Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak reakcji rozrusznika
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 16:45   brak reakcji rozrusznika

Sytuacja wygląda następująco: w chwili jak przekręcam kluczyk nie ma żadnej reakcji. jak cię przysłuchać to tylko słychać ciche kliknięcie gdzieś z pod pompy hamulcowej (jakoś zza niej). Bezpieczniki posprawdzałem, akumulator miał 12,54V. Wcześniej miałem podobną historię i wystarczyło przeczyścić styki rozrusznika. Niestety, nie tym razem. jakieś pomysły?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:00   

dwie sprawy:

1. wyczyść klemę plusową na akumulatorze!!!

2. napisz czy to to ;)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:07   

klemy? daj mi 15 minut, zaraz pójdę na parking i poczyszczę klemy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:13   

oczywiście mam na myśli zdjęcie klemy i wyczyszczenie szczotką drucianą.

czekam:)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-09-2009, 17:17   

jelcyn, mogła Ci się cewka zawiesić w rozruszniku, poczęstuj go młotkiem delikatnie, powinno pomóc
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:25   

klemy czyste (szczotką drucianą oczywiście), bez poprawy, z cewką wcześniej witał się klucz do kół (młotka nie mam w samochodzie), bez poprawy. Przy okazji, TT miały immobilaizer czy coś w tym stylu? bo przy okazji zauważyłem coś dziwnego. jak zdejmowałem klemy, to przy zakładaniu ponownie wył alarm. teraz cisza, tak samo nie reaguje na pilota.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:29   

dziwne...
przewody przy rozruszniku sprawdziłeś ma się rozumieć? jest gruby i cienki.

z alarmem dziwna sprawa. może masz odcięcie zapłonu na alarmie a to już trudniejsza sprawa. alarm szlak trafił i dlatego nie kręci rozrusznikiem. jakiej firmy jest ten alarm (jak znasz podaj model).
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:30   

jelcyn, a gdyby tak miernikiem (druga osoba) sprawdziła czy w czasie przekręcania stacyjki dochodzi tam w ogóle prąd... Jak przekręcasz to kontrolki przygasają czy nie? T/T miały fabryczny immobilaizer, ale o tym bys wiedział. Bez jego użycia nie odpaliłbyś auta ;)

** Dodano: 07-09-2009, 18:31 **
jelcyn, ooo, a ten cienki (wzbudzenia) przewód Ci się nie wysunął? Bo mi się to zdarzało...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:33   

konikks napisał/a:
jakiej firmy jest ten alarm (jak znasz podaj model).

nie mam pojęcia
ciechu napisał/a:
ak przekręcasz to kontrolki przygasają czy nie?

nie przygasają
ciechu napisał/a:
miały fabryczny immobilaizer, ale o tym bys wiedział. Bez jego użycia nie odpaliłbyś auta

To znaczy? przed każdym uruchomieniem trzeba było go rozbroić, czy jak?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:36   

sprawdź kabel cienki. jeszcze jest jasno ;)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:37   

cienki sprawdzony i przeczyszczony. i na kablu i na rozruszniku
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:53   

jelcyn napisał/a:
To znaczy? przed każdym uruchomieniem trzeba było go rozbroić, czy jak?
dokładnie tak ;)
Skoro
jelcyn napisał/a:
bo przy okazji zauważyłem coś dziwnego. jak zdejmowałem klemy, to przy zakładaniu ponownie wył alarm. teraz cisza, tak samo nie reaguje na pilota.
to tu bym szukał problemu. Alarm też odcina zapłon i to z tym jest problem a nie z rozrusznikiem. Poszukaj puszki od alarmu (prawdopodobnie pod plastikami z lewej strony kierownicy) i posprawdzaj bezpieczniki.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 17:55   

ciechu napisał/a:
plastikami z lewej strony kierownicy
jak się tam dostać, trzeba zdjąć deskę?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-09-2009, 18:00   

jelcyn, mam na myśli ten dolny plastik pod kierownicą który biegnie od lewych drzwi do panelu środkowego. Bodajże na 6 śrub na krzyżak.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 18:03   

to chyba wiem który. niestety dzisiaj juz tego raczej nie zrobię
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 18:47   

Miałem niedawno podobną sytuację. Winny okazał się przepalony drucik w cewce.
_________________
  
 
 
jagy 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-09-2009, 18:49   

Spróbuj jeszcze włączyć stacyjkę,weź śrubokręt i połącz te dwa kable przy rozruszniku,cienki z grubym i zobaczysz czy kręci rozrusznikiem.Miej auto na luzie.
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-09-2009, 19:29   

jelcyn, to spróbój tak jak jagy pisze i weź go na krótko, najpierw zrób zwarcie na tych śrubach i niech się zakręci, potem podaj prąd tam gdzie idzie ten cienki kabel w cewkę, a jak nie zaskoczy to go wyjmij i bo może kopułka pękła, tzn ta część co w skrzynię wchodzi i się wirnik zablokował. Osobiście miałem taki numer, zapalałem, coś walnęło więc zgasałem, potem poszedłem do taksiarza po klucze bo nie miałem, akurat fiatem jeździł i powiedział że to częsty ból tych rozruszników i miał rację, wyjąłem rozrusznik w kawałkach. Jak będzie cały to pewnie cewka się spaliła tylko
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 07-09-2009, 22:04   

Powiem tak - daj na luz, przekrec zapłon i podepnij rozrusznik na krótko wtedy bedziesz wiedział co jest nie tak, może bendiks sie nie wysuwa... ale w tym przypadku rozrusznik by krecił ale nie silnikiem.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-09-2009, 22:39   

tipacz napisał/a:
Powiem tak - daj na luz, przekrec zapłon i podepnij rozrusznik na krótko wtedy bedziesz wiedział co jest nie tak, może bendiks sie nie wysuwa... ale w tym przypadku rozrusznik by krecił ale nie silnikiem.

z calym szacunkiem glupoty piszesz.....


daj na krotko + od aku na ten cienki kabelek i bedziesz wiedzial czy rozrusznik sprawny......pamietaj, auto na luzie.....a jezeli sie okaze ze to to - winny bedzie alarm lub cos innego, co odcina ci rozrusznik....w ostatecznosci padly styki w stacyjce, ale najpierw sam rozrusznik sprawdz...mozesz wziac 2 osobe , niech przekreci kluczyk tak jakbys chccial odpalic auto, a ty walnij mlotkiem w cewke, moze sie przywiesila lub ci sie koncza szczotki w rozruszniku(aczkoliwek jezeli to szczotki to bys bendix slyszal)...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-09-2009, 22:48   

Po co ma przekręcać na zapłon, żeby spiąć na krótko? Rozrusznik jest podłączony bezpośrednio pod aku, tyle że uruchamia go elektromagnes, który pełni rolę przekaźnika, i on jest połączony ze stacyjką, ale akurat nie z zapłonem. Jeśli przekręcasz kluczyk na rozruch i elektromagnes "klaska", to albo szczotki, albo wirnik, albo styk wewnątrz elekromagnesu, albo kabel bezpośrednio od aku. Jak nie klaska, to kwestia leży w samym elektromagnesie, albo w zasilaniu ze stacyjki. Elektromagnes sprawdzisz odkręcając ten gruby czerwony kabel od aku i przytykając go w miejsce cienkiego idącego od stacyjki. Jak "klaska" to cewka jest ok, nie "klaska" to coś z cewką. Jak przytkniesz ten czerwony od aku do drugiej śruby na elektromagnesie i rozrusznik zakręci to silnik jest ok, jak nie zakręci, to szczotki, albo wirnik. Jak jedna i druga próba na krótko wypadnie pomyślnie, to wtedy znaczy, że elektromagnes nie załącza prądu na silnik.

** Dodano: 07-09-2009, 23:51 **
maniutek napisał/a:
(aczkoliwek jezeli to szczotki to bys bendix slyszal)

Po części mnie ubiegłeś, ale tu się nieco mylisz, bo bendiks to sprzęgiełko jednokierunkowe na osi wirnika, a słyszeć można elektromagnes wysuwający bendiks i zapewne o tym mówisz.

** Dodano: 07-09-2009, 23:55 **
jelcyn, ponieważ mieszkam o rzut kamieniem to mogę jutro wskoczyć i Ci pomóc ze sprawdzeniami, jeśli nie dasz rady, ale myślę ze sobie poradzisz.
_________________
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-09-2009, 23:20   

voots napisał/a:
Po części mnie ubiegłeś, ale tu się nieco mylisz, bo bendiks to sprzęgiełko jednokierunkowe na osi wirnika, a słyszeć można elektromagnes wysuwający bendiks i zapewne o tym mówisz.

dokladnie o to mi chodzilo.....dziekuje za sprostowanie.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-09-2009, 12:38   

spinanie na krótko nie zadziałało, poszło trochę iskier i cisza. jakieś dalsze pomysły?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-09-2009, 12:40   

Tzn ani sam elektromagnes ani sam silnik rozrusznika nie chodzą?
_________________
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-09-2009, 12:46   

nie znam się, więc opisuję po swojemu, poza kilkoma iskrami nie było nic.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load