Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temperatura silnika
Autor Wiadomość
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-07-2006, 22:23   

MupiK,

komarów i muchów mam całe stado na chłodnicy. Też to przedmucham.
Zgadzam się z Tobą, 110 to ciągle za dużo, ale na początek lepiej niż 130...

Drażni mnie ta "jedna kreseczka" za dużo na wskaźniku, więc jeżeli dokładne czyszczenie od wewnątrz i zewnątrz nie pomoże, ta historia będzie miała ciąg dalszy.
Liczę jednak na happy end :aniolek:

[ Dodano: 21-07-2006, 21:37 ]
Wykonałem jeszcze jeden manewr: wymieniłem termostat ("wyrwany" z takiego samego, nowszego, od kilku lat nie używanego silnika).
Teraz w czasie jazdy wskażnik nie przekracza 80 st., przy mniejszych obrotach (2000 - 2500 rpm) spada do 70, przy "ślimaczeniu się" w kolumnie aut chwilowo wzrasta do 90.

Ale w bezruchu chwilowo osiąga 110, po czym po ataku wentylatora grzecznie spada do max 100.

Co jeszcze mogę zrobic, żeby to poprawic??

Obawiam się trochę czyszczenia chemią wnętrza chłodnicy.
W tym sensie, żeby nie zaczęła przeciekac - ma ponad 15 lat...

Czy ktoś z Was to robił?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
Limciu 
witamy nowego



Wiek: 55
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-07-2006, 20:03   

Może się przyda moja obserwacja dot. przegrzewania się silnika w TIPO: Mam od 1,5 roku TIPO 2.0 16V. Na początku rzadko schodził poniżej 100 stopni, a w korkach 130 i włączał się wiatrak (deska digital). Zupełnie z innego powodu wlałem do silnika ceramizer Auto-Repair dostępny np. na Allegro. Po kilku dniach silnik przestał się przegrzewać. Teraz rzadko przekracza temperaturę 80 stopni- jest wręcz niedogrzany. Prawdopodobnie duża część temperatury pochodziła od tarcia części silnika, które ceramizer znacząco zmniejszył. Przy okazji spadło zużycie paliwa o ok 1l.
  
 
 skype
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-07-2006, 20:25   

Limciu,

kiedy wlałeś ten ceramizer?
Też się nad tym zastanawiałem, ale pomysł odrzuciłem...
Interesuje mnie działanie takiego preparatu w dłuższym okresie czasu.

Wcześniej wymyślano np. preparaty teflonowe, które dawały dobry, krótkotrwały efekt, po czym doprowadzały silnik do ruiny.

Ceramizer to zupełnie co innego, ale zawsze lepiej wiedziec więcej od kogoś, kto testuje to na własnym grzbiecie :D

Nie podejrzewam mojego silnika o nadmierne tarcie, ale wiadomo - czym niższe, tym lepiej.
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:11   

Pierwsze, co trzeba zrobić przy przegrzewającym się silniku to wypłukać chłodnicę - odczepić przewód górny i dolny - dolny do kanału (wiadra) górny do węża ogrodowego i odkręcić wodę. W czasie tej operacji wypłynie dużoooo świństwa zalegającego sobie gdzieś tam w chłodnicy. Co do czyszczenia zewnętrznego to trzeba uważać - chłodnice w TT są stalowe i potrafią z zewnątrz gnić/rdzewieć i wypadają użebrowania, przy próbie mycia wodą pod dużym ciśnieniem można stracić połowę chłodnicy. Co do pompy wody to jej agonię zobaczymy (wybuchnie para z pod machy) i nie będzie to ładny widok. Samą złą pracę ciężko jest zdiagnozować. Pompa może popiskiwać, ale nie musi, mogą być problemy z przegrzewaniem (ale też nie muszą). Jeżeli nie znajdzie się innej przyczyny to trzeba samą pompę zdjąć i zdiagnozować. W sumie w tym elemencie nie ma się zbytnio, co psuć, jedynie może się zasyfić lub uszczelniacz z łożyskiem się zatrzeć (żeby to zdiagnozować trzeba spróbować pokręcić kołem pasowym pompy - jeżeli idzie ciężko to znaczy, że uszczelniacz puszcza na łożysko i to zaczyna rdzewieć). Generalną zasadą układu chłodzenia jest utrzymywanie temp. w granicach 90 stopni natomiast chwilowa 130 nie jest jeszcze dramatem (pod warunkiem, że w układzie nie stosujemy wody)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:35   

Chłodnicę potraktowałem wewnętrznie środkiem Valvoline Radiator Flush. Zatem wnętrze, myślę w miarę czyste, oczyściło się dodatkowo.

Problemem pozostaje stado owadów na zewnątrz.

Pompa wody jest w porządku - dokładne oględziny i wnikliwe badanie słuchowe niczego złego nie ujawniły.

Czy chłodnice TT są na pewno stalowe?? Moja wygląda na aluminiową i mimo sędziwego wieku nie nosi nawet śladu korozji. (Chyba, że poprzedni właściciel kiedyś tam ją wymienił)
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:58   

mac napisał/a:
Problemem pozostaje stado owadów na zewnątrz.
KARCHEREM potraktuj tylko na znośnym cisnieniu.

mac napisał/a:
Czy chłodnice TT są na pewno stalowe??


Ja mam aluminiową, szczerze to niewidziałem jeszcze stalowej w TT
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-07-2006, 09:43   

BYQ napisał/a:
Ja mam aluminiową, szczerze to niewidziałem jeszcze stalowej w TT

Zgadza się.
Wszystkie Tempry / Tipo mają chłodnice aluminiowe.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-07-2006, 09:54   

Dokładnie.Też posiadam aluminiową.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-07-2006, 21:00   

Zaczynam powoli głupiec...

Wentylator, chociaż ma wymieniony czujnik (co prawda nie nowy) załącza się raz przy 90 stopniach, innym razem przy 120 :sciana:

Rok temu wskaźnik NIGDY nie przekraczał 90. Teraz 100 to normalka...

Czy ktoś ma pomysł, co zrobic z tym cholerstwem??

Może podpalic ten samochód, niech się pławi w wysokiej temperaturze, skoro tak to lubi... :bambam:
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2006, 21:12   

Mac no to tak
Sprawdz przekazniki od wentylatora moga platac figle
Czy masz wersje z 2 biegami ? Tzn wolniejszy i pozniej max predkosc sie wlacza jak jeszcze temperatura wzrosnie? Czy tylko zwykly z 1 tempem?
Zmierz opor na kablach zasilajacych moze cos gdzies zasniedizalo albo nie styka i daje to taki efekt
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-07-2006, 21:24   

Mam wrażenie, że to ten 2-biegowy. Ale nie jestem pewien.

Sprawdzę wszystkie przewody.

Jaka jest pojemnośc układu chłodzenia wersji 2.0 8v ?

[ Dodano: 24-07-2006, 23:40 ]
Znalazłem.
Pojemnośc układu chłodzenia to 6,9 litra.
A u mnie przy sobotniej wymianie weszło ok. 5,6 litra...

Czym to wytłumaczyc ?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-07-2006, 22:48   

mac napisał/a:
Mam wrażenie, że to ten 2-biegowy. Ale nie jestem pewien.

Sprawdzę wszystkie przewody.

Jaka jest pojemnośc układu chłodzenia wersji 2.0 8v ?

[ Dodano: 24-07-2006, 23:40 ]
Znalazłem.
Pojemnośc układu chłodzenia to 6,9 litra.
A u mnie przy sobotniej wymianie weszło ok. 5,6 litra...

Czym to wytłumaczyc ?


nie wszystko zeszło
albo zamknięta nagrzewnica
termostat
albo kamień
albo wszystko naraz :D
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-07-2006, 07:22   

Easy,

Kamień raczej odpada. Wszystko, co zostało do tej pory "wyciągnięte" z układu (czujnik wentylatora, termostat) było czyste, bez osadów.

Po spuszczeniu starego płynu upłynęło co najmniej kilkanaście minut do chwili nalania nowego. Przed wlaniem nówki facet przedmuchał układ powietrzem pod niewielkim ciśnieniem.
Ale, jeżeli schłodzony termostat zamknął mały układ, to stary płyn mógł pozostać w płaszczu wodnym bloku silnika i okolicach??

No bo jak inaczej (do ciężkiej cholery :sciana: :sciana: :sciana: ) wyjaśnić brak miejsca dla ponad 1 litra?

[ Dodano: 25-07-2006, 12:54 ]
Nagrzewnica...kiedy jest otwarta, a kiedy zamknięta?
Czy podczas wymiany płynu trza ją dodatkowo otwierać?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-07-2006, 16:41   

mac napisał/a:
Nagrzewnica...kiedy jest otwarta, a kiedy zamknięta?
Czy podczas wymiany płynu trza ją dodatkowo otwierać?

Przy wymianie płynu pokrętło od ogrzewania powinno być w pozycji na max grzanie wtedy otwarty jesy zawór nagrzewnicy i zleci również płyn z nagrzewnicy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-07-2006, 20:35   

Dzisiaj wskaźnik temperatury zaczął wariowac. Wskazania przy postoju dochodzą do 150 stopni (koniec skali).
Przy takiej temperaturze płyn powinien się dawno zagotowac...
Tymczasem nic takiego nie następuje.

Po zdjęciu styku z czujnika temperatury termometr pokazuje zero. Po zwarciu styku z masą (głowicą) powoli wspina się do maximum. Po odłączeniu opada powoli do zera.

Wentylator (jednak 1-biegowy) załącza się przy wskazaniu 90-100, sekundę później wskazanie temperatury wędruje szybko do 120-130. 10 sekund później wentylator wyłącza się, a wskazanie spada do 90-100. I tak do znudzenia, chyba, że wskaźnik postanowi nas wkur... i wskaże sobie 150.

Czas działania wentylatora jest zadziwiająco powtarzalny - 9 do 10 sekund i koniec.

Co w takim układzie będzie uwalone (prawdopodobnie):

A) czujnik termowyłącznika wentylatora,
B) czujnik temperatury chłodziwa, dający sygnał na deskę,
C) sama deska (DGT),
D) masa,
E) coś innego

Proszę o Wasze sugestie (zanim spalę ten cholerny wehikuł)
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-07-2006, 11:22   

Wychodzi na to że czujnik temperatury i termowyłącznik wiatraka chłodnicy jest dobry.Dopóki nie działa wiatrak to jest dobrze a po załączeniu wiatraka zaczyna szaleć wskażnik.Może to jest problem z masą.Weż na próbe minus pod termowyłącznik podepnij prosto z akumulatora.Może coś się wyjaśni.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2006, 12:28   

ja bym polecil spedzic troche czasu i przejzec kable instalacji. moze ktorys sie przetarl i zawadza gdzies
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2006, 20:05   

Problem definitywnie rozwiązany.

Przyczyną był rzeczywiście brak styku gdzieś w instalacji.
Styki wtyczek (4 sztuki) wpietych do deski rozdzielczej miały jakieś przerwy.

Po potraktowaniu odpowiednim preparatem decha zaświeciła żywszymi kolorami, a wskaźnik temperatury przestał szalec.

Teraz w trasie nie przekracza 80, wolna jazda w korku - 90. Po przekroczeniu 90 natychmiast włącza się wiatrak i działa tak długo, jak trzeba do zbicia temperatury do poniżej 90.

Jak za "dawnych" czasów :D
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2006, 20:33   

w te ponadnormatywne upały też miewam temp za wysoką, to chyba tak być musi mimo wentylatorów itp.
niewiele ale zawsze; jak normalnie zawsze było sztywne 90' to teraz jeżdżąc na LPG (dodatkowe chłodzenie poprzez reduktor więc) jest ciut ponad 90', tak z 92' , ale na PB jak reduktor odpada to do 95 dochodzło a w totalny upał w totalnych korkach skakało do 110 by zaraz po szybszej jeździe opaść do 92' ... to chyba nei płyn i termostat a warunki...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-07-2006, 08:40   

UNKNOWN PLYN TEZ MA DUZO DO GADANIA. a najlepszym sposobem bylo by zalozyc wentylka od diesla. ten to ma wydajnosc. jak sprawdzalem takiego z diesla czy jest sprawny to przyjemny chlodzik sie pojawil. niestety musialem szybko wylaczyc bo zaczal mi kartki ze stolu wciagac i robic mielonke :D
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-07-2006, 09:58   

TEMPRAWG napisał/a:
a najlepszym sposobem bylo by zalozyc wentylka od diesla. ten to ma wydajnosc.


Dokładnie tak.Ma większą średice i jest mocniejszy.Czasem jak coś robie przy silniku i się włączy to głowe chce urwać. :yawinkle:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-08-2006, 20:53   

Powiadają : Nie chwal dnia przed zachodem słońca...

Powiadam: Nie chwal Tipo przed jego "zachodem"... na złomowisku.

Opłata za jego złomowanie będzie chyba najbardziej opłacalnym wydatkiem.

A teraz do rzeczy:

Wskaźnik temperatury znowu głupieje.
Spokój natąpił po tym, jak czujniki temperatury i termostat zostały wymienione na nowe.
Teraz, po dwóch, upojnych tygodniach spokoju, głupawka powraca.
Podpiecie pod analizator wykazało, że rozgrzany silnik w chwili włączenia wentylatora ma 87 st.C. Wskaźniczek pokazywał...130.

Rozważałem, jaka czynnośc przy wcześniej prowadzonych "manewrach naprawczych" mogła miec wpływ na poprawę.
I było to chyba odłączenie akumulatora, a co za tym idzie - reset kompa.

Pytanie: czy ten trop może byc właściwy?

No bo skoro czujniki nowe, temostat nowy, elektryka doprowadzona do porządku, to co jeszcze może bolec ten cholerny wehikuł???
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load