|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
brak reakcji rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 16:45 brak reakcji rozrusznika
|
|
|
Sytuacja wygląda następująco: w chwili jak przekręcam kluczyk nie ma żadnej reakcji. jak cię przysłuchać to tylko słychać ciche kliknięcie gdzieś z pod pompy hamulcowej (jakoś zza niej). Bezpieczniki posprawdzałem, akumulator miał 12,54V. Wcześniej miałem podobną historię i wystarczyło przeczyścić styki rozrusznika. Niestety, nie tym razem. jakieś pomysły? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:00
|
|
|
dwie sprawy:
1. wyczyść klemę plusową na akumulatorze!!!
2. napisz czy to to |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:07
|
|
|
klemy? daj mi 15 minut, zaraz pójdę na parking i poczyszczę klemy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:13
|
|
|
oczywiście mam na myśli zdjęcie klemy i wyczyszczenie szczotką drucianą.
czekam:) |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:17
|
|
|
jelcyn, mogła Ci się cewka zawiesić w rozruszniku, poczęstuj go młotkiem delikatnie, powinno pomóc |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:25
|
|
|
klemy czyste (szczotką drucianą oczywiście), bez poprawy, z cewką wcześniej witał się klucz do kół (młotka nie mam w samochodzie), bez poprawy. Przy okazji, TT miały immobilaizer czy coś w tym stylu? bo przy okazji zauważyłem coś dziwnego. jak zdejmowałem klemy, to przy zakładaniu ponownie wył alarm. teraz cisza, tak samo nie reaguje na pilota. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:29
|
|
|
dziwne...
przewody przy rozruszniku sprawdziłeś ma się rozumieć? jest gruby i cienki.
z alarmem dziwna sprawa. może masz odcięcie zapłonu na alarmie a to już trudniejsza sprawa. alarm szlak trafił i dlatego nie kręci rozrusznikiem. jakiej firmy jest ten alarm (jak znasz podaj model). |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:30
|
|
|
jelcyn, a gdyby tak miernikiem (druga osoba) sprawdziła czy w czasie przekręcania stacyjki dochodzi tam w ogóle prąd... Jak przekręcasz to kontrolki przygasają czy nie? T/T miały fabryczny immobilaizer, ale o tym bys wiedział. Bez jego użycia nie odpaliłbyś auta
** Dodano: 07-09-2009, 18:31 **
jelcyn, ooo, a ten cienki (wzbudzenia) przewód Ci się nie wysunął? Bo mi się to zdarzało... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:33
|
|
|
konikks napisał/a: | jakiej firmy jest ten alarm (jak znasz podaj model). |
nie mam pojęcia
ciechu napisał/a: | ak przekręcasz to kontrolki przygasają czy nie? |
nie przygasają
ciechu napisał/a: | miały fabryczny immobilaizer, ale o tym bys wiedział. Bez jego użycia nie odpaliłbyś auta |
To znaczy? przed każdym uruchomieniem trzeba było go rozbroić, czy jak? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:36
|
|
|
sprawdź kabel cienki. jeszcze jest jasno |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:37
|
|
|
cienki sprawdzony i przeczyszczony. i na kablu i na rozruszniku |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:53
|
|
|
jelcyn napisał/a: | To znaczy? przed każdym uruchomieniem trzeba było go rozbroić, czy jak? | dokładnie tak
Skoro jelcyn napisał/a: | bo przy okazji zauważyłem coś dziwnego. jak zdejmowałem klemy, to przy zakładaniu ponownie wył alarm. teraz cisza, tak samo nie reaguje na pilota. | to tu bym szukał problemu. Alarm też odcina zapłon i to z tym jest problem a nie z rozrusznikiem. Poszukaj puszki od alarmu (prawdopodobnie pod plastikami z lewej strony kierownicy) i posprawdzaj bezpieczniki. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 17:55
|
|
|
ciechu napisał/a: | plastikami z lewej strony kierownicy | jak się tam dostać, trzeba zdjąć deskę? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 18:00
|
|
|
jelcyn, mam na myśli ten dolny plastik pod kierownicą który biegnie od lewych drzwi do panelu środkowego. Bodajże na 6 śrub na krzyżak. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 18:03
|
|
|
to chyba wiem który. niestety dzisiaj juz tego raczej nie zrobię |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 18:47
|
|
|
Miałem niedawno podobną sytuację. Winny okazał się przepalony drucik w cewce. |
_________________
|
|
|
|
|
jagy
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 18:49
|
|
|
Spróbuj jeszcze włączyć stacyjkę,weź śrubokręt i połącz te dwa kable przy rozruszniku,cienki z grubym i zobaczysz czy kręci rozrusznikiem.Miej auto na luzie. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-09-2009, 19:29
|
|
|
jelcyn, to spróbój tak jak jagy pisze i weź go na krótko, najpierw zrób zwarcie na tych śrubach i niech się zakręci, potem podaj prąd tam gdzie idzie ten cienki kabel w cewkę, a jak nie zaskoczy to go wyjmij i bo może kopułka pękła, tzn ta część co w skrzynię wchodzi i się wirnik zablokował. Osobiście miałem taki numer, zapalałem, coś walnęło więc zgasałem, potem poszedłem do taksiarza po klucze bo nie miałem, akurat fiatem jeździł i powiedział że to częsty ból tych rozruszników i miał rację, wyjąłem rozrusznik w kawałkach. Jak będzie cały to pewnie cewka się spaliła tylko |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-09-2009, 22:04
|
|
|
Powiem tak - daj na luz, przekrec zapłon i podepnij rozrusznik na krótko wtedy bedziesz wiedział co jest nie tak, może bendiks sie nie wysuwa... ale w tym przypadku rozrusznik by krecił ale nie silnikiem. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-09-2009, 22:39
|
|
|
tipacz napisał/a: | Powiem tak - daj na luz, przekrec zapłon i podepnij rozrusznik na krótko wtedy bedziesz wiedział co jest nie tak, może bendiks sie nie wysuwa... ale w tym przypadku rozrusznik by krecił ale nie silnikiem. |
z calym szacunkiem glupoty piszesz.....
daj na krotko + od aku na ten cienki kabelek i bedziesz wiedzial czy rozrusznik sprawny......pamietaj, auto na luzie.....a jezeli sie okaze ze to to - winny bedzie alarm lub cos innego, co odcina ci rozrusznik....w ostatecznosci padly styki w stacyjce, ale najpierw sam rozrusznik sprawdz...mozesz wziac 2 osobe , niech przekreci kluczyk tak jakbys chccial odpalic auto, a ty walnij mlotkiem w cewke, moze sie przywiesila lub ci sie koncza szczotki w rozruszniku(aczkoliwek jezeli to szczotki to bys bendix slyszal)... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 22:48
|
|
|
Po co ma przekręcać na zapłon, żeby spiąć na krótko? Rozrusznik jest podłączony bezpośrednio pod aku, tyle że uruchamia go elektromagnes, który pełni rolę przekaźnika, i on jest połączony ze stacyjką, ale akurat nie z zapłonem. Jeśli przekręcasz kluczyk na rozruch i elektromagnes "klaska", to albo szczotki, albo wirnik, albo styk wewnątrz elekromagnesu, albo kabel bezpośrednio od aku. Jak nie klaska, to kwestia leży w samym elektromagnesie, albo w zasilaniu ze stacyjki. Elektromagnes sprawdzisz odkręcając ten gruby czerwony kabel od aku i przytykając go w miejsce cienkiego idącego od stacyjki. Jak "klaska" to cewka jest ok, nie "klaska" to coś z cewką. Jak przytkniesz ten czerwony od aku do drugiej śruby na elektromagnesie i rozrusznik zakręci to silnik jest ok, jak nie zakręci, to szczotki, albo wirnik. Jak jedna i druga próba na krótko wypadnie pomyślnie, to wtedy znaczy, że elektromagnes nie załącza prądu na silnik.
** Dodano: 07-09-2009, 23:51 **
maniutek napisał/a: | (aczkoliwek jezeli to szczotki to bys bendix slyszal) |
Po części mnie ubiegłeś, ale tu się nieco mylisz, bo bendiks to sprzęgiełko jednokierunkowe na osi wirnika, a słyszeć można elektromagnes wysuwający bendiks i zapewne o tym mówisz.
** Dodano: 07-09-2009, 23:55 **
jelcyn, ponieważ mieszkam o rzut kamieniem to mogę jutro wskoczyć i Ci pomóc ze sprawdzeniami, jeśli nie dasz rady, ale myślę ze sobie poradzisz. |
_________________
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-09-2009, 23:20
|
|
|
voots napisał/a: | Po części mnie ubiegłeś, ale tu się nieco mylisz, bo bendiks to sprzęgiełko jednokierunkowe na osi wirnika, a słyszeć można elektromagnes wysuwający bendiks i zapewne o tym mówisz. |
dokladnie o to mi chodzilo.....dziekuje za sprostowanie. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 12:38
|
|
|
spinanie na krótko nie zadziałało, poszło trochę iskier i cisza. jakieś dalsze pomysły? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 12:40
|
|
|
Tzn ani sam elektromagnes ani sam silnik rozrusznika nie chodzą? |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 12:46
|
|
|
nie znam się, więc opisuję po swojemu, poza kilkoma iskrami nie było nic. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|