--Kreci a nie odpala--- |
Autor |
Wiadomość |
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:29 --Kreci a nie odpala---
|
|
|
mam pytanie dzisiaj bawilem sie troche z nawiewem i podczas testow rozladowalem akumulator, a przyznam ze troche sie bawilem swiatla radio +nawiew chodzil
nie mial sily nawet zakrecic,wsadzilem drugi akumulator zeby tylko odpalic bo mialem zapasowy;p odpalil ladnie i chodzil wysidlem z niego odlaczylem klemy i chcialem wsadzic ten rozladowany zeby podladowalo go,a auto zgaslo jeszcze przed wlozeniem go,chcialem go zapalic pozniej na tym dobrym i nic,kreci caly czas a nie odpala w ogole,co moze sie stalo bo juz nie wiem co namieszalem |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:33
|
|
|
podczas odłączenia aku przy włączonym silniku mógł paść ci mostek z diodami na altku lub regulator napięcia. Nie wiem skąd wziął ci się pomysł zmiany aku na włączonym silniku ale odradzam ten zabieg. Pewnie chciałeś go doładować i się na tym przejechałeś. Sprawdź napięcie podawane przez altek na klemy i czy w ogóle masz iskrę na świecę.
** Dodano: 13-12-2008, 23:34 **
Lolo88, tak w ogole to witamy na forum |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:41
|
|
|
no po fakcie pomyslalem co za numer odwalilem,a modul mogl sie spalic?klema plusowa nie dotknela masy napewno,mam taka nadzieje bo ciemno bylo jak ten zabieg robilem |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:47
|
|
|
Lolo88, nie chodzi o dotknięcie klemy + i - ale o to że przy odłączeniu aku całe napięcie podawane przez altek może wywalić diody na altku lub regulator napięcia. sprawdź to o czym pisałem wyżej. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:55
|
|
|
jutro bede sprawdzal to co pisales,dzieki |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:56
|
|
|
sprawdź też bezpieczniki... a który przewód pierwszy odłączyłeś? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 23:59
|
|
|
DARREK napisał/a: | sprawdź też bezpieczniki... |
po co? Jakie ma sprawdzić? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 00:00
|
|
|
pierwszy minus
,bezpieczniki? od czego masz na mysli ze sie zjaraly? |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 00:04
|
|
|
jakie bezpieczniki? O wow.. sry, ale nie wiem jakim cudem kawałek postu z priva trafiło tutaj..
Odłączenie akumulatora podczas pracy silnika jest najlepszą drogą do pozbycia się alternatora |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 00:06
|
|
|
DARREK, |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:50
|
|
|
Lolo88, niezły numer mostek z diodami i regulator napięcia znajdują się w alternatorze pod plastikową osłonką, bez ściągania alternatora najlepiej to zrobić wchodząc pod auto, czyli podnosnik / kanał. Druga zasada to do wszystkich, ludzie najpierw zakładamy klemę z napięciem + potem klemę z masą - tak samo podłączamy prostownik do akumulatora lub kable gdy podładowujemy z innego samochodu (tu nawet lepiej żeby masę podpiąć do bloku silnika zamiast bezpośrednio do klemy - zmniejszamy ryzyko uszkodzenia rozładowanego akumulatora), no chyba że lubicie jak wam iskrzy przy zakładaniu + |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 15:57
|
|
|
witam sprawdzilem dzisiaj iskre i czy pompka paliwo podaje,okazalo sie ze pompka pcha ladnie,a co do zaplonu brak iskry,nic a nic;/ juz nie wiem co dalej?
** Dodano: 14-12-2008, 17:25 **
wiecie co moglo byc przyczyna zaniku iskry?wszystko od momentu odlaczenia klem z bateri na pracujacym silniku;/ |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 19:39
|
|
|
Lolo88, miałeś sprawdzic czy alternator daje napiecie-sprawdziłeś to? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 19:57
|
|
|
nie mialem jak sprawdzic tego bo miernika nie mam,a to ma wplyw jak np nie ma ladowania teraz? |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 20:45
|
|
|
Lolo88, jak nie ma ładowania to skąd ma iść iskra? powinna niby przy naładowanym aku jakaś iskra wyskoczyć dopóki aku sie nie rozładuje ale sprawdz żeby wyeliminować ew. usterką altka. Później będziemy myśleć dalej. Miernik kosztuję koło 20 zł. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 21:05
|
|
|
no tak masz racje,teraz jak krece swieci kontrolka ladowania znaczy miga wraz z kreceniem auta i liczniki przygasaja |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 22:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | mostek z diodami i regulator napięcia znajdują się w alternatorze pod plastikową osłonką, bez ściągania alternatora najlepiej to zrobić wchodząc pod auto |
regulator owszem ale mostek jest przylutowany do altka więc nie da się go wymienić bez wyjęcia alternatora. Wymieniałem to u mnie więc jestem pewien tego co piszę. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 23:56
|
|
|
Sucre79, Sądzę ze kolega upalił mostek jak mu kontrolka miga, no cóż no to będzie ściągał alternator może sobie kupić nowy pasek klinowy dla Świętego spokoju przy okazji. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 08:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR, i od razu łożyska żeby mieć pewność że wszystko już jest ok |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:47
|
|
|
Panowie mnie zastanawia jedna rzecz.Czego nie ma iskry Czyżby po odpięciu klemy podczas pracującego silnika,napięcie skoczyło mocno w górę i upaliło moduł Bo akurat altek nie ma nic do tego że nie chce zapalić.Silnik ma zapalić i bez altka. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:31
|
|
|
ZielonyTBG, dobrze myślisz i tez nad tym myslałem dlatego napisałem żeby zmierzył napięcie podawane z altka żeby go wykluczyć bo możliwe że padł regulator i walnęło napięciem na moduł tak jak piszesz. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:31
|
|
|
witam wszystkich,sprawdzalem dzis czy z samej cewki wychodzi prad na kopulke,okazalo sie ze brak ;/ wiec tez chcialem sprawdzic czy idzie prad z wtyczki do cewki u mnie jest 4 pinowa okazalo sie ze tylko na jednym pinie mam prad ktory jest nawet przy wlaczonym zaplonie i podczas krecenia ,na resztach pinow nie ma nic,wiec teraz pytanko czy powinno byc na pozostalych tez??zapewne tak |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:42
|
|
|
Lolo88, powinno być, a wydaje mi się, że problemem będzie u Ciebie moduł.
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:44
|
|
|
Ciechu78, ale dalej nie wiadomo czy altek nie szwankuję i jak wymieni moduł to może go znowu spalić (jeśli to moduł) |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:46
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | Ciechu78, ale dalej nie wiadomo czy altek nie szwankuję | czyżbyś tematy pomylił?
** Dodano: 15-12-2008, 21:50 **
Lolo88 napisał/a: | tylko na jednym pinie mam prad ktory jest nawet przy wlaczonym zaplonie | przy WL ma byc, przy WYL nie. Jeden idzie jeszcze do obrotka. Ktorys z tych dwoch pozostalych powinien miec napiecie non stop przy pracujacym rozruszniku |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|