Regulacja CPP - piny/napięcia/schemat |
Autor |
Wiadomość |
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:22
|
|
|
oki spoko ale te obroty nadaje już krokowiec bo to on uchyla przepustnicę |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:29
|
|
|
adik22, tak to krokowiec popycha krzywkę, ale to CPP przekazuje mu info o ile ma się wysunąć,
jeżeli położenie "0" (początkowe) przepustnicy (czyli to na którym reguluję CPP) jest w złym miejscu to później krokowiec poda za dużo lub za mało gazu
u mnie przed regulacją krokowiec w ogóle się nie włączał (rozregulowana górna śruba i CPP ustawione na 1,16V)
po pierwszej regulacji miałem wolne obroty ok 1600
a dopiero po ustawieniu śrubek i ponownej regulacji jest ok
co do resetu kompa, to po odpięciu aku, wciśnij pedał hamulca na 5 minut i komp będzie zresetowany |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:36
|
|
|
jutro się przyjrzę jeszcze raz i spróbuję ale dziwi mnie fakt że podczas nagrzewania się silnika ten krokowiec nie drgnął nawet na chwilę a tak to powinien choć na troszkę a tu cały czas to samo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:39
|
|
|
upewnij się że krokowiec ma sprawny stycznik w popychaczu - jak włączysz zapłon i przytrzymasz gaz na max, to naciśnij palcem popychacz krokowca powinien zareagować i się schować (hehe jak ślimak) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-05-2008, 20:25
|
|
|
krokowiec jest sprawny bo sprawdzałem go w/w opisany sposób |
|
|
|
|
Jacek Fabiniak
witamy nowego
Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 6 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 21:09
|
|
|
Czy do resetowania komputera ma być włączony zapłon lub silnik ? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 21:12
|
|
|
Jacek Fabiniak, nie, silnik zgaszony procedura taka jak opisałem kilka postów wyżej, oczywiście na zimnym silniku, po resecie go odpalasz i nie tykasz pedału gazu dopuki nie włączy się wentylator na chłodnicy (komp w tym czasie "uczy się" zachowania twojego silnika w całym zakresie temperatur) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:11
|
|
|
No Panowie i Panie dzisiaj po wielkich przygotowaniach i nie udanej próbie postanowiłem jeszcze raz spróbować ustawić ten nieszczęsny CPP i tak ustawiłem co do miliwolta równiuteńko 200mV przy zasilaniu czujnika 4.84V i tak postanowiłem jeszcze zresetować komputer ale przy okazji go wymontowałem aby sprawdzić co w nim siedzi za diabeł wszystko było ok żadnych zimnych lutów płytka elegancka czysta tak jakby dopiero z fabryki wyszła no cóż poskładałem go podłączyłem odpalam i co .............. brum brum i zapalił, obroty 1100rpm na początku troszkę sobie obrotami falował ale w miarę wzrostu temperatury stabilizował się z rury troszkę wody szło, przetrzymałem go aż żeby trzy razy wiatrak się załączył. Czas na jazdę próbną, wcześniej miałem problemy bo jak dałem mu w deche to go muliło zalewał się ale teraz nie miałem z tym problemu i troche mocy mu przybyło bo się nieżle zbierał. Posiadam też LPG ale tu jest problem muszę jeszcze raz ustawić kompa od lpg bo ma problemy za niskie obroty no i cut off troszke zawodzi. No nic trochę się rozpisałem. Mam nadzieję że jutro rano normalnie odpali i mnie nie zezłości. Jutro napiszę czy wszystko było oki po tych operacjach. POZDRAWIAM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:15
|
|
|
no to wstępnie gratuluję, przy okazji wspomnę że miałem ten sam objaw zraz po regulacji - lało się z rury ciurkiem, aż się zastanawiałem co się stało
dużo zależy od Twojej instalacji LPG, moja dostosowała się do nowych ustawiań CPP i działa jak należy, zaś niektóre trzeba doregulować do nowych ustawień silnika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2008, 11:15
|
|
|
Widzę że regulacje przynoszą pozytywne efekty i cieszy mnie to.
Dodać chciałem że górna śruba ogranicznik całkowicie zamkniętej przepustnicy jest fabrycznie plombowana jej się nie reguluje. Dolna ogólnie też nie podlega regulacji tylko w skrajnych wypadkach po wymianie krokowca zgodnie z instrukcją o której pisałem. Zasada tej regulacji opisana jest w książce obsługi do Tipo i Tempry(nie ta co jest w downloadzie)jakaś inna.
Wielu spec majstrów którzy nie mają pojęcia o prostych systemach wtryskowych bo wychowali się na gaźnikach próbują kręcić tymi śrubkami myśląć że podniosą obroty owszem może się to udać, ale później dzieją się cyrki.
Znalazłem też taką stronkę podaję link nawet ciekawa literatura, ale jak dla mnie mało bardziej technicznych spraw jak napięcia itp.
boschserviceweber.pl/boschparts/1/opis.htm
Między ukośnikami jest cyfra /1/ tam wpisujemy kolejno cyfry od 1 do 12.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2008, 14:45
|
|
|
witam przyszedł czas na wyniki po mojej ostatniej regulacji po nocy gdzie silnik całkowicie ostygł a wieć rano musiałem ze dwa razy zakręcić i odpalił ale miał problem z obrotami nie mógł ich utrzymać a więc musiałem troszkę gazu dodać a póżniej już było oki. I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie LPG wiadomo jak to jest w mieście podjedź tu i tam i jak pare razy sie zgasi i zapali silnik to później nie może też utrzymać obrotów ale tylko na LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 14:49
|
|
|
adik22, tak jak napisałem 2 posty wyżej, być może trzeba ją troszkę przeregulować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 15:37
|
|
|
witam ja także mam problem z CCP świecąca się kontrolka wtrysku a przy tym samochód jest mułowaty w mojej miejscowości jest jeden elektromechanik i stwierdził że jeszcze się z tym nie spotkał i nie wyreguluje mi tego także mam pytanko czy jest może ktoś z okolic Tych kto jest w stanie to zmierzyć i wyregulować(ja się na tym nie znam także sam nic nie wykombinuje)chodzi o tempre 1.6 i.e. pozdrawiam |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2008, 15:54
|
|
|
Witam wkrótce zamieszczę na forum dokładne parametry (napięcia na pinach i w różnych położeniach- min/max )CPP bo posiadam nowiuteńką przepustnicę wraz z zaplombowanym czujnikiem a więc nikt go nie ruszał i napiszę jakie powinny być napięcia bo ja ustawiałem według info z forum tzn przepustnica zamknięta i napięcie miedzy 1a2 pinem 200mV i jakoś u mnie nie było zbytnio dobrze jak znajdę tylko chwilkę to zamieszcze to na forum POZDRAWIAM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 18:14
|
|
|
ja ustawiłem wg tych ustawień i wszystko cacy, jestem bardzo zadowolony ale jeśli adik22 poda coś dokładniejszego to sprobuję jeszcze pokombinować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pacopablo
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: Wola
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 17:57
|
|
|
jak już pisałem wcześniej często zapala mi się kontrolka wtrysku a przy tym auto staje się mułowate gdy depnę po gazie zauważyłem że zawsze kiedy na dworze jest deszczowa pogoda owa kontrolka w ogóle się nie zapala ani na chwilkę o co chodzi? |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2008, 16:43
|
|
|
Witam jakoś się zmobilizowałem i pomierzyłem a więc tak na początku napiszę że ten czujnik zawiera dwa niezależne potencjometry które z pomiarów jakich dokonałem wychodzi na to że 1 mierzy od zamkniętej przepustnicy do pewnego momentu a drugi od tegoż momentu do całkowitego otwarcia. Tym punktem to jest ten moment gdy przepustnica jest zamknięta i zaczynamy ją RĘCZNIE otwierać aż do momentu kiedy zaczynamy linkę naciągać! nie wiem jak to dokładnie opisać najlepiej jest sobie samemu spojrzeć widać to ewidentnie kiedy się otwiera i w pewnym momenciejest lużno i po chwili zaczynamy już miec opór. Nazwijmy chwilowo ten punkt przejścia punktem X OK teraz to co odczytałem :
PIN 1-5 zasilanie u mnie 4,86V
PIN 1-2 przepustnica całkowicie zamknięta 195mV (0,195V) gdy zaczniemy ją otwierać napięcie bardzo szybko się zmienia i przyjmuje wartość bliską zasilaniu ok4,8V w punkcie X dalej już się nie zmieniana
PIN1-4 Przepustnica całkowicie zamknięta 200mv (0,2V) i nie zmienia się podczas otwierania aż do punktu X po przekroczeniu tego punktu zaczyna wzrastać aż do całkowitego otwarcia przepustnicy a napięcie jakie odczytałem u siebie to max 4V
Troszkę się tu rozpisałem i przepraszam że tak to jest zagmatwane ale ciężko jest to opisać w szczególności ten punkt X
Tak na marginesie to myślę że pierwszy zakres jest dla biegu jałowego i tzw ssania bo max obroty nie przekraczają 1400 a silniczek nie otwiera dalej przepustnicy ale to tylko moje indywidualne spostrzeżenia może ktoś je jeszcze potwierdzi
POZDRAWIAM ADRIAN |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-08-2008, 16:51
|
|
|
jak znajdę chwilę to skontroluję o ile moje parametry odbiegają od Twoich, ja ustawiałem na ok 0,2V wg tego wcześniejszego opisu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-08-2008, 18:44
|
|
|
Witam wszystkich
Zapraszam wszystkich chcących pogłębić tę kwestię do materiału w downloadzie:
SPI wtrysk Monomotronic MA1.7 - diagnostyka, naprawa, schematy
Są tam opisane sprawy dotyczące CPP (chociaż ani słowa o tych sławetnych 200mV, co okazało się dla wielu zbawienną informacją)
Namawiam do ściągniecia i poczytania.
Pozdrawiam serdecznie
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:52
|
|
|
Widzę że przepustnica przepustnicy nierówna. Na mojej nowej też z zaplombowanym CPP napięcie wynosiło 0,18V u Kolegi Adik22 0,19 czyli wszystko się mieści w tych wartościach napięć które podawałem. Widzę że regulacje przynoszą efekty i cieszy mnie to. Jeśli uda mi się odnaleść ten dokument w którym to wszystko pisało to wrzucę na forum.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 23:14
|
|
|
Ostatnio też założyłem całą nową przepustnicę...będzie chwila to też ją przemierzę |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-04-2009, 21:12
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Witam. Więc i ja dopisze swoje kilka słów. Widziałem wyżej mój post podczas eksperymentowania z CPP. Później nabyłem trochę dodatkowej wiedzy którą chcę się podzielić z wami.
Więc tak napiszę co wiem na ten temat:
CPP - TPS - potencjometr przepustnicy - czujnik położenia przepustnicy - mocowany na 4 śruby typu torx. podobno jednakowy występuje we wszystkich wtryskach jednopunktowych boscha nie tylko w fiatach ale także w audi seatach vw. ( zakładałem na próbę z audi 80 na wtrysku boscha)
Podobno nie do kupienia chociaż w firmie ETER-MOT z Łomianek widziałem w katalogu. Na allegro też widziałem te potencjometry ale to już nie były oryginały tylko zamienniki. Sam kupowałem ten potencjometr z przepustnicą w tej firmie zapłaciłem 200 zł + przesyłka.
Czujnik ten pokazuje kąt uchylenia przepustnicy czyli ilość zasysanego powietrza jego uszkodzenie lub odłączenie nie powoduje unieruchomienia silnika. Czujnik jest 4-ro pinowy wykorzystane piny 1, 2, 4, 5. Jeśli były kiedyś zdejmowany to na śrubach brak plastikowych zaślepek. Zakres obrotu tego czujnika około 1cm. Mocowany jest po przeciwnej stronie od linki gazu. Wygląda jak motylek.
Kolejna sprawa może się zabrudzić hmm no pewnie może choć jest on hermetycznie zamknięty więc ciężko, jeśli czyścimy to tylko gumką od ołówka. Żadnych preparatów itp.
Napewno wpływa na pracę silnika krokowego tego nastawnika przepustnicy bo kręcąc nim silnik się chowa lub wysuwa. Przy złym ustawieniu może ciężko zapalać szarpać przy zmianie biegów ,silnik może przygasać lub trzymać wysokie obroty, nie mieć też takiej mocy .
Nawet jak zaznaczymy w jakiej pozycji był przykręcony to musiałby być wielki przypadek żeby go z powrotem dobrze zamontować. Wyżej w poście podawałem oporności jakie zmierzyłem na moim i ojca samochodzie różniły się trochę, a ustawić na oporności jest bardzo ciężko minimalny ruch np muśnięcie palcem już zmienia wartości.
Teraz napiszę jak się to ustawia(kiedyś koleś mi wysłał który robił w serwisie co i jak) więc opiszę.
Pierwsza sprawa to cofamy maksymalnie silnik krokowy po to żeby całkowicie zamknąć przepustnicę. Najlepiej go wykręcić do tej operacji. Albo podać napięcie z jakiegoś źródła co by się cofnął. Lub można też zrobić tak - włączamy zapłon luzujemy wtyczkę od krokowca, otwieramy na maksa przepustnicę, dotykamy do stycznika biegu jałowego palcem jak silnik się cofnie to zwalamy mu wtyczkę, nie wolno poruszyć nawet minimalnie przepustnicą bo silnik się wysunie. Ogranicznik przepustnicy ma się całkowicie opierać na śrubie.
Teraz piny 1 i 5 to zasilanie powinno być około 5V. Nas interesują piny 1 i 2. 1 to masa choć nie jest połączona z masą silnika(nie wiem czemu, ale napięcia są jednakowe przy pomiarach). Do tego celu zrobiłem sobie takie styki do miernika które wkładam do kostki po zdjęciu gumki ochronnej)
Teraz należy ustawić potencjometr tak aby napięcie między pinem 1 a 2 lub 2 a masą było od 0,18V do 0,25V (od 180mV do 250mV)
Jak ustawimy za duże napięcie np 0,40V to silnik będzie się zalewał, za niskie to będzie miał za mało paliwa i też będzie telepało. Ustawiłem w 3 autach tak jak opisywałem i jest dobrze przyjąłem średnią wartość 0,20V
Dla przykładu podam że nowa przepustnica z potencjometrem fabrycznie zaplombowanym miała wartość 0,18V.
Pomiary przy częściowo otwartej przepustnicy czyli z podpiętym silnikiem krokowym będą inne bo np na zimnym silniku będzie to napięcie wyższe a na ciepłym niższe.
Tak jak pisałem minimalny ruch czy nawet dokręcenie tych 4 śrub może spowodować zmianę dlatego przy dokręcaniu kontrolujemy wartość.
Składamy wszystko spowrotem robimy reset kompa i testujemy - jazda próbna.
Któryś z Kolegów pisał o ustawianiu na obroty na zagrzanym silniku to też jakaś metoda. Nie wiem bo niektórzy pisali o komputerowej regulacji CPP, ale nie wiem na czym to polega i czy rzeczywiście jest takie coś jak takowa regulacja a może to tylko wyciąganie pieniędzy. Chciałbym się na temat tej regulacji coś dowiedzieć.
Może na dniach pożyczę EUROSCANA i pobawię się tam to może coś jeszcze się dowiem czegoś związanego z tą komputerową regulacją.
Na tą chwilę to tyle, ale się rozpisałem. W razie pytań chętnie odpowiem. Pozdrawiam |
Nie jestem elektronikiem, ale mechanikiem tak i idąc twoim tropem uzyskałem 0,20V na 1 i 2 pinie i po resecie kompa oraz zaprogramowaniu moje oczęta ujrzały 1600 rpm. W żaden sposób ten tzw. motylek po prawej stronie ograniczający pracę przepustnicy nie chce oprzeć się o śrubę, krokowiec mu nie pozwala na to i zachowuje się jak podczas pracy na ssaniu. Posiadam nowy silniczek krokowy lecz na wszelki przypadek podpiąłem stary i zasada pracy jest ta sama. Ustawiłem na oko obroty 800 rpm regulując czujnik położenia przepustnicy podczas pracy silnika, ale po odpaleniu nie chce się załączyć ssanie i czuć paliwo jakby go zalewało. A mam jeszcze jedno pytanko! Po zdjęciu osłony wtrysku czy jak kto woli obudowy filtra powietrza dojrzałem, że przepustnica nie zamyka się dokładnie jest delikatnie uchylona. Teraz pytanie!!! Czy regulacji dokonywałeś na odpiętej dźwigni usztywniacza linki (zamocowany na 2 przegubach kulkowych i zabezpieczonych blaszkami z obu stron) bo tylko wtedy jest pełny zakres pracy przepustnicy i tylko wtedy pozostaje domknięta? A kolejna sprawa po odpięciu krokowca niezależnie od ustawienia czujnika położenia przepustnicy widnieje nieszczęsne 0,20V na mierniku. I dupa blada!!! |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Viceroy
Wiek: 64 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2009, 22:51
|
|
|
Ostatnio miałem kłopoty z ustawieniem CPP w moim Tipku. Zmobilizowałem się do ustawienia wolnych obrotów, bo od momentu, gdy go nabyłem utrzymywały się w granicach 1100 obr/min. Po ustawieniu samych obrotów walczyłem jeszcze ze dwa tygodnie. Stosowałem się dokładnie do opisywanych wskazówek i niby wszystko było OK, ale silnik nie zachowywał się jak powinien. Wszystkie pomiary czujników, napięć na kostkach CPP i silniczka "krokowego" i ustawienie w nim momentu zadziałania mikro styku były książkowe. Sonda Lambda sprawna, a objawy jak poniżej:
- Zimny zapalał jak muł, po dłuższym kręceniu i wolno wchodził na obroty - trzeba było nawet pilnować i nieco dodawać gazu by nie zgasł.
- Wolne obroty już przy ciepłym silniku utrzymywał na ok. 800 obr/min (napięcie na pinie 1 i 2 CPP = 200mV), jednak minimalnie falowały.
- Występowała "dziura" w gazie w zakresie ok 2000 - 2600 obrotów (powyżej tego było ok).
Muszę podziękować w tym momencie koledze ZielonyTBG, gdyż dzięki niemu, po wizycie u Niego autko ożyło.
Tomek postawił na wtryskiwacz i na tym się skupiliśmy.
Po wymianie samego wtryskiwacza, czy tylko samej przepustnicy polepszało się, ale nie było tak jak powinno być - wniosek oba elementy były do wymiany
- Miałem szczęście, że Tomek miał komplet na zamianę .
Pewną zagadką i jednocześnie chyba główną przyczyną złej pracy samej przepustnicy przy sprawnym wtryskiwaczu było pęknięcie plastikowej dźwigienki ze ślizgami potencjometru CPP znajdującej się na osi przepustnicy, które zauważył już po wszystkim kolega Tomek.
Ono prawdopodobnie powodowało nieprecyzyjne wskazania konta otwarcia przepustnicy.
|
_________________ -------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-05-2009, 17:52
|
|
|
Witam koledzy,
Mnie tez dopadła usterka CPP. Mam pytanie bo bawie się z tym CPP już pół dnia i jakas minimalna poprawa jest, ale to jeszcze nie to.
Otóż:
1. Regulowac ten Cpp na zimnym, czy ciepłym silniku?
2. Jaką wartośc dla niego najlepiej ustawic?
Oraz pytanie o te śruby:
1. Ile ma wystawac ta sruba regulująca zamknięcie przepustnicy (ta górna)? Napisano, że 5mm, ale czy w każdym silniku jest tak samo? np. 1.4, lub 1.6 na jednopunkcie (tipo, tempra)
2. Nieumien ustawic luzu między bolcem silniczka krokowego, a subą regulująco uchylenie przepustnicy. Napisamo, że ma byc ok. 0,5mm ale jak ją nawet całą wykręce to silniczek krokowy się coraz bardziej wysuwa i żadnego luzu nie uzyskam. Lub niema tam byc w ogóle luzu?
Pomóżcie |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2009, 21:13
|
|
|
aro napisał/a: | 1. Regulowac ten Cpp na zimnym, czy ciepłym silniku? |
na zimnym
aro napisał/a: | 2. Jaką wartośc dla niego najlepiej ustawic? |
w przedziale 0,18 - 0,25
aro napisał/a: | 1. Ile ma wystawac ta sruba regulująca zamknięcie przepustnicy (ta górna)? Napisano, że 5mm, ale czy w każdym silniku jest tak samo? np. 1.4, lub 1.6 na jednopunkcie (tipo, tempra) |
to jest ustawienie fabryczne i może być różnie
aro napisał/a: | 2. Nieumien ustawic luzu między bolcem silniczka krokowego, a subą regulująco uchylenie przepustnicy. Napisamo, że ma byc ok. 0,5mm ale jak ją nawet całą wykręce to silniczek krokowy się coraz bardziej wysuwa i żadnego luzu nie uzyskam. Lub niema tam byc w ogóle luzu? |
w bolcu silniczka krokowego jest stycznik, jeśli silniczek jest sprawny to on sobvie sam ustali przerwę
po regulacji reset kompa i później standardowe przyuczanie do zagrzania silnika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|