Duże spalanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-05-2011, 20:14
|
|
|
tempranillo, jedź i powiedz, żeby Ci wyregulowali i wyregulują |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-05-2011, 20:49
|
|
|
Luczu napisał/a: | tempranillo, jedź i powiedz, żeby Ci wyregulowali i wyregulują |
Skoro z 21 zszedlem do 12.8 bez gazownika, to te 1,5 moze tez dam rade zbic.
To moje 6 auto z lpg |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-05-2011, 23:47
|
|
|
tempranillo napisał/a: | Skoro z 21 zszedlem do 12.8 bez gazownika, to te 1,5 moze tez dam rade zbic. |
to przykręć śrubę na dolocie o 1/4 obrotu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-05-2011, 10:39
|
|
|
tempranillo, Luczu, skąd wy tych gazowników bierzecie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-05-2011, 11:27
|
|
|
egon, no tyle mi powiedzieli też mi się wydawało że dużo |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-05-2011, 11:59
|
|
|
Luczu- to instalacja 2gen z silnikiem krokowym.
Mysle ze ten sam efekt osiagne wkrecajac srube na parowniku o kolejne 1/8-1/4 obrotu i ewentualnie leciutko odkrecic srube wolnego obiegu jesli wolne obroty spadna ponizej 800.
A skad tacy gazownicy?
W Rzeszowie jest bardzo niski poziom profesjonalizmu we wszystkich niemal dziedzinach. Szansa ze 'fachowiec' wiecej spieprzy niz naprawi jest bardzo duza:) |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-05-2011, 17:47
|
|
|
tempranillo napisał/a: | W Rzeszowie jest bardzo niski poziom profesjonalizmu we wszystkich niemal dziedzinach. Szansa ze 'fachowiec' wiecej spieprzy niz naprawi jest bardzo duza:) |
Skądś to znam, u mnie jest to samo, dlatego jeżdżę do sąsiedniego miasta na szczęście to tylko 30km |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-06-2011, 02:56
|
|
|
Jelcyn napisał/a: |
Do 11 powinieneś zejść, tylko pod warunkiem, że ustawiać to będzie osoba która się na tym dobrze zna i będzie miała dostęp do analizatora spalin. |
Zapomnialem dodac ze woze zwykle ok 150-200kg ladunku i moze to spalanie 12,8 lepsze juz nie bedzie.
Ale faktycznie pojade na regulacje bo jak skrecilem srube na parowniku o kolejne 1/8 obrotu to moc spadla juz bardzo zauwazalnie.
Wrocilem do poprzednich ustawien. |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2011, 14:03
|
|
|
u mnie gazu brała jakieś 15L po mieście, fakt że nie była aż tak bardzo zamulona, no i ten zapach lpg wokół auta bo dłuższej jeździe , ja bym już na twoim miejscu nie kombinował bo przedobrzysz, albo konkretnie zamulisz silnik... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-06-2011, 12:35
|
|
|
a ja powiem tak : moje tipo nie schodziło poniżej ~ 12 L po miescie - chociaż czasem się starałem żeby było mniej :/
Obecny właściciel osiąga 10l/100 po mieście ( tym samym :p ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2011, 13:31
|
|
|
Luczu, no i tak może być, bo jak wiadomo, każdy kierowca jeździ inaczej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-06-2011, 14:07
|
|
|
Musze sie pogodzic ze Tempra 2.0 8v nigdy nie bedzie tak ekonomiczna jak rekordowe pod tym wzgledem auto jakin byla dla mnie Astra 1.6 monowtrysk z rzadko spotykanym silnikiem 71KM.
Srednie zuzycie paliwa 6.5-7.5 lpg/100km, przy czym bylo to tak 80 proc trasy,20 miasto ale bez wielkich korkow i wiekszosc jazdy w nocy.
Astra ta miala tez nienormalnie dlugie przelozenia biegow- '5' mozna bylo wrzucic dopiero powyzej 100km/h. To takze wplywalo na ekonomike jazdy.
I majac takie wspomnienia to teraz przy kazdym tankowaniu chce sie wyc... A spalanie ponizej 7 gazu wydaje sie jakas nierealna mrzonka.. |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-06-2011, 14:10
|
|
|
tempranillo napisał/a: | A spalanie ponizej 7 gazu wydaje sie jakas nierealna mrzonka.. |
O tym to możesz zapomnieć, to jest nierealne |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tempranillo
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-06-2011, 14:57
|
|
|
teraz to szczytem marzen jest bylo 10 na trasie a nie to prawie 13.
13 to mialem w amerykanskiej wersji Mitsu space wagon, silnik 2.4 i w automacie
** Dodano: 02-06-2011, 16:04 **
BY bylo 10
** Dodano: 02-06-2011, 16:04 **
BY bylo 10
** Dodano: 17-06-2011, 18:53 **
ostatnie rezultaty wlasnych regulacji:
13.7-14.2 miasto
11.5 trasa
dynamika zadowalajaca.
I obylo sie bez gazownikow:)
5/8 obrotu wkrecona sruba od naciagu membrany parownika i o 1 obrot odkrecona sruba wolnego obiegu. |
_________________ Tempra 2.0 8v 115KM LPG Autronic ll gen
byly:
2 Astry F,
2 Mitsu Space Wagon
Forester
Sunny
Voyager
Camry
Tempra 1.6
Passat b3
Accent |
|
|
|
|
radush
Wiek: 31 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 21 Skąd: Mała
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2012, 21:27
|
|
|
A ja panowie tak zapytam, bo niedawno nabyłem Tipko, niewiele km zrobiłem, ale po pierwszym tankowaniu wyszło mi 14. Mam się martwić jeśli na 160 km 60 to była trasa, reszta taka mieszanka, ale raczej krótkie odcinki poniżej 10 km z częstym mieszaniem biegami. Poza tym wiecie jak to po zakupie samochodu, zapala się, stoi i gazuje Czy mam się martwić tą 14 skoro poprzedni właściciel mówił że na 8 schodził? Moje Tipko to 1.4 gaźnik. |
_________________
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2012, 21:34
|
|
|
przy takiej jeździe, ten wynik to norma, choć na gaźnikach się nie znam. Wiele zależy od stacji na jakiej tankujesz gaz, mi sporo czasu i km zajęło znalezienie takiej, na której po zatankowaniu LPG robię najwięcej km. A różnice sięgały 3-4l na 100km. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2012, 22:34
|
|
|
radush, a gdyby poprzedni właściciel powiedział, że to tipo ma 220koni, turbo, nitro i wyrzutnię rakiet balistycznych to też byś uwierzył? Pamiętaj, poprzedni właściciel to zawsze ten ,,zły'' który oszukuje i kręci. Z drugiej strony po przeglądzie i regulacji powinieneś spokojnie zejść do 11L, ale o ośmiu zapomnij, chyba, że będziesz bardzo spokojnie i płynnie jechał na długiej trasie bez obciążenia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2012, 22:53
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | chyba, że będziesz bardzo spokojnie i płynnie jechał na długiej trasie bez obciążenia. |
Ja ostatnio w trasie zszedłem nieco poniżej 8l/100km jadąc w 4 osoby z bagażem (Tipo 1.4 również na gaźniku). Prędkości 90-130, ale w miarę równo, bez szaleństw. Wynik jak najbardziej do osiągnięcia, ale na pewno nie w mieście i nie przy ostrej jeździe |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
radush
Wiek: 31 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 21 Skąd: Mała
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-03-2012, 15:37
|
|
|
Ostro nie jeżdżę, w mieście też niewiele, więc chyba wybiorę się na regulację instalki. Wcześniej tankowałem na małej stacji więc pewności jaki to gaz nie ma. Ostatnie tankowanie na Orlenie, machnę 200 i zobaczę co wtedy wyjdzie. Chciałbym tak nie wiele więcej niż 10 przy delikatnej jeździe mieszanej z przewagą "wiejskich tras" osiągnąć. Będę próbował. Zacząć chyba muszę od regulacji obrotów na biegu jałowym bo dość wysokie są. Cudów się nie spodziewam bo najczęstsza trasa to do dziewczyny 4 km jazdy pod górkę i po krętej drodze, także mam świadomość jak to wpływa. Zrobię kiedyś 100 samej trasy to zobaczymy. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. |
_________________
|
|
|
|
|
pabloTIPO1.4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 11:33
|
|
|
witam moze i ja sie wtroce ja swoim tipkiem 1.4 i.e gaznikolo +lpg tankowanie na shelu cena 2.85 za 50 zlotych =200km natiomiast tankowanie na orlenie przy cenie 2.77 za 50 zloty =184km wiec spalanie moze byc rozne ale u mnie to srednio 10l wychodzi 100km przy 90km\h
a co do regulacji nieradze samemu jestem mechanikiem maszyn gorniczych na dole i myslac ze jestem machanior to se poradze i niestety tak po ustawialem ze sie kupy nic nie trzymalo lepiej dac za regulacje gazu 20 -30 zloty(bo u mnie tyle to kosztuje na miescie)i miec paragon lub fakture i okreslic co chce sie miec ja powiedzialem ze mam jezdzic ekonomicznie i tak mam
** Dodano: 31-03-2012, 12:36 **
te 10l na 100km to cykl mieszany natiomiast w trasie to 9l/100km przy 110km/h |
_________________ pabloTIPO1.4SX+LPG |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2012, 19:06
|
|
|
O tym właśnie mówiłem. Wcześniej tankując na Lotosie, Shellu, jakimś Pegazie czy innym no name nigdy nie zrobiłem na butli więcej jak 250km. W końcu znalazłem stację Orlenu na której nie schodzę poniżej 270km. Zawsze cykl mieszany.
Co do problemu, oprócz doboru stacji, zawsze warto wymienić filtry gazu i powietrza i udać się do gazownika na regulację. |
|
|
|
|
radush
Wiek: 31 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 21 Skąd: Mała
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:10
|
|
|
Tak też planuję zrobić przy zastrzyku gotówki. Filtry, a później na regulację. A stacje to się powoli wybierze bo póki co niewiele jeżdżę. |
_________________
|
|
|
|
|
transilvanian
Wiek: 42 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2012, 14:10
|
|
|
radush, cześć, też bawiłem się w samodzielne ustawianie instalacji. Skończyło się wizytą w wyspecjalizowanym serwisie. Okazało się iż w instalacji lpg mojego samochodu (tipo 1.4 na gaźniku) nie wymienia się filterka gazu tylko się go czyści (podobno starsze typy tak mają). Przeczyszczono mi ten filtr, potem regulacja. Ponieważ mam uszkodzony wydech, nie udało się podłączyć komputera, mechanik powiedział że ustawi mi na słuch - efekt, wczoraj przejechałem pond 400km, głównie w trasie (z 60km tego przejechane było w mieście) średnie spalanie wyszło mi 8,3l/100km przy jeździe do 110km/h. (dwie osoby w samochodzie). Tankowałem na jednej sprawdzonej stacji gaz w cenie 2,6pln. Tankując na Orlenie w mojej okolicy ciężko mi zejść poniżej 10sciu, więc na pewno dużo zależy od stacji i jakości samego gazu. |
|
|
|
|
radush
Wiek: 31 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 21 Skąd: Mała
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-04-2012, 14:47
|
|
|
Też się wybiorę to powiedzą co i jak. A myślałem że Orlen ma dobry gaz, ale jak widać może być inaczej. Poleci ktoś jakąś dobrą stacje? |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2012, 18:35
|
|
|
Ja właśnie najlepszy gaz znalazłem na orlenie... Na wasbruku jest też dobry i tańszy niż wszędzie, ostatnio 2,55. Ale stacja, stacji nie równa i jeśli sam takowej nie znajdziesz to nic z tego nie będzie... |
|
|
|
|
|