Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat
Autor Wiadomość
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2009, 13:54   

Kurcze, ale nadal nie wiem ile ma wystawac ta sruba dolnia co dotyka bolca od krokowca. Bo jak dam za mało to silniczek się wysuwa prawie cały, a jak za mało to znów chowa.

Najlepiej jakby ktoś to zmierzył u siebie i podał wartośc. Czytałem gdzieś, że mierząc odstęp tej śruby od krokowca powieniem miec ok. 0,5mm, ale trzeba ten luz ustawic jak silniczek krokowy się na maxa schowa.
Ja zrobiłem to tak odpiołem wtyczke z CPP silniczek się schował całkowicie, a żeby się już nie wysunął to wyjąłem wtryczke od niego i ustawiłem tam luz na 0,5mm. Teraz pytanie, czy to dobrze zrobiłem?
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-05-2009, 06:04   

Tak - szczelina 0,4-0,5 mm. Silniczek chowa się używając do tego baterii 4,5 V (spora kwadratowa).
yoyo napisał/a:
w bolcu silniczka krokowego jest stycznik, jeśli silniczek jest sprawny to on sobvie sam ustali przerwę

Niezupełnie. Szczelina ta to swoisty opóźniacz reakcji silniczka - im większa szczelina, tym dłuższą drogę musi pokonać dźwignia zanim załączy styk. Im większa szczelina, tym mniejsza jest też siła nacisku na stycznik (szczególnie w skrajnym położeniu, gdy przepustnica jest zamknięta). No i w sytuacji, gdy popychacz silniczka jest maksymalnie wsunięty, jeśli szczelina jest za duża, istnieje możliwość zainstnienia sytuacji, w której dźwignia nigdy nie załączy styku, a więc nie da sygnału, że sterowanie prędkością obrotową powinien przejąć "komputer".
  
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2009, 10:53   

Kurcze, bawiłem się z tym CPP pare dni i na koniec uzyskałem obroty na zimnym silniku ok. 1200, a jak się przejechałem i silnik się zagrzał ok. 80 st.C to obroty na luzie stoją na poziomie 1700 zarówno na PB jak i na LPG.

Jedno mi się udało naprawic - pali od kopa, ale te obroty :( Już sam nie wiem. Najlepiej będzie jak wymienie cały ten monowtrysk, bo wymieniłem już silniczek krokowy (nowy zamiennik), czujnik temp. wody (niebieski), sonde lambda i nadal nic....
Resety kompa nic nie dają.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2009, 14:52   

Wsuń całkowicie popychacz krokowca i pozostaw odłączony. Przepustnica powinna być wtedy całkowicie zamknięta. Napięcie na 1 i 2 styku CPP wyreguluj na 200-250 mV. Przy dokręcaniu czujnika woltomierz powinien być cały czas podłączony gdyż napięcie będzie rosło i cały czas trzeba podregulowywać. Dobrze jest mieć woltomierz analogowy, bo ważne jest żeby przy otwieraniu przepustnicy napięcie płynnie rosło. Na innych pinach napięcia się nie reguluje. Potem sprawdzić trzeba rezystancję czujnika. Omomierz podłączyć pod 1 i 5 styk. Jeśli wartość przekracza 1100 om, to czujnik jest uszkodzony. Zamienniki są jednak wątpliwej jakości. Poza tym regulacja CPP ma przede wszystkim wpływ na zasilanie PB. Na gazie niekoniecznie musi działać dobrze. Wtedy trzeba wyregulować instalację LPG.
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2009, 18:19   

dużo zależy od tego jaka to instalacja lpg, moja sama się dostosowała po regulacji cpp

ja od siebie dodam, że zamiast mierzyć napięcie między 1 i 2 pinem, mierzyłem między 2 a masą na akumulatorze, teortycznie wychodzi na jedno, ale jeśli masa na cpp jest wadliwa to regulacja będzie dokładniejsza
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2009, 14:52   

No i po tygodniu testów się chyba udało! :) Narazie mam wszystko dobrze! Obroty na zimnym 1300 (tak jaj pisze w książce), a po rozgrzaniu 900 (w ksiązce pisze 850 -+ 50obr/min). Auto Jezdzi i zapala w koncu normalnie.

Dużo zależy też od ustwaienia tych śrub na monowtrysku, jeżeli ktoś przy nich dłubał to możemy ustawia bez końca, ja ustawiłem wszystko tak jak jest napisane na forum i działa dobrze!

Nawet falowanie obrotów znikło! teraz obroty stoją w miejscu, bez najmniejszego drgnięcia :!:
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2009, 17:32   

no to gratuluje, ja też walczyłem troszkę bo ktoś u mnie tą dolną śrubką też kręcił ale jak widać wszystko da się zrobić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-09-2009, 14:12   

No to ja dodam od siebie pytanko, bo wszystko jest ok wiem jak pomierzyc i jakie mają byc napiecia tylko niech mi ktos powie jak zrobic zeby krokowiec cofnął sie do końca :? :bo u mnie cały czas opiera sie na nim przepustnica, ktos pisał o baterii 4,5V tylko pod które piny ją podpiąć :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Viceroy 


Wiek: 64
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-09-2009, 16:09   

tipacz napisał/a:
[...] niech mi ktos powie jak zrobic zeby krokowiec cofnął sie do końca?[...]


Było już w tym wątku opisywane to kilka razy - troszkę więcej zaangażowania ;) .

- Najprostszym sposobem można to zrobić tak:

Włączasz "Zapłon", następnie lewą ręką otwierasz przepustnicę na full.
W takim położeniu przepustnicy naciskasz lekko czoło popychacza silnika krokowego i jeśli jest sprawny, to się schowa bez oporów.
Gdy się schowa odłączasz (wyciągasz z gniazda) wtyczkę zasilającą ten silniczek - to wszystko!!


Pozdrawiam
_________________
-------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie
  
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2009, 16:44   

albo w cholerę go odkręcić :lalala:
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-09-2009, 17:05   

Baterie podpina się pod pin 1 i 2 (licząc od góry) złącza krokowca z odpowiednią polaryzacją w zależności od tego czy chcesz silniczek wsunąć czy wysunąć. Bajer z baterią polega na tym, że normalnie silniczek napędzany jest na 12V i tak go popychając i zmuszając silniczek do cofnięcia się całkowitego potrafi się on zaciąć w takiej pozycji (sam tego doświadczyłem). Przy 4,5V wsuwa się on z dużo mniejszym impetem.
_________________
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-09-2009, 08:32   

Viceroy, voots, dzieki za informacje...

maciek_wk, nie mam niestety zagietych torx-ów co troche komplikuje odkrecenie jego.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-09-2009, 17:51   

Ja po licznych doświadczeniach z odkręcaniem krokowca wymieniłem śrubki na imbusy, podobnie z tymi od CPP. Tobie też polecam podobnie zrobić, gdy już się do nich dobierzesz. Mi się te torxy pięknie wylizały i połowę obciąłem lub rozwierciłem, żeby się ich pozbyć.
_________________
  
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 02-10-2011, 10:34   

To jak to jest wkońcu. Ustawiać na zimnym czy na ciepłym? Chyba, że to bez znaczenia?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2011, 12:55   

gru, raczej nie ma znaczenia CPP mierzy na zasadzie zmiany napięcia wychył przepustnicy jest to pomiar mechaniczny. Poza tym temperatura samej przepustnicy nie zmienia się jakoś bardzo znaczono gdyż jest nie ustanie chłodzona paliwem i powietrzem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-10-2011, 21:31   

JAM_BELFEGOR, ma racje!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
koraf12 


Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 31
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-08-2013, 20:26   

bardzo ciekawy materiał w sprawie regulacji cpp wrzuciłem do download " bosch jet i mono tronic"
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load