|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z moim Tipo 1,4 i.e (szarpanie) |
Autor |
Wiadomość |
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 23:23 Problem z moim Tipo 1,4 i.e (szarpanie)
|
|
|
Witam wszystkich!
Mam problem z moim tipo 1,4 i.e. Przeglądając forum natknąłem się na podobne dolegliwości innych użytkowników, ale wiadomo, że objawy i przyczyny nie muszą być identyczne.
Po analizie wszystkich tych postów, nie znalazłem odpowiedzi na gnębiący mnie problem. Choć były one podobne, lecz miały inne rozwiązania. A niestety nie posiadam takich dużych środków finansowych i czasowych by wymienić wszystkie tylko "podejrzane" elementy ( a nie chce się zniechęcać do jazdy moim "bolidem"- za bardzo go lubię
Ale najpierw przedstawię problem:
Po odpaleniu autka wszystko jest OK, wrzucam wsteczny bieg i ............muszę dodać toszke gazu, bo zaczyna się dławić (oczywiście tylko na zimnym silniku). Następnie 1-bieg troszke gazu jak to zawsze na jedynce, wrzucam 2-bieg i........(tu się zaczyna).......szarpie mi moim bolidem dość mocno, więc moja wyćwiczona reakcja na zażegnanie problemowi jest taka: sprzęgło i dość dużo gazu- autko wskakuje na większe obroty i jedzie w miarę ok. Dawniej to szarpanie mogło trwać do max 400 metrów teraz problem się pogłębił i raz mi się zdarzyło że po 1,5km mnie "poszarpało" Dodam tylko że się to wszystko dzieje na nierozgrzanym silniku!
I nie wiem co to może być, czy to:
-podgrzewacz kolektora dolotowego
-czujnik położenia wału korbowego
-czujnik położenia przepustnicy
-a może filtr paliwa
Jeśli się ktoś spotkał z takim problemem będę wdzięczy za POMOC.
dziękuje |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2006, 00:24
|
|
|
Marcin jeżeli masz wtrysk (i.e.) to nie masz w tym modelu urządzenia do podgrzewania kolektora ssącego,nie mówiąc oczywiście o płynie chłodniczym który podgrzewa kolektor dolotowy w tym typie.Jedynie silniki z gaźnikiem posiadają podgrzewacz zwany "jeżem".
A w jakim stanie masz kopułkę,palec i przewody WN,bo mi tak skakał jak mi kopułka padła. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 11:55
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Marcin jeżeli masz wtrysk (i.e.) to nie masz w tym modelu urządzenia do podgrzewania kolektora ssącego,nie mówiąc oczywiście o płynie chłodniczym który podgrzewa kolektor dolotowy w tym typie.Jedynie silniki z gaźnikiem posiadają podgrzewacz zwany "jeżem".
A w jakim stanie masz kopułkę,palec i przewody WN,bo mi tak skakał jak mi kopułka padła. |
Nie do końca tak jest jak piszesz : silnik 1,6 DOHC ( dwa wałki ) ma podgrzewany kolektor ssący , pomimo , że jest na jednopunktowym wtrysku . Ale tu jest to nieistotne .
Z kopułką masz rację - dobrze jest raz na jakiś czas oskrobać nożem palec rozdzielacza i styki w kopułce ( potem aż się zdziwisz , jak po takiej prostej operacji auto zrobi się żwawe ) .
A odnośnie czujników przy wtryskowcu - tych które wymienia Marcin :
przy awarii czujnika położenia wału korbowego silnik nie da się odpalić wcale ( choć bywają sytuacje , że czujnik ten "głupieje" pod wpływem temperatury - ale wysokiej , a nie niskiej )
Gdyby uwalony był czujnk położenia przepustnicy - objawy wystepowałyby i na zimnym i na ciepłym silniku .
Ja stawiałbym na jeszcze inny czujnik - temperatury silnika ( ale uwaga - są dwa , z tego jeden połączony ze wskaźnikiem temperatury , a nie z komputerem ) , albo czujnik temperatury zasysanego powietrza ( o ile taki jest w 1,4 , bo przy 1,6 miałem ) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2006, 12:58
|
|
|
Co do silnika DOHC to nie wiem jak tam jest to zrobione i też go nie brałem pod uwagę,ale dzięki za info może się przydać na przyszłość.
Co do czujnika temperatury to może być jeden z powodów szarpania,a chodzi o ten w kolektorze ssącym.
W 1.4 też jest czujnik zasysanego powietrza,ale moim skromnym zdaniem nie ma on aż takiego wpływu na prace silnika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 14:21
|
|
|
Dziekuje!
Ide do garażu "pogrzebać" przy nim.
a co z tym filtrem paliwa??? |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 14:45
|
|
|
Według mnie to filtr powietrza i czujnik położenia wału korbowego odpadają ... miałem kłopoty z Digiplexem i podmieniałem wtedy wiele części, porównywałem z wtryskiem i jedyne co mogę doradzić to to, żebyś nie zawracał sobie głowy filtrem i CPW. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2006, 17:05
|
|
|
Gibson napisał/a: | Według mnie to filtr powietrza i czujnik położenia wału korbowego odpadają ... miałem kłopoty z Digiplexem i podmieniałem wtedy wiele części, porównywałem z wtryskiem i jedyne co mogę doradzić to to, żebyś nie zawracał sobie głowy filtrem i CPW. |
dziekuje! drogą dedukcji może dojdę.(fajnie że coś odpadło)
a....chodzi mi o filtr paliwa!!
.
** Dodano: 07-11-2006, 17:08 **
Palec, styki były ok, ale poczyściłem i to samo. Mogę w jakiś sposób sprawdzić czujniki temperatury?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-11-2006, 10:55
|
|
|
Filtr polecam wymienić,bo nie jest to duży koszt a potrafi być zasyfiony.
Co do czujnika to pasowało by żebyś miał miernik i wtedy go pomierzysz na zimnym i na gorącym silniku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 12:27
|
|
|
Witam.
A gdzie w i.e. znalezc ten filtr? Gdzies przy pompie paliwa? Bo jesli do niego jest dostep tylko od strony wneki na kolo zapasowe, to mam problem. Tam mam zamontowana butle gazowa :/ |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 13:15
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Co do czujnika |
zapewne kolektora dolotowego ... |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 20:44
|
|
|
Czujnik zmierzyłem wydaje się być ok.
jutro kupie filtr paliwa i wymienię |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 20:56
|
|
|
W tym silniku, jak w przypadku większości jednostek z jednopunktowym wtryskiem paliwa z tego okresu, częstym powodem problemów z zapalaniem i wolnymi obrotami jest wadliwe działanie układu obejętościowego przepustnicy, który steruje obrotami przy całkowicie puszczonym pedale gazu. Układ ten jest sterowany silniczkiem krokowym, podłączonym do komputera wtrysku. W kanałach, którymi przepływa powietrze, gromadzi się dużo szlamu i innych zanieczyszczeń, które w efekcie mogą doprowadzić nawet do utrudnienia działania silniczka krokowego. Wtedy prawidłowa regulacja wolnych obrotów staje się niemożliwa. Aby usunąć usterkę, należy zdemontować korpus urządzenia wtryskowego (przymocowany czterema śrubami do kolektora dolotowego), wymontować silniczek krokowy i umyć wszystkie elementy. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 21:31
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | W tym silniku, jak w przypadku większości jednostek z jednopunktowym wtryskiem paliwa z tego okresu, częstym powodem problemów z zapalaniem i wolnymi obrotami jest wadliwe działanie układu obejętościowego przepustnicy, który steruje obrotami przy całkowicie puszczonym pedale gazu. Układ ten jest sterowany silniczkiem krokowym, podłączonym do komputera wtrysku. W kanałach, którymi przepływa powietrze, gromadzi się dużo szlamu i innych zanieczyszczeń, które w efekcie mogą doprowadzić nawet do utrudnienia działania silniczka krokowego. Wtedy prawidłowa regulacja wolnych obrotów staje się niemożliwa. Aby usunąć usterkę, należy zdemontować korpus urządzenia wtryskowego (przymocowany czterema śrubami do kolektora dolotowego), wymontować silniczek krokowy i umyć wszystkie elementy. |
dziekuje za rade, jutro poczyszcze te elemęty
pozdrawiam
. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2006, 00:22
|
|
|
Marcin filtr paliwa jest pod samochodem mniej więcej pod prawym tylnym siedzeniem zakryty osłoną plastikową.Dostęp tylko i wyłącznie od spodu.
Robert ale w tym jedno-punkcie silniczek krokowy tylko podpiera przepustnice uchylając ją,a to co mówisz czyli krokowiec otwiera lub zamyka kanał powietrzny występuje w nowszych wtryskach. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 05:12
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Marcin filtr paliwa jest pod samochodem mniej więcej pod prawym tylnym siedzeniem zakryty osłoną plastikową.Dostęp tylko i wyłącznie od spodu.
Robert ale w tym jedno-punkcie silniczek krokowy tylko podpiera przepustnice uchylając ją,a to co mówisz czyli krokowiec otwiera lub zamyka kanał powietrzny występuje w nowszych wtryskach. |
wiem, wiem gdzie jest filtr paliwa, ktoś inny pytał gdzie on jest |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2006, 12:47
|
|
|
marcin-real napisał/a: |
wiem, wiem gdzie jest filtr paliwa, ktoś inny pytał gdzie on jest |
::P Jakoś się zamotałem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-11-2006, 16:04
|
|
|
Witam po kilku dniach!
Jestem po wymianie filtra paliwa (zarąbany-cały czarny ), wyczyszczeniu całego wtrysku, oraz po wymianie silnika krokowego (tata mi wygrzbał z piwnicy cały wtrysk boscha- ze swojego clio) i jakoś lepiej, przejechałem kawałek z garażu do domu (ok-300m) i nie szarpało! ale jeszcze dziś sprawdze czy wszystko jest ok! jak nie to wymienie cały wtyrysk.
** Dodano: 13-11-2006, 21:15 **
no niestety jeszcze troszke szarpie, nie tak jak wcześniej ale troszeczke źle pracuje.
no nic następnym krokiem bedzie wymiana całego wtrysku!
ale mam pytanie od gardziela wychodzą dwa przewody jeden łączy sie z odmą a drugi z jakimś czujnikiem (co to za czujnik????od sondy lambda???? ) Mam jeszcze jedno pytanie bo dalej jest to połączone (niebieski przewód) z jakimś zbiorniczkiem w lewym dolnym rogu (patrząc do przodu auta) coś tam pisze że filtr benzyny????
dość ważne to jest, bo w drugim wtrysku, który posiadam nie ma dziur na te przewody. A gdy wypiłem wtyczkę z tego czujnika nic sie nie działo.
.
** Dodano: 13-11-2006, 21:18 **
nic nie działo w sensie "chodził" |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-11-2006, 21:28
|
|
|
marcin-real napisał/a: |
ale mam pytanie od gardziela wychodzą dwa przewody jeden łączy sie z odmą a drugi z jakimś czujnikiem (co to za czujnik????od sondy lambda???? ) Mam jeszcze jedno pytanie bo dalej jest to połączone (niebieski przewód) z jakimś zbiorniczkiem w lewym dolnym rogu (patrząc do przodu auta) coś tam pisze że filtr benzyny????
dość ważne to jest, bo w drugim wtrysku, który posiadam nie ma dziur na te przewody. A gdy wypiłem wtyczkę z tego czujnika nic sie nie działo.
** Dodano: 13-11-2006, 21:18 **
nic nie działo w sensie "chodził" |
Drugi przewód idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem który usuwa z oparów paliwa jakieś tam szkodliwe związki chemiczne,zassane z zbiornika.Nie jest to filtr paliwa(czyli płynu) tylko oparów tworzących się w zbiorniku paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-11-2006, 21:35
|
|
|
aaaaaaa......
dziekuje! |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2006, 18:54
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...0-st-vt5669.htm
mialem dokladnie tak samo naprawde... zobacz moj temat moj jeszcze skakal na obrotach jak sie rozgrzal ale u ciebie to chyba bedzie CPP(czujnik polozenia przepustnicy)...
przeczytaj uwaznie moj temat i daj znac co i jak..??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 22:31
|
|
|
gawor06 napisał/a: | http://forum.tempra.org/topics4/autko-szarpie-po-rozgrzaniu-sie-do-90-st-vt5669.htm
mialem dokladnie tak samo naprawde... zobacz moj temat moj jeszcze skakal na obrotach jak sie rozgrzal ale u ciebie to chyba bedzie CPP(czujnik polozenia przepustnicy)...
przeczytaj uwaznie moj temat i daj znac co i jak..??? |
u ciebie to chyba inna bajka, bo to robi na rozgrzanym silniku, a mi tylko przez chwile i na zimnym
dziekuje i oczywiscie wezme sugestie po uwage
pozdrawiam |
|
|
|
|
striff
Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 11:51
|
|
|
witam, ja mialem ten sam problem, na zimnym przy probie jazdy na wstecznym i po zmianie na 2 szarpal niemilosiernie, po wymianie przewodow wysokiego napiecia szarpanie ustalo, pozostala jeszcze tylko wymiana kopulki, palca i filtra paliwa ) pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
|
marcin-real
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 22:49
|
|
|
striff napisał/a: | witam, ja mialem ten sam problem, na zimnym przy probie jazdy na wstecznym i po zmianie na 2 szarpal niemilosiernie, po wymianie przewodow wysokiego napiecia szarpanie ustalo, pozostala jeszcze tylko wymiana kopulki, palca i filtra paliwa ) pozdrawiam |
dziekuje za rade, w przyszłym tygodniu wezme sie za autko, bo narazie nie mam czasu, wymienie przewody i zobacze, może uda mi sie wkońcu zrobić z tym porządek |
|
|
|
|
striff
Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 23:20
|
|
|
powodzenia !!! daj znac czy pomoglo i co pomoglo |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|