Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat
Autor Wiadomość
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 22:22   

maciekt8

Upewnij mnie jeszcze z jaką dokładnością podawałeś 5V do zasilania CPP.
Czy to było 5,0coś tam czy ok 5V, czyli np. 4,5V?

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2008, 22:31   

Teoretycznie literatura podaje 5V. 1 i 4 pin zasilanie. Nie pamiętam dokładnie ile było u mnie coś około 4,94V, ale głowy sobie nie dam uciąć. Jak sprawdzę to napiszę.

** Dodano: 20-05-2008, 23:33 **
Sorki pomyliłem się piny 1 i 5 zasilanie.

** Dodano: 20-05-2008, 23:37 **
Zajrzałem do książki. Podane tam jest zasilanie 5V +- 0,5V. Sprawdzę wolną chwilą i dam znać .
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-05-2008, 20:20   

Witaj maciekt8

Trochę się czuję zaskoczony, że (jak piszesz) literatura podaje napięcie aż z 10% tolerancją. Spodziewałbym się większej dokładności tego napięcia.
Po Twoich doświadczeniach wychodzi mi, że żeby te ustawiania były powtarzalne, to trzeba by ograniczyć tolerancję na +5V do przynajmniej 5%, albo może i jeszcze ostrzej.

Ogromnie jestem ciekaw Twoich doświadczeń z Euroscanem.

Pytałem na forum (być może, że w mało popularnym temacie) czy ktoś z forumowiczów w Warszawie używał interfejsu diagnostycznego - byłaby jakaś prawdziwa opinia - ale nie było żadnej odpowiedzi. Wygląda, że na Mazowszu Ty bedziesz pierwszy (pomijając warsztaty, do których jakoś dziwnie nie mam zaufania).

A teraz to już czekam tylko na dobrą pogodę, żeby sprawdzić ustawienie swojego CPP.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-05-2008, 23:15   

Jednak nie myliłem się tak podaje literatura, ale ja do końca nie ufam i druga sprawa brakuje mi w niej charakterystyk czujników a poza tym w tabelkach odnoszących się do pewnych pomiarów piszą brak danych.

U mnie zasilanie czujnika wynosi dokładnie 4,91V bo sprawdzałem. Więc we wcześniejszym poście dużo się nie pomyliłem.

Ogólnie do co zasilania czujników np temp cieczy czy temp powietrza to podają 5V a u mnie np zasilanie czujnika temp cieczy wynosi 4,67V a temp powietrza wynosi 5V. Czym to jest spowodowane nie wiem, ale będę szukał tej przyczyny a być może wszystko jest ok.

Co do EUROSCANA na tą chwilę jeszcze go nie mam, ale napewno uda mi się go wyrawać na kilka godzin więc dam znać. Jedynym problemem jest to że laptopa nie problem pożyczyć ale żeby miał dwa gniazda RS, ale w razie potrzeby to zatargam stacjonarkę.

Czekam na efekty sprawdzania i ew ustawiania. Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-05-2008, 12:48   

Witaj maciekt8

Posłuchaj mam luźną propozycję - w końcu Żyrardów nie tak strasznie daleko od Warszawy.
Tobie brakuje drugiego wyjścia COM (RS232), a ja jeszcze nie mam laptopa i interfejsu, za to nabyłem już sobie adapter z gniazdem COM na pcimci - do włożenia do laptopa i został on już sprawdzony w laptopie znajomego, przy współpracy z programem wymagającym prawdziwego RS232 (te symulowane z USB nie działają z tym programem) i jest sprawny.

Czy widzisz taką możliwość, żeby tę zabawę przeprowadzić na dwu autach zamiast na jednym? Czy masz miejsce na takie ćwiczenia? :?

Jeżeli tak, to bym się wybrał do Żyrardowa i połączylibyśmy chęci i siły we wspólnym dziele ulepszania świata.
Daj sygnał na PW z niezbędnymi danymi kontaktowymi. :roll:

Pozdrowienia
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-05-2008, 13:12   

kajuja, i jak tam ustawienie CPP ,ruszałeś cos :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 22-05-2008, 13:28   

Dobra, a ja zadam teraz laickie pytanie, czy CPP odpowiada za pracę silnika na gazie??

Tzn. ostatnio znów pojawił mi się problem z odpalaniem i jazdą na benzycie, a na gazie jest wszystko pieknie i równiutko...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-05-2008, 14:50   

witaj grabarz

Jeszcze nie, z dwu co najmniej "powodów"

Po pierwsze odwiedziłem arturo męczącego się z demontażem swojego bordowego tipo (ależ ma śliczną alfę teraz!!!) - jeszcze mu trochę czści zostało - i dzień zleciał.
Po drugie maciekt8 zmusił mnie swoim postem (patrz kilka postów w górę) do rewidowania poglądów na ustawianie CPP i kontemplacji nad metodami kręcenia tymże. Przyznaję, że ta metoda bardzo mi się spodobała, ale wczoraj było deszczowo, a ja już stary i na mokro nie lubię, zwłaszcza, że dla tych 5V trzeba by mi było spuszczać przez okno kabel z 230V.
Po trzecie umówiłem się już na wtorek 27 maja do warsztatu na parę spraw (rozrząd - luzy i pasek, przewód hamulcowy, warczenie w silniku, sondę lambda i takie tam - zależy co wyjdzie oraz odczytanie zapisu błędów z centralki).
A po czwarte zaczynam się (vide wyżej) umawiać z maciekt8 (jak odmieniać takiego nicka przez przypadki?) na wspólną zabawę przy wyrobach Fiata - może się uda?
No a po piąte dziś jest święto i tylko rodzinne kwestie na tapecie - zresztą jak w każde Boże Ciało musi przecież padać.

Reasumując temat ustawiania CPP ruszony jedynie teoretycznie (zwłaszcza, że auto i zapala o dowolnej temperaturze silnika i jeździ nie tak najgorzej).

Pozdrowienia dla tandemu od zielonej smoczycy
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-05-2008, 15:07   

kajuja, witam ,rozumiem ,to powodzenia tylko wam życzyć ,sprzęt macie także powinno pujść wam gładko ,jak coś to pisz :D
ubek, nie miałem do czynienia z gazem ,ale wydaje mi sie że chyba tak :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 14:51   

** Dodano: 22-05-2008, 16:42 **
ubek, za sam gaz CPP nie odpowaida, ale bez niego pseudokrokowiec nie utrzyma Ci obrotów, wprawdzie jest osobny krokowiec od gazuale on niewiele da jeśli ten boshowski nie uchyli przepustnicy

ja dziś ku niezadowoleniu rodziny spędziłem pół dnia przy aucie i jutro wybieram się znowu, pierwszy na tapetę idzie właśnie CPP :)

** Dodano: 23-05-2008, 15:48 **
no i jestem po wstępnej regulacji CPP
niestety nie mogłem tego zrobić z rana i robiłem to na gorącym silniku

jako ciekawostkę dodam, że wczoraj wieczorem (zminy) napięcie na czujnik wynosiło 4,96V a dziś tuż prze regulacją (gorący) 4,86V

przed przystąpieniem do regulacji odpiąłem krokowiec, i zmierzyłem napięcie na 2 pinie wynosiło 1,16V :!:
ustawiłem potencjometr na 0,20V ale zgodnie z tym co pisał maciekt8, troszkę się przestawił po dociągnięciu śrub ale ostatecznie stanęło na 0,18V więc wręcz idealnie.
nie czyściłem go, bo nie dysponowałem gumką w garażu :P

jak pisałem wyżej nie resetowałem kompa, bo silnik i tak był gorący

wyniki regulacji bez resetu:

na PB
silnik zapala i wchodzi od razu na 1600obr/min, po czym pomalutku schodzi do 1000-1100 i tak zostaje, po przegazowaniu jest podobnie, obroty spadają do ok 1600obr i troszkę wolniej schodzą niżej

na LPG
silnik zapala na benzynie jw., przełączam na gaz i wolne obroty wzrastają do 2000obr/min :(

jutro z rana lub dziś wieczorem zresetuje komputer, pozwolę mu się zagrzać i zobaczę jakie będą efekty

jeśli nic się nie zmieni to muszę chyba jechać do gazownika, na regulację wolnych obrotów, pytanie jak obniżyć obroty na na PB, bo chciałbym aby była ok 800obr/min
wiem, że można pokręcić popychaczem od regulatora obrotów, zastanawiam się nad ruszeniem tej śrubki na imbus, ale nie wiem czy wtedy nie będę musiał znowu regulować CPP czy on już sam poda do kompa, że kąt uchylenia jest troszkę na minus od wartości 0 (czyli tej przy której było 0,18V
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-05-2008, 16:54   

yoyo napisał/a:
silnik zapala na benzynie jw., przełączam na gaz i wolne obroty wzrastają do 2000obr/min :(

Czyli ja bym wnioskował że CPP jest odpowiedzialny też za gaz :roll: ,
yoyo napisał/a:
na regulację wolnych obrotów, pytanie jak obniżyć obroty na na PB, bo chciałbym aby była ok 800obr/min

Musisz ustawić jeszcze raz CPP ,i nie jakimiś miernikami ,albo teoria jakaś że na rozgrzanym nie można :? ,można przecież jak masz rozgrzany silnik to ustawiasz sobie 800 / 900 obrotów ,jak silnik wystygnie ,to sprawdzasz na ile ci wchodzi jak odpala itp ,lub ustawiasz na zimnym na pb na 1200 /1100 obrotów ,ja żadnych przyrządów nie używałem ,mierników itp ,i ludzie śmigają zadowoleni :)
yoyo napisał/a:
zastanawiam się nad ruszeniem tej śrubki na imbus

jeżeli jej nie ruszałeś to ją zostaw ,jest napewno dobrze ustawiona ,szukaj przyczyn tam gdzie grzebałeś ,bo jak tak dalej pójdzie ,to silnik rozregulujesz cały 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 17:48   

no i po resecie
kilka koników odżyło, autko lepiej się wkręca na obroty i zniknęło denerwujące guglotanie po ściągnięciu nogi za gazu,
obroty spadają normalnie, ale nadal są troszkę za wysokie: 1200na PB i 1400 na LPG
wolałbym to jednak zrobić mierniczkiem jak się należy, gdyby udało się jeszcze troszkę obniżyć obroty to byłoby już całkiem nieźle,
jeśli dobrze zrozumiałem poprzednie posty to im wyższe napięcia na drugim pinie tym bogatsza mieszanka (ktoś pisał że zalewa silnik), mimo to jutro przereguluję go na ok 0,23V-0.25V i zobaczę jaki będzie efekt może to wystarczy do moich celów

** Dodano: 23-05-2008, 18:55 **
grabarz napisał/a:

jeżeli jej nie ruszałeś to ją zostaw ,jest napewno dobrze ustawiona ,szukaj przyczyn tam gdzie grzebałeś ,bo jak tak dalej pójdzie ,to silnik rozregulujesz cały

rzecz w tym, że ona do połowy jest jakby mnie zabrudzona, więc chyba była ruszana, zresztą CPP też miał już dosyć zmasakrowane śruby mocujące i jakąś dodatkową lewą masę prosto z aku podciągniętą
tak więc poprzedni właściciel musiał z tym już grzebać

** Dodano: 24-05-2008, 14:50 **
dziś miałem okazję autko troszkę przegonić, zdecydowanie lepiej się zbiera, jest dużo żwawsze i nie muszę już tyle mieszać biegami 8)

tylko te obroty :? na gazie potrafią nawet na 1600 stanąć :( chyba skończy się na wizycie u gaziarza
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-05-2008, 17:39   

Witam.Yoyo zrobiłem fotki tych śrub od przepustnicy.Ta czysta śruba jest z wtrysku który kupiłem na Allegro za 40 zeta kompletny i ma zaślepki na CPP,więc nie był grzebany.A śruba brudna (kiepska fotka)jest z mojego wtrysku który dziś wymontowałem a CPP był tam rozregulowany.
Muszę powiedzieć że po tej zmianie taż mam teraz obroty wyższe niż poprzednio.Przykręciłem śrubkę w reduktorze to się troszkę poprawiła praca na gazie.Na razie muszę troszkę pojeździć,bo nie wiem ile on leżał więc niech się troszkę rozrusza.
A może uda Ci się porównać moje śrubki z Twoją,czy jest jakaś znacząca różnica.




Jeśli dobrze liczę to śruba wystaje na jakieś 10 zwoi.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2008, 21:10   

moja jest dużo bardziej wykręcona, z tym że wydaje mi się, że to CPP jest ustawiane do śrubki i każde jej przestawienie wymusza ponowną regulację CPP

podoba mi się to ustawienie, bo autko zdecydowanie się odmuliło, ale te obroty mnie wpieniają :( zastanawiam się nad wymianą silniczka (regulatora) bo ten styk w moim już był lutowany i mam wrażenie, że nie zawsze działa jak należy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2008, 22:43   

Witaj grabarz

Spotkanie z maciekt8 nie doszło do skutku, więc niewiele nowego moge wnieść do tematu.

Natomiast udało mi się pomierzyć napięcia w moim aucie.
CPP dostaje z komputera 4,90V - pomiar przy włączonym zapłonie, ale nie uruchomionym silniku.

Do pomiaru wykorzystałem zasilacz ustawiając 5,00V

Ustawienie, jakie zrealizowałem po czyszczeniu CPP - na markery, które sobie przed odkręceniem rysikiem zrobiłem - przy cofnięciu na maxa silnika regulacji wolnych obrotów ("krokowego") i odłączeniu cięgna linki gazu dało na pinie 2 CPP napięcie 182,4mV - w tych warunkach nie było prześwitu pomiędzy wyłącznikiem krańcowym a dźwignią przepustnicy - ale to nie wpływało na położenie przepustnicy, ani na napięcie, bo sprawdzałem wciskając wyłącznik.

Przeregulowałem położenie CPP aby uzyskać trochę wyższe napięcie, ale niewiele mogłem bo się trzymał na "wżerach" z brudu (których nie zdrapywałem przy czyszczeniu CPP) i dojechałem do 192,2mV.
Przy takim napięciu uzyskałem trochę niższe obroty - tak na moje wyczucie, bo nie mam obrotomierza.

Generalnie - było nieźle i nadal jest nieźle, tylko trochę niższe obroty.
Kompa nie resetowałem, bo chcę zachować alarmy do wizyty w warsztacie.

I to by było na tyle
Pozdrowienia
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2008, 10:57   

dziś już się bawił nie będę, ale skoro piszesz, że podniesienie napięcia zmniejsza obroty to chyba jutro spróbuję, bo moje są teraz zdecydowanie za wysokie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2008, 14:01   

Witam Wszystkich.

Kolego Kajuja miałem wyjazd weekendowy i nie mogłem się odezwać. Napewno propozycja spotkania się jest nie do odrzucenia. Co do tego interfejsu koleś który miał mi to pożyczyć zaczął ściemniać i kombinować - ogólnie ciężko człowiek. Pomijając ten fakt nie będę się prosił po prostu z początkiem miesiąca zamówię taki interfejs bo już od dawna się nosiłem z zamiarem zakupu EUROSCANA. Hobbystyczne lubię podłubać w samochodach i mnie to interesuje. Dam znać jak dostanę paczkę. Bynajmniej oprogramowanie mam już na dysku pan w firmie mi powiedział gdzie mogę je pobrać.

Wracając do CPP. Z moich doświadczeń wiem że jak bym go nie ustawił tzn czy na 0,18V czy 0,25V to u mnie czy u mojego ojca obroty wynosiły na rozgrzanym 850 900 obrotów. Po zapaleniu na zimnym silniku obroty wchodziły na 1500 spadały do 1200, 1100 a później po nagrzaniu do ok 900.

Kolego Yoyo Jeżeli te śrubki o których piszesz były rozregulowane to nie ustawisz prawidłowo CPP. W mojej starej przepustnicy widać było że nikt nigdy ich nie ruszał były pokryte taką farbą. Jak zakupiłem nową przepustnicę porównywałem i mierzyłem czy są tak samo i ustawione były tak samo czyli wszystko się zgadza.

Górna pokazuje całkowite zamknięcie przepustnicy po cofnięciu krokowca jak ją poruszymy to już odczyty napięć z CPP będą inne a wiesz jak mały ruch CPP powoduje zmianę wartości. Dolna ma dotykać do zestyku w krokowcu pokazując bieg jałowy.
Jeżeli chodzi o regulację tej dolnej śrubki to robisz tak cofasz całkiem silnik krokowy tak jak do regulacji CPP. Przepustnica ma myć całkiem zamknięta czyli ma stykać się górna śruba z ogranicznikiem. Dolna śruba ma delikatnie dotykać do zestyku. Na dwóch dolnych pinach silnika krokowego przykłdasz miernik ma być przerwa, wkładasz szczelinomierz 0,50mm i ma pokazywać się zwarcie(obwód ma się zamykać) Jeśli ktoś nią kiedyś kręcił i po włożeniu szczelinomierza nie będzie przejścia to wkręcasz ją do momentu aż miernik pokaże przejście(najlepiej 000) Analogicznie w drugą stronę wtedy wykręcasz.

Co do regulacji tej górnej śrubki nie wiem jak wygląda procedura regulacji, ale mogę wolną chwilą zmierzyć ile ma być wkręcona ile ma wystawać.

Co do napięć u ojca napięcie zasilania CPP było 5V. Wiadomo oporność kabli jakaś śniedź we wtyczkach zakłóca pewne pomiary. Ale ustawiony był zgodnie z procedurą i auto śmiga.

Koło Żyrardowa jest serwis Boscha podjadę tam wolną chwilą i zapytam o komputerową regulację CPP bo ciekawy jestem tego tematu.

Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2008, 16:07   

no właśnie,
od tego będę musiał zacząć, bo u mnie na pewno poprzednik to ruszał :?
przed regulacją cpp "krokowiec" parkował centymetr od krzywki, a nie 0,5mm :?
teraz się polepszyło tylko obroty są za wysokie, od jutra zaczynam kombinacje ze śrubkami, a poźniej ponowna regulacja cpp
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2008, 22:00   

Jutro sprawdzę ile wystawać ma ta górna śruba ograniczająca i napiszę. Ta dolna zawsze powinna się stykać minimalnie z zestykiem biegu jałowego w krokowcu. Wydaje mi się że ta dolna śruba oprócz tego że załącza powiedzmy bieg jałowy to pokazuje końcową pozycje
silnika krokowego co by dalej nie próbował się wysunąć i nie uszkodził. Tak mi się wydaje.

Kolego Kajuja znajomy zawołał mnie żebym do niego wpadł samochodem bo pożyczył EUROSCANA. Ale o tym napiszę w innym poście co by nie zaśmiecać tego tematu.

Pozdrawiam
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2008, 15:45   

właśnie wróciłem z autka:
myślałem, że w ogóle nie mam dolnej śruby ale jednak jest i wystaje dosłownie 2-3 zwoje

przyjąłem założenie, że dolnej śrubki nikt nie ruszał i cofałem górną, aż dolna znalazła się tuż przy popychaczu silniczka, (górna pokryła się mniej więcej z ciemniejszymi śladami na zwojach które chyba wyznaczały poprzednie położenie),
odpaliłem autko z odpiętym silniczkiem i tak jak się spodziewałem, brak wolnych obrotów = przepustnica zamknięta.
zmierzyłem ustawienie i napięcie wynosiło 0V

ustawiłem na 0,20V, podpiąłem silniczek i voila obroty na PB 1100, na LPG 900
(tu zauważę, że teraz jest odwrotnie czyli na LPG są niższe, a to znaczy, że ustawienie CPP ma dosyć duży wpływ na pracę na gazie)

wszystko robiłem na gorącym silniku, więc znów nie miałem okazji zrobić resetu komputera, może pójdę i zrobię to wieczorem

ale nie ma tego złego, co by na gorsze nie wyszło, znów mam wrażenie, że kilka koników poszło spać :?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2008, 10:28   

Witam. Patrzyłem na te śrubki i tak górna ograniczająca pokazująca maksymalne zamknięcie przepustnicy wystaje 5mm. W drugiej przepustnicy jest dokładnie tak samo. A dolną regulujemy tak jak pisałem wcześniej.

1 cm od wyłącznika krokowego to dużo za dużo. Górna pomimo że jest nie podlega regulacji tylko ta dolna dotykająca włącznika biegu jałowego w silniku krokowym.

Pozdrawiam.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 14:25   

resetu jeszcze nie robiłem, dziś o 5 rano jechałem do pracy i teraz w upale wracałem, tak więc miałem okazję przetestować go w całym zakresie temperatur i wszystko jest ok, wreszcie regulator przepustnicy sam się załącza i pracuje tak jak trzeba.
może w weekend zastanowię się nad ustawieniem górnej śruby na 5mm i ponowną regulację dolnej i CPP, poczułem już, że to autko może być silniejsze i moiże uda mi się to uzyskać ponownie ale przy niskich obrotach
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-05-2008, 18:39   

yoyo, ustawiaj ustawiaj, bo u mnie tez trzeba bedzie to ustawic :D to akurat 15 ;)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
adik22 


Wiek: 42
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-05-2008, 19:38   

Witam, dzisiaj też postanowiłem ustawić sobie ten CPP według tego schematu z napięciem bo też wcześniej wymieniałem go i oto efekty : przed regulacją na pinach 1-5 4,84V na pinie 1 i 2 ok 1V ustawiłem zgodnie z recepturą 0,20V i odpalam ze dwa razy musiałem go zachechłać ale odpalił wskoczył na 1300 i czekam jak się nagrzeje osiągnął 90stC i obroty jak 1200 i ani kropki w dół więc niestety narazie musiałem powrócić do ustawień na ucho czyli silnik ciepły i obroty w granicach 900 i gdzie tu jest zagadka?? przypomnę że nie zrobiłem resetu kompa po tym ustawieniu czy to ma jakiś związek z tym?? a tak na marginesie jest jakiś sposób na reset kompa prócz odłączyć akumulator i z godzinę poczekać POZDRAWIAM
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 21:19   

ubek napisał/a:
yoyo, ustawiaj ustawiaj, bo u mnie tez trzeba bedzie to ustawic :D to akurat 15 ;)

spoko już mam wprawę, tylko muszę pamiętać żeby multimetr wziąć

adik22, poczytaj wyżej - ja też po ustawieniu miałem bardzo wysokie obroty, i okazało się ze ktoś majstrował przy tych śrubkach które ograniczają ruch cięgna gazu, zanim ustawisz CPP trzeba je ustawić do pozycji nominalnej:
górna ma pokazywać zamknięcie przepustnicy, a w tym czasie dolna ma być dosłownie 0,5-1mm od popychacza regulatora przepustnicy w jego najniższym położeniu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load