Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z moim Tipo 1,4 i.e (szarpanie)
Autor Wiadomość
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 23:23   Problem z moim Tipo 1,4 i.e (szarpanie)

Witam wszystkich!
Mam problem z moim tipo 1,4 i.e. Przeglądając forum natknąłem się na podobne dolegliwości innych użytkowników, ale wiadomo, że objawy i przyczyny nie muszą być identyczne.
Po analizie wszystkich tych postów, nie znalazłem odpowiedzi na gnębiący mnie problem. Choć były one podobne, lecz miały inne rozwiązania. A niestety nie posiadam takich dużych środków finansowych i czasowych by wymienić wszystkie tylko "podejrzane" elementy ( a nie chce się zniechęcać do jazdy moim "bolidem"- za bardzo go lubię ;)
Ale najpierw przedstawię problem:

Po odpaleniu autka wszystko jest OK, wrzucam wsteczny bieg i ............muszę dodać toszke gazu, bo zaczyna się dławić (oczywiście tylko na zimnym silniku). Następnie 1-bieg troszke gazu jak to zawsze na jedynce, wrzucam 2-bieg i........(tu się zaczyna).......szarpie mi moim bolidem dość mocno, więc moja wyćwiczona reakcja na zażegnanie problemowi jest taka: sprzęgło i dość dużo gazu- autko wskakuje na większe obroty i jedzie w miarę ok. Dawniej to szarpanie mogło trwać do max 400 metrów teraz problem się pogłębił i raz mi się zdarzyło że po 1,5km mnie "poszarpało" Dodam tylko że się to wszystko dzieje na nierozgrzanym silniku!
I nie wiem co to może być, czy to:
-podgrzewacz kolektora dolotowego
-czujnik położenia wału korbowego
-czujnik położenia przepustnicy
-a może filtr paliwa

Jeśli się ktoś spotkał z takim problemem będę wdzięczy za POMOC.
dziękuje
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2006, 00:24   

Marcin jeżeli masz wtrysk (i.e.) to nie masz w tym modelu urządzenia do podgrzewania kolektora ssącego,nie mówiąc oczywiście o płynie chłodniczym który podgrzewa kolektor dolotowy w tym typie.Jedynie silniki z gaźnikiem posiadają podgrzewacz zwany "jeżem".

A w jakim stanie masz kopułkę,palec i przewody WN,bo mi tak skakał jak mi kopułka padła.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2006, 11:55   

ZielonyTBG napisał/a:
Marcin jeżeli masz wtrysk (i.e.) to nie masz w tym modelu urządzenia do podgrzewania kolektora ssącego,nie mówiąc oczywiście o płynie chłodniczym który podgrzewa kolektor dolotowy w tym typie.Jedynie silniki z gaźnikiem posiadają podgrzewacz zwany "jeżem".

A w jakim stanie masz kopułkę,palec i przewody WN,bo mi tak skakał jak mi kopułka padła.

Nie do końca tak jest jak piszesz : silnik 1,6 DOHC ( dwa wałki ) ma podgrzewany kolektor ssący , pomimo , że jest na jednopunktowym wtrysku . Ale tu jest to nieistotne .
Z kopułką masz rację - dobrze jest raz na jakiś czas oskrobać nożem palec rozdzielacza i styki w kopułce ( potem aż się zdziwisz , jak po takiej prostej operacji auto zrobi się żwawe ) .
A odnośnie czujników przy wtryskowcu - tych które wymienia Marcin :
przy awarii czujnika położenia wału korbowego silnik nie da się odpalić wcale ( choć bywają sytuacje , że czujnik ten "głupieje" pod wpływem temperatury - ale wysokiej , a nie niskiej )
Gdyby uwalony był czujnk położenia przepustnicy - objawy wystepowałyby i na zimnym i na ciepłym silniku .
Ja stawiałbym na jeszcze inny czujnik - temperatury silnika ( ale uwaga - są dwa , z tego jeden połączony ze wskaźnikiem temperatury , a nie z komputerem ) , albo czujnik temperatury zasysanego powietrza ( o ile taki jest w 1,4 , bo przy 1,6 miałem )
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2006, 12:58   

Co do silnika DOHC to nie wiem jak tam jest to zrobione i też go nie brałem pod uwagę,ale dzięki za info może się przydać na przyszłość.

Co do czujnika temperatury to może być jeden z powodów szarpania,a chodzi o ten w kolektorze ssącym.

W 1.4 też jest czujnik zasysanego powietrza,ale moim skromnym zdaniem nie ma on aż takiego wpływu na prace silnika. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2006, 14:21   

Dziekuje!
Ide do garażu "pogrzebać" przy nim.
a co z tym filtrem paliwa???
     Moneta
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2006, 14:45   

Według mnie to filtr powietrza i czujnik położenia wału korbowego odpadają ... miałem kłopoty z Digiplexem i podmieniałem wtedy wiele części, porównywałem z wtryskiem i jedyne co mogę doradzić to to, żebyś nie zawracał sobie głowy filtrem i CPW.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2006, 17:05   

Gibson napisał/a:
Według mnie to filtr powietrza i czujnik położenia wału korbowego odpadają ... miałem kłopoty z Digiplexem i podmieniałem wtedy wiele części, porównywałem z wtryskiem i jedyne co mogę doradzić to to, żebyś nie zawracał sobie głowy filtrem i CPW.


dziekuje! drogą dedukcji może dojdę.(fajnie że coś odpadło)
a....chodzi mi o filtr paliwa!!



.

** Dodano: 07-11-2006, 17:08 **
Palec, styki były ok, ale poczyściłem i to samo. Mogę w jakiś sposób sprawdzić czujniki temperatury??
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-11-2006, 10:55   

Filtr polecam wymienić,bo nie jest to duży koszt a potrafi być zasyfiony.

Co do czujnika to pasowało by żebyś miał miernik i wtedy go pomierzysz na zimnym i na gorącym silniku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ViNYL 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-11-2006, 12:27   

Witam.

A gdzie w i.e. znalezc ten filtr? Gdzies przy pompie paliwa? Bo jesli do niego jest dostep tylko od strony wneki na kolo zapasowe, to mam problem. Tam mam zamontowana butle gazowa :/
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2006, 13:15   

ZielonyTBG napisał/a:
Co do czujnika

zapewne kolektora dolotowego ... ;)
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2006, 20:44   

Czujnik zmierzyłem wydaje się być ok.

jutro kupie filtr paliwa i wymienię
     Moneta
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-11-2006, 20:56   

W tym silniku, jak w przypadku większości jednostek z jednopunktowym wtryskiem paliwa z tego okresu, częstym powodem problemów z zapalaniem i wolnymi obrotami jest wadliwe działanie układu obejętościowego przepustnicy, który steruje obrotami przy całkowicie puszczonym pedale gazu. Układ ten jest sterowany silniczkiem krokowym, podłączonym do komputera wtrysku. W kanałach, którymi przepływa powietrze, gromadzi się dużo szlamu i innych zanieczyszczeń, które w efekcie mogą doprowadzić nawet do utrudnienia działania silniczka krokowego. Wtedy prawidłowa regulacja wolnych obrotów staje się niemożliwa. Aby usunąć usterkę, należy zdemontować korpus urządzenia wtryskowego (przymocowany czterema śrubami do kolektora dolotowego), wymontować silniczek krokowy i umyć wszystkie elementy.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2006, 21:31   

RobertWroc napisał/a:
W tym silniku, jak w przypadku większości jednostek z jednopunktowym wtryskiem paliwa z tego okresu, częstym powodem problemów z zapalaniem i wolnymi obrotami jest wadliwe działanie układu obejętościowego przepustnicy, który steruje obrotami przy całkowicie puszczonym pedale gazu. Układ ten jest sterowany silniczkiem krokowym, podłączonym do komputera wtrysku. W kanałach, którymi przepływa powietrze, gromadzi się dużo szlamu i innych zanieczyszczeń, które w efekcie mogą doprowadzić nawet do utrudnienia działania silniczka krokowego. Wtedy prawidłowa regulacja wolnych obrotów staje się niemożliwa. Aby usunąć usterkę, należy zdemontować korpus urządzenia wtryskowego (przymocowany czterema śrubami do kolektora dolotowego), wymontować silniczek krokowy i umyć wszystkie elementy.


dziekuje za rade, jutro poczyszcze te elemęty
pozdrawiam


.
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2006, 00:22   

Marcin filtr paliwa jest pod samochodem mniej więcej pod prawym tylnym siedzeniem zakryty osłoną plastikową.Dostęp tylko i wyłącznie od spodu.

Robert ale w tym jedno-punkcie silniczek krokowy tylko podpiera przepustnice uchylając ją,a to co mówisz czyli krokowiec otwiera lub zamyka kanał powietrzny występuje w nowszych wtryskach.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-11-2006, 05:12   

ZielonyTBG napisał/a:
Marcin filtr paliwa jest pod samochodem mniej więcej pod prawym tylnym siedzeniem zakryty osłoną plastikową.Dostęp tylko i wyłącznie od spodu.

Robert ale w tym jedno-punkcie silniczek krokowy tylko podpiera przepustnice uchylając ją,a to co mówisz czyli krokowiec otwiera lub zamyka kanał powietrzny występuje w nowszych wtryskach.


wiem, wiem gdzie jest filtr paliwa, ktoś inny pytał gdzie on jest :D
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2006, 12:47   

marcin-real napisał/a:

wiem, wiem gdzie jest filtr paliwa, ktoś inny pytał gdzie on jest :D


#-o ::P Jakoś się zamotałem. ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-11-2006, 16:04   

Witam po kilku dniach!
Jestem po wymianie filtra paliwa (zarąbany-cały czarny ), wyczyszczeniu całego wtrysku, oraz po wymianie silnika krokowego (tata mi wygrzbał z piwnicy cały wtrysk boscha- ze swojego clio) i jakoś lepiej, przejechałem kawałek z garażu do domu (ok-300m) i nie szarpało! ale jeszcze dziś sprawdze czy wszystko jest ok! jak nie to wymienie cały wtyrysk.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

** Dodano: 13-11-2006, 21:15 **
:? :? :? :( :( :( :( :( :( :(
no niestety jeszcze troszke szarpie, nie tak jak wcześniej ale troszeczke źle pracuje.

no nic następnym krokiem bedzie wymiana całego wtrysku!

ale mam pytanie od gardziela wychodzą dwa przewody jeden łączy sie z odmą a drugi z jakimś czujnikiem (co to za czujnik????od sondy lambda???? ) Mam jeszcze jedno pytanie bo dalej jest to połączone (niebieski przewód) z jakimś zbiorniczkiem w lewym dolnym rogu (patrząc do przodu auta) coś tam pisze że filtr benzyny????

dość ważne to jest, bo w drugim wtrysku, który posiadam nie ma dziur na te przewody. A gdy wypiłem wtyczkę z tego czujnika nic sie nie działo.


.

** Dodano: 13-11-2006, 21:18 **
nic nie działo w sensie "chodził" :)
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-11-2006, 21:28   

marcin-real napisał/a:

ale mam pytanie od gardziela wychodzą dwa przewody jeden łączy sie z odmą a drugi z jakimś czujnikiem (co to za czujnik????od sondy lambda???? ) Mam jeszcze jedno pytanie bo dalej jest to połączone (niebieski przewód) z jakimś zbiorniczkiem w lewym dolnym rogu (patrząc do przodu auta) coś tam pisze że filtr benzyny????

dość ważne to jest, bo w drugim wtrysku, który posiadam nie ma dziur na te przewody. A gdy wypiłem wtyczkę z tego czujnika nic sie nie działo.


** Dodano: 13-11-2006, 21:18 **
nic nie działo w sensie "chodził" :)


Drugi przewód idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem który usuwa z oparów paliwa jakieś tam szkodliwe związki chemiczne,zassane z zbiornika.Nie jest to filtr paliwa(czyli płynu) tylko oparów tworzących się w zbiorniku paliwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-11-2006, 21:35   

aaaaaaa......
dziekuje!
     Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-11-2006, 18:54   

http://forum.tempra.org/t...0-st-vt5669.htm
mialem dokladnie tak samo naprawde... zobacz moj temat moj jeszcze skakal na obrotach jak sie rozgrzal ale u ciebie to chyba bedzie CPP(czujnik polozenia przepustnicy)...
przeczytaj uwaznie moj temat i daj znac co i jak..???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2006, 22:31   

gawor06 napisał/a:
http://forum.tempra.org/topics4/autko-szarpie-po-rozgrzaniu-sie-do-90-st-vt5669.htm
mialem dokladnie tak samo naprawde... zobacz moj temat moj jeszcze skakal na obrotach jak sie rozgrzal ale u ciebie to chyba bedzie CPP(czujnik polozenia przepustnicy)...
przeczytaj uwaznie moj temat i daj znac co i jak..???


u ciebie to chyba inna bajka, bo to robi na rozgrzanym silniku, a mi tylko przez chwile i na zimnym
dziekuje i oczywiscie wezme sugestie po uwage
pozdrawiam
     Moneta
 
striff 



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-11-2006, 11:51   

witam, ja mialem ten sam problem, na zimnym przy probie jazdy na wstecznym i po zmianie na 2 szarpal niemilosiernie, po wymianie przewodow wysokiego napiecia szarpanie ustalo, pozostala jeszcze tylko wymiana kopulki, palca i filtra paliwa :) ) pozdrawiam :lol:
_________________
Tipo 1.4i DGT KONI / H&R
  
 
 
marcin-real 



Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-11-2006, 22:49   

striff napisał/a:
witam, ja mialem ten sam problem, na zimnym przy probie jazdy na wstecznym i po zmianie na 2 szarpal niemilosiernie, po wymianie przewodow wysokiego napiecia szarpanie ustalo, pozostala jeszcze tylko wymiana kopulki, palca i filtra paliwa :) ) pozdrawiam :lol:


dziekuje za rade, w przyszłym tygodniu wezme sie za autko, bo narazie nie mam czasu, wymienie przewody i zobacze, może uda mi sie wkońcu zrobić z tym porządek
     Moneta
 
striff 



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-11-2006, 23:20   

powodzenia !!! daj znac czy pomoglo i co pomoglo :D
_________________
Tipo 1.4i DGT KONI / H&R
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load