|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak ładowania, ciekawy przypadek |
Autor |
Wiadomość |
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2010, 20:16 Brak ładowania, ciekawy przypadek
|
|
|
Witam,
Jadę sobie wczoraj z Krakowa do domu, leje jak z cebra i zauważam że wycieraczki wolniej działają, kontrolka od ładowania nie świeci. Nie będę opisywał całej historii ale jej główny wątek jest taki, że padło ładowanie a kontrolka nawet nie mrugnęła, dodam tylko że jest ona sprawna ponieważ po przekręceniu kluczyka zapala się i zaraz jak auto zapali gaśnie, pomimo że nie ma ładowania.
Spotkaliście się z czymś takim ? co może być przyczyną ? |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-07-2010, 20:20
|
|
|
Regulator napięcia |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2010, 20:25
|
|
|
No też tak myślałem, tylko, że nie było żadnych normalnych objawów typu zmiana jasności świecenia przy dodaniu gazu, ogólnie nie było widać żadnych skoków napięcia, no ale chyba od tego zacznę naprawę, bo regulator nawet mam kupiony |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-07-2010, 09:23
|
|
|
rafal22bb, a skąd wiesz że nie było ładowania? Mierzyłeś je? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-07-2010, 21:37
|
|
|
panowie to nie tu pewnie mamy doczynienia z czyms takim lak ja mialem w polonezie ladewanie jest tylko ze slade(jak mi to powiedzial elektryk prad ma dobre napiecie ok. 14V ale slabe natezenie)wymiana regulatora powinna pomoc(no chyba ze diody w altku maja juz dosc ale wtedy powinna sie kontrolka swiecic albo chociaz zarzyc) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-07-2010, 22:24
|
|
|
Miałem podobny objaw jak mi uzwojenie altka siadło.
Notabene w moim altku, jak miałem Temperówkę, padło wszystko co możliwe
Alternator (tak jak zawieszenie) naprawiałem częściej (z reguły dwa razy do roku) niż wymieniałem olej |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-07-2010, 05:32
|
|
|
Tak mierzyłem, stąd wiem że nie było ładowania, a później całkowicie rozładowałem aku, więc ładowania na pewno nie było. Co dziwne wczoraj podłączyłem naładowany akumulator, odpaliłem auto i ładowanie było na poziomie 13,4V ale już po przejechaniu kawałka drogi ładowanie znowu zniknęło i zaczęła się żarzyć w końcu kontrolka od ładowania. Jak tylko przestanie lać to wykręcę altka i napiszę Wam co było przyczyną |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-07-2010, 06:27
|
|
|
Rowniez mialem identyczny przypadek....jadac nagle stwierdzilem ze cos swiatla zaczynaja slabiej swiecic.....po dojechaniu do domu rano juz nie odpalilem...a faktycznie kontrolka byla sprawna i nic nie zasugerowala....nie zasygnalizowala....winowajca byl regulator napiecia |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2010, 16:35
|
|
|
No i problem chyba rozwiązałem winowajcą okazał się regulator napięcia (chyba), wymieniłem (nie było to proste), odpaliłem auto resztkami sił akumulatora, teraz przy włączonej lampce w podsufitce, napięcie mierzone na klemach jest w granicach 13,5V, a przy włączonej dmuchawie na max, długich światłach, cb radiu i radiu napięcie było jakieś 12,5 V.
Obym znowu gdzieś nie stanął po drodze
Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2010, 16:52
|
|
|
często też padają diody, więc o nich nie zapominajcie. U mnie też były cuda z ładowanie itd... raz ładował bardzo słabo, potem myślałem, że zaś ładuje mało bo aku padał to okazało się że prąd ucieka potem zaś ładował grubo ponad 14-15 masarka... |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2010, 18:29
|
|
|
no u mnie na szczęście jest teraz ok, jakby padły diody to chyba po nawet po wymianie regulatora by nie działał bo nie wiem czy dobrze myślę ale diody są ułożone chyba w mostek graetza i służą tylko do tego aby aby prąd nie był przemienny. Tak mi się wydaje, ale mogę się mylić |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-08-2010, 10:39
|
|
|
rafal22bb, dobrze Ci się wydaje, diody są po to tylko by prostować prąd powstający w stojanie |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-08-2010, 15:23
|
|
|
a czy przy wyminanie regulatora napiecia patrzyles jak wyglada komutator? nowe szczotki (w tym wypadku razem z regulatorem napiecia) nie zawsze zalatwiaja sprawe....jezeli masz wyslisgany komutator to szczotki wywali Ci moment i bedziesz mial powtorke z rozrywki.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-08-2010, 19:43
|
|
|
no niestety nie patrzyłem, bo szczerze powiedziawszy nawet nie wiem co to jest ani gdzie się znajduje. Poza tym wymieniałem regulator bez wykręcania altka, bo na to się nie odważyłem, jakoś te paski na sam widok mnie przerażają...
** Dodano: 21-08-2010, 23:03 **
Idąc za rozsądkiem oddałem altka do regeneracji i okazało się, że dobrze zrobiłem, wymienili uzwojenie, łożyska, diody i o dziwo regulator koszt 250 zł ale teraz ładowani książkowe |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|