Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie gazu
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2011, 20:08   Duże spalanie gazu

Witam, ostatni tydzień wojuje się ze swoją Temprą ponieważ wzrosło mi gigantycznie spalanie gazu. Jak ją zakupiłem paliła 8,5 litra po trasie. Z tym że wymieniłem w niej takie rzeczy jak: kable WN, kopułkę, palec, przewody podciśnieniowe, czarny termozaworek w kolektorze ssącym, filtr powietrza. Przeowdy podciśnieniowe był dziurawe i źle podłączone więc teraz podłączyłem je jak należy. Termozaworek w kolektorze miał ułamaną jedną rurkę więc wymieniłem na drugi. Wymieniłem też rurę z tą subką regulacji LPG która idzie od reduktora ponieważ była założona coś ala od spłóczki w kiblu. Martwi mnie bo auto cały czas pali tyle samo, czy miasto czy trasa. Zawsze jest 12,5 litra, niżej nie schodzi :( co możecie mi poradzić ? ktoś mi wspomniał o termostacie w filtrze powietrza. Czy to jest może przyczyną ?

** Dodano: 20-02-2011, 20:20 **
Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może byc spowodowane wysokim spalaniem ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2011, 22:56   

Lasgo07, po tych zabiegach powinieneś jechać na regulacje gazu. Po wymianie filtra powietrza lub elektryki powinno się to zrobić. Jeśli zmieniałeś przewody plus dławik na nich to tym bardziej gaziarz powinien ci to ustawić. Proste regulacja LPG i po sprawie. Na spalanie pomaga wymiana filtra powietrza, gazu (spawy groszowe ~15zł-20zł). Sprawne nie wypalone świece. Odcięcie dopływu ciepłego powietrza do puszki z filtrem, zapalanie auta na benzynie (w pierwszej fazie parownik praktycznie w ogóle nie pracuje bo temp. cieczy chłodzącej jest równa otoczeniu, a w zimie na dużych mrozach i słabym płynie można sobie zamrozić parownik w wtedy nigdzie nie pojedziesz).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2011, 11:41   

może parownik się kończy i trzeba go zregenerować (wymienić membrany ) :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2011, 15:22   

wladeczek22 napisał/a:
może parownik się kończy i trzeba go zregenerować (wymienić membrany ) :)
to czemu mu się tak zrobiło zaraz po wymianie przewodów? Regeneruje się parownik który nie daje się wyregulować (nie trzyma ustawień) z racji rozciągniętych i zdeformowanych membran (w skrajnych wypadkach popękanych). Oczywiście jeśli parownik ma już kilka lat do mu to nie zaszkodzi ale kolega musiał by mieć w kieszenie co najmniej 50zł. Ja od siebie dodać mogę że po dwuletniej eksploatacji parownika Lovato podjąłem się wymiany membran bardziej zapobiegawczo i z czystej ciekawości i stwierdzam że po dwóch latach eksploatacji parownik był w stanie idealnym. Nie wymagał czyszczenia ani wymiany membran (tyle że zapalany przeważnie na benzynie a już tym bardziej w zimie i jeżdżony na dobrym LPG głowie z BP i ARGE, no i oryginalny płyn chłodniczy Paraflu - gotowy).
Tu jest temat: http://forum.tempra.org/t...ighlight=lovato

** Dodano: 21-02-2011, 15:39 **
Lasgo07 napisał/a:
Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może być spowodowane wysokim spalaniem ?
nie wiem ile w tym prawdy ale ja miałem mniej więcej w połowie drogi i nigdy nie było problemów. Spalanie 10-11l po mieście Kraków 8-9l trasa w zależności od prędkości, dynamika zbliżona do benzyny. Oczywiście jak go cisnąłem po mieście to i 12-13 spalił ale to była wybitnie nie ekonomiczna jazda kraska z obrotomierza większości na pomarańczowym polu :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2011, 17:28   Re: Duże spalanie gazu

Lasgo07 napisał/a:


** Dodano: 20-02-2011, 20:20 **
Gdzieś też przeczytałem że śrubą z regulacją na sprężyncę ta od regulacji dawki gazu powinna być 10 com od parownika. U mnie jest ponad 10 cm i jest przy samej prawie rurce od dolotu. To też może byc spowodowane wysokim spalaniem ?


śruba nie ma znaczenia w którym miejscu będzie, tylko chodzi o to żeby wąż idący od parownika do miksera był jak najkrótszy
  
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2011, 18:07   

wladeczek22 napisał/a:
śruba nie ma znaczenia w którym miejscu będzie, tylko chodzi o to żeby wąż idący od parownika do miksera był jak najkrótszy

Lasgo, o tym samym Ci pisałem na gg ;)

Gdzieś czytałem, że czym dłuższy wąż, tym dłużej obroty się będą zawieszały. Na luzie, powiedzmy będą na poziomie 1,5-2 tys, po czym opadną. Nie wiem czy to prawda, bo nie miałem z tym styczności. Zawsze staram się robić odcinek reduktor-mikser jak najkrótszy.

Pamiętać również trzeba, o prostocie drogi. Czyli wąż nie może mieć niepotrzebnych zawijasów, kolanek itp.

Po mojemu, to powinieneś podjechać na regulacje gazu (o czym wspomniał wcześniej JAM_BELFEGOR). Tyle, że to I generacja i za wielkiego manewru w regulacji nie ma, a u nas w okolicy jacy gazownicy są wiemy doskonale, choć może zredukują spalanie choćby do tych 10L.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-02-2011, 22:24   

MOJ TIPOLOT PALIL uwaga 15 na sete LPG i nie narzekalem przyzwyczailem sie do tego :P
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2011, 07:53   

Tempra 2.0 pali mi 11,5-13 jak latam po kilka kilometrów :)
Na trasie rekordy to 9,3/9,5/10 :)
Pewnego razu średnia z 400 km, to uwaga...5/100 :O
Ale to powrót na lince więc się nie liczy :P
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2011, 10:35   

moja temperówka 1,6 gaźnik pali 12 l
  
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-02-2011, 19:05   

Lasgo07, moja pali 12,5 a powiem szczerze ze nie mam lekkiej nogi a jezde tylko 13 km do i z pracy :)
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
panciu123 
witamy nowego


Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: PL
Województwo: Other
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 06-03-2011, 15:27   

Delta 2 1.6i.e pali 12 l w mieście.
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2011, 23:45   

delta 2 1.6 od 11-15 w miescie trasa 7.5 8-5 zalezy jak sie jedzie
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2011, 08:25   

No i chyba znalazłem problem tkwiący ze spalaniem. Po zabiegach z gaźnikiem auto na benzynie chodzi teraz idealnie. Nie szarpię, nie przerywa, super przyśpiesza. Natomiast na gazie zaczyna coraz bardziej szarpać i słabo przyśpieszać. Także czeka mnie wymiana filtra bo takie same objawy miałem kiedyś w Tipo na gaźniku. Skończyło się to strzałem w gaźnik i jego rozregulowaniem. Na gazie wtedy wogóle nie mogłem jechać. Po wymianie filtra auto zyskało na dynamice i spalanie zmalało i to sporo.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tempranillo 


Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2011, 21:10   

Tempra 2.0 8v pali mi regularnie ok. 12,8-12,9 w cyklu mieszanym, i to znaczenia czy wiekszosc miasto czy trasa.
Moze ktos zalozylby temat 'jakie jest naprawde spalanie w naszych autach?'
_________________
Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent
  
 
barteq2122 


Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-05-2011, 19:47   

no moja pali ok 11 w cyklu mieszanym i moja jazda też jest różna raz do 100km/h a częściej powyżej
_________________
TEMPRA MY LIFE!!!
     assistance   Moneta
 
 
tempranillo 


Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-05-2011, 23:53   

A czy z silnika 2.0 8v da sie wycisnac spalanie mniejsze niz 12.8?
Jak kupilem ten samochod to palil 14 w trasie i 21 w miescie.
Instalacje gazowa regulowalem sam (Autronic AL-700, reduktor Tomasetto).
_________________
Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-05-2011, 06:51   

tempranillo napisał/a:
Instalacje gazowa regulowalem sam

To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-05-2011, 10:20   

egon napisał/a:
tempranillo napisał/a:
Instalacje gazowa regulowalem sam

To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali :P

Do 11 powinieneś zejść, tylko pod warunkiem, że ustawiać to będzie osoba która się na tym dobrze zna i będzie miała dostęp do analizatora spalin.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
tempranillo 


Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-05-2011, 11:17   

Jelcyn napisał/a:
egon napisał/a:
tempranillo napisał/a:
Instalacje gazowa regulowalem sam

To teraz wiesz dlaczego ci tyle pali :P

Do 11 powinieneś zejść, tylko pod warunkiem, że ustawiać to będzie osoba która się na tym dobrze zna i będzie miała dostęp do analizatora spalin.

14 trasa i 21 miasto bylo przed moja regulacja,ja zszedlem do 12,8- czytajcie uwaznie.
A ze nie mam przyrzadow, to pytam czy mozna zejsc wiecej bez ryzyka nadmiernego zubozenia mieszanki.
Dzieki za info, teraz wiem czego sie trzymac:)
_________________
Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-05-2011, 11:23   

tempranillo napisał/a:
14 trasa i 21 miasto
Tu to bym się już zaczął doszukiwać jakiejś awarii a nie tylko złego ustawienia. Benzyna jak? normalnie spalało?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
tempranillo 


Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-05-2011, 12:19   

Jelcyn napisał/a:
tempranillo napisał/a:
14 trasa i 21 miasto
Tu to bym się już zaczął doszukiwać jakiejś awarii a nie tylko złego ustawienia. Benzyna jak? normalnie spalało?

Zrobilem reset kompa silnika i potem wkrecalem srube napiecia membrany w malych krokach o 1/4 obrotu, lacznie o 1 pelny obrot. Przestalo smierdziec gazem i ekonomizer przestaj swiecic na pomaranczowo przy predkosciach pow 50km/h, tylko teraz przy ponad 80km/h.
Wczesniej byla za bogata mieszanka i chyba silnik pracowal na jakichs awaryjnych nastawieniach.
_________________
Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-05-2011, 18:50   

tempranillo, czyli szkoda ci 10 zł żeby jechać do gazownika i żeby było dobrze :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-05-2011, 19:17   

egon, u mnie regulacja lpg 1 gen to koszt 40 -50 zł tak na marginesie :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-05-2011, 19:21   

Luczu, 10-50, przy różnicy spalania 1,5L ta kwota zwróci ci się po dwóch tankowaniach.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
tempranillo 


Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-05-2011, 19:50   

egon napisał/a:
tempranillo, czyli szkoda ci 10 zł żeby jechać do gazownika i żeby było dobrze :?:

Hehe, gdyby to bylo takie proste:)
Gazownicy zaczna od koniecznosci wymiany filtrow gazu i powietrza, kabli i swiec i gdzies przy trzeciej lub czwartej wizycie zechca laskawie przekrecic ta wlasciwa srubke.
Razem by wyszlo jakies 30 razy po 10zl:)
_________________
Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load