Duże spalanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2011, 20:08 Duże spalanie gazu
|
|
|
Witam, ostatni tydzień wojuje się ze swoją Temprą ponieważ wzrosło mi gigantycznie spalanie gazu. Jak ją zakupiłem paliła 8,5 litra po trasie. Z tym że wymieniłem w niej takie rzeczy jak: kable WN, kopułkę, palec, przewody podciśnieniowe, czarny termozaworek w kolektorze ssącym, filtr powietrza. Przeowdy podciśnieniowe był dziurawe i źle podłączone więc teraz podłączyłem je jak należy. Termozaworek w kolektorze miał ułamaną jedną rurkę więc wymieniłem na drugi. Wymieniłem też rurę z tą subką regulacji LPG która idzie od reduktora ponieważ była założona coś ala od spłóczki w kiblu. Martwi mnie bo auto cały czas pali tyle samo, czy miasto czy trasa. Zawsze jest 12,5 litra, niżej nie schodzi co możecie mi poradzić ? ktoś mi wspomniał o termostacie w filtrze powietrza. Czy to jest może przyczyną ?
** Dodano: 20-02-2011, 20:20 **
Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może byc spowodowane wysokim spalaniem ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:56
|
|
|
Lasgo07, po tych zabiegach powinieneś jechać na regulacje gazu. Po wymianie filtra powietrza lub elektryki powinno się to zrobić. Jeśli zmieniałeś przewody plus dławik na nich to tym bardziej gaziarz powinien ci to ustawić. Proste regulacja LPG i po sprawie. Na spalanie pomaga wymiana filtra powietrza, gazu (spawy groszowe ~15zł-20zł). Sprawne nie wypalone świece. Odcięcie dopływu ciepłego powietrza do puszki z filtrem, zapalanie auta na benzynie (w pierwszej fazie parownik praktycznie w ogóle nie pracuje bo temp. cieczy chłodzącej jest równa otoczeniu, a w zimie na dużych mrozach i słabym płynie można sobie zamrozić parownik w wtedy nigdzie nie pojedziesz). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2011, 11:41
|
|
|
może parownik się kończy i trzeba go zregenerować (wymienić membrany ) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 15:22
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | może parownik się kończy i trzeba go zregenerować (wymienić membrany ) | to czemu mu się tak zrobiło zaraz po wymianie przewodów? Regeneruje się parownik który nie daje się wyregulować (nie trzyma ustawień) z racji rozciągniętych i zdeformowanych membran (w skrajnych wypadkach popękanych). Oczywiście jeśli parownik ma już kilka lat do mu to nie zaszkodzi ale kolega musiał by mieć w kieszenie co najmniej 50zł. Ja od siebie dodać mogę że po dwuletniej eksploatacji parownika Lovato podjąłem się wymiany membran bardziej zapobiegawczo i z czystej ciekawości i stwierdzam że po dwóch latach eksploatacji parownik był w stanie idealnym. Nie wymagał czyszczenia ani wymiany membran (tyle że zapalany przeważnie na benzynie a już tym bardziej w zimie i jeżdżony na dobrym LPG głowie z BP i ARGE, no i oryginalny płyn chłodniczy Paraflu - gotowy).
Tu jest temat: http://forum.tempra.org/t...ighlight=lovato
** Dodano: 21-02-2011, 15:39 **
Lasgo07 napisał/a: | Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może być spowodowane wysokim spalaniem ? | nie wiem ile w tym prawdy ale ja miałem mniej więcej w połowie drogi i nigdy nie było problemów. Spalanie 10-11l po mieście Kraków 8-9l trasa w zależności od prędkości, dynamika zbliżona do benzyny. Oczywiście jak go cisnąłem po mieście to i 12-13 spalił ale to była wybitnie nie ekonomiczna jazda kraska z obrotomierza większości na pomarańczowym polu |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2011, 17:28 Re: Duże spalanie gazu
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: |
** Dodano: 20-02-2011, 20:20 **
Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może byc spowodowane wysokim spalaniem ? |
śruba nie ma znaczenia w którym miejscu będzie, tylko chodzi o to żeby wąż idący od parownika do miksera był jak najkrótszy |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:07
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | śruba nie ma znaczenia w którym miejscu będzie, tylko chodzi o to żeby wąż idący od parownika do miksera był jak najkrótszy |
Lasgo, o tym samym Ci pisałem na gg
Gdzieś czytałem, że czym dłuższy wąż, tym dłużej obroty się będą zawieszały. Na luzie, powiedzmy będą na poziomie 1,5-2 tys, po czym opadną. Nie wiem czy to prawda, bo nie miałem z tym styczności. Zawsze staram się robić odcinek reduktor-mikser jak najkrótszy.
Pamiętać również trzeba, o prostocie drogi. Czyli wąż nie może mieć niepotrzebnych zawijasów, kolanek itp.
Po mojemu, to powinieneś podjechać na regulacje gazu (o czym wspomniał wcześniej JAM_BELFEGOR). Tyle, że to I generacja i za wielkiego manewru w regulacji nie ma, a u nas w okolicy jacy gazownicy są wiemy doskonale, choć może zredukują spalanie choćby do tych 10L. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 22:24
|
|
|
MOJ TIPOLOT PALIL uwaga 15 na sete LPG i nie narzekalem przyzwyczailem sie do tego |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2011, 07:53
|
|
|
Tempra 2.0 pali mi 11,5-13 jak latam po kilka kilometrów
Na trasie rekordy to 9,3/9,5/10
Pewnego razu średnia z 400 km, to uwaga...5/100 :O
Ale to powrót na lince więc się nie liczy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2011, 10:35
|
|
|
moja temperówka 1,6 gaźnik pali 12 l |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2011, 19:05
|
|
|
Lasgo07, moja pali 12,5 a powiem szczerze ze nie mam lekkiej nogi a jezde tylko 13 km do i z pracy |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
panciu123
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: PL
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-03-2011, 15:27
|
|
|
Delta 2 1.6i.e pali 12 l w mieście. |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 23:45
|
|
|
delta 2 1.6 od 11-15 w miescie trasa 7.5 8-5 zalezy jak sie jedzie |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:25
|
|
|
No i chyba znalazłem problem tkwiący ze spalaniem. Po zabiegach z gaźnikiem auto na benzynie chodzi teraz idealnie. Nie szarpię, nie przerywa, super przyśpiesza. Natomiast na gazie zaczyna coraz bardziej szarpać i słabo przyśpieszać. Także czeka mnie wymiana filtra bo takie same objawy miałem kiedyś w Tipo na gaźniku. Skończyło się to strzałem w gaźnik i jego rozregulowaniem. Na gazie wtedy wogóle nie mogłem jechać. Po wymianie filtra auto zyskało na dynamice i spalanie zmalało i to sporo. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2011, 21:10
|
|
|
Tempra 2.0 8v pali mi regularnie ok. 12,8-12,9 w cyklu mieszanym, i to znaczenia czy wiekszosc miasto czy trasa.
Moze ktos zalozylby temat 'jakie jest naprawde spalanie w naszych autach?' |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
barteq2122
Wiek: 39 Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 14 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2011, 19:47
|
|
|
no moja pali ok 11 w cyklu mieszanym i moja jazda też jest różna raz do 100km/h a częściej powyżej |
_________________ TEMPRA MY LIFE!!! |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-05-2011, 23:53
|
|
|
A czy z silnika 2.0 8v da sie wycisnac spalanie mniejsze niz 12.8?
Jak kupilem ten samochod to palil 14 w trasie i 21 w miescie.
Instalacje gazowa regulowalem sam (Autronic AL-700, reduktor Tomasetto). |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-05-2011, 06:51
|
|
|
tempranillo napisał/a: | Instalacje gazowa regulowalem sam |
To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 10:20
|
|
|
egon napisał/a: | tempranillo napisał/a: | Instalacje gazowa regulowalem sam |
To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali |
Do 11 powinieneś zejść, tylko pod warunkiem, że ustawiać to będzie osoba która się na tym dobrze zna i będzie miała dostęp do analizatora spalin. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-05-2011, 11:17
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | egon napisał/a: | tempranillo napisał/a: | Instalacje gazowa regulowalem sam |
To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali |
Do 11 powinieneś zejść, tylko pod warunkiem, że ustawiać to będzie osoba która się na tym dobrze zna i będzie miała dostęp do analizatora spalin. |
14 trasa i 21 miasto bylo przed moja regulacja,ja zszedlem do 12,8- czytajcie uwaznie.
A ze nie mam przyrzadow, to pytam czy mozna zejsc wiecej bez ryzyka nadmiernego zubozenia mieszanki.
Dzieki za info, teraz wiem czego sie trzymac:) |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 11:23
|
|
|
tempranillo napisał/a: | 14 trasa i 21 miasto | Tu to bym się już zaczął doszukiwać jakiejś awarii a nie tylko złego ustawienia. Benzyna jak? normalnie spalało? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-05-2011, 12:19
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | tempranillo napisał/a: | 14 trasa i 21 miasto | Tu to bym się już zaczął doszukiwać jakiejś awarii a nie tylko złego ustawienia. Benzyna jak? normalnie spalało? |
Zrobilem reset kompa silnika i potem wkrecalem srube napiecia membrany w malych krokach o 1/4 obrotu, lacznie o 1 pelny obrot. Przestalo smierdziec gazem i ekonomizer przestaj swiecic na pomaranczowo przy predkosciach pow 50km/h, tylko teraz przy ponad 80km/h.
Wczesniej byla za bogata mieszanka i chyba silnik pracowal na jakichs awaryjnych nastawieniach. |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-05-2011, 18:50
|
|
|
tempranillo, czyli szkoda ci 10 zł żeby jechać do gazownika i żeby było dobrze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-05-2011, 19:17
|
|
|
egon, u mnie regulacja lpg 1 gen to koszt 40 -50 zł tak na marginesie :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 19:21
|
|
|
Luczu, 10-50, przy różnicy spalania 1,5L ta kwota zwróci ci się po dwóch tankowaniach. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-05-2011, 19:50
|
|
|
egon napisał/a: | tempranillo, czyli szkoda ci 10 zł żeby jechać do gazownika i żeby było dobrze |
Hehe, gdyby to bylo takie proste:)
Gazownicy zaczna od koniecznosci wymiany filtrow gazu i powietrza, kabli i swiec i gdzies przy trzeciej lub czwartej wizycie zechca laskawie przekrecic ta wlasciwa srubke.
Razem by wyszlo jakies 30 razy po 10zl:) |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
|