Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temperatura silnika
Autor Wiadomość
andrzej 



Wiek: 50
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 22
Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-05-2006, 12:35   temperatura silnika

mam taki problem a mianowicie zbyt mocno i szybko nagrzewa się moje auto i nie mam pojęcia co się dzieje, nadmienię też że już wyjąłem nawet termostat i nadal taki sam efekt,wentylator też się załancza jask tylko na wskaźniku będzie 90 a i tak jak w korku trochę pstoję to rośnie temperatura , poradżcie co może być przyczyną tego.
_________________
Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996
     assistance
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-05-2006, 13:04   

Może chłodnica jest zakamieniona lub przytkana albo przewody do niej gdzieś się przytkały albo pompa wodna padła.

[ Dodano: 19-05-2006, 14:05 ]
A jak się wentyl włącza to raczej pompa.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2006, 13:48   Re: temperatura silnika

andrzej napisał/a:
mam taki problem a mianowicie zbyt mocno i szybko nagrzewa się moje auto i nie mam pojęcia co się dzieje, nadmienię też że już wyjąłem nawet termostat i nadal taki sam efekt,wentylator też się załancza jask tylko na wskaźniku będzie 90 a i tak jak w korku trochę pstoję to rośnie temperatura , poradżcie co może być przyczyną tego.


wentylator pracuje, a temperatura dalej rośnie?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
andrzej 



Wiek: 50
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 22
Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-05-2006, 16:23   cd

do chłodnicy weszło ok 7 litr płynu to chyba nie jest zatkana ,a jak sprawdzić czy pompa, a ktoś może wie ile nowa do 1,8 z 96
_________________
Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-05-2006, 18:35   

No ja w poniedziałek kupiłem nową do 1,4 za 140zł z uszczelkami i śrubami w kpl. Tylko musisz dobrze zweryfikować jaka pompa pasuje do Twojego auta, bo do mojego to wg rocznika i silnika było 6 gatunków i każda inna (tzeba było mierzyć śr koła, chociaż 3 pompy miały taką jak ja) :sciana: A w katalogu pomp wodnych fiat tipo zajmuje chyba 2 strony...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2006, 19:22   

Hmm ja mam to samo jak stoje w korku to temp bije i wentyl sie wlacza ale nic poza tym
Na trasie w 100% ok wiec niema sie czym przejmowac
Chyba ze u ciebie sie caly czas przegrzewa no to wtedy lipa
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
slawo 



Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 85
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-05-2006, 11:48   

Mam to samo w trasie jest ok,ale w miescie temp. rosnie momentalnie,a winna jest chlodnica,kupilem za mala i teraz mam problem, ale w lato ,w zimie jest duzo lepiej.
_________________
tempra1.6wtrysk bordo metalic
     Moneta
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-05-2006, 14:43   

.....A Ja powiem tak TTT czyli Ten Typ Tak ma....problem ten występuje w dużej większości Fiatów Tipo....i ciężko jakoś go rozwiązać ..więc trzeba z nim żyć.... :doubt:
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-05-2006, 14:51   

andrzej, nie myślałem o zatkaniu tylko o wydolności chłodzenia.Może kanały są obrośnięte i ich średnica się zmniejszyła.Przez to płyn wolniej przepływa i w mniejszej ilości.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
andrzej 



Wiek: 50
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 22
Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-05-2006, 18:13   

a może ktoś z was sprawdzał np. ile płynu w ciągu min przepłynie przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego, wtedy by można było porozmawiać o konkretacg. A z tym żyć jak pisał kolega w poście chyba się nioe da bo za chwilę mam zamiar ruszyć w polskę z kempingiem i wtedy to może być big problem.
_________________
Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996
     assistance
 
 skype
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2006, 18:19   

a masz digital czy analog? U mnie jak sie wentylator zalacza to temperatura wskakuje czasem na 130 stopni co jest nie realne bo silnik by takiej temp dlugo nie wytrzymal. A para z pod machy nie leci (pewnie jakies przebicie czy cuś od dmuchawy)
     Moneta
 
 
andrzej 



Wiek: 50
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 22
Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-05-2006, 08:59   

dokładnie tak też mam czasami że temperatura na zegarze digital jest ok 120 a para nie leci czyli faktycznie nie jest taka wysoka, może będzie trzeba sprawdzić zewnętrznym termometrem jaka jest faktycznie temperatura i potam ewentualnie zacząć panikować .
_________________
Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996
     assistance
 
 skype
 
marcin_m 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 139
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-05-2006, 15:43   

Ja mam do sprzedania używkę pompę do 1,6 ze wspomaganiem.
_________________
był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01'
     assistance   Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2006, 20:18   

Drodzy Panowie,

Pojawił mi sie następny problemik.
Silnik lekko się przegrzewa.
Wcześniej temperatura chłodziwa nigdy nie przekraczała 80 st. w trasie i 100 w korku.
Teraz w trasie mam rzadko 80, często 90-100, a w korkach do 120.
Czujnik temperatury jest ok.

Jeżeli przypatrzec się płynowi, to bardzo lekko paruje (naprawdę minimalnie).
Był co prawda wymieniany jakiś rok temu, ale robi się lekko mętny (Castrol Antifreeze).
Czy to może byc to?

Czy pompa wody powinna wydawac jakieś dzwięki?
Moja lekko "szumi".

Może ktoś z Was ma jakieś sugestie lub doświadczenia?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-07-2006, 21:01   

Zrobilo sie cieplo. Ja po Temprze (1.6) tez widze ze jednak ciu wieciej sie grzeje.
Zawsze miala tak 87-88C (tuz pod 90C kreska) a teraz nawet jadac mam ciut ponad 90C.

Moze przecysc chlodnice jakims "karszerem", oczywiscie nie uszkodz jej.

Pompa wody tez oczywiscie moze byc uszkodzona i gdy tak bedzie to wlasnie bedzie sie przegrzewał silnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2006, 21:25   

Miszko,

to chyba dobry pomysł.
Po "szaleństwach" na "autostradach" ilośc zmasakrowanych owadów, zalegających między żebrami chłodnicy, jest wręcz imponująca... :zolta:

Poza tym, wymienię płyn chłodzący. Tym razem nie będzie to już Castrol.

Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada.
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-07-2006, 07:36   

Moja temperówka w trasie ma temp równo 90st. C. Gdy jeżdżę po mieście oscyluje wokól 95-100 (tak działa wentylator chłodnicy). Miała tak od zawsze (a znam ją od nowości) i w ogóle się tym nie przejmuje.
     Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2006, 08:26   

mac napisał/a:

Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada.



szybsza jazda= mocniej "owiewa" chłodnicę
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2006, 09:04   

U mnie w trasie nieco ponad 70 jak stoje w korku cos kolo 100 i zalacza sie wentylator na okolo 30 s i zbija do nieco ponad 90 i tak w koło wojtek. W chlodnicy mam mieszanke tak okolo 60% plynu 40% woda dest. Po odkręceniu korka paruje ale nie zabardzo, paluchy wodą można poparzyć.
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-07-2006, 09:11   

mac napisał/a:
Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada.

Bo większe obroty to również szybsza praca pompy wodnej i szybszy przepływ płynu w układzie chłodzenia...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-07-2006, 14:38   

zgodze sie z radke. pompa wymusza szybszy obieg i plyn chlodniejszy mieszajac sie zbije ci temperature. najlepszym sposobem na oczyszczenie chlodnicy wewnatrz jest jej wyjecie i wprowadzenie szlaufu z bierzaca woda. wtedy poruszasz troche chlodnica na rozne strony i sam sie zdziwisz co potrafi z niej wyplynac.
moja niunia dla przykladu z walnietym( czytaj bez tej gumoej uszczelki na termostacie) w trasie ma 70 C a w korku czasami nie zalacza wentylatora. dlatego patrze na temperature i mam w zasiegu reki magiczny przycisk do recznego wlaczania wentylatora. czasami sie przydaje.
ssam czujnik byl wielokrotnie testowany w grnku z woda na kuchence i dzialal ale w lecie jezdze na wodzie wiec takie fenomeny maja prawo sie dziac.

sorki za pisownie ale dzis z okazji urodzin zaprzyjaznilem sie z zubrem i moge zle pisac
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-07-2006, 19:59   

Dziś w korku wskaźnik temperatury dobijał 130 st., by po 15 sekundach pokazac 100.
Skok temperatury ponad 20 stopni w ok. 15 sekund wydaje mi się cokolwiek podejrzany...

Czy lekkie zmętnienie płynu chłodzącego kwalifikuje go do wymiany?

I tak to zrobię - pytam pro forma, dla informacji :aniolek:

Z kolei ta szybkozmiennośc wskazań rzuca się lekkim cieniem na sprawnośc czujnika.

A może znowu cholerna masa głupieje?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-07-2006, 07:45   

IMHO wskazuje to w pierwszej kolejności na zapowietrzenie ukladu. Zajmij się tym. 130st C to stanowczo za dużo dla silnika.
     Moneta
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-07-2006, 21:42   

Ta wersja silnika ma odpowietrzanie "automatyczne" - wężyk połączony ze zbiornikiem wyrównawczym.

Dziś mój kolega (facet ma chyba komputer diagnostyczny w głowie - zawsze odgaduje, co się dzieje) zalecił wymianę czujnika temperatury w chłodnicy.

Pomogło natychmiast - temperatura nie przekracza wskazania 110 (postój, bieg jałowy). Przy czym niemal równo z "ukazaniem się" cyferki 110 załącza się wentylator i natychmiast ją zbija do 100.

Wygląda więc na to, że czujnik bimetaliczny szlag trafił.

Teraz mogę wam powiedziec, jaka jest trwałośc tego typu (tj. bimetalicznych) czujników w naszych autach: około 15 lat (w ciągu 2 miesięcy wymieniłem już 3: dwa w głowicy i jeden w chłodnicy). Ale to zależy jeszcze od częstotliwości ich załączania/wyłączania.

W sobotę wykonam jeszcze płukanie chłodnicy + nowy płyn.
I tak chyba zakończy się ta historia z temperaturowymi, gorącymi zmorami...
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2006, 21:45   

Mac 100 stopni to itak zaduzo ;-)
Wentylator sie powinien wlaczac w tych okolicach
normalna praca to jakies ~90
Wiec musi byc cos jeszcze moze i chlodnica juz zasyfiona przez muchy komary i inne dranstwa:]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load