temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 12:35 temperatura silnika
|
|
|
mam taki problem a mianowicie zbyt mocno i szybko nagrzewa się moje auto i nie mam pojęcia co się dzieje, nadmienię też że już wyjąłem nawet termostat i nadal taki sam efekt,wentylator też się załancza jask tylko na wskaźniku będzie 90 a i tak jak w korku trochę pstoję to rośnie temperatura , poradżcie co może być przyczyną tego. |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 13:04
|
|
|
Może chłodnica jest zakamieniona lub przytkana albo przewody do niej gdzieś się przytkały albo pompa wodna padła.
[ Dodano: 19-05-2006, 14:05 ]
A jak się wentyl włącza to raczej pompa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 13:48 Re: temperatura silnika
|
|
|
andrzej napisał/a: | mam taki problem a mianowicie zbyt mocno i szybko nagrzewa się moje auto i nie mam pojęcia co się dzieje, nadmienię też że już wyjąłem nawet termostat i nadal taki sam efekt,wentylator też się załancza jask tylko na wskaźniku będzie 90 a i tak jak w korku trochę pstoję to rośnie temperatura , poradżcie co może być przyczyną tego. |
wentylator pracuje, a temperatura dalej rośnie? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 16:23 cd
|
|
|
do chłodnicy weszło ok 7 litr płynu to chyba nie jest zatkana ,a jak sprawdzić czy pompa, a ktoś może wie ile nowa do 1,8 z 96 |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 18:35
|
|
|
No ja w poniedziałek kupiłem nową do 1,4 za 140zł z uszczelkami i śrubami w kpl. Tylko musisz dobrze zweryfikować jaka pompa pasuje do Twojego auta, bo do mojego to wg rocznika i silnika było 6 gatunków i każda inna (tzeba było mierzyć śr koła, chociaż 3 pompy miały taką jak ja) A w katalogu pomp wodnych fiat tipo zajmuje chyba 2 strony... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 19:22
|
|
|
Hmm ja mam to samo jak stoje w korku to temp bije i wentyl sie wlacza ale nic poza tym
Na trasie w 100% ok wiec niema sie czym przejmowac
Chyba ze u ciebie sie caly czas przegrzewa no to wtedy lipa |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 11:48
|
|
|
Mam to samo w trasie jest ok,ale w miescie temp. rosnie momentalnie,a winna jest chlodnica,kupilem za mala i teraz mam problem, ale w lato ,w zimie jest duzo lepiej. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 14:43
|
|
|
.....A Ja powiem tak TTT czyli Ten Typ Tak ma....problem ten występuje w dużej większości Fiatów Tipo....i ciężko jakoś go rozwiązać ..więc trzeba z nim żyć.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 14:51
|
|
|
andrzej, nie myślałem o zatkaniu tylko o wydolności chłodzenia.Może kanały są obrośnięte i ich średnica się zmniejszyła.Przez to płyn wolniej przepływa i w mniejszej ilości. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 18:13
|
|
|
a może ktoś z was sprawdzał np. ile płynu w ciągu min przepłynie przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego, wtedy by można było porozmawiać o konkretacg. A z tym żyć jak pisał kolega w poście chyba się nioe da bo za chwilę mam zamiar ruszyć w polskę z kempingiem i wtedy to może być big problem. |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-05-2006, 18:19
|
|
|
a masz digital czy analog? U mnie jak sie wentylator zalacza to temperatura wskakuje czasem na 130 stopni co jest nie realne bo silnik by takiej temp dlugo nie wytrzymal. A para z pod machy nie leci (pewnie jakies przebicie czy cuś od dmuchawy) |
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 08:59
|
|
|
dokładnie tak też mam czasami że temperatura na zegarze digital jest ok 120 a para nie leci czyli faktycznie nie jest taka wysoka, może będzie trzeba sprawdzić zewnętrznym termometrem jaka jest faktycznie temperatura i potam ewentualnie zacząć panikować . |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 15:43
|
|
|
Ja mam do sprzedania używkę pompę do 1,6 ze wspomaganiem. |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2006, 20:18
|
|
|
Drodzy Panowie,
Pojawił mi sie następny problemik.
Silnik lekko się przegrzewa.
Wcześniej temperatura chłodziwa nigdy nie przekraczała 80 st. w trasie i 100 w korku.
Teraz w trasie mam rzadko 80, często 90-100, a w korkach do 120.
Czujnik temperatury jest ok.
Jeżeli przypatrzec się płynowi, to bardzo lekko paruje (naprawdę minimalnie).
Był co prawda wymieniany jakiś rok temu, ale robi się lekko mętny (Castrol Antifreeze).
Czy to może byc to?
Czy pompa wody powinna wydawac jakieś dzwięki?
Moja lekko "szumi".
Może ktoś z Was ma jakieś sugestie lub doświadczenia? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-07-2006, 21:01
|
|
|
Zrobilo sie cieplo. Ja po Temprze (1.6) tez widze ze jednak ciu wieciej sie grzeje.
Zawsze miala tak 87-88C (tuz pod 90C kreska) a teraz nawet jadac mam ciut ponad 90C.
Moze przecysc chlodnice jakims "karszerem", oczywiscie nie uszkodz jej.
Pompa wody tez oczywiscie moze byc uszkodzona i gdy tak bedzie to wlasnie bedzie sie przegrzewał silnik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2006, 21:25
|
|
|
Miszko,
to chyba dobry pomysł.
Po "szaleństwach" na "autostradach" ilośc zmasakrowanych owadów, zalegających między żebrami chłodnicy, jest wręcz imponująca...
Poza tym, wymienię płyn chłodzący. Tym razem nie będzie to już Castrol.
Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-07-2006, 07:36
|
|
|
Moja temperówka w trasie ma temp równo 90st. C. Gdy jeżdżę po mieście oscyluje wokól 95-100 (tak działa wentylator chłodnicy). Miała tak od zawsze (a znam ją od nowości) i w ogóle się tym nie przejmuje. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2006, 08:26
|
|
|
mac napisał/a: |
Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada. |
szybsza jazda= mocniej "owiewa" chłodnicę |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-07-2006, 09:04
|
|
|
U mnie w trasie nieco ponad 70 jak stoje w korku cos kolo 100 i zalacza sie wentylator na okolo 30 s i zbija do nieco ponad 90 i tak w koło wojtek. W chlodnicy mam mieszanke tak okolo 60% plynu 40% woda dest. Po odkręceniu korka paruje ale nie zabardzo, paluchy wodą można poparzyć. |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-07-2006, 09:11
|
|
|
mac napisał/a: | Co ciekawe, po wkręcaniu na wyższe obroty (w czasie jazdy), temperatura wcale sie nie podnosi, wręcz opada. |
Bo większe obroty to również szybsza praca pompy wodnej i szybszy przepływ płynu w układzie chłodzenia... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-07-2006, 14:38
|
|
|
zgodze sie z radke. pompa wymusza szybszy obieg i plyn chlodniejszy mieszajac sie zbije ci temperature. najlepszym sposobem na oczyszczenie chlodnicy wewnatrz jest jej wyjecie i wprowadzenie szlaufu z bierzaca woda. wtedy poruszasz troche chlodnica na rozne strony i sam sie zdziwisz co potrafi z niej wyplynac.
moja niunia dla przykladu z walnietym( czytaj bez tej gumoej uszczelki na termostacie) w trasie ma 70 C a w korku czasami nie zalacza wentylatora. dlatego patrze na temperature i mam w zasiegu reki magiczny przycisk do recznego wlaczania wentylatora. czasami sie przydaje.
ssam czujnik byl wielokrotnie testowany w grnku z woda na kuchence i dzialal ale w lecie jezdze na wodzie wiec takie fenomeny maja prawo sie dziac.
sorki za pisownie ale dzis z okazji urodzin zaprzyjaznilem sie z zubrem i moge zle pisac |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-07-2006, 19:59
|
|
|
Dziś w korku wskaźnik temperatury dobijał 130 st., by po 15 sekundach pokazac 100.
Skok temperatury ponad 20 stopni w ok. 15 sekund wydaje mi się cokolwiek podejrzany...
Czy lekkie zmętnienie płynu chłodzącego kwalifikuje go do wymiany?
I tak to zrobię - pytam pro forma, dla informacji
Z kolei ta szybkozmiennośc wskazań rzuca się lekkim cieniem na sprawnośc czujnika.
A może znowu cholerna masa głupieje? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-07-2006, 07:45
|
|
|
IMHO wskazuje to w pierwszej kolejności na zapowietrzenie ukladu. Zajmij się tym. 130st C to stanowczo za dużo dla silnika. |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:42
|
|
|
Ta wersja silnika ma odpowietrzanie "automatyczne" - wężyk połączony ze zbiornikiem wyrównawczym.
Dziś mój kolega (facet ma chyba komputer diagnostyczny w głowie - zawsze odgaduje, co się dzieje) zalecił wymianę czujnika temperatury w chłodnicy.
Pomogło natychmiast - temperatura nie przekracza wskazania 110 (postój, bieg jałowy). Przy czym niemal równo z "ukazaniem się" cyferki 110 załącza się wentylator i natychmiast ją zbija do 100.
Wygląda więc na to, że czujnik bimetaliczny szlag trafił.
Teraz mogę wam powiedziec, jaka jest trwałośc tego typu (tj. bimetalicznych) czujników w naszych autach: około 15 lat (w ciągu 2 miesięcy wymieniłem już 3: dwa w głowicy i jeden w chłodnicy). Ale to zależy jeszcze od częstotliwości ich załączania/wyłączania.
W sobotę wykonam jeszcze płukanie chłodnicy + nowy płyn.
I tak chyba zakończy się ta historia z temperaturowymi, gorącymi zmorami... |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:45
|
|
|
Mac 100 stopni to itak zaduzo ;-)
Wentylator sie powinien wlaczac w tych okolicach
normalna praca to jakies ~90
Wiec musi byc cos jeszcze moze i chlodnica juz zasyfiona przez muchy komary i inne dranstwa:] |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
|