|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przekaźniki? |
Autor |
Wiadomość |
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 21:24 Przekaźniki?
|
|
|
Witam.
Dzisiaj trochę dłubałem przy Tipku bo straciło mi się oświetlanie schowka - nie działa, brak prądu....
Tak patrzyłem sobie na kabelki i zastanowiło mnie jedno. Mam 2 miejsce na przekaźniki, tzn. kable podpięte a brak samych przekaźników. Pewnie ma ich nie być (przygotowane do podpięcia innych rzeczy w inych wersjach) no ale wolę się zapytać Was użytkowników, czy ma ich nie być
** Dodano: 14-05-2008, 22:52 **
Co do drugiego zdjęcia to już wiem, znalezłem na forum schemat. Ale jeszce pierwsze zdjęcie i to puste miejsce mnie ciekawi |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2008, 21:55
|
|
|
Kressh, ten pierwszy o ile pamietam jest od "jerza" w kolektorze dolotowym, a ten drugi niewiem bo sam go niemam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 22:09
|
|
|
Tu kable idą a nic nie ma
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:38
|
|
|
Jak egon pisał, właśnie tutaj jest przekaźnik od jeża.
Jeż występował w silnikach gaźnikowych. Tutaj był przekaźnik który załączał prąd na jeża. Jeż grzał do momentu gdy silnik nie osiągnął 50C.
Poprostu FIAT kładł instalacje czasami z naddatkiem. Tam samo jak jak nie miałem centralnego zamka, ale miałem pociągnięte kable do siłownika na klapie itp.
Poprostu zależne jest to od wyposażenia. Masz dany układ - masz przekaźniki, moduły, bezpieczniki. Nie masz tego, masz puste miejsce
Tu masz opis skrzynki:
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=187
Akurat pod pozycją R12 (tam gdzie masz puste) nic nie ma, ale możliwe, że w D/TD tego nie ma (bo opis jest na podstawie silników D/TD). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 10:15
|
|
|
Dzięki za info
Straciło mi się oświetlanie schowka - nie działa, brak prądu.... Skąd można "pożyczyć" prąd, do czego się wpiąć |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 12:58
|
|
|
+ mozna sobie podciagnąć bezposrednio ze skrzynki zabezpieczając bezpiecznikiem albo juz za jakims bezpiecznikiem ewentualnie z zapalniczki. A tak najlepiej to by było znalezc przyczyne czemu juz nie ma. |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 20:18
|
|
|
Nie zaczynam nowego tematu tylko tu pytam nieśmiało
Albo jestem ślepy albo sam nie wiem. Gdzie jest w Tipku przekaźnik od pompy paliwa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 20:39
|
|
|
Kressh, pod maską na grodzi, pod taką plastikową osłonka na 2 śrubach, tam są 2 bezpieczniki i 2 przekaźniki - jeden od pompy paliwa a drugi od lambdy (od lambdy jest ten bez którego silnik gaśnie) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:06
|
|
|
Po wyjęciu obojętnie jakiego z tych dwóch przekaźników silnik gaśnie;] wiem,bo przerabiałem to,przy padniętej skrzynce przekaźników,tak musiałem gasić auto Jak silnik może pracować bez pompy paliwa??No chyba,że na LPG. |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:15
|
|
|
yagi2, no tak, ja mam LPG i myślę tymi kategoriami
no to może inaczej
nie jestem pewien ale układ jest chyba tak ustawiony, że pompa po przekręceniu kluczyka pracuje przez chwilkę po czym jeśli sinik nie zostanie odpalony to się wyłącza, więc jeśli bezpiecznik jest za przekaźnikiem (a tak chyba jest) to pojawi się na nim napięcie i zaraz zniknie
poprawcie mnie jeśli się mylę
yagi2 napisał/a: | tak musiałem gasić auto |
nie prościej, 5 bieg, hamulec i puścić sprzęgło - zdławić silnik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:24
|
|
|
Witaj Kressh
Pozwól, że Ci to zilustruję obrazkiem z instrukcji obsługi auta Tipo
U mnie są przekaźniki 20A, ale spotkałem i 30A.
Bezpieczniki są po przekaźnikach.
Pozdrowienia
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:31
|
|
|
kajuja, hehe w książce pisze 10A, ja mam tak jak Ty 20A i przez kilka dni jak miałem problemy jeździłem z 30A
pytałem o nie w sklepie, bo mi jeden padł, to w jednym baba rozłożyła ręce i w końcu pogrzebała w kompie i stwierdziła że to jest włoskie (też mi odkrycie tym bardziej że jej mówiłem że to do tempry) i że będzie kosztować 43zł
poszedłem do drugiego, wklepał nr w komputer i mówi że to z punto od ogrzewania tylnej szyby dał mi zamiennik elmotu za 12,50 |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:35
|
|
|
No to jeszcze dorzucę słowo.
U mnie po włączeniu zapłonu (pozycja stacyjki MAR) podawany jest do jednego z tych przekaźników (tego prawego - nazywany bywa głównym) plus, który go uruchamia i on wtedy łączy plus z akumulatora (30) z bezpiecznikiem sondy i komputerem.
Po chwili komputer daje sygnał do włączenia tego drugiego przekaźnika i to on właśnie zasila pompę - bez żadnego wstępnego zasilania, które jest odłączane.
Po prostu jak komputer stwierdzi obecność napięcia zasilającego to daje (przez ten lewy przekaźnik) zasilanie do pompy, które się jeszcze (podobno) utrzymuje przez chwilę po wyłączeniu zapłonu.
U mnie to tak działa.
Powodzenia w analizach.
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:39
|
|
|
Co do gaszenia auta,sposobem 5bieg i puszczone sprzęgła,to było mi szkoda skrzyni:)Jeśli sprawa się tyczy pompy,to ona pracuje cały czas,dlatego zaleca się przy jeździe na gazie,aby paliwa było trochę w baku,bo ono smaruje pompę. |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:40
|
|
|
kajuja, na 99% pompa nie pracuje przez cały czas gdy zapłon jest włączony - czasami coś robisz przy aucie i musi być włączony a pompa by wtedy żarła prąd
i na 100% pompa pracuje po włączeniu zapłonu tak więc ona musi się po chwili wyłączać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2008, 21:51
|
|
|
A luki21 ma jeszcze kilka w tablicy przekaźników na sprzedaż i myślę że taniej. Dokładnie takie same (czarne) jakie Kressh ma w swojej tablicy - są one 30A. W sumie ważne, żeby styki przekaźnika się nie grzały, więc jak jest na większy prąd to OK. Uzwojenie przekaźnika nie pobiera przez to większego prądu.
No u mnie jak włączę zapłon (nie uruchamiając rozrusznika) to po ok 0,5 sek słyszę kłapnięcie przekaźnika pompy i od tego momentu ona już pracuje bidulka i przelewa z pustego w próżne. No chyba, żeby komputer był taki mądry i bez zapłonu ją po chwili odłączał (co w sumie jest możliwe i chyba właśnie o tym pisałeś).
Pozdrowienia
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 08:32
|
|
|
yoyo, masz rację. Pompa działa przez parę sekund po włączeniu zapłonu, ale tylko w wypadku gdy nie odpalisz silnika.
Czyli, kręcimy kluczykiem na zapłon, ale nie odpalamy, pompa chodzi parę sekund i wyłącza się.
Jeżeli zaś odpalimy auto to pompa cały czas chodzi.
A tam jest zwykły przekaźnik 30A. Może to być zamiennik i niekoniecznie musi być on "specjalnie" od pompy. W skrzynce bezpieczników jest więciej identycznych przekaźników.
Ważne, aby był pod 30A. Dlatego bezpieczniki są 20A czy nawet 30A. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 08:59
|
|
|
Jeżeli ten przekaźnik od pompy wadliwie działa to jakie mogą być objawy
Dodam, że Tipek przerywa, muli go na paliwie (jak się wkręci na obroty to idzie ale też jakby miał mniejszą moc), na LPG jeździ prawidłowo.
Wymieniłem sondę, czujnik temperatury, świece, kable itp. Wiem, że to temat "morze" ale już nie wiem co wymieniać |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 10:15
|
|
|
Włóż na jego miejsce jakiś inny przekaźnik z puszki bezpieczników i zobacz co się dzieje.
Przekaźnik mógł zaśniedzieć w środku na stykach przez to pompa nie chodzi prawidłowo, a gdy pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia to właśnie mogą być takie objawy.
Podmień przekaźnik, jak to nic nie da to możliwe, że pompa jest do wymiany. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 16:20
|
|
|
A filtr paliwa kiedy był wymieniany? |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 20:50
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem świece na inne, kupiłem dwa nowe przekaźniki, do pompy i ten drugi (sonda). Odpaliłem Tipka i...normalnie jak za dawnych czasów! Wsiadłem więc i pojechałem się przejechać na Pszczynę w z powrotem - cacy! Ideał, ale...wracając, znowu parę razy coś przerwało (zauważyłem, że wtedy temperatura spadła, 2 kreski na digitalu, czyli 50 stopni). Dojechałem do domku. Muszę przyznać, że auto chodzi lepiej teraz na benzynie ale kurde to nie to - właściwa praca silnika była tylko przez parę km, ok 35
Druga sprawa, średnia temp. to 3-4 w mieście przy postajach 4 kreski - wydaję mi się, że to za mało. Kurde nie wiem już co wymieniać - sonda wymieniona, kable, świece (kolejny raz), czujnik temperatury, przekaźniki... Było fajnie i znowu lipa...
Mayones84 napisał/a: | A filtr paliwa kiedy był wymieniany? |
Gdzie on jest, może zdjęcie jakieś? Na pewno nie był... |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 21:06
|
|
|
Kressh, gdzieś czytałem, że filtr jest przy baku, w okolicach prawego tylnego koła pod jakąś osłonką - sam nie zmieniałem więc nie piszę na 100%
digital wskazuje trochę "dziwnie" temperaturę ale jeśli jest w zakresie 80-100 to jest ok
50 to za mało, może ci się termostat przycina
zacznij od tego filtra, bo on w szczególności może płatać takie figle |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-05-2008, 21:16
|
|
|
yoyo napisał/a: | filtr jest przy baku, w okolicach prawego tylnego koła pod jakąś osłonką |
dokładnie przed prawym tylnym kołem masz taką plastikową osłone a pod nią filtr paliwa, zmien go bo on tez moze dawac takie objawy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2008, 21:33
|
|
|
Tak na chłopski rozum prosze... Wiem ktora strona, ale "od koła", "od bagażnika" czy jak |
_________________ Jest
AUDI A4 B7 2005r. 1.9 TDI
Był
/F/I/A/T/ Tipo '94r. 1.4ie - LPG LANDIRENZO
FORD MONDEO MK2 (kombi) '98r. 1.8 16v
AUDI A4 '95r. 1.9 TDI |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-05-2008, 21:47
|
|
|
Kressh, dojdziesz tylko z kanału lub podnosnika, osłona jest dokładnie przed kołem od spodu auta |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|