Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania, ciekawy przypadek
Autor Wiadomość
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2010, 20:16   Brak ładowania, ciekawy przypadek

Witam,
Jadę sobie wczoraj z Krakowa do domu, leje jak z cebra i zauważam że wycieraczki wolniej działają, kontrolka od ładowania nie świeci. Nie będę opisywał całej historii ale jej główny wątek jest taki, że padło ładowanie a kontrolka nawet nie mrugnęła, dodam tylko że jest ona sprawna ponieważ po przekręceniu kluczyka zapala się i zaraz jak auto zapali gaśnie, pomimo że nie ma ładowania.
Spotkaliście się z czymś takim ? co może być przyczyną ?
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2010, 20:20   

Regulator napięcia
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2010, 20:25   

No też tak myślałem, tylko, że nie było żadnych normalnych objawów typu zmiana jasności świecenia przy dodaniu gazu, ogólnie nie było widać żadnych skoków napięcia, no ale chyba od tego zacznę naprawę, bo regulator nawet mam kupiony ;)
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-07-2010, 09:23   

rafal22bb, a skąd wiesz że nie było ładowania? Mierzyłeś je?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-07-2010, 21:37   

panowie to nie tu pewnie mamy doczynienia z czyms takim lak ja mialem w polonezie ladewanie jest tylko ze slade(jak mi to powiedzial elektryk prad ma dobre napiecie ok. 14V ale slabe natezenie)wymiana regulatora powinna pomoc(no chyba ze diody w altku maja juz dosc ale wtedy powinna sie kontrolka swiecic albo chociaz zarzyc)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-07-2010, 22:24   

Miałem podobny objaw jak mi uzwojenie altka siadło.
Notabene w moim altku, jak miałem Temperówkę, padło wszystko co możliwe :lol:
Alternator (tak jak zawieszenie) naprawiałem częściej (z reguły dwa razy do roku) niż wymieniałem olej
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-07-2010, 05:32   

Tak mierzyłem, stąd wiem że nie było ładowania, a później całkowicie rozładowałem aku, więc ładowania na pewno nie było. Co dziwne wczoraj podłączyłem naładowany akumulator, odpaliłem auto i ładowanie było na poziomie 13,4V ale już po przejechaniu kawałka drogi ładowanie znowu zniknęło i zaczęła się żarzyć w końcu kontrolka od ładowania. Jak tylko przestanie lać to wykręcę altka i napiszę Wam co było przyczyną
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-07-2010, 06:27   

Rowniez mialem identyczny przypadek....jadac nagle stwierdzilem ze cos swiatla zaczynaja slabiej swiecic.....po dojechaniu do domu rano juz nie odpalilem...a faktycznie kontrolka byla sprawna i nic nie zasugerowala....nie zasygnalizowala....winowajca byl regulator napiecia
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2010, 16:35   

No i problem chyba rozwiązałem winowajcą okazał się regulator napięcia (chyba), wymieniłem (nie było to proste), odpaliłem auto resztkami sił akumulatora, teraz przy włączonej lampce w podsufitce, napięcie mierzone na klemach jest w granicach 13,5V, a przy włączonej dmuchawie na max, długich światłach, cb radiu i radiu napięcie było jakieś 12,5 V.
Obym znowu gdzieś nie stanął po drodze ;)
Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2010, 16:52   

często też padają diody, więc o nich nie zapominajcie. U mnie też były cuda z ładowanie itd... raz ładował bardzo słabo, potem myślałem, że zaś ładuje mało bo aku padał to okazało się że prąd ucieka :D potem zaś ładował grubo ponad 14-15 :D masarka...
     Moneta
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2010, 18:29   

no u mnie na szczęście jest teraz ok, jakby padły diody to chyba po nawet po wymianie regulatora by nie działał bo nie wiem czy dobrze myślę ale diody są ułożone chyba w mostek graetza i służą tylko do tego aby aby prąd nie był przemienny. Tak mi się wydaje, ale mogę się mylić :)
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-08-2010, 10:39   

rafal22bb, dobrze Ci się wydaje, diody są po to tylko by prostować prąd powstający w stojanie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-08-2010, 15:23   

a czy przy wyminanie regulatora napiecia patrzyles jak wyglada komutator? nowe szczotki (w tym wypadku razem z regulatorem napiecia) nie zawsze zalatwiaja sprawe....jezeli masz wyslisgany komutator to szczotki wywali Ci moment i bedziesz mial powtorke z rozrywki....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-08-2010, 19:43   

no niestety nie patrzyłem, bo szczerze powiedziawszy nawet nie wiem co to jest ani gdzie się znajduje. Poza tym wymieniałem regulator bez wykręcania altka, bo na to się nie odważyłem, jakoś te paski na sam widok mnie przerażają...

** Dodano: 21-08-2010, 23:03 **
Idąc za rozsądkiem oddałem altka do regeneracji i okazało się, że dobrze zrobiłem, wymienili uzwojenie, łożyska, diody i o dziwo regulator koszt 250 zł ale teraz ładowani książkowe ;)
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load