|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat |
Autor |
Wiadomość |
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2009, 13:54
|
|
|
Kurcze, ale nadal nie wiem ile ma wystawac ta sruba dolnia co dotyka bolca od krokowca. Bo jak dam za mało to silniczek się wysuwa prawie cały, a jak za mało to znów chowa.
Najlepiej jakby ktoś to zmierzył u siebie i podał wartośc. Czytałem gdzieś, że mierząc odstęp tej śruby od krokowca powieniem miec ok. 0,5mm, ale trzeba ten luz ustawic jak silniczek krokowy się na maxa schowa.
Ja zrobiłem to tak odpiołem wtyczke z CPP silniczek się schował całkowicie, a żeby się już nie wysunął to wyjąłem wtryczke od niego i ustawiłem tam luz na 0,5mm. Teraz pytanie, czy to dobrze zrobiłem? |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-05-2009, 06:04
|
|
|
Tak - szczelina 0,4-0,5 mm. Silniczek chowa się używając do tego baterii 4,5 V (spora kwadratowa).
yoyo napisał/a: | w bolcu silniczka krokowego jest stycznik, jeśli silniczek jest sprawny to on sobvie sam ustali przerwę |
Niezupełnie. Szczelina ta to swoisty opóźniacz reakcji silniczka - im większa szczelina, tym dłuższą drogę musi pokonać dźwignia zanim załączy styk. Im większa szczelina, tym mniejsza jest też siła nacisku na stycznik (szczególnie w skrajnym położeniu, gdy przepustnica jest zamknięta). No i w sytuacji, gdy popychacz silniczka jest maksymalnie wsunięty, jeśli szczelina jest za duża, istnieje możliwość zainstnienia sytuacji, w której dźwignia nigdy nie załączy styku, a więc nie da sygnału, że sterowanie prędkością obrotową powinien przejąć "komputer". |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 10:53
|
|
|
Kurcze, bawiłem się z tym CPP pare dni i na koniec uzyskałem obroty na zimnym silniku ok. 1200, a jak się przejechałem i silnik się zagrzał ok. 80 st.C to obroty na luzie stoją na poziomie 1700 zarówno na PB jak i na LPG.
Jedno mi się udało naprawic - pali od kopa, ale te obroty Już sam nie wiem. Najlepiej będzie jak wymienie cały ten monowtrysk, bo wymieniłem już silniczek krokowy (nowy zamiennik), czujnik temp. wody (niebieski), sonde lambda i nadal nic....
Resety kompa nic nie dają. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 14:52
|
|
|
Wsuń całkowicie popychacz krokowca i pozostaw odłączony. Przepustnica powinna być wtedy całkowicie zamknięta. Napięcie na 1 i 2 styku CPP wyreguluj na 200-250 mV. Przy dokręcaniu czujnika woltomierz powinien być cały czas podłączony gdyż napięcie będzie rosło i cały czas trzeba podregulowywać. Dobrze jest mieć woltomierz analogowy, bo ważne jest żeby przy otwieraniu przepustnicy napięcie płynnie rosło. Na innych pinach napięcia się nie reguluje. Potem sprawdzić trzeba rezystancję czujnika. Omomierz podłączyć pod 1 i 5 styk. Jeśli wartość przekracza 1100 om, to czujnik jest uszkodzony. Zamienniki są jednak wątpliwej jakości. Poza tym regulacja CPP ma przede wszystkim wpływ na zasilanie PB. Na gazie niekoniecznie musi działać dobrze. Wtedy trzeba wyregulować instalację LPG. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 18:19
|
|
|
dużo zależy od tego jaka to instalacja lpg, moja sama się dostosowała po regulacji cpp
ja od siebie dodam, że zamiast mierzyć napięcie między 1 i 2 pinem, mierzyłem między 2 a masą na akumulatorze, teortycznie wychodzi na jedno, ale jeśli masa na cpp jest wadliwa to regulacja będzie dokładniejsza |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 14:52
|
|
|
No i po tygodniu testów się chyba udało! Narazie mam wszystko dobrze! Obroty na zimnym 1300 (tak jaj pisze w książce), a po rozgrzaniu 900 (w ksiązce pisze 850 -+ 50obr/min). Auto Jezdzi i zapala w koncu normalnie.
Dużo zależy też od ustwaienia tych śrub na monowtrysku, jeżeli ktoś przy nich dłubał to możemy ustawia bez końca, ja ustawiłem wszystko tak jak jest napisane na forum i działa dobrze!
Nawet falowanie obrotów znikło! teraz obroty stoją w miejscu, bez najmniejszego drgnięcia |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 17:32
|
|
|
no to gratuluje, ja też walczyłem troszkę bo ktoś u mnie tą dolną śrubką też kręcił ale jak widać wszystko da się zrobić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-09-2009, 14:12
|
|
|
No to ja dodam od siebie pytanko, bo wszystko jest ok wiem jak pomierzyc i jakie mają byc napiecia tylko niech mi ktos powie jak zrobic zeby krokowiec cofnął sie do końca :bo u mnie cały czas opiera sie na nim przepustnica, ktos pisał o baterii 4,5V tylko pod które piny ją podpiąć |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Viceroy
Wiek: 64 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-09-2009, 16:09
|
|
|
tipacz napisał/a: | [...] niech mi ktos powie jak zrobic zeby krokowiec cofnął sie do końca?[...] |
Było już w tym wątku opisywane to kilka razy - troszkę więcej zaangażowania .
- Najprostszym sposobem można to zrobić tak:
Włączasz "Zapłon", następnie lewą ręką otwierasz przepustnicę na full.
W takim położeniu przepustnicy naciskasz lekko czoło popychacza silnika krokowego i jeśli jest sprawny, to się schowa bez oporów.
Gdy się schowa odłączasz (wyciągasz z gniazda) wtyczkę zasilającą ten silniczek - to wszystko!!
Pozdrawiam |
_________________ -------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2009, 16:44
|
|
|
albo w cholerę go odkręcić |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-09-2009, 17:05
|
|
|
Baterie podpina się pod pin 1 i 2 (licząc od góry) złącza krokowca z odpowiednią polaryzacją w zależności od tego czy chcesz silniczek wsunąć czy wysunąć. Bajer z baterią polega na tym, że normalnie silniczek napędzany jest na 12V i tak go popychając i zmuszając silniczek do cofnięcia się całkowitego potrafi się on zaciąć w takiej pozycji (sam tego doświadczyłem). Przy 4,5V wsuwa się on z dużo mniejszym impetem. |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-09-2009, 08:32
|
|
|
Viceroy, voots, dzieki za informacje...
maciek_wk, nie mam niestety zagietych torx-ów co troche komplikuje odkrecenie jego. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-09-2009, 17:51
|
|
|
Ja po licznych doświadczeniach z odkręcaniem krokowca wymieniłem śrubki na imbusy, podobnie z tymi od CPP. Tobie też polecam podobnie zrobić, gdy już się do nich dobierzesz. Mi się te torxy pięknie wylizały i połowę obciąłem lub rozwierciłem, żeby się ich pozbyć. |
_________________
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 02-10-2011, 10:34
|
|
|
To jak to jest wkońcu. Ustawiać na zimnym czy na ciepłym? Chyba, że to bez znaczenia? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-10-2011, 12:55
|
|
|
gru, raczej nie ma znaczenia CPP mierzy na zasadzie zmiany napięcia wychył przepustnicy jest to pomiar mechaniczny. Poza tym temperatura samej przepustnicy nie zmienia się jakoś bardzo znaczono gdyż jest nie ustanie chłodzona paliwem i powietrzem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-10-2011, 21:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ma racje! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
koraf12
Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 31 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-08-2013, 20:26
|
|
|
bardzo ciekawy materiał w sprawie regulacji cpp wrzuciłem do download " bosch jet i mono tronic" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|