Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat
Autor Wiadomość
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-11-2007, 22:45   Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat

Witam wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i teraz trzeba go dobrze ustawić ale niestety ja nie wiem jak proszę o wskazówki

Moderowany:
Temat przypięty ze względu na ciekawą zawartość. Proszę przeczytać cały temat!
     Moneta
 
 
jemiol 
witamy nowego


Wiek: 57
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-11-2007, 23:38   

Cześć. Czy możesz podać jaki masz samochód. Ja mam Temprę 1,8 ie i tam czujnika się nie reguluje.
  
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-11-2007, 23:41   

Tipo 1.4 monowtrysk można regulować na śrubach mocujących o około 1cm można przesunąć
     Moneta
 
 
jemiol 
witamy nowego


Wiek: 57
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-11-2007, 23:52   

Tak nawiasem mówią, na forum było dość sporo informacji. W wyszukiwarce wpis CPP i poczytaj. Z tego co pamiętam regulacja odbywała się na nagrzanym silniku. Przy lekko poluzowanych śrubach ustawiało się obroty na 800-850.Jedno co mnie zastanawia to dlaczego wymieniałeś CPP. Czy jesteś pewien że był uszkodzony. A może przyczyną była zła praca na wolnych obrotach. z poważaniem WJ

** Dodano: 08-11-2007, 23:57 **
Mam jeszcze jeden pomysł. Warto z działu Download pobrać "Książkę napraw do tipo tempry " i troszeczkę poczytać
  
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-11-2007, 11:43   

jak rozebrałem ten cpp to scieżki były strasznie wytarte aż do blaszki pod grafitem wymieniłem go i już troszku lepiej było
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-11-2007, 12:19   

Poszukaj więciej o CPP na forum.

jemiol, ma racje. Grzejesz silnik a następnie poprzez przesuwanie czujnika na lekko odkręconych śrubach regulujesz oboroty.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-11-2007, 14:21   

Co wy piszecie czujnik ustawia sie tak samo dla zimnego silnika jak i gorącego silnik czy jest gorący czy zimny czujnik ma pokazywać takie same napięcie i opór bo to jest zwykły pocentjometr i on niema nic wspólnego z ciepłotą silnika oczywiście pisze o ustawienie na jałowym biegu. Niewiem jak to jest w silniku 1.4 ale w 2.0 napięcie na 1 i 2 pinie licząc od góry ma być 0.5V. Poszukaj na necie jakie powinno być napięcie lub opór dla silnika 1.4 i podłącz miernik i po przekręceniu stacyjki ustaw na sróbach odpowiednie położenie jak będziesz ustawiał to zobaczysz jak trudno jest dokładnie to wyregulować bo każdy minimalny dotyk czujnika pokazuje co innego tego się nie nastawia słuch to sie ustawia na przyżądy. Niewiem dlaczego piszą ze ma być silnik nagrzany potencjometr nie działa na ciepło, fajnie by to było w radiu ze jak jest ciepło to jest głosńiej a jak jest zimnoto jet ciszej a regulacji glosu nie dotykamy.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-11-2007, 14:54   

GrzesiekK, czujnik jest czujnikiem. Chodzi o komputer. On reguluje i dobiera parametry względem odczytów z czujnika. Ten czujnik nie zmienia swoich parametrów względem temperatury, jednak inne czyjniki tak. Gdy odpalimy auto na zimno komputer zmienia dawkę paliwa oraz kąt zapłonu, aby silnik pracował i szybciej się nagrzał. Gdy się już rozgrzeje normuje się wszystko. Więc po co kręcić potencjometrem w momencie kiedy np. ssanie działa (w wtryskach oczywiście nie wiemy, że ono działa, bo nie ma żadnej kontrolki).

GrzesiekK napisał/a:
jak trudno jest dokładnie to wyregulować bo każdy minimalny dotyk czujnika pokazuje co innego tego się nie nastawia słuch to sie ustawia na przyżądy.

Dlatego piszemy jak piszemy. Nie wszyscy mają odpowiednie przyrządy. Multimetr zgodze się, że w miarę każdy posiada.

GrzesiekK napisał/a:
Poszukaj na necie jakie powinno być napięcie lub opór dla silnika 1.4

Po co w necie ;) Wystarczy u nas poszukać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-11-2007, 19:31   

zgadzam sie z miszko już troszke przeszukałem i narazie nie znalazłem jaki opór powinien mieć ten cpp w stanie spoczynku czy mógłbyś mnie jakoś naprowadzić??
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2007, 20:47   

koledzy powinno byc tak samo jak w 1,6. wiec trza wziacs miernik i sprawdzic i podac koledze. moze uda sie ustawic. postaram sie jutro zmierzyc to moze ci to pomoze. no chyba ze ktos bedzie szybszy.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-11-2007, 20:50   

:aniolek: Wielkie dzięki to czekam z niecierpliwośćią na jakiekolwiek dane POZDRAWIAM
     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2007, 22:45   

Witam wszystkich. Dołożę kilka słów od siebie. Kiedyś któryś z Kolegów podawał wartości jakie miał jego potencjometr. Mierzyłem u mojego ojca jakie ma wartości i porównywałem z tymi co wyczytałem na forum i różniły sie od siebie dodatkowo moje wskazania również odbiegały.
Książka podaje że zasilanie tego czujnika w 1.4, 1.6 to około 5V plus jakaś tolerancja, ale nie podają na których pinach, druga sprawa opisana w książce napięcie na biegu jałowym około 0,5 do około 5V przy pełnym otwarciu. Nawet gdzieś widziałem wykres i się to zgadzało.
Sprawdzałem to u siebie i między masą a drugim pinem jest napięcie około 1,2 V zależy jak się ustawi potencjometr do max 2V. Jak otworzymy przepustnice na maxa to rośnie do 4,8V.
Bardzo mały ruch potencjometrem powoduje zmiany i czasem ciężko wyczuć kiedy jest dobrze. Czytałem na forum że reguluje się go po wyłączeniu wentylatora przy temp około 90 st ok za pierwszym razem tak zrobiłem niby samochód jeździł ale przy rozruchu jakby za ubogo albo za bogato było bo tak nerwowo odpalał,czasem wyglądało jakby chciał zgasnąć, ale nie gasł, tylko strasznie na zimnym silniku szarpał nie chciał się wkręcać no i obroty na ciepłym były niskie około 700 czasem 900i telepało silnikiem.
W sobote trochę działałem z tym potencjometrem i ustawiłem mu obroty kręcąc nim na 1000obr przy temp między 70-80 st C jak zbliża się 90 st to obroty spadają na 900.
Teraz co mogę powiedzieć na zimno nie odpala tak nerwowo dobrze się wkręca na zimnym w obroty po nagrzaniu do temp około 90 st nawet jak spadną mu obroty na 700 nie telepie silnikiem no i nie szarpie tak jak wtedy. Jeszcze jedno jak schodzi z obrotów to dochodzi do 1500 i powoli opada do niskich przed regulacją leciał od razu do np 900.

Narazie zostawię tak jak jest i potestuje dokładniej no i będę chciał rozgryść temat jakie napięcia na których pinach oporności itp. Napewno o wszystkim napiszę.

Falowanie obrotów pozostało czasem dziura i takie jakby zamieranie na chwilę, ale to jest ewidentną przyczyną wytarcia warstwy oporowej widać to gołym okiem i komp dostaje złe info. Wymiane planuje za jakiś miesiąc bo narazie kaski brak.

Pozdrawiam
  
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-11-2007, 07:41   

Oczywiście mieszko chodzi o komputer ale jezeli jest zle ustawiony czujnik to komputer odbiera lekkie dodanie gazu i może odłączyć ssanie temn czujnik ma bardzo duzo do gadania gdyż komputer dzięki jego danym steruje dawką paliwa i złe ustawienie może powodować zalewanie silnika.
  
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2007, 21:52   

Cześć.

Pomierzyłem wartości oporności u mnie i u ojca i w którymś z postów znalazłem też więc podaje.
Wartości w mojej temperówce
1 a 2 - 1407 Ohm
1 a 4 - 1309 Ohm
1 a 5 - 1417 Ohm
2 a 4 - 2750 Ohm

U ojca
1 a 2 - 1140 Ohm
1 a 4 - 930 Ohm
1 a 5 - 950 Ohm
2 a 4 - 2006 Ohm

A tu podaje wartości które kiedyś znalazłem na forum i zapisałem

1 a 2 - 1350 Ohm
1 a 4 - 980 Ohm
1 a 5 - 1240 Ohm
2 a 4 - 2350 Ohm

Różnice są i jak się do tego ustosunkować to ciężko mi powiedzieć. Minimalny ruch potencjometrem i wartości się dość mocno zmieniają.

Może lepiej było by to zrobić mierząc napięcia więc wygląda to tak.
1 a 5 napięcie około 4,5V (zasilanie czujnika, literatura podaje 5V)
1 a 4 napięcie około 0V( u mnie 0,03V) wciskasz pedał gazu do oporu i powinno być około 4V.
1 a 2 napięcie około 1,5V wciskasz gaz do oporu i powinno skoczyć do około 5V(u mnie 4,9V)

Nóżki nr 5 zasilanie czujnika, 2,4 podają wartości do komputera, 1 masa.

Pozdrawiam może komuś sie to przyda.
  
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-11-2007, 13:14   

kurcze faktycznie rozbieżności są ogromne może dzisiaj sprawdzę u siebie chociaż jest bardzo zimno to może dam radę. Jak tylko przemierzę to zamieszczę na forum wyniki. Wielkie dzięki pozdrawiam
     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2007, 12:59   

Witam. Dołoże jeszcze jedno pytanie odnośnie tego CPP.
Czy każdy potencjometr boscha będzie pasował do jetronica ten 4 stykowy np. kumpel w audi ma wtrysk boscha i u niego wygląda identycznie, widziałem w polonezach też wyglądały identycznie. Na stronie eter mot znalazłem wiele takich potencjometrów o różnych symbolach, ale pozornie wyglądały tak samo. ??

Drugie pytanie niektórzy Koledzy pisali o komputerowej regulacji, może ktoś wytłumaczy to szerzej bo nawet nie wiem na jakiej zasadzie to miało by się odbywać, a może to tylko naciąganie na pieniądze a ktoś to poprostu ustawia to tak jak większość Kolegów na forum.?? Jestem Ciekawy bo w aso fiata powiedzieli że nic o tym nie wiedzą.

Pozdrawiam

** Dodano: 03-12-2007, 13:11 **
Zapomniałem czy jeśli by pasowały te potencjometry to czy od tipo czy uno 1.4 wszystko jedno?

** Dodano: 19-12-2007, 15:36 **
Witam ponownie. Zamiast wymieniać sam potencjometr doszedłem do wniosku że nie będę się szczypał o 50 zł i zamówiłem cały dolny korpus z przepustnicą nowy boschowski z potencjometrem od razu fabrycznie ustawionym, czy to duży problem z wymianą? trzeba będzie przełożyć silnik krokowy wiec go od razu wyczyszczę, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie?

Zakładałem na próbę potencjometr od audi 80 z wtryskiem boscha i wszystko gra. Literatura i sprzedający powiedzieli że nie ma moźliwości żeby potencjometr się zabrudził trochę racji mają bo jest szczelnie przukręcony z tą uszczelką.

Pytanie, z jakich czujników brany jest sygnał w momencie jak odłączymy CPP? bo sprawdzałęm i samochód zapala i pracuje.

Pozdrawiam i Życzę Wszystkim wesołych świąt.
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2008, 23:03   

Witajcie

Ponieważ jestem po swoich doświadczeniach z CPP, to dla wyjaśnienia podrzucę schemat tego co rozebrałem - z Tipo 1,4 na wtrysku Bosch MonoMotronic MA 1.7
Oto nieudolnie namalowany - mam nadzieję przejrzysty schemat:

Obydwa suwaki potencjometrów są na ramieniu obracającym się wraz z przepustnicą - stąd skala od 0 do 90 stopni - i przesuwają się równocześnie. Do komputera idzie sygnał napięciowy - wygląda mi na to, że sama wartość oporności ścieżek potencjometrów nie jest krytyczna, natomiast krytyczna jest charakterystyka zmiany napięcia z suwaków w funkcji kąta.

Mnie też czeka ustawianie CPP, bo mimo zaznaczania jego położenia silnik ma trochę za wysokie obroty.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2008, 10:18   

Podpiąłem temat, gdyż jest ciekawy.

Chmm, czyli nie sama oporność gra rolę, a płynność zmiany?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2008, 12:46   

dla mnie to jest chińszczyzna, a przypuszczalnie też mnie to czeka, tylko dopiero jak silniczek krokowy zmienię

ktoś kiedyś pisał że regulował CPP wg odczytów oporności z 3 i 4 pinu silniczka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-05-2008, 12:52   

Witaj miszko
Sugerowałeś mi kiedyś poszukanie w necie informacji o Motronic'u, no i teraz mogę się wykazać.

Jako ilustrację do załączonego poprzednio schematu wrzucam teraz charakterystykę napięciową CPP przy zasilaniu go napięciem +5V z centralki Bosch MonoMotronic MA1.7.
Napięcia z czujnika wychodzą na piny 2 i 4 (pin 1 to masa z centralki, pin 5 to +5V z centralki). Te oporniki pomiędzy pinami 2 i 4 a suwakami to są rezystancje ścieżek doprowadzających - od pinu do łuku ścieżki - opornośc wzdłuż łuku jest pomijalnie mała w stosunku do tej rezystancji i nie wpływa na napięcie odczytane z czujnika, pod warunkiem, że wejścia centralki mają dużo większą oporność wejściową. Wejścia centralki współpracujące z CPP są wrażliwe tylko na napięcie, więc jak z tego widać pomiary oporności CPP nie na wiele się zdadzą - jedynie do oceny czy nie ma przerw w kontakcie, przy czym wartość oporności zmienia się w zakresie ok. 1000 - 2200 Ohm - takie mniej więcej wartości występowały u mnie w CPP.
A teraz już załącznik:


Jak się uporam ze skanowaniem, to wrzucę jeszcze spory materiał na temat zasilania silnika - wszystko co zwykle nas boli.

Pozdrawiam na mokro, bo za oknem pada.
kajuja

** Dodano: 18-05-2008, 14:34 **
yoyo

3 i 4 pin zespołu silnika niepoprawnie zwanego "krokowym" (bo z konstrukcją silnika krokowego nie ma on nic wspólnego - jest to zwykły komutatorowy silnik prądu stałego, który może się kręcić w obie strony w zależności od podania napięcia przez centralkę) to są styki wyłącznika krańcowego, który daje do centralki informację, że pedał gazu przyjął położenie spoczynkowe (noga z gazu) i nic więcej - więc oporność jest albo bardzo duża - czytaj przerwa, albo powinien dać zwarcie, czyli zerową oporność - wtedy gdy noga z gazu.

Wykorzystanie tych pinów do ustawiania CPP jest nieporozumieniem.

Natomiast 2 i 4 pin CPP są wykorzystywane, ale ponieważ to wszystko działa w pętli z centralką więc jest to właśnie takie wredne do ustawienia i (tak to sobie mały Kazio wyobraża, bo jeszcze tego nie robiłem) chyba tylko z użyciem jakiegoś interfejsu diagnostycznego podpiętego do centralki da się to zrobić naprawdę dobrze.

Na forum znalazłem, że grabarz pięknie komuś wyregulował położenie CPP - może zechciałby się pochwalić jakąś instrukcją, albo naprowadzić na jakieś materiały???

Pozdrawiam już trochę słonecznie
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-05-2008, 23:51   

Witam. Więc i ja dopisze swoje kilka słów. Widziałem wyżej mój post podczas eksperymentowania z CPP. Później nabyłem trochę dodatkowej wiedzy którą chcę się podzielić z wami.

Więc tak napiszę co wiem na ten temat:
CPP - TPS - potencjometr przepustnicy - czujnik położenia przepustnicy - mocowany na 4 śruby typu torx. podobno jednakowy występuje we wszystkich wtryskach jednopunktowych boscha nie tylko w fiatach ale także w audi seatach vw. ( zakładałem na próbę z audi 80 na wtrysku boscha)

Podobno nie do kupienia chociaż w firmie ETER-MOT z Łomianek widziałem w katalogu. Na allegro też widziałem te potencjometry ale to już nie były oryginały tylko zamienniki. Sam kupowałem ten potencjometr z przepustnicą w tej firmie zapłaciłem 200 zł + przesyłka.

Czujnik ten pokazuje kąt uchylenia przepustnicy czyli ilość zasysanego powietrza jego uszkodzenie lub odłączenie nie powoduje unieruchomienia silnika. Czujnik jest 4-ro pinowy wykorzystane piny 1, 2, 4, 5. Jeśli były kiedyś zdejmowany to na śrubach brak plastikowych zaślepek. Zakres obrotu tego czujnika około 1cm. Mocowany jest po przeciwnej stronie od linki gazu. Wygląda jak motylek.

Kolejna sprawa może się zabrudzić hmm no pewnie może choć jest on hermetycznie zamknięty więc ciężko, jeśli czyścimy to tylko gumką od ołówka. Żadnych preparatów itp.
Napewno wpływa na pracę silnika krokowego tego nastawnika przepustnicy bo kręcąc nim silnik się chowa lub wysuwa. Przy złym ustawieniu może ciężko zapalać szarpać przy zmianie biegów ,silnik może przygasać lub trzymać wysokie obroty, nie mieć też takiej mocy .

Nawet jak zaznaczymy w jakiej pozycji był przykręcony to musiałby być wielki przypadek żeby go z powrotem dobrze zamontować. Wyżej w poście podawałem oporności jakie zmierzyłem na moim i ojca samochodzie różniły się trochę, a ustawić na oporności jest bardzo ciężko minimalny ruch np muśnięcie palcem już zmienia wartości.

Teraz napiszę jak się to ustawia(kiedyś koleś mi wysłał który robił w serwisie co i jak) więc opiszę.

Pierwsza sprawa to cofamy maksymalnie silnik krokowy po to żeby całkowicie zamknąć przepustnicę. Najlepiej go wykręcić do tej operacji. Albo podać napięcie z jakiegoś źródła co by się cofnął. Lub można też zrobić tak - włączamy zapłon luzujemy wtyczkę od krokowca, otwieramy na maksa przepustnicę, dotykamy do stycznika biegu jałowego palcem jak silnik się cofnie to zwalamy mu wtyczkę, nie wolno poruszyć nawet minimalnie przepustnicą bo silnik się wysunie. Ogranicznik przepustnicy ma się całkowicie opierać na śrubie.

Teraz piny 1 i 5 to zasilanie powinno być około 5V. Nas interesują piny 1 i 2. 1 to masa choć nie jest połączona z masą silnika(nie wiem czemu, ale napięcia są jednakowe przy pomiarach). Do tego celu zrobiłem sobie takie styki do miernika które wkładam do kostki po zdjęciu gumki ochronnej)

Teraz należy ustawić potencjometr tak aby napięcie między pinem 1 a 2 lub 2 a masą było od 0,18V do 0,25V (od 180mV do 250mV)

Jak ustawimy za duże napięcie np 0,40V to silnik będzie się zalewał, za niskie to będzie miał za mało paliwa i też będzie telepało. Ustawiłem w 3 autach tak jak opisywałem i jest dobrze przyjąłem średnią wartość 0,20V
Dla przykładu podam że nowa przepustnica z potencjometrem fabrycznie zaplombowanym miała wartość 0,18V.

Pomiary przy częściowo otwartej przepustnicy czyli z podpiętym silnikiem krokowym będą inne bo np na zimnym silniku będzie to napięcie wyższe a na ciepłym niższe.

Tak jak pisałem minimalny ruch czy nawet dokręcenie tych 4 śrub może spowodować zmianę dlatego przy dokręcaniu kontrolujemy wartość.

Składamy wszystko spowrotem robimy reset kompa i testujemy - jazda próbna.

Któryś z Kolegów pisał o ustawianiu na obroty na zagrzanym silniku to też jakaś metoda. Nie wiem bo niektórzy pisali o komputerowej regulacji CPP, ale nie wiem na czym to polega i czy rzeczywiście jest takie coś jak takowa regulacja a może to tylko wyciąganie pieniędzy. Chciałbym się na temat tej regulacji coś dowiedzieć.

Może na dniach pożyczę EUROSCANA i pobawię się tam to może coś jeszcze się dowiem czegoś związanego z tą komputerową regulacją.

Na tą chwilę to tyle, ale się rozpisałem. W razie pytań chętnie odpowiem. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 06:22   

maciekt8

Toż to już prawie rozprawa doktorska.

Chylę czoła za ogrom pracy i wielkie dzięki za te bezcenne konkretne informacje o napięciu. :prayer:

Moralnie przymierzam się do Euroscan'a, bo mi to daje jakąś nadzieję, że podejrzę swój silnik tak jak widzi go komputer i odczytam czego on nie widzi - czyli co padło. Niestety nie używałem nigdy takiego wyposażenia, ani nie znam prawdziwych opinii o jego przydatności. Na razie jestem nafaszerowany informacjami o Euroscanie z Allegro, a te chyba okażą się przesadzone. Podziel sie wrażeniami z używania tego interfejsu.

Wedle mojego rozumienia sprawy spodziewałem się, że tej "komputerowej" regulacji dokonam odczytując na pracującym silniku obroty i doprowadzając do oficjalnych 850 (chyba, że przekłamuję wartość).

Inne rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to pomiar częstotliwości sygnału wychodzącego z centralki do obrotomierza - przeliczenie na obroty i dalej wiadomo.

To ustawianie na napięcie bardzo mi się podoba, bo możliwe jest do wykonania przy nie pracującym silniku i na zimno, a daje konkretny punkt odniesienia. Zastanawia mnie tylko, czy jeśli napięcie podawane z centralki nie jest dokładnie 5V, to czy do regulacji nie należałoby tego uwzględnić? Ale mam wątpliwość, bo przecież w fabryce nie dopasowują tego do każdego egzemplarza centralki - więc wychodzi mi, że powinno być dokładnie 5V.

Myślę, że warto sie rozpisywać, bo każdy coś dla siebie jest wtedy w stanie wyczytać

Bardzo słonecznie i bezchmurnie pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 15:24   

maciekt8, super - wreszcie jakaś konkretna informacja

sam mam problemy z obrotami nie zawsze ten pseudo silniczek krokowy zaskakuje po uruchomieniu silnika, ale ożywa po wciśnięciu stycznika i później działa ok,
czasem też trzyma mi wolne obroty na poziomie 1,5tys mimo, że silnik jest gorący i znów po wciśnięciu na chwilkę stycznika wszystko wraca do normy
tymczasowo (pół roku temu:P) rozwiązałem ten problem, doprowadzając kable od stycznika do kabiny i w prawie przed każdym zapaleniem i czasem gdy obroty wzrosną pykam sobie przycisk na sekundkę i wszystko wraca do normy

domyślałem się właśnie, że to wina CPP, bo 3 różne silniczki krokowe wrzucałem i było to samo
słusznie się domyślam?

** Dodano: 20-05-2008, 20:23 **
maciekt8 napisał/a:
Teraz należy ustawić potencjometr tak aby napięcie między pinem 1 a 2 lub 2 a masą było od 0,18V do 0,25V (od 180mV do 250mV)

rozumiem że trzeba popuścić śruby i kręcić całym cpp ??

i teraz pytanie bomba, godne laika:
w autku jest napięcie stałe więc ustawiam multimetr na DCV i mam do wyboru:
20 --> 0.00 (na tym mierzę ładowanie)
200 --> 00.0
1000 --> 000 (hv) (ten to na pewno odpada)
200m --> -00.0 (ten minus to chyba błąd multimetru)
2000m --> 000

te zera to wartości na wyświetlaczu
na którą pozycję mam ustawić multimetr żeby z odpowiednią dokładnością ustawić te wartości ??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 20:48   

yoyo

Jeżeli literka "m" za cyferkami oznaczającymi zakres w Twoim multimetrze odnosi się do mV (czyli 1/1000 V), to dobrym zakresem będzie 2000mV - czyli 2V.
Ale jeżeli oznacza ona pomiar prądu i to są mA, to te zakresy się nie nadają do pomiaru napięcia.
Wtedy pozostaje Ci zakres 20V i będzie ciężko dokładnie pomierzyć 0,2V

Spróbuj pożyczyć od kogoś woltomierz (multimetr) z zakresem 2V.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 20:57   

Tak musisz popuścić śruby, ale tak żeby poruszać nim z oporem bo naprawdę minimalny ruch i napięcie potrafi się zmienić bywa tak że jak dokręcisz śruby to wartość się zmieni. Trzeba cierpliwości.

Multimetr ustawiasz na zakres 20 DCV czyli do 20V jak wartości powinny być takie jak pisałem i miernik pokazać powinien np 0,20 V można też na mV(zależy od miernika) bo 0,20V to 200mV.

Jak go odkręcisz to przetrzyj gumką od ołówka tak profilaktycznie.

Życzę powodzenia w razie wątpliwości pytać.

Dodam jeszcze taką historyjkę. Kumpel w audi nie wiedząc z czym to się je odkręcił potem kilka tygodni siedział ustawiał i sprawdzał ale efekty były mizerne. Jak ustawiłem to tak jak opisywałem od razu inna kultura, pracy po kilku dniach powiedział że silniczek chodzi rewelacyjnie. Więc coś w tym musi być.

Pozdrawiam i piszcie o efektach bo sam jestem ciekawy.

EUROSCANA powinienem mieć na weekend jak wypali, więc zabawa się zacznie i zobaczymy co tam można wyczytać itd

** Dodano: 20-05-2008, 22:00 **
Ogólnie to ustawiałem zawsze na zakresie do 20V.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load