Podświetlenie przycisków sterowania szybami. |
Autor |
Wiadomość |
jeden
Wiek: 36 Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 53 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 20:14 Podświetlenie przycisków sterowania szybami.
|
|
|
Problem jak w temacie - przyciski nie świecą. Żarówki/diody na pewno dobre.
Jak to rozwiązać? Szukać problemu w kablach?
Mechanizm wyjęty z Tipo GT, wsadzony do zwykłego 1.4. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 20:31
|
|
|
Zacznij szukać na forum |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2011, 09:40
|
|
|
Tez bym sie dowiedzial |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 11:57
|
|
|
Skąd wiesz że żarówki są dobre? Wyjąć cały zespół podpiąć na krótko i sprawdzić czy świeci, potem sprawdzić napięcia na kostkach. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2011, 12:47
|
|
|
A jezeli u mnie nie swieca od poczatku ? tj wie ktos w ktorym miejscu zasilic biala skrzynke (od szyb) (ktory kabel) zeby je podswietlic? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 12:52
|
|
|
pisario,
Może masz poprostu spaloną żarówkę. Jeżeli sterowanie szybami działa, a podświetlenie nie, to na 99% problem leży w żarówce, ewentualnie w module z przyciskami ( np przerwana ścieżka). |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-06-2011, 11:27
|
|
|
Ja bym sprawdził czy prąd dochodzi do żarówki jeśli tak -spalona, jeśli nie- szukamy dalej. Podpinamy na krótko do miejsca gdzie wchodzi wtyczka (tylko sprawdź po ścieżkach które idą do żarówki) , potem sprawdź na wtyczce czy przewód odpowiedzialny za dostarczenie prądu do żarówki takowy podaje. Jeżeli żarówka jest dobra a na przewodzie jest napięcie, to wina gdzieś w kostce, może ścieżka zaśniedziała itd W sumie to grzebałem przy tym wielokrotnie, ale nie przyglądałem się dokładnie co do żarówki bo u mnie działa Nie jest trudno dojść gdzie coś się posypało, więc do roboty
Dodam, że w tych żaróweczkach bardzo trudno zauważyć czy jest ona spalona czy też nie. Jak masz jakąś podobną to przyłóż na chwilę i zobacz czy się zaświeci. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-06-2011, 23:23
|
|
|
Nie mam spalonych zarowek.. nie mialem elektryki. Dodalem ja i nie podlaczylem korychs kabli. I interesi mnie ktore odpowiadaja za podswietlenie |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-06-2011, 17:49
|
|
|
no więc miernik w łapę i jedziesz po kostce ( 5-6 pinów jak dobrze pamietam ) która jest w pięta w przyciski sterujące w drzwiach pasażera lub kierowcy ( od strony kierowcy będzie więcej pinów ) i szukasz +12v które pojawia się kiedy światła postojowe są włączone i ginie kiedy światła gasisz. jesli nie znajdziesz znaczy, że mechanizm został źle "przeszczepiony"
ogólnie posiadając miernik i wiedząc jak sie nim posługiwać możesz spokojnie zlokalizować na których przewodach powinno być +12v i je sobie pociągnąć chociażby od podświetlania zegarów ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 04-09-2011, 18:41
|
|
|
Ja bez mierzenia wiedziałem które piny są od podświetlania. Rozbierz sterownik od szyb i idź po ścieżkach od żarówki do gniazda. Oczywiście później trzeba miernika albo probówka. Ja powkładałem sobie w każdy przycisk diody niebieskie, ale tam jest ciasno i pękają mi luty. Może dlatego że dałem sztywne przewody. Ps. Ta oryginalna żarówka jest gówniana! |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 20:26
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | Ja bez mierzenia wiedziałem które piny są od podświetlania. |
Pablo84K napisał/a: | Oczywiście później trzeba miernika albo probówka |
To w końcu jak?
Pablo84K napisał/a: | Ja powkładałem sobie w każdy przycisk diody niebieskie, ale tam jest ciasno i pękają mi luty. |
W miejscu gdzie oryginalnie jest żarówka wycinasz tą obwódkę, powiększasz otwory i wciskasz diode. Oczywiście wielkością powinna być mniej więcej taka jak żarówka. Ja mam takie jak są w manetkach kierunków i wycieraczek. Nic nie pęka, trzeba tylko pamiętać o rezystorze Trochę delikatności i zmieścisz tam diode z rezystorem beczkowym Ja tak mam u siebie i świeci aż miło
Pablo84K napisał/a: | Ta oryginalna żarówka jest gówniana! |
Potwierdzam, jak zmieniałem kostki na inne to w nich też były spalone. Co najgorsze ciężko dostać oryginalna bynajmniej u mnie. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:20
|
|
|
Ja w każdy przycisk włożyłem diodę 5mm. 4 diody i przewody, to chyba zrozumiale że ciasno |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:25
|
|
|
Myślałem kiedyś żeby na każdy przycisk nakleić (na ten plastik pod przyciskiem) malutką diodę SMD, ale nie wiem czy udało by się nawet to pomieścić. Na razie mam ważniejsze rzeczy do zrobienia, ale za jakiś czas spróbuję zrealizować mój plan :] |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:33
|
|
|
Ja na początku próbowałem zastąpić żarówkę diodą tak jak ktoś pisał ale moja dioda miała kont świecenia 30stopni i nie było żadnego podświetlania. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:40
|
|
|
Dokładnie. Ale w kostce od strony pasażera podświetli Ci ładnie. Tylko kostka od kierowcy drażni. Upchałem tam dość dużą diodę a i tak mizerny efekt. Spiłowałem główkę żeby światło nie było skupione, ale dalej szału nie ma. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2011, 16:59
|
|
|
Hej, prosta sprawa, wystarczy, że zwykłą diodę z okrągłym łebkiem potraktujesz pilnikiem Zjedź warstwę górną do płaskiej i obszlifuj też boki, tak by LEKKO były matowe. Dioda zaczyna świecić dookoła.
Ja w taki sposób dokonałem naprawy diodowych "neonów" pod powozie, efektem naprawy było lepsze rozprozenie światła niż w oryginale |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 10-09-2011, 17:20
|
|
|
Ja obcinałem nożem łepek diody, tym bardziej że nie mieściły się w przyciskach. Też to spraktykowałem |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-09-2011, 20:57
|
|
|
No jeżeli masz diody w przyciskach piłowanie czy obcinane ma to sens, ale jak ktoś myśli że w kostce od strony kierowcy spiłuje diode która umieszczona jest w miejscu oryginalnej żarówki i liczy na dobre podświetlenie wszystkich przycisków to jest w błędzie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:15
|
|
|
Z doświadczenia wiem, że dobrze przygotowana dioda zastąpi każdą żarówkę Trzeba tylko dobrze dobrać rezystorek, samą diodę, żeby miała określoną luminancję i dobrze oszlifować
Moim kumplom nieraz zdarzało się spieprzyć podświetlenie deski, czy wręcz oświetlenie pokoju. Ale zawsze mi się udało wszytko naprawić Więc cierpliwość i nauka na błędach, inaczej się niestety nie da, po którym razie w końcu się uda
PS Czasem "środek ciężkości" źródła światła trzeba inaczej umieścić. Zwracajcie uwagę gdzie jest umieszczony żarnik i umieszczajcie złącze diody (taki kubeczek widać, to obok, na tej wysokości w każdym bądź razie) w tym samym miejscu |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:17
|
|
|
pawel200388, wszystko fajnie ale widzę że nie miałeś do czynienia z tą kostką |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:29
|
|
|
Nie, ale nie takie rzeczy mi stawały na drodze Skoro żarówa podświetlała, to dioda też może Rezystor się nie mieści? Wlutowuje się SMD. Diody się nie da zamontować? Zawsze się da, przerobić można standardowe obudowy diod, ..., ..., a ostatecznie silikon Nie rozświetla przycisków? Są plastikowe "światłowody" - musi podświetlić. Aż muszę zobaczyć tą kostkę |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:43
|
|
|
SMD w to nie mieszaj bo tym też bym podświetlił bez problemu
Chodzi mi o ładne podświetlenie 4 przycisków jedną diodą wstawioną w miejscu oryginalnej żarówki :] |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:51
|
|
|
No to się da Pilnik do paznokci i kształtujemy kierunek/nki strumienia światła Tylko oczy bolą, bo to jest jednak punktowe źródło
(w SMD myślałem o samym oporniku, diody SMD nie potrafiłbym przerobić Ew. są kopułki do kształtowania strumienia elementów SMD, ale poniżej 10 000 sztuk to chyba nie dostaniesz ;P Stosuje się je do zbierania (tak, nie rozsyłu) światła celem pomiaru natężenia oświetlenia (w przypadku tych terminów nie wierzyć wikipedii ;p ). |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-09-2011, 21:56
|
|
|
pawel200388 napisał/a: | Pilnik do paznokci i kształtujemy kierunek/nki strumienia światła |
jak to się robi? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-09-2011, 22:01
|
|
|
Podejrzewam, że chodzi o spiłowanie krawędzi w stronę porządanego kierunku swiecenia... |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
|