Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podświetlenie przycisków sterowania szybami.
Autor Wiadomość
jeden 


Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-06-2011, 20:14   Podświetlenie przycisków sterowania szybami.

Problem jak w temacie - przyciski nie świecą. Żarówki/diody na pewno dobre.
Jak to rozwiązać? Szukać problemu w kablach?

Mechanizm wyjęty z Tipo GT, wsadzony do zwykłego 1.4. ;)
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-06-2011, 20:31   

Zacznij szukać na forum :lalala:
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2011, 09:40   

Tez bym sie dowiedzial ;D
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2011, 11:57   

Skąd wiesz że żarówki są dobre? Wyjąć cały zespół podpiąć na krótko i sprawdzić czy świeci, potem sprawdzić napięcia na kostkach.
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2011, 12:47   

A jezeli u mnie nie swieca od poczatku ? :P tj wie ktos w ktorym miejscu zasilic biala skrzynke (od szyb) (ktory kabel) zeby je podswietlic?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2011, 12:52   

pisario,
Może masz poprostu spaloną żarówkę. Jeżeli sterowanie szybami działa, a podświetlenie nie, to na 99% problem leży w żarówce, ewentualnie w module z przyciskami ( np przerwana ścieżka).
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-06-2011, 11:27   

Ja bym sprawdził czy prąd dochodzi do żarówki jeśli tak -spalona, jeśli nie- szukamy dalej. Podpinamy na krótko do miejsca gdzie wchodzi wtyczka (tylko sprawdź po ścieżkach które idą do żarówki) , potem sprawdź na wtyczce czy przewód odpowiedzialny za dostarczenie prądu do żarówki takowy podaje. Jeżeli żarówka jest dobra a na przewodzie jest napięcie, to wina gdzieś w kostce, może ścieżka zaśniedziała itd W sumie to grzebałem przy tym wielokrotnie, ale nie przyglądałem się dokładnie co do żarówki bo u mnie działa :) Nie jest trudno dojść gdzie coś się posypało, więc do roboty :)

Dodam, że w tych żaróweczkach bardzo trudno zauważyć czy jest ona spalona czy też nie. Jak masz jakąś podobną to przyłóż na chwilę i zobacz czy się zaświeci.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-06-2011, 23:23   

Nie mam spalonych zarowek.. nie mialem elektryki. Dodalem ja i nie podlaczylem korychs kabli. I interesi mnie ktore odpowiadaja za podswietlenie
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-06-2011, 17:49   

no więc miernik w łapę i jedziesz po kostce ( 5-6 pinów jak dobrze pamietam ) która jest w pięta w przyciski sterujące w drzwiach pasażera lub kierowcy ( od strony kierowcy będzie więcej pinów ) i szukasz +12v które pojawia się kiedy światła postojowe są włączone i ginie kiedy światła gasisz. jesli nie znajdziesz znaczy, że mechanizm został źle "przeszczepiony"
ogólnie posiadając miernik i wiedząc jak sie nim posługiwać możesz spokojnie zlokalizować na których przewodach powinno być +12v i je sobie pociągnąć chociażby od podświetlania zegarów ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Gość

Wysłany: 04-09-2011, 18:41   

Ja bez mierzenia wiedziałem które piny są od podświetlania. Rozbierz sterownik od szyb i idź po ścieżkach od żarówki do gniazda. Oczywiście później trzeba miernika albo probówka. Ja powkładałem sobie w każdy przycisk diody niebieskie, ale tam jest ciasno i pękają mi luty. Może dlatego że dałem sztywne przewody. Ps. Ta oryginalna żarówka jest gówniana!
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-09-2011, 20:26   

Pablo84K napisał/a:
Ja bez mierzenia wiedziałem które piny są od podświetlania.

Pablo84K napisał/a:
Oczywiście później trzeba miernika albo probówka

To w końcu jak? ;D
Pablo84K napisał/a:
Ja powkładałem sobie w każdy przycisk diody niebieskie, ale tam jest ciasno i pękają mi luty.

W miejscu gdzie oryginalnie jest żarówka wycinasz tą obwódkę, powiększasz otwory i wciskasz diode. Oczywiście wielkością powinna być mniej więcej taka jak żarówka. Ja mam takie jak są w manetkach kierunków i wycieraczek. Nic nie pęka, trzeba tylko pamiętać o rezystorze :) Trochę delikatności i zmieścisz tam diode z rezystorem beczkowym ;) Ja tak mam u siebie i świeci aż miło :)
Pablo84K napisał/a:
Ta oryginalna żarówka jest gówniana!

Potwierdzam, jak zmieniałem kostki na inne to w nich też były spalone. Co najgorsze ciężko dostać oryginalna bynajmniej u mnie.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 05-09-2011, 18:20   

Ja w każdy przycisk włożyłem diodę 5mm. 4 diody i przewody, to chyba zrozumiale że ciasno :D
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-09-2011, 18:25   

Myślałem kiedyś żeby na każdy przycisk nakleić (na ten plastik pod przyciskiem) malutką diodę SMD, ale nie wiem czy udało by się nawet to pomieścić. Na razie mam ważniejsze rzeczy do zrobienia, ale za jakiś czas spróbuję zrealizować mój plan :]
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 05-09-2011, 18:33   

Ja na początku próbowałem zastąpić żarówkę diodą tak jak ktoś pisał ale moja dioda miała kont świecenia 30stopni i nie było żadnego podświetlania.
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-09-2011, 18:40   

Dokładnie. Ale w kostce od strony pasażera podświetli Ci ładnie. Tylko kostka od kierowcy drażni. Upchałem tam dość dużą diodę a i tak mizerny efekt. Spiłowałem główkę żeby światło nie było skupione, ale dalej szału nie ma.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2011, 16:59   

Hej, prosta sprawa, wystarczy, że zwykłą diodę z okrągłym łebkiem potraktujesz pilnikiem :) Zjedź warstwę górną do płaskiej i obszlifuj też boki, tak by LEKKO były matowe. Dioda zaczyna świecić dookoła.

Ja w taki sposób dokonałem naprawy diodowych "neonów" pod powozie, efektem naprawy było lepsze rozprozenie światła niż w oryginale :)
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
Gość

Wysłany: 10-09-2011, 17:20   

Ja obcinałem nożem łepek diody, tym bardziej że nie mieściły się w przyciskach. Też to spraktykowałem :lol:
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-09-2011, 20:57   

No jeżeli masz diody w przyciskach piłowanie czy obcinane ma to sens, ale jak ktoś myśli że w kostce od strony kierowcy spiłuje diode która umieszczona jest w miejscu oryginalnej żarówki i liczy na dobre podświetlenie wszystkich przycisków to jest w błędzie :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2011, 21:15   

Z doświadczenia wiem, że dobrze przygotowana dioda zastąpi każdą żarówkę :) Trzeba tylko dobrze dobrać rezystorek, samą diodę, żeby miała określoną luminancję i dobrze oszlifować :)
Moim kumplom nieraz zdarzało się spieprzyć podświetlenie deski, czy wręcz oświetlenie pokoju. Ale zawsze mi się udało wszytko naprawić :) Więc cierpliwość i nauka na błędach, inaczej się niestety nie da, po którym razie w końcu się uda :)

PS Czasem "środek ciężkości" źródła światła trzeba inaczej umieścić. Zwracajcie uwagę gdzie jest umieszczony żarnik i umieszczajcie złącze diody (taki kubeczek widać, to obok, na tej wysokości w każdym bądź razie) w tym samym miejscu :)
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-09-2011, 21:17   

pawel200388, wszystko fajnie ale widzę że nie miałeś do czynienia z tą kostką :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2011, 21:29   

Nie, ale nie takie rzeczy mi stawały na drodze :P Skoro żarówa podświetlała, to dioda też może :P Rezystor się nie mieści? Wlutowuje się SMD. Diody się nie da zamontować? Zawsze się da, przerobić można standardowe obudowy diod, ..., ..., a ostatecznie silikon :) Nie rozświetla przycisków? Są plastikowe "światłowody" - musi podświetlić. Aż muszę zobaczyć tą kostkę :P
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-09-2011, 21:43   

SMD w to nie mieszaj bo tym też bym podświetlił bez problemu ;D
Chodzi mi o ładne podświetlenie 4 przycisków jedną diodą wstawioną w miejscu oryginalnej żarówki :]
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2011, 21:51   

No to się da :P Pilnik do paznokci i kształtujemy kierunek/nki strumienia światła :P Tylko oczy bolą, bo to jest jednak punktowe źródło :)
(w SMD myślałem o samym oporniku, diody SMD nie potrafiłbym przerobić ;D Ew. są kopułki do kształtowania strumienia elementów SMD, ale poniżej 10 000 sztuk to chyba nie dostaniesz ;P Stosuje się je do zbierania (tak, nie rozsyłu) światła celem pomiaru natężenia oświetlenia (w przypadku tych terminów nie wierzyć wikipedii ;p ).
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-09-2011, 21:56   

pawel200388 napisał/a:
Pilnik do paznokci i kształtujemy kierunek/nki strumienia światła

jak to się robi?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-09-2011, 22:01   

Podejrzewam, że chodzi o spiłowanie krawędzi w stronę porządanego kierunku swiecenia...
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load