|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat |
Autor |
Wiadomość |
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-05-2008, 22:22
|
|
|
maciekt8
Upewnij mnie jeszcze z jaką dokładnością podawałeś 5V do zasilania CPP.
Czy to było 5,0coś tam czy ok 5V, czyli np. 4,5V?
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-05-2008, 22:31
|
|
|
Teoretycznie literatura podaje 5V. 1 i 4 pin zasilanie. Nie pamiętam dokładnie ile było u mnie coś około 4,94V, ale głowy sobie nie dam uciąć. Jak sprawdzę to napiszę.
** Dodano: 20-05-2008, 23:33 **
Sorki pomyliłem się piny 1 i 5 zasilanie.
** Dodano: 20-05-2008, 23:37 **
Zajrzałem do książki. Podane tam jest zasilanie 5V +- 0,5V. Sprawdzę wolną chwilą i dam znać . |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2008, 20:20
|
|
|
Witaj maciekt8
Trochę się czuję zaskoczony, że (jak piszesz) literatura podaje napięcie aż z 10% tolerancją. Spodziewałbym się większej dokładności tego napięcia.
Po Twoich doświadczeniach wychodzi mi, że żeby te ustawiania były powtarzalne, to trzeba by ograniczyć tolerancję na +5V do przynajmniej 5%, albo może i jeszcze ostrzej.
Ogromnie jestem ciekaw Twoich doświadczeń z Euroscanem.
Pytałem na forum (być może, że w mało popularnym temacie) czy ktoś z forumowiczów w Warszawie używał interfejsu diagnostycznego - byłaby jakaś prawdziwa opinia - ale nie było żadnej odpowiedzi. Wygląda, że na Mazowszu Ty bedziesz pierwszy (pomijając warsztaty, do których jakoś dziwnie nie mam zaufania).
A teraz to już czekam tylko na dobrą pogodę, żeby sprawdzić ustawienie swojego CPP.
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-05-2008, 23:15
|
|
|
Jednak nie myliłem się tak podaje literatura, ale ja do końca nie ufam i druga sprawa brakuje mi w niej charakterystyk czujników a poza tym w tabelkach odnoszących się do pewnych pomiarów piszą brak danych.
U mnie zasilanie czujnika wynosi dokładnie 4,91V bo sprawdzałem. Więc we wcześniejszym poście dużo się nie pomyliłem.
Ogólnie do co zasilania czujników np temp cieczy czy temp powietrza to podają 5V a u mnie np zasilanie czujnika temp cieczy wynosi 4,67V a temp powietrza wynosi 5V. Czym to jest spowodowane nie wiem, ale będę szukał tej przyczyny a być może wszystko jest ok.
Co do EUROSCANA na tą chwilę jeszcze go nie mam, ale napewno uda mi się go wyrawać na kilka godzin więc dam znać. Jedynym problemem jest to że laptopa nie problem pożyczyć ale żeby miał dwa gniazda RS, ale w razie potrzeby to zatargam stacjonarkę.
Czekam na efekty sprawdzania i ew ustawiania. Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2008, 12:48
|
|
|
Witaj maciekt8
Posłuchaj mam luźną propozycję - w końcu Żyrardów nie tak strasznie daleko od Warszawy.
Tobie brakuje drugiego wyjścia COM (RS232), a ja jeszcze nie mam laptopa i interfejsu, za to nabyłem już sobie adapter z gniazdem COM na pcimci - do włożenia do laptopa i został on już sprawdzony w laptopie znajomego, przy współpracy z programem wymagającym prawdziwego RS232 (te symulowane z USB nie działają z tym programem) i jest sprawny.
Czy widzisz taką możliwość, żeby tę zabawę przeprowadzić na dwu autach zamiast na jednym? Czy masz miejsce na takie ćwiczenia?
Jeżeli tak, to bym się wybrał do Żyrardowa i połączylibyśmy chęci i siły we wspólnym dziele ulepszania świata.
Daj sygnał na PW z niezbędnymi danymi kontaktowymi.
Pozdrowienia
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-05-2008, 13:12
|
|
|
kajuja, i jak tam ustawienie CPP ,ruszałeś cos |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-05-2008, 13:28
|
|
|
Dobra, a ja zadam teraz laickie pytanie, czy CPP odpowiada za pracę silnika na gazie??
Tzn. ostatnio znów pojawił mi się problem z odpalaniem i jazdą na benzycie, a na gazie jest wszystko pieknie i równiutko... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2008, 14:50
|
|
|
witaj grabarz
Jeszcze nie, z dwu co najmniej "powodów"
Po pierwsze odwiedziłem arturo męczącego się z demontażem swojego bordowego tipo (ależ ma śliczną alfę teraz!!!) - jeszcze mu trochę czści zostało - i dzień zleciał.
Po drugie maciekt8 zmusił mnie swoim postem (patrz kilka postów w górę) do rewidowania poglądów na ustawianie CPP i kontemplacji nad metodami kręcenia tymże. Przyznaję, że ta metoda bardzo mi się spodobała, ale wczoraj było deszczowo, a ja już stary i na mokro nie lubię, zwłaszcza, że dla tych 5V trzeba by mi było spuszczać przez okno kabel z 230V.
Po trzecie umówiłem się już na wtorek 27 maja do warsztatu na parę spraw (rozrząd - luzy i pasek, przewód hamulcowy, warczenie w silniku, sondę lambda i takie tam - zależy co wyjdzie oraz odczytanie zapisu błędów z centralki).
A po czwarte zaczynam się (vide wyżej) umawiać z maciekt8 (jak odmieniać takiego nicka przez przypadki?) na wspólną zabawę przy wyrobach Fiata - może się uda?
No a po piąte dziś jest święto i tylko rodzinne kwestie na tapecie - zresztą jak w każde Boże Ciało musi przecież padać.
Reasumując temat ustawiania CPP ruszony jedynie teoretycznie (zwłaszcza, że auto i zapala o dowolnej temperaturze silnika i jeździ nie tak najgorzej).
Pozdrowienia dla tandemu od zielonej smoczycy
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-05-2008, 15:07
|
|
|
kajuja, witam ,rozumiem ,to powodzenia tylko wam życzyć ,sprzęt macie także powinno pujść wam gładko ,jak coś to pisz
ubek, nie miałem do czynienia z gazem ,ale wydaje mi sie że chyba tak |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 14:51
|
|
|
** Dodano: 22-05-2008, 16:42 **
ubek, za sam gaz CPP nie odpowaida, ale bez niego pseudokrokowiec nie utrzyma Ci obrotów, wprawdzie jest osobny krokowiec od gazuale on niewiele da jeśli ten boshowski nie uchyli przepustnicy
ja dziś ku niezadowoleniu rodziny spędziłem pół dnia przy aucie i jutro wybieram się znowu, pierwszy na tapetę idzie właśnie CPP
** Dodano: 23-05-2008, 15:48 **
no i jestem po wstępnej regulacji CPP
niestety nie mogłem tego zrobić z rana i robiłem to na gorącym silniku
jako ciekawostkę dodam, że wczoraj wieczorem (zminy) napięcie na czujnik wynosiło 4,96V a dziś tuż prze regulacją (gorący) 4,86V
przed przystąpieniem do regulacji odpiąłem krokowiec, i zmierzyłem napięcie na 2 pinie wynosiło 1,16V
ustawiłem potencjometr na 0,20V ale zgodnie z tym co pisał maciekt8, troszkę się przestawił po dociągnięciu śrub ale ostatecznie stanęło na 0,18V więc wręcz idealnie.
nie czyściłem go, bo nie dysponowałem gumką w garażu
jak pisałem wyżej nie resetowałem kompa, bo silnik i tak był gorący
wyniki regulacji bez resetu:
na PB
silnik zapala i wchodzi od razu na 1600obr/min, po czym pomalutku schodzi do 1000-1100 i tak zostaje, po przegazowaniu jest podobnie, obroty spadają do ok 1600obr i troszkę wolniej schodzą niżej
na LPG
silnik zapala na benzynie jw., przełączam na gaz i wolne obroty wzrastają do 2000obr/min
jutro z rana lub dziś wieczorem zresetuje komputer, pozwolę mu się zagrzać i zobaczę jakie będą efekty
jeśli nic się nie zmieni to muszę chyba jechać do gazownika, na regulację wolnych obrotów, pytanie jak obniżyć obroty na na PB, bo chciałbym aby była ok 800obr/min
wiem, że można pokręcić popychaczem od regulatora obrotów, zastanawiam się nad ruszeniem tej śrubki na imbus, ale nie wiem czy wtedy nie będę musiał znowu regulować CPP czy on już sam poda do kompa, że kąt uchylenia jest troszkę na minus od wartości 0 (czyli tej przy której było 0,18V |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 16:54
|
|
|
yoyo napisał/a: | silnik zapala na benzynie jw., przełączam na gaz i wolne obroty wzrastają do 2000obr/min |
Czyli ja bym wnioskował że CPP jest odpowiedzialny też za gaz ,
yoyo napisał/a: | na regulację wolnych obrotów, pytanie jak obniżyć obroty na na PB, bo chciałbym aby była ok 800obr/min |
Musisz ustawić jeszcze raz CPP ,i nie jakimiś miernikami ,albo teoria jakaś że na rozgrzanym nie można ,można przecież jak masz rozgrzany silnik to ustawiasz sobie 800 / 900 obrotów ,jak silnik wystygnie ,to sprawdzasz na ile ci wchodzi jak odpala itp ,lub ustawiasz na zimnym na pb na 1200 /1100 obrotów ,ja żadnych przyrządów nie używałem ,mierników itp ,i ludzie śmigają zadowoleni
yoyo napisał/a: | zastanawiam się nad ruszeniem tej śrubki na imbus |
jeżeli jej nie ruszałeś to ją zostaw ,jest napewno dobrze ustawiona ,szukaj przyczyn tam gdzie grzebałeś ,bo jak tak dalej pójdzie ,to silnik rozregulujesz cały |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 17:48
|
|
|
no i po resecie
kilka koników odżyło, autko lepiej się wkręca na obroty i zniknęło denerwujące guglotanie po ściągnięciu nogi za gazu,
obroty spadają normalnie, ale nadal są troszkę za wysokie: 1200na PB i 1400 na LPG
wolałbym to jednak zrobić mierniczkiem jak się należy, gdyby udało się jeszcze troszkę obniżyć obroty to byłoby już całkiem nieźle,
jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie posty to im wyższe napięcia na drugim pinie tym bogatsza mieszanka (ktoś pisał że zalewa silnik), mimo to jutro przereguluję go na ok 0,23V-0.25V i zobaczę jaki będzie efekt może to wystarczy do moich celów
** Dodano: 23-05-2008, 18:55 **
grabarz napisał/a: |
jeżeli jej nie ruszałeś to ją zostaw ,jest napewno dobrze ustawiona ,szukaj przyczyn tam gdzie grzebałeś ,bo jak tak dalej pójdzie ,to silnik rozregulujesz cały |
rzecz w tym, że ona do połowy jest jakby mnie zabrudzona, więc chyba była ruszana, zresztą CPP też miał już dosyć zmasakrowane śruby mocujące i jakąś dodatkową lewą masę prosto z aku podciągniętą
tak więc poprzedni właściciel musiał z tym już grzebać
** Dodano: 24-05-2008, 14:50 **
dziś miałem okazję autko troszkę przegonić, zdecydowanie lepiej się zbiera, jest dużo żwawsze i nie muszę już tyle mieszać biegami
tylko te obroty na gazie potrafią nawet na 1600 stanąć chyba skończy się na wizycie u gaziarza |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-05-2008, 17:39
|
|
|
Witam.Yoyo zrobiłem fotki tych śrub od przepustnicy.Ta czysta śruba jest z wtrysku który kupiłem na Allegro za 40 zeta kompletny i ma zaślepki na CPP,więc nie był grzebany.A śruba brudna (kiepska fotka)jest z mojego wtrysku który dziś wymontowałem a CPP był tam rozregulowany.
Muszę powiedzieć że po tej zmianie taż mam teraz obroty wyższe niż poprzednio.Przykręciłem śrubkę w reduktorze to się troszkę poprawiła praca na gazie.Na razie muszę troszkę pojeździć,bo nie wiem ile on leżał więc niech się troszkę rozrusza.
A może uda Ci się porównać moje śrubki z Twoją,czy jest jakaś znacząca różnica.
Jeśli dobrze liczę to śruba wystaje na jakieś 10 zwoi. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2008, 21:10
|
|
|
moja jest dużo bardziej wykręcona, z tym że wydaje mi się, że to CPP jest ustawiane do śrubki i każde jej przestawienie wymusza ponowną regulację CPP
podoba mi się to ustawienie, bo autko zdecydowanie się odmuliło, ale te obroty mnie wpieniają zastanawiam się nad wymianą silniczka (regulatora) bo ten styk w moim już był lutowany i mam wrażenie, że nie zawsze działa jak należy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2008, 22:43
|
|
|
Witaj grabarz
Spotkanie z maciekt8 nie doszło do skutku, więc niewiele nowego moge wnieść do tematu.
Natomiast udało mi się pomierzyć napięcia w moim aucie.
CPP dostaje z komputera 4,90V - pomiar przy włączonym zapłonie, ale nie uruchomionym silniku.
Do pomiaru wykorzystałem zasilacz ustawiając 5,00V
Ustawienie, jakie zrealizowałem po czyszczeniu CPP - na markery, które sobie przed odkręceniem rysikiem zrobiłem - przy cofnięciu na maxa silnika regulacji wolnych obrotów ("krokowego") i odłączeniu cięgna linki gazu dało na pinie 2 CPP napięcie 182,4mV - w tych warunkach nie było prześwitu pomiędzy wyłącznikiem krańcowym a dźwignią przepustnicy - ale to nie wpływało na położenie przepustnicy, ani na napięcie, bo sprawdzałem wciskając wyłącznik.
Przeregulowałem położenie CPP aby uzyskać trochę wyższe napięcie, ale niewiele mogłem bo się trzymał na "wżerach" z brudu (których nie zdrapywałem przy czyszczeniu CPP) i dojechałem do 192,2mV.
Przy takim napięciu uzyskałem trochę niższe obroty - tak na moje wyczucie, bo nie mam obrotomierza.
Generalnie - było nieźle i nadal jest nieźle, tylko trochę niższe obroty.
Kompa nie resetowałem, bo chcę zachować alarmy do wizyty w warsztacie.
I to by było na tyle
Pozdrowienia
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2008, 10:57
|
|
|
dziś już się bawił nie będę, ale skoro piszesz, że podniesienie napięcia zmniejsza obroty to chyba jutro spróbuję, bo moje są teraz zdecydowanie za wysokie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2008, 14:01
|
|
|
Witam Wszystkich.
Kolego Kajuja miałem wyjazd weekendowy i nie mogłem się odezwać. Napewno propozycja spotkania się jest nie do odrzucenia. Co do tego interfejsu koleś który miał mi to pożyczyć zaczął ściemniać i kombinować - ogólnie ciężko człowiek. Pomijając ten fakt nie będę się prosił po prostu z początkiem miesiąca zamówię taki interfejs bo już od dawna się nosiłem z zamiarem zakupu EUROSCANA. Hobbystyczne lubię podłubać w samochodach i mnie to interesuje. Dam znać jak dostanę paczkę. Bynajmniej oprogramowanie mam już na dysku pan w firmie mi powiedział gdzie mogę je pobrać.
Wracając do CPP. Z moich doświadczeń wiem że jak bym go nie ustawił tzn czy na 0,18V czy 0,25V to u mnie czy u mojego ojca obroty wynosiły na rozgrzanym 850 900 obrotów. Po zapaleniu na zimnym silniku obroty wchodziły na 1500 spadały do 1200, 1100 a później po nagrzaniu do ok 900.
Kolego Yoyo Jeżeli te śrubki o których piszesz były rozregulowane to nie ustawisz prawidłowo CPP. W mojej starej przepustnicy widać było że nikt nigdy ich nie ruszał były pokryte taką farbą. Jak zakupiłem nową przepustnicę porównywałem i mierzyłem czy są tak samo i ustawione były tak samo czyli wszystko się zgadza.
Górna pokazuje całkowite zamknięcie przepustnicy po cofnięciu krokowca jak ją poruszymy to już odczyty napięć z CPP będą inne a wiesz jak mały ruch CPP powoduje zmianę wartości. Dolna ma dotykać do zestyku w krokowcu pokazując bieg jałowy.
Jeżeli chodzi o regulację tej dolnej śrubki to robisz tak cofasz całkiem silnik krokowy tak jak do regulacji CPP. Przepustnica ma myć całkiem zamknięta czyli ma stykać się górna śruba z ogranicznikiem. Dolna śruba ma delikatnie dotykać do zestyku. Na dwóch dolnych pinach silnika krokowego przykłdasz miernik ma być przerwa, wkładasz szczelinomierz 0,50mm i ma pokazywać się zwarcie(obwód ma się zamykać) Jeśli ktoś nią kiedyś kręcił i po włożeniu szczelinomierza nie będzie przejścia to wkręcasz ją do momentu aż miernik pokaże przejście(najlepiej 000) Analogicznie w drugą stronę wtedy wykręcasz.
Co do regulacji tej górnej śrubki nie wiem jak wygląda procedura regulacji, ale mogę wolną chwilą zmierzyć ile ma być wkręcona ile ma wystawać.
Co do napięć u ojca napięcie zasilania CPP było 5V. Wiadomo oporność kabli jakaś śniedź we wtyczkach zakłóca pewne pomiary. Ale ustawiony był zgodnie z procedurą i auto śmiga.
Koło Żyrardowa jest serwis Boscha podjadę tam wolną chwilą i zapytam o komputerową regulację CPP bo ciekawy jestem tego tematu.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2008, 16:07
|
|
|
no właśnie,
od tego będę musiał zacząć, bo u mnie na pewno poprzednik to ruszał
przed regulacją cpp "krokowiec" parkował centymetr od krzywki, a nie 0,5mm
teraz się polepszyło tylko obroty są za wysokie, od jutra zaczynam kombinacje ze śrubkami, a poźniej ponowna regulacja cpp |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2008, 22:00
|
|
|
Jutro sprawdzę ile wystawać ma ta górna śruba ograniczająca i napiszę. Ta dolna zawsze powinna się stykać minimalnie z zestykiem biegu jałowego w krokowcu. Wydaje mi się że ta dolna śruba oprócz tego że załącza powiedzmy bieg jałowy to pokazuje końcową pozycje
silnika krokowego co by dalej nie próbował się wysunąć i nie uszkodził. Tak mi się wydaje.
Kolego Kajuja znajomy zawołał mnie żebym do niego wpadł samochodem bo pożyczył EUROSCANA. Ale o tym napiszę w innym poście co by nie zaśmiecać tego tematu.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2008, 15:45
|
|
|
właśnie wróciłem z autka:
myślałem, że w ogóle nie mam dolnej śruby ale jednak jest i wystaje dosłownie 2-3 zwoje
przyjąłem założenie, że dolnej śrubki nikt nie ruszał i cofałem górną, aż dolna znalazła się tuż przy popychaczu silniczka, (górna pokryła się mniej więcej z ciemniejszymi śladami na zwojach które chyba wyznaczały poprzednie położenie),
odpaliłem autko z odpiętym silniczkiem i tak jak się spodziewałem, brak wolnych obrotów = przepustnica zamknięta.
zmierzyłem ustawienie i napięcie wynosiło 0V
ustawiłem na 0,20V, podpiąłem silniczek i voila obroty na PB 1100, na LPG 900
(tu zauważę, że teraz jest odwrotnie czyli na LPG są niższe, a to znaczy, że ustawienie CPP ma dosyć duży wpływ na pracę na gazie)
wszystko robiłem na gorącym silniku, więc znów nie miałem okazji zrobić resetu komputera, może pójdę i zrobię to wieczorem
ale nie ma tego złego, co by na gorsze nie wyszło, znów mam wrażenie, że kilka koników poszło spać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2008, 10:28
|
|
|
Witam. Patrzyłem na te śrubki i tak górna ograniczająca pokazująca maksymalne zamknięcie przepustnicy wystaje 5mm. W drugiej przepustnicy jest dokładnie tak samo. A dolną regulujemy tak jak pisałem wcześniej.
1 cm od wyłącznika krokowego to dużo za dużo. Górna pomimo że jest nie podlega regulacji tylko ta dolna dotykająca włącznika biegu jałowego w silniku krokowym.
Pozdrawiam. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 14:25
|
|
|
resetu jeszcze nie robiłem, dziś o 5 rano jechałem do pracy i teraz w upale wracałem, tak więc miałem okazję przetestować go w całym zakresie temperatur i wszystko jest ok, wreszcie regulator przepustnicy sam się załącza i pracuje tak jak trzeba.
może w weekend zastanowię się nad ustawieniem górnej śruby na 5mm i ponowną regulację dolnej i CPP, poczułem już, że to autko może być silniejsze i moiże uda mi się to uzyskać ponownie ale przy niskich obrotach |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 27-05-2008, 18:39
|
|
|
yoyo, ustawiaj ustawiaj, bo u mnie tez trzeba bedzie to ustawic to akurat 15 |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2008, 19:38
|
|
|
Witam, dzisiaj też postanowiłem ustawić sobie ten CPP według tego schematu z napięciem bo też wcześniej wymieniałem go i oto efekty : przed regulacją na pinach 1-5 4,84V na pinie 1 i 2 ok 1V ustawiłem zgodnie z recepturą 0,20V i odpalam ze dwa razy musiałem go zachechłać ale odpalił wskoczył na 1300 i czekam jak się nagrzeje osiągnął 90stC i obroty jak 1200 i ani kropki w dół więc niestety narazie musiałem powrócić do ustawień na ucho czyli silnik ciepły i obroty w granicach 900 i gdzie tu jest zagadka?? przypomnę że nie zrobiłem resetu kompa po tym ustawieniu czy to ma jakiś związek z tym?? a tak na marginesie jest jakiś sposób na reset kompa prócz odłączyć akumulator i z godzinę poczekać POZDRAWIAM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:19
|
|
|
ubek napisał/a: | yoyo, ustawiaj ustawiaj, bo u mnie tez trzeba bedzie to ustawic to akurat 15 |
spoko już mam wprawę, tylko muszę pamiętać żeby multimetr wziąć
adik22, poczytaj wyżej - ja też po ustawieniu miałem bardzo wysokie obroty, i okazało się ze ktoś majstrował przy tych śrubkach które ograniczają ruch cięgna gazu, zanim ustawisz CPP trzeba je ustawić do pozycji nominalnej:
górna ma pokazywać zamknięcie przepustnicy, a w tym czasie dolna ma być dosłownie 0,5-1mm od popychacza regulatora przepustnicy w jego najniższym położeniu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|