano, dziękuje za temat, rozwiałem wszystkie swoje problemy i juz dokładnie wiem jak to zrobić, jednak i tak musze zastosować dodatkowy elektrozawór odrazu przed mieszalnikiem ponieważ gdy przełącze na 0 to autko dopiero po chwili gaśnie a gdy podczas jazdy włącze to dopiero po kilku metrach gaz dopływa.
Chciałbym też przeprosić wszystkich których uraziłem w poprzednim poście - skutek złego humoru.
ps. czy to normalne że w dwugardzielowym gaźniku weber jest jeden mieszalnik w rurze od filtra powietrza? Czy to jest przyczyną że po zgaszeniu samochodu czasem wyraźnie czuć zapach gazu stojąc obok samochodu? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-03-2010, 03:09
|
|
|
Larry075 napisał/a: | po zgaszeniu samochodu czasem wyraźnie czuć zapach gazu stojąc obok samochodu? |
to normalka. Tzn bez przesady ale jak zgasisz silnik do gaz w dolocie leci wszędzie gdzie może wydostać się na zewnątrz czyli przez filtr pow. I inne nieszczelności. Oczywiście bez przesady. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|